گیربکس دستی جالب تویوتا برای خودروهای برقی میتواند تا ۱۴ دنده داشته باشد.
این خودروساز ژاپنی گیربکس دستی شبیه سازی شده را برای خودروهای بدون آلایندگی توسعه داده است. بر اساس تستهای صورت گرفته این گیربکس کاملاً هیجانانگیز عمل میکند و برنامههای تویوتا برای افزایش جذابیت خودروهای برقی تنها به تولید گیربکسی با ۶ یا ۷ دنده محدود نخواهد شد. پتنت های ثبت شده نشان میدهد از نظر فنی محدودیتی در تعداد دندههای این نوع گیربکس وجود ندارد.
در حقیقت اسناد و تصاویر منتشر شده نشان دادهاند گیربکس دستی تویوتا برای خودروهای برقی ۱۴ دنده دارد؛ اما این گیربکس چگونه کار میکند؟ پتنت های تویوتا حاوی جزئیات زیادی درباره این گیربکس جدید هستند. بهطور خلاصه باید گفت راننده قادر است دقیقاً میزان دندههای موردنیاز خود را انتخاب کند. تعداد دندههای مجازی میتواند ۶ دنده یا بیشتر و کمتر باشد. راننده میتواند الگوی مدنظر خود را برای تعویض دندهها انتخاب نماید.
البته بخش انتخاب الگو برای تعویض دندهها شاید گمراهکننده باشد. شفافتر باید گفت تویوتا سیستم الکترومکانیکی را برای ایجاد گیتهای تعویض فیزیکی زیاد در نظر نگرفته بلکه گیتهای واقعی ثابتی وجود خواهد داشت. تعداد این گیتها احتمالاً ۶ عدد خواهد بود اما ژاپنیها از ۴ گیت برای نمایش مثال خود استفاده کردهاند. دنده در این گیربکس درست همانند گیربکسهای دستی عادی انتخاب میشود اما دستهدنده پس از استفاده شاید به حالت خلاص بازگردد. سپس با تعویض دندهها توسط راننده، تعویض مجازی دندهها به دنده بعدی انتقال مییابند؛ بنابراین اگر الگوی ۶ دنده وجود داشته باشد و دنده ششم انتخاب شود، نمایشگر دندههای در دسترس را تغییر خواهد داد تا راننده بتواند دنده هفتم و دندههای بعدی را انتخاب کند و یا اینکه به دنده پنجم و دندههای موجود معکوس دهد.
شاید گفتههای بالا گیجکننده باشد و به همین خاطر است که خودروسازان در محصولات سواری و عادی خود از گیربکسهایی با بیش از ۷ دنده استفاده نمیکنند. گیربکس دستی ۱۴ دنده در خودروهای درونسوز کاربردی نخواهد بود اما زمانی که گیربکس دستی شما از نوع شبیهسازی شده باشد شاید از نظر تویوتا تأثیر منفی روی انتخاب دنده رانندگان نگذارد. باید منتظر ماند و دید ژاپنیها در این زمینه چه برنامههایی خواهند داشت.
فقط چین
۱۷ آذر ۱۴۰۲خصاصت تویوتا🤣🤣🤣🤣 .
گیربکس تویوتا کارینا های مونده توی انبار رو میخواد غالب کنه به اسم تکنولوژی🤣🤣🤣 .
