تویوتا

پاسخ تویوتا به طرفداران افراطی خودروهای برقی: اشتباه می‌کنید!

تویوتا در چند ماه اخیر به‌شدت تحت‌فشار منتقدان قرار دارد. آن‌ها می‌گویند تویوتا در زمینه تولید خودروهای برقی از رقبا عقب افتاده است هرچند خود برند موردبحث ما نظرات دیگری داشته و همواره از خط‌مشی خود دفاع می‌کند.

ژاپنی‌ها به خاطر تولید خودروهای هیبریدی شناخته شده‌اند و با فکر کردن به این گزینه سریعاً پریوس به فکر ما خطور می‌کند اما هم‌اکنون اکثر خودروسازان مطرح جهانی به دنبال تولید خودروهای برقی هستند ولی به نظر می‌رسد تویوتا از نظر تولید انبوه چنین محصولاتی عقب افتاده است. در واقع یکی از دلایل اینکه آکیو تویودا نوه مؤسس تویوتا از مدیرعاملی شرکت کنار رفت همین موضوع عقب‌افتادگی در زمینه تولید خودروهای برقی بوده است.

اما حتی تویوتا با وجود توسعه اولین پلتفرم مخصوص خودروهای برقی نیز به‌طور کامل دست از خودروهای درون‌سوز نخواهد کشید. ژاپنی‌ها اخیراً گفته‌اند طرفداران افراطی خودروهای برقی اشتباه می‌کنند. ژیل پرت که جزو مهندسان ارشد تویوتاست با ارائه برخی آمار و حقایق اظهار داشته بهترین روش برای رسیدن به آینده‌ای پایدار استفاده از چندین راه‌حل مختلف که شامل ترکیبی از خودروهای برقی، هیبریدی و دیگر تکنولوژی‌های سبز است خواهد بود و نباید فقط به فکر تولید خودروهای برقی بود. پرت اخیر اظهارات مقامات رده‌بالای تویوتا را تکرار کرده و می‌گوید:

زمان نشان خواهد داد که نظر ما درباره آینده صنعت خودرو درست بوده است. صرف‌نظر از قوای محرکه انتخابی، وجود تنوع در پیشرانه‌ها انتخاب کل جهان خواهد بود

اظهارات تویوتا در حالی بیان می‌شود که چندین برند مطرح خودرویی به دنبال برقی سازی محصولات خود در آینده هستند و شرکت‌هایی همچون هوندا، آکورا، کادیلاک، جگوار، مرسدس بنز، آئودی و… می‌گویند بهترین تلاش‌های خود را در این زمینه انجام خواهند داد تا به برندی کربن خنثی تبدیل شوند. در مقابل تویوتا می‌خواهد حدود ۵.۵ میلیون خودروی درون‌سوز و پلاگین هیبریدی را در سال ۲۰۳۰ به همراه ۳.۵ میلیون خودروی برقی شامل ۱ میلیون محصول با برند لکسوس به فروش برساند. به این ترتیب تویوتا ضد خودروهای برقی نیست اما معتقد است استفاده از قوای محرکه متنوع راه‌حل درست خواهد بود. ژاپنی‌ها پیش‌بینی می‌کنند در آینده جهان با کمبود لیتیوم مواجه خواهد شد، ماده‌ای که مهم‌ترین بخش باتری‌های کنونی را تشکیل می‌دهد. پرت و تیمش می‌گویند برای کاهش حداکثر آلایندگی کربنی باید میزان استفاده از لیتیوم را محدود نمود. او اظهار می‌دارد بجای تولید خودروهای تمام برقی با تیراژ کمتر می‌توانیم خودروهای هیبریدی را بسازیم که اگرچه هنوز از قوای محرکه درون‌سوز استفاده می‌کنند اما آلایندگی مجموع آن‌ها کمتر خواهد بود.

