شرکت ECD دیزاین که متخصص ارتقا و بازسازی لندرور دیفندر است از تویوتا FJ رستومود خود با پیشرانه ۸ سیلندر شورولت رونمایی کرد.
این کمپانی کار خود را با ارتقا و بازسازی لندرور دیفندرهای قدیمی شروع کرده اما تویوتا FJ نیز به عنوان جدیدترین پروژهاش همخوانی کاملی با سایر محصولاتش دارد. از دیگر محصولات عرضه شده ECD دیزاین میتوان به رنجرور، جگوار ای تایپ و فورد موستانگ اشاره کرد.
نیروبخش تویوتا FJ رستومود ECD دیزاین پیشرانه ۸ سیلندر ۶.۲ لیتری شورولت است که با گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک همکاری دارد. این شرکت همچنین سیستم سوخترسانی را با لولههای فولاد ضدزنگ ارتقا داده و یک سیستم اگزوز از همان جنس را نیز در نظر گرفته است. به لیست بهبودهای FJ موردبحث باید اکسلهای هوی دیوتی، سیستم تعلیق بهینه شده، سیستم خنک کاری آلومینیومی و ترمزهای دیسکی قویتر را افزود.
داخل کابین تویوتا FJ رستومود شاهد داشبورد رنگی مشابه با بدنه هستیم. رانندگان پیش چشمان خود غربیلک فرمان مومو را شاهد خواهند بود و روی صندلی چرمی با دوخت ویژه خواهند نشستند. این خودرو برخلاف نسخه استاندارد از تجهیزات بیشتری همچون متریال ایزوله کننده گرما و صدا، سیستم تهویه مطبوع، سیستم صوتی پریمیوم با چهار بلندگو، اتصال بلوتوث، دوربین دندهعقب، چهار درگاه شارژ USB و سیستم هشدار سود میبرد.
خریداران میتوانند گزینه رنگ کاملاً براق بدنه و همچنین رینگهای ۱۶ اینچی گوناگون را سفارش دهند. علاوه بر این امکان انتخاب پوشش چرم مختلف با الگوهای متنوع نیز وجود دارد. همچنین پوشش داخلی سقف هم در رنگهای مشکی، خاکستری و بژ عرضه میشود. ECD دیزاین اولین نسخه از تویوتا FJ رستومود را در سهماهه سوم امسال تولید خواهد شد و انتظار میرود اولین نمونههای آن از سهماهه ابتدایی سال آینده به دست مشتریان برسند. FJ موردبحث در همان خط تولید دیفندر و رنجرور کلاسیک مونتاژ خواهد شد.
Taha Ayoobi
۲۴ تیر ۱۴۰۳رستوماد واقعا سبک باحالیه.
ماشالا انجین های شورلت.
NAVID۰۰۹۸
۲۵ تیر ۱۴۰۳این دیگه رسماً شده هیولا و نسل حاضر دیزاین قدیم ولی فنی جدید را میپسنده که به نظر من بهترین پکیجِ در مقابل طراحی خودروهای امروزی که دیگر هیچ روحی ندارند!!!
میگن محدودیت خلاقیت میاره و من در مورد FJ و ایران به همین نتیجه رسیدم!!!
در طول ۱۰ سال اخیر حقیقتاً بچههای ایرانی FJهای دِلی و نابی را بازسازی و زیباسازی کردند که به حق میشه گفت دستکمی از نمونههای گران خارجی ندارند!!!
زیاد دیدم پاترول و FJ که با موتور 1GR تویوتا جمع شدن که در ظاهر شیک و کلاسیک اما در باتن هیولا هستن!!!
کُردهای نازنین و بخصوص سقزیها استاد جمع کردنِ تویوتا در تمام مدلها و بخصوص نسلهای مختلف لندکروزر هستند اونم با قطعات اورجینال و به شدت هم تعصب کارشون را میکشند چون واقعاً نظیر نداره جمع کردن پروژههایی که دلی زحمتش را میکشند!!!
Taha Ayoobi
۲۵ تیر ۱۴۰۳دقیقا 👌👌👌
واقعا این ماشین با همون موتور 2F چیز کمی نبود، مخصوصا دوامی که بی مانند بود.
حالا با موتورهای قوی تر تویوتا و شورلت واقعا هیولا میشه.
چند تا تو دیوار دیده بودم بازسازی شده، فک کن میا موتور 2F بود، خیلی خوشگل شده بود.
NAVID@@98
۲۵ تیر ۱۴۰۳من خودم همین مُدل ها را ترجیح میدم این یا جیپ های کلاسیک که رستوماد شده باشند انتخاب من هَستند!!!!
البته آفرودر های خوب داریم آفرودر بهترن هم دارن جدید هم هستن
مثل جیپ رانگلر که مدرنیزه شده بطور کارخانه ای اساسی مهندسی شده برای آفرود خوب یا برانکو بعنوان افرودر مدرن آفرود بهتر با سیستم های قوی که آفرود رو بهتر میکنن
حتی افرودر های کلاسیک که در عصر مدرن ساخته میشوند مثل اینیوس گرنادیر که یک کلاسیکِ مدرنیته شده است و الفبای کلاسیک رو داره ولی در دوران مدرن متولد شده و تکه پازل هایی هم از این نظر از آن به غنیمت آورده و این هم میتونه بهتر و برتری دلشته باشه ولی خبُ
ما حتی آفرودر های لوکس هم میبینیم که با مدنیته ساخته شدن و به لطف تکنولوژی و سیستم های جدید پیشرفته برتری هم دارند آفرود شان
ولی آفرودر های ساده قدیمی یا این رستوماد ها که فبها همون چیزایی اند که ما میخواهیم و بَسسسس!!!!
اگه رستوماد هم بشوند که بهتر ما داخل کشور هم داریم که از این خودروها به این روش جمع کنند اینقدر علاقه مند داریم ولی دستشون تو پوستِ و اوضعشان از ناچاری و نارضایتی این دوستان شنیدنیست….!!!!
که کارمیکنند در شرایطی که به شکل ساده و سریع این خودروها را جمع میکنن ولی خب خروجی کار قطعا قابل مقایسه نیست با شرکت های متخصص فعال در این زمینه
چقدر دوست دارم که این دوستان کُرد دسترسی داشته باشند به این شرکتهای متخصص تا به نوایی برسند و اوضاع خودشان هم اوکی و فقط به دید کارگر و مصرف کننده نبینیمشان….!!!!
برای علاقه مندان این شرکت های متخصص مثل EDC که خودشون متخصص این کار هستن قطعا کارشون یه چیز دیگست و حتی بحث مهندسی و بهبود حتی نسبت به نمونه اورجینال هم در درست کار دارند با موتور های بهتر و برتر و امکانات عالی
ولی خب این کار هم تخصص میخواد و علمش که باید باشد !!!!
FairLady
۲۴ تیر ۱۴۰۳FJ60 با موتور 3F ماشین آرزوهام 💔
یدونه سفیدش تو خیابون ما هست البته از نفس افتاده و خستهست . هر وقت رد میشم ۵ دقیقه نگاهش میکنم
آرزوم اینه پول داشته باشم بخرمش و یکی دو سال رو صرف بازسازی کاملش کنم و تا آخر عمر استفاده کنم ازش
FJ40 هم که یکی از جواهرات تویوتاست و سالای اخیر بیشتر مورد توجه قرار گرفته . زیاد میبینم که بازسازی میشه
آرزومه یدونه کالسکه ای یا سری ۶۰ یا ۷۰ داشته باشم . از انجین 1GR یا 1FZ جاودان تویوتا استفاده کنم و صفر تا صد بازسازیش کنم . تو دنیای ماشین بازی این نهایت آرزوی منه . هیچی غیر این نمیخوام 💔
Taha
۲۴ تیر ۱۴۰۳یه پاترول کمپر به همراه موتور 3uz ، زیر بندی و گیربکس y61 هم به آرزوهات اضافه کن البته با ظاهر فابریک
datsun
۲۴ تیر ۱۴۰۳Y60 دیگه؟
FairLady
۲۴ تیر ۱۴۰۳این رستوماد FJ40 هم خیلی جذابه . قبلا پدال گذاشته . دوستانی که علاقمند هستند یه نگاه بندازن
https://www.pedal.ir/toyota/toyota-fj40-landcruiser-restomod-2022/
https://www.pedal.ir/toyota/1962-toyota-fj40-land-cruiser-by-icon/
FairLady
۲۴ تیر ۱۴۰۳یادی از آفرودر های قدیمی :
ملاقات پیرمردهای افسانهای آفرود، جیپ ویلیز، تویوتا FJ40، لندروور سری I
https://www.pedal.ir/jeep/جیپ-ویلیز-تویوتا-fj40-لندروور-سری-i/
نبرد شاسیبلندهای آفرود کلاسیک؛ لندکروزر FJ40، برانکو، لندروور و اینترنشنال
https://www.pedal.ir/toyota/bronco-land-rover-fj40-land-cruiser-scout-classic-suv/
زیزیگولو
۲۴ تیر ۱۴۰۳عالی 👍👍👍
۲۴ تیر ۱۴۰۳ماشاالله به این ماشین
اینا هزار ماشاالله بهشون بعد ۵۰ یا ۶۰ سال که از ساختنشون میگذره هنوز ماشینای بروزین
samurai
۲۴ تیر ۱۴۰۳قسمت ارزشمند ماشین که همون موتور تویوتاست و نداره موتور 8 سیلندر 6 سیلندر 4 سیلندر 3 سیلندر تویوتا کم نداره چرا باید موتور غیر ژاپنی استفاده کرد
Taha Ayoobi
۲۵ تیر ۱۴۰۳موافقم
محمد
۲۵ تیر ۱۴۰۳کلا توخودروهای دودف هیچ کدوم روخ تویوتا راندارد همچنین از نظر استحلاک و استحکام رودست تویوتا ندارم ازجمله اف جی کالسکه ای توسال۸۵ »۸۶با۳میلیون میشدیه کالسکه ای خوب بخری چقدر قیمتاشون مفت بود
اشكان
۲۵ تیر ۱۴۰۳استهلاک(۱۹ تمام)
فریبرز
۲۵ تیر ۱۴۰۳این خبرها و این موردها که میبینم یادم به مثال قدیمی میوفته که میگه.
گوشت را نشان گربه دادن و ندادن گوشت به گربه بدبخت. حال شده حکایت ما ملت ایران که فقط میتونیم عکس و فیلم ماشینهای خوب کشورهای اطرافمان را ببینیم.
آکو
۲۵ تیر ۱۴۰۳اینا از امریکا بیان کردستان براشون کلاس باسازی تویوتا و نیسان بزاریم😘😘😘😘😘🤦♂️