افشار
۱۷ آذر ۱۴۰۲اشخاصی که میرن فن خودروهای چینی میشن را هرگز درک نمیکنم
Dark Knight
۱۷ آذر ۱۴۰۲داداش اینا کسانی هستن که همیشه تو حسرت داشتن امثال تویوتا ، نیسان یا حتی ماشین های کره ای هستن ولی پولشون حداکثر به ماشین چینی میرسه به خاطر همین تو دلشون یه عقده و کینه نسبت به این برند ها به وجود میاد به خاطر همین جدی نگیر یه کنایه هست که میگه : گربه دستش به گوشت نمیرسه میگه پیف پیف 😂🙌
افشار
۱۷ آذر ۱۴۰۲این ضرب المثل کاملاً بجا بود👍
S.S.A
۱۷ آذر ۱۴۰۲اگر شما پولشو داری،مبارکه
NAVID۰۰۹۸
۱۷ آذر ۱۴۰۲قضیه دفاع از چینیها در کشور ما نه جایی دیگر به این ربط پیدا میکنه که یه زمانی با این پولها میتوانستند ژاپنی بگیرند و حالا دیگه نمیتوانند و همون چینیها هم با قسط و بدبختی میگیرند تا وقتی تو چینیهاشون میشنند رُخ عقابی را داشته باشند که در تویوتا نشسته و با همین رویا به زندگی ادامه میدهند و دنیای شیرینی در ذهن خود دارند و همیشه واقعیت براشون دستنیافتنی هست !
ولی باز هم فن چینیها را میشه تحمل کرد چون بندگان خدا مظلومند ، اما بگید ببینم با فن مرباها چهکنیم که کلاً ادعا ادعا ادعا هستند و وقتی هم به اشتباه خودشون پی میبرند خیلی ریز از تویوتا و ژاپن تعریف میکنند مثل کاربر Ehsan که یه زمانی فقط از ژاپنی بد میگفت و امروز دیگر رستگار شده !
مومنی
۱۷ آذر ۱۴۰۲چینی سواران کسانی هستند که نه پول خودروی ژاپنی و آلمانی دارند و نه اونقدر به جان و سلامت خانواده بی توجه هستند که خودروی ایرانی بخرند.
چینی سوارها افرادی خانواده دوست هستند که بودجه کافی برای خرید خودروی غیر چینی ندارند که اگر داشتند مطمئن باشید حتی خودروی کره ای هم نیمخریدند. چه برسه به چینی.
اما قبول کنید لا اقل مصدوم و مقتول رو دستشون نمیمونه مثل ایرانیها.
بهشون احترام بگذارید
وی
۱۸ آذر ۱۴۰۲نه لزوما دلیل خرید خیلی هاشون ایمنی نیست بلکه خودنمایی هست
ناجی
۲۰ آذر ۱۴۰۲بهر حال همه جور سلیقه ای هست، ی زمانی پیکان با پلاک تهران بیست و هشت کلی فدایی داشت بین جوانها یا همین الان پژو و زانتیا ی لشکر تعصب کش دارن، طرفدار های اتومبیل چینی هم احتمال خیلی زیاد دلیل طرفداریشون اینه که ماشین چینی سوار میشن
MOHAMMAD
۱۸ آذر ۱۴۰۲یک بچه که خانودشون جک s3-s5 یا هایما یا لیفان x60 و mvm x33 و…داره که تعصب روی چینی داره!
فقط چین
۱۷ آذر ۱۴۰۲جدا از شوخی کامنت قبل این تکنولوژی سالها پیش توسط BYDبه ثبت رسید تویوتا هم از استاد خودش BYD قرض گرفته .
https://www.pedal.ir/chinese/byd-e3-%D8%A7%D9%84%DA%A9%D8%AA%D8%B1%DB%8C%DA%A9%DB%8C-%DA%AF%DB%8C%D8%B1%D8%A8%DA%A9%D8%B3-%D8%AF%D8%B3%D8%AA%DB%8C/
Amir
۱۸ آذر ۱۴۰۲داش میشه واسه اینکه درد چینی خریدنت بخوابه الکی پرچمشو نبری بالا . ژاپن کشوریه که توالتاشم سیستم عامل دارن بعد بره از یمشت کمونیست که جز موتور ۲ لیتری و ۱.۶ و ۱.۵ لیتری هیچی ندارن بره گیربکس بخره
آخه کدوم کم عقلی رو ۲ تن شاسی موتور ۱.۵ میذاره که این چینیا دومیشن
MOHAMMAD
۱۸ آذر ۱۴۰۲دوست عزیز
کجای این مقاله نوشته(تویوتا از بی وای دی کپی رفته)!