به عبارت دیگر ناوگان بزرگ خودروهای هیبریدی تأثیر بهتری روی محیط‌زیست خواهند داشت تا تولید خودروهای برقی کمتر. به همین خاطر ژاپنی‌ها می‌گویند طرفداران افراطی خودروهای برقی به چنین مواردی اشاره نمی‌کنند. او همچنین از جاه‌طلبی خودروسازان رقیب انتقاد کرده و از بکار بردن عبارات احتمالی همچون “اگر شرایط اجازه دهد” در بیانیه‌های رقبا یاد می‌کند. پرت خاطرنشان می‌سازد:

چیزی که باید تغییر کند این است که ما باید کمی بالغ شویم و باید افکار آرزومندانه را کنار بگذاریم. تصمیم واقعی آن است که توسعه منابع در دنیا، هم از نظر مواد خام و هم از نظر زیرساخت‌های شارژ و انرژی‌های تجدید پذیر را مدنظر قرار دهیم. اگر گفته آن‌ها درست باشد پس ما چگونه میزان دی‌اکسید کربن کل را کاهش خواهیم داد؟ آنچه می‌خواهیم بگوییم گفت‌وگویی واقعی است نه آرزوهای تخیلی و دست‌نیافتنی

آنچه باعث شده پرت و همکارانش نگاهی عمیق‌تر به خودروهای برقی داشته باشند به تجربه سواری خانواده‌اش با تسلا مدل X مربوط می‌شود، خودرویی که شعاع حرکتی بیش از ۴۸۰ کیلومتری دارد اما این خودرو معمولاً در روز کمتر از ۵۰ کیلومتر رانده می‌شود و بنابراین ۹۰ درصد باتری آن “وزن مرده” به حساب می‌آید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۵۰ دیدگاه‌ها

  1. MOHAMMAD.n.r

    ۱۳ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (1138 ديدگاه)

    منم باهاش موافقم
    خودرو های برقی هنوز کار دارن…
    شاید ده سال دیگه خودروی برقی اوکی باشه ولی الان نه صرفه اقتصادی داره نه آلودگی کمتر( در ظاهر شاید الایندگی و آلودگی کمی داشته باشه ولی در باطن و برای ساخت باتری و… آلودگی و الایندگی زیادی دارن)

    موافقم 124
    مخالفم 15
    1. زیزیگولو

      ۱۳ بهمن ۱۴۰۱
      سوابق: (6010 ديدگاه)

      تویوتا اصلاً شروع خوبی تو حوزه ماشینای برقی اونم با مدل bZ4X نداشت

      موافقم 31
      مخالفم 45
      1. بیقراق

        ۱۳ بهمن ۱۴۰۱
        سوابق: (52 ديدگاه)

        آرژانتین هم تو جام جهانی شروع خوبی نداشت ولی در آخر قهرمان جهان شد!

        موافقم 68
        مخالفم 7
        1. زیزیگولو

          ۱۳ بهمن ۱۴۰۱
          سوابق: (6010 ديدگاه)

          مقایسه جالبی بود

          موافقم 22
          مخالفم 1
    2. حسین

      ۱۳ بهمن ۱۴۰۱
      سوابق: (11 ديدگاه)

      آلودگی شهری ندارند یعنی جایی که شما زندگی می کنی و نفس می کشی

      موافقم 5
      مخالفم 16
      1. ˈadɔlf ˈhɪtlɐ

        ۱۳ بهمن ۱۴۰۱
        سوابق: (712 ديدگاه)

        تو شهر و خارج از شهر فرقی نمی کنه، آلودگی که تولید میشه از ساخت باتری تو بیابان که باقی نمی مونه یه روزی که میاد جایی که شما زندگی می کنی و نفس می کشی اونجا هم آلوده میشه به این نمی جلو گیری از آلودگی به این می گن ماست مالی

        موافقم 14
        مخالفم 1
    3. پیام

      ۱۳ بهمن ۱۴۰۱
      سوابق: (2160 ديدگاه)

