بر اساس اخبار منتشر شده، ظاهراً طی هفتههای آینده جانشین تویوتا FJ کروزر مشهور با نام لند هاپر Land Hopper و قوای محرکه بنزینی و هیبریدی معرفی خواهد شد.
در اواخر مراسم رونمایی لندکروزر پرادو 2024 بود که تویوتا دو طرح مبهم از شاسی بلندهای ناشناس را ارائه کرد. یکی از این خودروها شاسیبلندی جعبهای و کوچک بود که به نوعی نسخه احیا شده از FJ کروزر به نظر میرسید. چند هفته بعد از مراسم بود که ژاپنیها نام تجاری لند هاپر را ثبت کردند و گزارش هایی درباره انتخاب این نام برای آفرودر کامپکت و جدید تویوتا منتشر شد. حالا اخبار جدیدی درباره معرفی قریبالوقوع همین خودرو به گوش میرسد.
مجله Best Car ژاپن ادعا میکند تویوتا تصمیم نهایی برای تولید لندکروزر کوچکتر را گرفته است. این خودرو ظاهراً در جایگاهی پایینتر از مدلهای ۲۵۰ و ۳۰۰ قرار خواهد گرفت. از نظر استایل باید منتظر خودرویی مشابه لندکروزر باشیم اما ابعاد آن تقریباً در حد و اندازههای کرولا کراس خواهد بود. اگرچه کرولا کراس از ساختار یونی بادی استفاده میکند اما گفته شده لند هاپر به پلتفرم خشنتر بدنه روی فریم مجهز خواهد شد. این پلتفرم در واقع نسخه کوتاه شده از معماری GA-F مدلهای ۲۵۰ و ۳۰۰ است.
جالبترین نکته درباره این خبر به نام احتمالی، ابعاد یا پلتفرم جانشین تویوتا FJ کروزر مربوط نمیشود چراکه مجله یاد شده میگوید لند هاپر بجای قوای محرکه برقی با پیشرانههای بنزینی و هیبریدی در دسترس خواهد بود. این موضوع جای تعجب دارد چراکه کانسپت کامپکت کروزر اواخر سال ۲۰۲۱ با قوای محرکه برقی معرفی شده بود. البته گفته میشود احتمال تولید نسخه برقی این خودرو در آینده وجود دارد اما مدلهای اولیه فقط با همان پیشرانههای بنزینی و هیبریدی عرضه خواهند شد. Best Car مدعی شده لند هاپر از پیشرانه ۱.۸ لیتری بنزینی و هیبریدی کرولا کراس یا پیشرانههای ۲ لیتری بنزینی و ۲.۵ لیتری هیبریدی راو ۴ استفاده خواهد کرد.
هنوز زمان معرفی خودروی موردبحث مشخص نیست اما با توجه به استراتژی تویوتا در معرفی شاسیبلند سنچوری و مینی ونهای آلفارد و ولفایر، احتمال دارد لند هاپر نیز تا اواخر سال جاری میلادی یا اوایل سال ۲۰۲۴ معرفی شود. از آنجایی که تیزر این محصول قبلاً توسط تویوتا منتشر شده بنابراین با اطمینان میتوان منتظر رونمایی رسمی آن ماند. در آینده اخبار بیشتری از شاسیبلند جدید تویوتا را منتشر خواهیم کرد.
محمد
۸ مهر ۱۴۰۲اگه قرار باشه جانشین فوررانر رو هم معرفی کنه سبد بادی آن فریمش از مجموع جیپ و فورد بزرگتر میشه. خریدار گرگیجه میگیره
Amir
۸ مهر ۱۴۰۲این همه معرفی میکنه آخر سر فوررانر از همه فروشش بیشتره و مشتری ازش راضیتر
x.01
۸ مهر ۱۴۰۲این سبد محصول اگه اینجور باشه در عمل چیز متفاوتی نیست ظاهر عوض شده ولی در باطن مثل همن یعنی پلتفرم یکی هست فقط اسمش عوض می شه و طراحی بدنه و کابین و موارد فرعی، ولی بادی آن فریم و شاسی یکی هست و کمی سایز کوچکتر شده به اسم محصول متفاوت.
یوسف
۸ مهر ۱۴۰۲عملا افتاده به گل خوری…..
یا طرح این اون رو کپی میکنه یا اسمشون رو…..
حسین
۸ مهر ۱۴۰۲از زیر مجموعه های تاتا موتورز و جیلی چه خبر؟
راستی غذای خودت رو به بقیه پیشنهاد نکن یوسف جان شب گرسنه می مونی
net
۸ مهر ۱۴۰۲سینی رنگ سفید شیب دار متضاد زیر سپر جلو و زیر سپر عقب بد هست حداقل رنگ مشکی بود کمتر تو چشم میزد . محافظ پلاستیکی گلگیر عقب و جلو بد هست
net
۸ مهر ۱۴۰۲محافظ پلاستیکی اطراف گلگیر متصل شده به سپر جلو و سپر عقب بد هست
Car love
۸ مهر ۱۴۰۲این که اسباب بازیه انگار
Absurd Hero
۸ مهر ۱۴۰۲یه آفرودر کره ای نام ببر تا اگه کسی نخواست اسباب بازی بخره اونو بخره(دو نمره)
Enzo Ferrari 2008
۸ مهر ۱۴۰۲بدنه خوبی داره اما همش پلاستیکه
H2
۸ مهر ۱۴۰۲فروش خوبی میکنه
بخصوص در آسیا و اروپا
حمید رضا
۱۳ مهر ۱۴۰۲با ۳۹ هزار دلاری بابت بریدنش میدن میشه یه وانت خوب خرید که ۲ تا ماشین داشته باشی نه یه نصف لندکروز !