این یک ماشین اموزش رانندگی هست که برای اموزش دنده از گیربکس استفاده شده
این ماشین هم به بازار عرضه نشده و فقط به آموزش رانندگی ها داده میشه
و اینکه گفتی استاد اش بی وای دی!😂
زمانی که تویوتا ماشین میزد بی وای دی کجا بود!
یادمون نمیره که بی وای دی از قدیم چشمش به قلم تویوتا بوده
JDM سابق
۱۷ آذر ۱۴۰۲مگر اینکه گیربکس اوردار یا اسپلیتر دار روش بذارن که برای فروش هم باید یه کلاس آموزشی فشرده تو هر نمایندگی برگذار بشه
جمشید
۱۷ آذر ۱۴۰۲آدم یاد ماکهای آمریکایی قدیمی که گیربوکس ۲۴ دنده داشتن میوفته
زیزیگولو
۱۷ آذر ۱۴۰۲موضوع خیلی جالبیه چون کسایی که تو نمایشگاه های خارج از کشور تو کابین ماشینای برقی نشستن دیدن که اکثر ماشینای برقی اون شیفتری که شبیه کنترل دنده هستش رو دارن ولی بر خلاف اون چیزی که خیلیا فکر میکنن اکثر این ماشینای برقی از فیات 500 تا آئودی e-tron و بقیه فقط دارای یه دنده هستن درست بر برخلاف گیربکسای چند سرعته دستی یا اتوماتیک که تو ماشینای بنزینیو دیزلی میبینیم و بخاطر همینه که میگم موضوع جالییه که تویوتا داره رو ماشین برقی خودش به گیربکس ۱۴ دنده فکر میکنه و روی این موضوع کار میکنه
عجب
۱۷ آذر ۱۴۰۲با توجه به بی ثباتی همیشگی در بازار خودروی جهانسومی نمیتوان انتظار داشت مدیران نالایقی که نمیدانند تویوتا چیست بتوانند با سیاستگذاری و مدیریت آرامش و ثبات را به بازار آشفته و نابسامان خودروی جهانسومی برگردانند !! حتی بازار خرید و فروش الاغ هم انقدر بی نظم و آشفته نیست ! مگر اینکه مدیرانی را بر سرکار بیایند که بدانند تویوتا چیست و شاید آن موقع بشود به آینده خودرو در ایران امیدوار شد
mostafa
۱۷ آذر ۱۴۰۲تویوتای پول پرست میخواد
عمدا پیچیدگی ایجاد بکنه بعد با فروش قطعات یدکی سود بکنه
عجب
۱۷ آذر ۱۴۰۲آیا کسانی که میدانند تویوتا چیست با کسانی که نمیدانند تویوتا چیست برابرند ؟؟؟ مطمئناً خیر چون اصلی ترین نکته در موفقیت یک مدیر در حوزه خودروسازی اول از همه این است که بداند تویوتا چیست تا بتواند موفقیت را به طور مستقیم از بزرگانی مثل تویوتا که سالها پیش راه موفقیت را پیدا کردن بیاموزد و مثل مدیران جهانسومی عمل نکند و بدبخت شود
datsun
۱۷ آذر ۱۴۰۲تویوتا اگه به دنبال سود یدکی بود که انقدر با دوام نمیساخت،
محمد نصرالهی
۱۷ آذر ۱۴۰۲تویوتا ، رنو و نیسان ، فقط به دوام ، قدرت و استهلاک پایین میاندیشند!
JaMsHiD
۱۷ آذر ۱۴۰۲بیشتر اتلاف وقت هست که بخوای چهارده تا دنده اونم تازه با دنده دستی تعویض کنی . شش دنده هم کفایت میکنه
Arash IV
۱۸ آذر ۱۴۰۲۱۴ دنده اونم دستی؟ 🗿🗿🗿🗿
ابوالفضل
۲۱ آذر ۱۴۰۲۱۴ دنده ؟؟؟
مگه تریلی سوار شدی ؟😂
کاربردش چیه ؟
چند وقت دیگه اینم باب میشه