      اول تکنولوژیش رو ارتقا بده بعدا بگه خوب نیست 😂😂😂😂😂😂

      موافقم 5
      مخالفم 21
    4. heshmat021

      ۱۳ بهمن ۱۴۰۱
      سوابق: (428 ديدگاه)

      نمیدونم چرا برای برقی تولید باطری و تولید برق در نظر میگیرید

      ولی برای درون سوز استخراج و پالایش و انتقال نفت و زیر مجموعه هاش رو در نظر نمیگیرید

      تویوتا هم امیدوارم مثل نوکیا اشتباه نکنه و وقتی بخودش بیاد که چند سال عقب افتاده باشه

      موافقم 8
      مخالفم 9
    5. حسین

      ۱۴ بهمن ۱۴۰۱
      سوابق: (403 ديدگاه)

      هیچ کدوم از گزاره هایی که گفتین حقیقت ندارن
      – در کشورهای با قیمت انرژی آزاد خودروهای برقی کاملا نسبت به بنزینی ها صرفه اقتصادی دارن
      – خودروهای برقی بعد از ۲۰۰هزار کیلومتر کارکرد میزان آلایندگی تولیدی شون از خودروی بنزینی کمتر میشه(با احتساب آلایندگی تولید باتری)

      موافقم 6
      مخالفم 5
  2. دیجی

    ۱۳ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (419 ديدگاه)

    وزمان نشان خواهد خودرو فراتراز برقی برای این جهان لازم است

    موافقم 50
    مخالفم 7
  3. کرگدن باواریا

    ۱۳ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (776 ديدگاه)

    تـکـبـیـر ! 👏👏👏

    موافقم 46
    مخالفم 10
  4. M.mohamad

    ۱۳ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (24 ديدگاه)

    احسنت به تویوتا

    موافقم 67
    مخالفم 13
    1. سپهر

      ۱۵ بهمن ۱۴۰۱
      سوابق: (389 ديدگاه)

      تویوتا از همه عقب افتاده میگی احسنت به تویوتا🤣

      موافقم 1
      مخالفم 9
      1. محمد

        ۱۵ بهمن ۱۴۰۱
        سوابق: (1 ديدگاه)

        خواهشی که دارم پشت سر تویوتا حرف مفت نزنید.هیچ کشوری هیچ خودروسازی مثل تویوتا نمیتونه باشه.حرف اول و آخر وتویوتا میزنم مخصوصا سری 70سلطان

        موافقم 7
        مخالفم 1
  5. عارف

    ۱۳ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (327 ديدگاه)

    من با نظر تویوتا همفکر هستم . تا این حد افراطی به سمت برقی رفتن خیلی کار عاقلانه ای بنظر نمیرسه . هر چند فشار سیاست مدارها برای رهایی از انرژی فسیلی بر خودروسازها سنگینی میکنه

    موافقم 61
    مخالفم 8
  6. بیقراق

    ۱۳ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (52 ديدگاه)

    ای جان! یه مشت محکم دیگه تو صورت ایلان ماسک دروغگو و لمپن. تویودا رفت ولی تویوتا همون تویوتای قبل هست

    موافقم 60
    مخالفم 24
  7. علی

    ۱۳ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (31 ديدگاه)

    یک سوال
    اگر طبق متن افرادی که روزانه ۵۰ تا ۶۰ کیلومتر از خودرو استفاده میکنند خودرو هیبریدی یا پلاگین هیبرید بهتر از برقی نیست؟

    موافقم 41
    مخالفم 4
    1. Farimani

      ۱۳ بهمن ۱۴۰۱
      سوابق: (42 ديدگاه)

      به چندین دلیل خودروهای هیبریدی از برقی بهتر هستند
      اول اینکه میزان آلودگی کلی به مراتب، کمتر از برقیها هستند
      دوم اینکه لیتیوم کافی در عمل وجود نداره
      سوم قیمت به مراتب بالاتر برقیها، هم در زمینه تولید خودرو و هم ایجاد جایگاه‌ها و …
      چهارم ……و…….
      خودروی آینده ترکیبی از گاز و برق میتونه باشه که عملا با هر بار سوختگیری بشه بیش از دو هزار کیلومتر پیمایش داشته باشه که معنیش آلودکی کمتر، با هزینه کمتر هستش
      برقی صرف ، آینده نخواهند داشت
      زمان ثابت کرده و می‌کنه
      Farimanico رو بخاطر بسپارید

      موافقم 14
      مخالفم 3
      1. حسین

        ۱۴ بهمن ۱۴۰۱
        سوابق: (403 ديدگاه)

        میزان آلودگی کلی برقی ها در طول عمرشون از بنزینی و هیبریدی کمتر است
        باتری های آینده فقط لیتیومی نیستن(مثلا به زودی باتری سدیمی هم تولید میشه)
        جایگاههای موجود به تدریج برقی میشن
        آینده صد درصد برقی خواهد بود.

        موافقم 5
        مخالفم 6
    2. سامان اذری

      ۱۳ بهمن ۱۴۰۱
      سوابق: (3199 ديدگاه)

      خیلی عالی هستن مخصوصا پلاگین هایبرید

      برای مثل اکسس nx پلاگین هایبرید
      صفر تا صد رو تو ۶ ثانیه پر میکنه
      ۵۸ کیلومتر در حالت تمام برقی راه میره
      و با شارژر خانگی معمولی ۴.۵ ساعت زمان برا شارژ کامل باتری نیاز داره
      ولی با شارژر ۶.۶ کیلواتی تو ۲.۵ ساعت باتری هاش فول میشه
      که راحت میشه شب تا صبح گذاشت شارژش فول بشه
      اینطوری به سوخت بنزین هم‌ نیازی نیس
      اگه مسیر هم طولانی بشه راحت موتور ماشین به عنوان ژنراتور باتری ها رو پر می‌کنه نیازی نیس که دنبال جایگاه شارژ ماشین بگردی و منتظر باشی تا باتری ها پر شه
      مصرف سوختشم خیلی پایینه

      موافقم 17
      مخالفم 2
  8. arashk

    ۱۳ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (102 ديدگاه)

    آمریکایی ها و اروپایی ها همیشه اغراق میکنن نمونه اش معاهده پاریس بود. الان آلمان هنوز داره ذغال سنگ استفاده میکنه و واردات ذغال سنگ کره جنوبی هم چندین برابر شده ولی به همه دیکته میکردن باید سوخت پاک استفاده کنید !!!!!! خودرو برقی هم در دنیایی که حتی اروپایی ها با سوزاندن گاز ارزان روسیه برق تولید میکردن، باعث آلودگی هوا میشه. حرفی که کلارکسون چند سال قبل میگفت

    موافقم 44
    مخالفم 10
  9. محمدرضا

    ۱۳ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (1055 ديدگاه)

    شما برقی تولید کن نصف هیوندا بفروش بگیم میتونی تولید کنی ولی نمیخوای🤣.

    وقتی نمیتونی ۱ خودرو برقی بسازی چرا چند میلیون خریدارو زیر سوال میبری🤣

    اظهارات تویوتا در حالی بیان می‌شود که چندین برند مطرح خودرویی به دنبال برقی سازی محصولات خود در آینده هستند و شرکت‌هایی همچون هوندا، آکورا، کادیلاک، جگوار، مرسدس بنز، آئودی و… می‌گویند بهترین تلاش‌های خود را در این زمینه انجام خواهند داد

    موافقم 22
    مخالفم 81
  10. محسن

    ۱۳ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (109 ديدگاه)

    این یارو مثل اسمش واقعا پَرته
    امروزه با همه چی میشه باتری ساخت پس باتری منبعی پایان ناپذیره
    شما فقط باید دو تا قطب رسانا داشته باشی با یکم مایع الکترولیز که ترکیب آب و اسید سولفوریکه
    اون قطب رسانا میتونه سرب باشه
    میتونه مس باشه
    میتونه آهن باشه
    میتونه لیتیوم باشه
    میتونه مثل باتری AAA گرافیت باشه
    این حرفای تویوتا بخاطر اینه که نمیتونه با تکنولوژی تسلا و هیوندای رقابت کنه و اگه بخاد رقابت کنه باید با تنها دلیل وجودش یعنی قابلیت اطمینان خدافظی کنه

    موافقم 14
    مخالفم 85
    1. Sigma

      ۱۳ بهمن ۱۴۰۱
      سوابق: (1019 ديدگاه)

      آقا محسن بزرگ شما همین کامنت رو به فارسی برای آکسفورد ارسال کنی صبح برای شما ویزای انگلستان صادر میشه
      شما تا الان کجا بودی سلطان واقعا اگر نخبه هایی مثل شما کشف میشدند الان ایرانخودرو بجای تسلا ایستاده بود

      موافقم 70
      مخالفم 5
    2. Hamilton1970

      ۱۳ بهمن ۱۴۰۱
      سوابق: (538 ديدگاه)

      اگر انقدر راحته چرا خود شما درست نمیکنی باتری؟

      موافقم 26
      مخالفم 4
    3. سیاوش

      ۱۵ بهمن ۱۴۰۱
      سوابق: (1 ديدگاه)

      قبل از هرچیز بگم که حدود ده سال در زمینه باتری های نسل دوم و سوم در انستیتو های اروپا کار کردم. دوست عزیزم درسته که با دو تا میخ از جنس مس و روی و آب لیمو باتری درست میشه ام مسیله مهم چگالی انرژی باتری حاصله هست. برای مثل شما باید برای یک ماشین عادی حدود دو تن وزن برای باتری در نظر بگیری، عمر محدود باتری های لیتیم-سدیم یونی هم مزید علت هست. در نهایت باید در نظر داشته باشید چگالی انرژی باتری های لیتیوم یونی( یا سدیم یونی) خیلی کمتر از سوخت های فسیلی هست. کانسپت هایی هست که داره روی اونها کار میشه و چگالی انرژی انرژی اون ها در حد سوخت های فسیلی هست مثل باتری های لیتیم- اکسیژن و … که در مرحله تحقیق و توسعه هستند و ده پانزده سال تا رسیدن به صنعت فاصله دارند. ناگفته نماند که ژاپن بصورت جدی روی سوخت هیدروژن کار می‌کنه که چگالی انرژی بسیار مناسبی داره و سوخت پاک محسوب میشه و حتی برای موتورهای جت هم گزینه مناسبی به نظر میرسه، حتی شرکت رولز رویس آزمایش های اولیه هم انجام داده اما ظاهراً در حال حاضر ساخت خودروهای هیبریدی عاقلانه ترین گزینه از لحاظ اقتصادی و منطقی هست

      1. دانیال

        ۱۵ بهمن ۱۴۰۱
        سوابق: (598 ديدگاه)

        جناب سیاوش به وجود افرادی مثل شما و درج کامنتهای گرانبهاتون تو این سایت نیاز داریم . اگر براتون مقدور بود حضور پررنگ تری داشته باشید . کامنتهایی از این قبیل سبب بالا رفتن آگاهی عمومی کاربران و اتمام جر و بحث های بعضا بیهوده و ارزشمندتر شدن سایت پدال و تبادل اطلاعات جامعه ی علاقه مند به حوزه خودرو میشه . سپاسگزارم مانا باشید

  11. AMD

    ۱۳ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (249 ديدگاه)

    بخدا تویوتا یه چیزی میدونه میگه . این ماجرای حفظ محیط زیست و … همش کشکه . الان سیاستمداران سود خودشونو تو ماشینهای برقی میبینن .

    موافقم 64
    مخالفم 7
    1. Ehsan

      ۱۳ بهمن ۱۴۰۱
      سوابق: (620 ديدگاه)

      آخرین باری که یکی گفت تویوتا یه چیزی میدونه یک ماه بعد شخص تویودا رو انداختن بیرون بخاطر اینکه سمت برقی نرفت! بزارین حداقل این جدیده یه دوماه کار کنه!

