تویوتا

معرفی کانسپت تویوتا EPU، پیش‌نمایش رقیب برقی فورد ماوریک

تویوتا پیکاپ کانسپت کامپکتی بنام EPU را با پیشرانه الکتریکی معرفی کرده که نزدیک به تولید به نظر می‌رسد و به‌وضوح فورد ماوریک را هدف قرار داده است.

تویوتا برای نمایشگاه توکیو ۲۰۲۳ برنامه‌های زیادی تدارک دیده که یکی از آن‌ها پیکاپ الکتریکی کانسپتی بنام EPU است. تویوتا این خودرو که چندان دور از تولید به نظر نمی‌رسد را کانسپت نسل بعدی پیکاپ میان سایز می‌داند. این یعنی کانسپت تویوتا می‌تواند پیش‌نمایشی از تاکومای الکتریکی آینده باشد اما اعداد و ارقام چیز دیگری میگویند. به گفتهٔ تویوتا، این پیکاپ کمی بیش از ۴.۹ متر طول دارد و فاصلهٔ محوری آن ۳,۳۵۲ میلی‌متر است که بیشتر هم‌اندازهٔ وانت‌های کوچک‌تری مثل فورد ماوریک خواهد بود. عرض ۱.۸۲ متری و ارتفاع زیر ۱.۸ متر نیز EPU را در بخش کامپکت قرار می‌دهد.

علاوه بر این، EPU مثل ماوریک ساختار یکپارچه دارد و به‌صورت دو کابین طراحی شده است. بااین‌حال، از لحاظ قوای محرکه، وانت ژاپنی‌ها تفاوت بزرگی با رقیب آمریکایی دارد زیرا به گفتهٔ تویوتا، این خودرویی الکتریکی است. این شرکت جزئیات بیشتری در مورد وانت کانسپت خود اعلام نکرده اما لاستیک‌های آفرودی نشان از قوای محرکهٔ دو موتورهٔ چهارچرخ محرک دارند.

در دنیای کانسپت‌های فضایی، به‌وضوح EPU خودرویی نزدیک به تولید به نظر می‌رسد زیرا از کابین تکمیل و آماده با نمایشگر اطلاعاتی-سرگرمی بزرگ و صفحه آمپر دیجیتالی بهره می‌برد. این نمایشگرها روی داشبوردی پلکانی قرار گرفته‌اند که بخش پایینی صافی دارد و به غربیلک فرمان یوغ مجهز است. در بیرون پیکاپ شاهد اتاق بار کوچکی با درب ماژولار هستیم که از وسط تا می‌شود و فضای بیشتری را در اتاق بار برای حمل اشیاء طولانی‌تر فراهم می‌کند. این هم نشانهٔ دیگری است که تویوتا در طراحی کانسپت EPU فورد ماوریک را در نظر داشته است.

اما چرا غول ژاپنی به فکر ساخت رقیبی برای پیکاپ کوچک فورد افتاده است؟ چون تقاضا برای ماوریک از زمان معرفی بسیار زیاد بوده و تنها رقیب آن هیوندای سانتا کروز است. همچنین درحالی‌که دیگر شرکت‌ها در حال کار روی پیکاپ‌های الکتریکی فول سایز هستند، توسعهٔ یک وانت کامپکت برقی می‌تواند رقبا را غافلگیر کند. EPU همراه با چند کانسپت دیگر از تویوتا مثل لندکروزر Se در نمایشگاه توکیو که از ۲۶ اکتبر برابر با ۴ آبان به روی عموم باز می‌شود به نمایش درخواهد آمد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳۶ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۰ دیدگاه‌ها

  1. 𝐀𝐥𝐢

    ۲۹ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (1543 ديدگاه)

    داشبورد خفنی داره

    موافقم 17
    1. net

      ۲۹ مهر ۱۴۰۲
      سوابق: (3396 ديدگاه)

      کپی وانت جدید برقی رم rev هست

      موافقم 6
      مخالفم 18
  2. پیام

    ۲۹ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (2139 ديدگاه)

    چه قدر شبیه سانتاکروز زدش 😂😂😂

    موافقم 4
    مخالفم 30
    1. amir

      ۲۹ مهر ۱۴۰۲
      سوابق: (3601 ديدگاه)

      لاقل مثل سانتا کروز توسان رو قاچ نکرده پشتشو وانت کنه پلت فرم جدا داره میده مث ماوریک

      موافقم 22
      مخالفم 3
    2. datsun

      ۲۹ مهر ۱۴۰۲
      سوابق: (3946 ديدگاه)

      تو به اون نصف توسان میگی وانت

      موافقم 22
      مخالفم 3
    3. parhamiof

      ۲۹ مهر ۱۴۰۲
      سوابق: (752 ديدگاه)

      هیوندای کار خاصی نکرده
      ایرانخودرو با اره پرشیا رو نصف کرد یه تیکه اهن زد پشتش شد اریسان
      هیوندای توسانو با فرز نصف کرد یه لگن چسبوند پشتش شد سانتاکروز

      موافقم 13
      مخالفم 1
  3. blackwing

    ۲۹ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (1303 ديدگاه)

    شبیه همون لندکروزر کانسپته که صبح پدال خبرشو گذاشت!

    موافقم 12
  4. sina

    ۲۹ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (2658 ديدگاه)

    تویوتا خوب گرد و خاک کرده این ایام

    موافقم 11
    مخالفم 4
  5. TRD

    ۲۹ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    نه داش ژاپن برقی بلد نیس بسازه . مثل نوکیا عقب موندس 😏😆

    موافقم 13
    مخالفم 5
  6. Enzo Ferrari 2008

    ۲۹ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (1208 ديدگاه)

    چی شده همه به فکر آینده افتادن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا