شرکت آلمانی دایملر تراک به همراه تویوتا و دو شرکت هینو و میتسوبیشی اعلام کردند با یکدیگر روی توسعه تکنولوژیهای جدید از جمله سوخت هیدروژن همکاری خواهند کرد تا با تغییرات آب و هوایی مبارزه کنند.
این شرکتها اعلام کردند شرکت میتسوبیشی فوسو که سهامدار ارشد دایملر تراک است با هینو موتورز که سازنده کامیونهای گروه تویوتاست ادغام خواهند شد. دایملر تراک و تویوتا موتور بهصورت مساوی در این هولدینگ جدید سرمایهگذاری خواهند کرد هرچند به میزان سرمایه تزریق شده از دو طرف اشارهای نشده است. کمپانیهای موردبحث به دنبال کاهش آلایندگی کربنی و توسعه تکنولوژیهایی همچون رانندگی خودکار، سرویسهای ارتباطی و اینترنتی و خودروهای برقی خواهند بود. کوجی ساتو مدیر اجرایی تویوتا میگوید:
این همکاری بین چهار شرکت به منظور تولید خودروهای تجاری آینده در ژاپن و جامعه حملونقل آتی شکل گرفته است
دو کمپانی سازنده کامیون روی توسعه خودروهای تجاری کار خواهند کرد تا در سطح جهانی محصولاتی رقابتی عرضه کنند. مارتین دام مدیر اجرایی دایملر تراک خاطرنشان میسازد:
ما در دایملر تراک به محصولات خود بسیار افتخار میکنیم زیرا کامیونها و اتوبوسها جهان را در حال حرکت نگه داشتهاند؛ و به زودی آن با حذف آلایندگی خود چنین کاری را بهتر هم انجام خواهند داد. بیانیه امروز ما قدمی مهم در دستیابی به چنین آیندهای خواهد بود
خودروسازان سریعاً به دنبال هماهنگی با دنیا در جهت تولید محصولات پاکتر هستند و میخواهند به روشهای گوناگون با تغییرات آب و هوایی مبارزه کنند. خودروهای تجاری همچون کامیونها و اتوبوسها سهم زیادی در زمینه آلایندگی حملونقل دارند و در برخی موارد رقبا با یکدیگر همکاری میکنند تا مزیتی رقابتی پیدا کرده و هزینهها را نیز کاهش دهند. ساتو در این زمینه میگوید:
کار کردن به تنهایی سخت است و باید با یکدیگر همکاری کرد
اگرچه اتوبوسهای سلول سوختی تویوتا در ژاپن کار میکنند اما نقطه قوت اصلی این شرکت قوای محرکه هیبریدی است. استقبال مشتریان از خودروهای برقی فراتر از انتظارات مقامات تویوتا بوده و این کمپانی با تغییرات مهم در سطوح مدیریتی خود خواهان تسریع در توسعه چنین محصولاتی است. نکته دیگر اینکه جزئیات ادغام دو شرکت یاد شده از جمله سهم سهامداران، نام کمپانی و ساختار آن در ۱۸ ماه آینده بررسی خواهد شد. هدف دایملر تراک و تویوتا موتور دستیابی به توافقی قطعی تا اوایل سال آینده و نهایی کردن کارها تا پایان سال ۲۰۲۴ است. البته این توافق نیازمند تائید سهامداران و رگلاتورها خواهد بود.
ساتوشی اوگیسو مدیر اجرایی هینو میگوید این توافق شانس یک شروع دوباره را به شرکتش میدهد چراکه تصویر ذهنی هینو نزد مشتریان پس از اعلام خبر دستکاری دادههای آلایندگی محصولاتش در سالهای گذشته به شدت مخدوش شد. او گفته است:
ما آرزوهای یکدیگر را متحد خواهیم کرد تا از حملونقل در جامعه حمایت کنیم و دست در دست یکدیگر توسعه تکنولوژیهای جدید را جهت شکست دادن رقبای سرسخت در سطح جهانی را تسریع بخشیم.
مرتضی علی وحیدی
۱۱ خرداد ۱۴۰۲خدا کنه یه جوری بشه که هوا پاکیزه بشه
viper2
۱۱ خرداد ۱۴۰۲تویوتا بعد از همکاری و دست دادن باید دستشو با صابون بشوره
IMAN1199
۱۱ خرداد ۱۴۰۲شما با میر سلیم نسبتی داری که از این حرفا میزنی؟
IMAN1199
۱۱ خرداد ۱۴۰۲دایملر بنز بعد از همکاری و دست دادن باید دستشو با صابون بشوره
کی گفته؟ یه میر سلیم نامی گفته
911
۱۱ خرداد ۱۴۰۲مطمئن باشید این یه ربطی به اون اعتراضاتی که بر علیه تویوتا داره ربط داره. به نظر من انرژی هایی که مثلا پاکن، از اون طرفم آلایندگی های خودشو داره.
خوب یه چی دیگه که هس الان مثلا میخوان با این کارا بقول خودشون زمینو نجات بدن؟؟؟
انگار میخوان برن با جاروبرقی هرچی دود و هوا کثیف هست، از بین ببرن؟؟؟
اگه اینا به فکر زمین بودن میرفتن یه کاری میکردن که واقعا انجام بشه نه اینکه بخوان خودشون رو نشون بدن.
البته به تویوتا بازا بر نخوره ها.
من نظر خودم بود.
M
۱۱ خرداد ۱۴۰۲هیچ انرژی پاک نیست اما هر چقدر well to wheel ی انرژی کم تر باشه اون انرژی پاک تره که برق و هیدروژن نسبت به بقیه انواع انرژی پاک تر هستند(البته نه تو همه کشور ها)
اما وسایل نقیلیه ای که با برق و هیدروژن کار میکنن مصرف انرژی بالاتری دارن برای تولیدشون تا انواع عادی
ولی خب نباید گفت بدرد نمیخوره چون همیشه اوایل هر اختراع و تکنولوژوی رو نگاه کنید خیلی کاربردی و خوب نبوده اما به مرور درست شده
و قظعا در اینده نزدیک این نقایص هم بر طرف میشه
Alan.r
۱۱ خرداد ۱۴۰۲(این شرکتها اعلام کردند شرکت میتسوبیشی فوسو که سهامدار ارشد دایملر تراک است با هینو موتورز که سازنده کامیونهای گروه تویوتاست ادغام خواهند شد.)
دایملر ۸۹ درصد از سهام فوسو رو در اختیار داره در واقع دایملر تراکس سهامدار فوسو است نه فوسو سهامدار دایملر https://fa.m.wikipedia.org/wiki/%D9%85%DB%8C%D8%AA%D8%B3%D9%88%D8%A8%DB%8C%D8%B4%DB%8C_%D9%81%D9%88%D8%B3%D9%88
Alan.r
۱۱ خرداد ۱۴۰۲به شدت منتظر نتایج همکاری این دو غول خودروسازی جهان هستم
امیدوارم Actros genH2 هم به زودی معرفی بشه
اشکان
۱۱ خرداد ۱۴۰۲هیدروژنی که عالیه ، ولی ژاپنیها و اروپایی ها همیشه رو یه چیز کار میکنند ، تحقیقات و دو دستی تقدیم میکنند به کسی که قدرت ریسک داره ، مثل ایلان ماسک… فعالیت تو این زمینه ، نیازمند تشکیل یک اعتلاف اروپایی ، ژاپنی ، آمریکایه ، تمام خودروسازان قدیمی که از خودرو برقی ضربه خوردند !!! چون هیدروژن زیرساخت نیاز داره و هزینه بره….
ممد ژانگولر
۱۱ خرداد ۱۴۰۲خوب خداروشکر شرکت معظم و مقدس تویوتا به دایملر واگذار شد و فروخته شد . به چینیها واگذار میشد همشون شبیهه هم میشدن
phonix
۱۲ خرداد ۱۴۰۲واگذار شد ؟ عجب
ممد ژانگولر
۱۲ خرداد ۱۴۰۲جهت لذت بردن گفتم داداش 😉