      موافقم 15
      مخالفم 39
    2. مهران

      ۱۳ بهمن ۱۴۰۱
      سوابق: (601 ديدگاه)

      دقیقا.همین کشور های امریکا المان انگلیس فرانسه و چند کشور اروپایی دیگه جز ده کشور آلوده کننده جهان هستند.

      موافقم 12
      مخالفم 5
  12. آرین

    ۱۳ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (442 ديدگاه)

    واقع نگری یعنی همین دیدگاه مدیران تویوتا.
    آزادی و تجارت آزاد یعنی همین که حق انتخاب متنوع وجود داشته باشه یا حداقل مقداری محدودیت باشه نه اینکه درون‌سوزها به طور کامل قدغن بشن.
    این منع کردن فسیلی به دست اروپایی‌ها و بقیه نمونه دیکتاتوری هست.

    موافقم 38
    مخالفم 2
  13. کیان

    ۱۳ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (1491 ديدگاه)

    اصلا خودروهای برقی بهترین
    خیلی خیلی از کشورها حتی در اروپا (چه برسه به جاهای داغون من جمله … )
    اصلا توانایی تامین زیر ساخت و … ندارن
    تا این زیر ساختها تامین نشه قطعا خودروهای درون سوز نیاز هستند

    موافقم 30
    مخالفم 2
  14. علی

    ۱۳ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (146 ديدگاه)

    تویوتا سلطانه واقعا
    کاملا حساب شده عمل میکنه

    موافقم 26
    مخالفم 7
  15. SLR _ 722

    ۱۳ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (231 ديدگاه)

    من بشخصه خیلی تویوتا رو دوست دارم . میشه گفت از بهترین‌ انتخاب ها برای قشر متوسط هست و در تک تک نقاط کره زمین و کشور های کمتر توسعه یافته حضور داره که خودش نکته مهمی هست و از جهان اول تا صحرا های آفریقا رو پوشش میده .
    من فقط امیدوارم سرنوشت اون مثل نوکیا نشه . چند وقت پیش صحبت های مدیر عامل های نوکیا ، بلک بری و مایکروسافت موبایل رو راجب به ظهور اپل می خوندم و جالب بود که همه معتقد بودند اپل چیزی جز یک ترند موقت نیست و بزودی از بین می‌ره .
    تازه مدیر بلک بری فکر کنم می گفت گوشی بدون کیبرد که گوشی نیست
    امیدوارم این اظهارات سنجیده و واقعا آینده نگرانه باشند .

    موافقم 37
    مخالفم 2
  16. Mercede kaviani

    ۱۳ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (550 ديدگاه)

    استفاده از قوای محرکه متنوع راه‌حل درست است مثل همیشه نظر تویوتا درست است واینده این موضوع را ثابت می کنند

    موافقم 33
    مخالفم 5
  17. مازیار

    ۱۳ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (3301 ديدگاه)

    یک ریسک بزرگ که بارها اعلام شده چیزی که از تویوتای محافظه کار _ و کلا ژاپنی ها _ بعیده
    چند سال آینده برای تویوتا خیلی سرنوشت ساز خواهد بود
    یا ریز ریز یا تیز تیز

    موافقم 20
    مخالفم 1
    1. حسین

      ۱۳ بهمن ۱۴۰۱
      سوابق: (11 ديدگاه)

      متاسفانه باید بگیم فعلا تکنولوژی در آمریکا است کل کشور ها از تکنولوژی تولید ی آمریکا بهره می برند .
      منظور از آینده عمر ما است یعنی من متولد دهه شصت از ماشین پیکان تا بالاترین تکنولوژی فعلی دیدم و آینده برای من ۳۰ تا ۴۰ سال دیگه از آن برقی است.
      اما قطعا در اوج این تکنولوژی جدیدی نیز ظهور می کند که از آن فرزندان ما است.

