اگر ایلان ماسک راه خودش در زمینه خودروهای الکتریکی را در پیش گرفته و احتمالاً خودروهای مجهز به سلولهای سوختی هیدروژنی را تنها بهعنوان وسیله حملونقل عمومی درون کارخانهی بزرگ تسلا در نظر گرفته است؛ اما خودروسازان دیگر سلولهای هیدروژنی را یک راهحل مناسب در صنعت خودروسازی میبینند.
به نظر میرسد که باید طرحهای جدید را به ژاپنیها بسپاریم چرا که ژاپنیها با طرحهای عجیبوغریبشان آینده را با یک چیز عملی بهخوبی به تصویر میکشند. یک کار سادهی جدید که نقطه عطف آن تمایز است و این تمایز گاهی اوقات به ثمر مینشیند. درهرصورت خودروی پیش روی ما، از لحاظ دستهبندی سایزی یک خودروی کامپکت است اما به لطف قرارگیری سلولهای سوختی و تانک هیدروژنی در جای مناسب بسیار جادار به نظر میرسد. در کابین، راننده و سرنشینان با پدیدهی جدیدی روبرو میشوند که آن دید ۳۶۰ درجهای اطراف است که بسیار کارآمد به نظر میرسد. باوجود بدنهی این چنینی این خودرو نمیتواند تستهای ایمنی یورو NCAP را با موفقیت پشت سر بگذارد با این حساب به نظر میرسد که این خودرو حتماً باید مجهز به سیستم کنترل کامل خودکار باشد. البته ظاهر این چنینی باعث شده که وزن بهطور مطلوبی در خودرو تقسیم شود. اما چیزی که FCV پلاس را استثنایی میکند توانایی تولید برق مستقیم از تانک هیدروژنی در بیرون از مخزن است. این عملکرد به این معنی است که اساساً شما میتوانید FCV پلاس را بهعنوان یک منبع تولید انرژی الکتریکی در خانه در جاده در نظر داشته باشید؛ بنابراین وقتی که از خودرو استفاده نمیکنید میتوانید منبع تولید انرژی الکتریکی این خودرو را بهسادگی به زیرساختهای محلی متصل کنید و از این طریق انرژی الکتریکی کمکی تولید کنید.۱۲ خواندن این مطلب 1 دقیقه زمان میبرد
sasan
۹ آبان ۱۳۹۴تویوتا و ماشینهای زشتش
ali ayat
۹ آبان ۱۳۹۴دو روزه پدال فقط پست راجب ماشین ژاپنی چه خبره کشورای دیگه چی
احمد باقری
۹ آبان ۱۳۹۴جدای از طراحی، یک فکر کاملا کاربردیه.
سعید
۹ آبان ۱۳۹۴با لحن جناب خان خوانده شود:
چه طراحی نکنی میکنه این تویوتاااااا
king 918
۹ آبان ۱۳۹۴ماشین جالبیه بسیار خلاقانه این ایده ها بعدا اینده خودرو ها رو تشکیل میدن………….
ولی من از این تیپ خودرو ها خوشم نمیاد………………..
Mst
۹ آبان ۱۳۹۴طراحی دیگه ازاین اشغال تر نمیشه
amin
۹ آبان ۱۳۹۴هرموقع به پای تکنولوژی تویوتا رسیدین اونوقت نظر در مورد طراحی بدین…شما بیاین همین تکنولوژی هیدروژنی رو که تکنولوژیش رو ندارین و در خواب باید ببینینن بیاین ازش یکی بزنین با طراحی بهتر بعد نظر بدین این بد و اون خوبه…پس بجای ایراد گرفتن به تکنولوژی تویوتا برسین.
fcb
۹ آبان ۱۳۹۴متاسفانه حتی تو کانسپت هم طراحی بدی داره تویوتا
luis
۹ آبان ۱۳۹۴متاسفانه مغز های بعضی ها فقط فقط فقطاااااا طراحیو درک میکنه و دیگر هیچ
حميد
۹ آبان ۱۳۹۴پیل سوختی خیلی در اینده کاربردی میشه البته الان در بعضی از شناورهای دریائی کاربردیه
افرین به تویوتا برا اینده نگریش
در مورد طراحی این یک مقوله سلیقه ای هست
به نظر من طراحیش مربوط به اینده هست
ولی شما یک تویوتا پرادو سال ۲۰۰۷ رو در نظر بگیرید و یک هیوندای سانتافه 2010
تویوتا هنوز به روز به نظر میرسه و موقر در حالی که سانتافه با توجه به نسل جدیدش خیلی حرفی برا گفتن نداره
ali a.j
۱۰ آبان ۱۳۹۴آقای مهدی نیک سیرت دستتون درد نکنه
این مقاله کامل و مفید بود
جاوید
۱۰ آبان ۱۳۹۴هر موقعی به گرد پای ژاپن رسیدید اونوقت نظربدین طراحی جالبی نداره منظورم به بعضی هاست که بالا بالا خودشونو میبینن .پراید مثلا ماشین زیبایی که ایران تولید میکنه اونم 27 سال. شما باید از ژاپنی ها درس بگرین. ایران همینی که بهش میگین زشته رو200 سال دیگه هم نمی تونه رو کاغدطراحی کنه هالا چه برسه که بسازه.