      موافقم 4
      مخالفم 12
  18. Car love

    ۱۳ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (708 ديدگاه)

    اکیو تویودا رو برکنار کردن و چرت و پرتو آوردن سر کار با این حرف که تویودا به برقی علاقه نداشت حالا هم این طرف مثلا میخواد بگه نه مشکلی نیست و برقی چیز مهمی نیست در حالی که همزمان با این صحبتا داره فکر میکنه که چطور این فرسنگ ها فاصله با بقیه برند های توی ساخت و علم الکتریکی رو جبران کنه
    قطعا داره فیلم بازی میکنه ولی اگرم واقعیت باشه و نظرش همین باشه که میشه همون داستان نوکیا و اپل، بقول اون اقا نوکیا هم اون موقع میگفت اپل زود گذره و عیب ایرادای مختلف ولی خب الان ببینین،نمونه چنین داستانی زیاد هست

    بازار رو دو چیز کنترل میکنه: سیاستمدارا و مردم که تمام امارا دارن میگن که هر دو یه شدت به سمر برقی متمایل شدن پس در اخر چرت و پرت میمونه خودش و پریوس هیبریدی

    موافقم 10
    مخالفم 21
  19. (JONATHAN (TESLA

    ۱۳ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (302 ديدگاه)

    از آلودگی خودرو های برقی میگن از نکات منفی خودرو های برقی میگن از نا عدالتی و بچه های کار آفریقا میگن
    و ادعا میکنید طرفداران خودرو های برقی احساساتی هستن
    هر فعالیتی که انسان ها انجام میدن پیامد های خودش رو داره و تاثیر در چرخه های حیات و زیست گاه های مختلف میزاره
    تا این لحظه که تعداد خیلی زیادی خودروی برقی دارن تردد میکنن و تولید شدن هیچ بار اضافی روی شبکه های برق دیده نشده و عملا هیچ نیروگاهی برای تامین برق خودرو های الکتریکی احداث نشده و دارن از همون شبکه موجود و همون زیرساخت استفاده میکنن
    خودرو های بنزینی در طول چرخه فعالیت مفیدی که دارن ۱۰ برابر میزان آلودگی که برای تولید یک پک باتری برای خودرو های الکتریکی آلودگی ایجاد میکنن
    یه خودرو بنزینی در طول سال ۵۰ هزار کیلومتر کارکرد داشته باشه ۴ هزار لیتر بنزین مصرف می‌کنه

    موافقم 14
    مخالفم 18
    1. بهزاد

      ۱۳ بهمن ۱۴۰۱
      سوابق: (2560 ديدگاه)

      دوست گرامی آمارها دروغ نمیگن و نمیشه فقط از دید خودرویی به آلودگی هوا یا تولید کربن نگاه کرد.
      سالانه بیش از ۳۸ میلیارد تن دی اکسید کربن تولید میشه و از این میزان حدود ۷ میلیارد مربوط به خودروهاست و برای مابقی چه اقداماتی باید انجام بشه؟
      میزان تولید برق در کشورهای صنعتی سالهاست ثابت مونده و حتی کاهش داشته مثل اتحادیه اروپا که در ۲۰۱۱ در یک ماه ۲۷۰۰ تراوات تولید برق داشتن اما امروزه به حدود ۲۰۰۰ تراوات رسیده و این کاهش به خاطر آموزش و استفاده از وسایل کم مصرف حاصل شده و روند جایگزینی تاسیسات تولید برق پاک به جای تاسیسات قدیمی همه روزه در حال انجامه و هیچ نیروگاهی به خاطر خودروهای برقی ساخته نمیشه.

      موافقم 7
      مخالفم 1
  20. اروین جانسون ساکن استرالیا

    ۱۳ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (20 ديدگاه)

    خوب عزیز پرتم ، تو روزی ۵۰ تا میری ، راننده اسنپ روزی ۵۰۰ تا میره ، بین شهری روزی ۱۵۰۰ تا میره ،. و از قضا خاصیت تویوتا هم اینه که در سراسر دنیا به عنوان تاکسی به کار میره ،. تو باید مشتری های اصلی ت که تاکسی ها هستن رو مدنظر قرار بدی ، نه کارخونه دار و طراحی که غیر از تویوتا دو تا بنز و بی ام و هم داره ،. نظرت درسته هیبریدی بهتر از برقی هست ، آدمو تو راه نمی‌ذاره ، ولی دلیلت نشان از بی خبری از جامعه داره ،. لذا امشب بیا دروازه شوش تا با جامعه آشنات کنم .

    موافقم 2
    مخالفم 19
  21. علی

    ۱۳ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (836 ديدگاه)

    درسته طرفدار تویوتا هستم ولی این مسئله جاروبرقی ها فراتر از توان و خواسته یک شرکت معظم حتی تویوتا هست ، اینجا بحث گلوبالیسم جهانیه و البته منافع قدرتهای سرمایه داری جهان !!! اگه اونا تصمیم بگیرن مثلاً خودروها باید با سوخت پشکل کار کنن یا سوخت اتمی ! همه از بنز و فورد و تویوتا گرفته تا ، تاتاهند باید از این سیاست تبعیت کنند ، متاسفانه

    موافقم 18
    مخالفم 1
  22. Hadi

    ۱۳ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (344 ديدگاه)

    این حرفای مدیرعامل تویوتارو هر کس میخونه یا این ضرب‌المثل میوفته(گربه دستش به گوشت نمیرسه میگه پیف پیف بو میده)

    موافقم 10
    مخالفم 23
  23. sina

    ۱۳ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (2656 ديدگاه)

    نکته مهم و قابل تاملی هست.
    داستان برای من مشتری اینه که با وجود هیبرید همچنان میشه لذت رانندگی رو تجربه کرد و این کافیه

    موافقم 9
    مخالفم 1
    1. سپهر

      ۱۵ بهمن ۱۴۰۱
      سوابق: (389 ديدگاه)

      تویوتا لذت رانندگیش کجا بوده

  24. Afg

    ۱۳ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (496 ديدگاه)

    حرف غیر منطقی نمیزنه داستان نوکیا و اپل با داستان خودروهای برقی و تویوتا فرق داره خودروهای برقی سالها پیش تولید شدن و تویوتاهم خودش با تولید تویوتا راو فور الکتریکی جز پیشگامان این حوزه بوده قطعا این سیاستها تغیر خواهد کرد

    موافقم 5
    مخالفم 2
  25. Aref

    ۱۴ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (295 ديدگاه)

    نوکیا یه زمانی برای اندروید شدن مقاومت میکرد ولی دیدیم که چه بلایی سرش اومد.
    تویوتا هم باید با بازار جلو بیاد و گرنه ضرر میکنه

    موافقم 3
    مخالفم 5
  26. کیانوش

    ۱۵ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (832 ديدگاه)

    واقعا موافق نظر تویوتا هستن تو این مورد کاملا،ی جور میگن خودرو پاک انگار خودرو ها برقی همینجور خود به خود از فضا میان انگا. نه انگار اونا هم مواد اولیه باید از معدن ها برداشت بشه و حتی روند ساختش خیلی انرژی بر تر از ساخت همتای درونسوزشه و الایندگی بیشتر و هزینه بیشتری خواهد داشت ،بنظرم فعلا پلاگین نیبرید های که برد الکتریکی تا هشتاد کیلومتر رو دارن خیلی گزینه های خوبی هستن حالا شاید مثلا ماهی ییک بار ی سفر بیرو نشهر بره وگرنه بیشتر زمان رو تو شهر به همون برد هشتاد کسلومت ی کافیه

  27. Jamshid

    ۱۹ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (2985 ديدگاه)

    تویوتا داداشمی

  28. میکائیل

    ۲۱ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (23 ديدگاه)

    تویوتا،ستون تو هر چی میخوای بساز
    تهش ما فقیر فقرا که میخریم اصلا نگرانی نداره داداش با همین فرمون برو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا