تویوتا

بازسازی جالب تویوتا FJ40 لندکروزر، بزرگ‌مرد کوچک

این خودرو شاید یکی از جذاب‌ترین نسخه‌های بهینه‌شده و بازسازی‌شده تویوتا FJ40 لندکروزر محسوب می‌شود که تاکنون تولید شده است که متاسفانه چندان هم ارزان نیست. این نمونه زیبا یک دستگاه لندکروزر ۱۹۸۳ است که با دقت بسیار بالایی توسط مجموعه «خودروهای کلاسیک لیتون» بهینه شده است.

نخستین نکته‌ای که در این خودرو چشم را به خود جلب می‌کند، رنگ سبز لجنی آن موسوم‌به «سبز مات میلیتیا» که با سقف بازشونده و پارچه‌ا‌ی نارنجی روشن در تضاد جالبی قرار داشته و سر هر بیننده‌ای به سوی خود می‌چرخاند. جلوپنجره، چراغ‌های راهنما، سپرهای جدید، آینه‌های بغل، چراغ‌های جلو و عقب LED، چراغ‌های کمکی LED آفرود، جک بالابر های-لیفت و بکسل ۴ تنی این دستگاه نیز توسط خودروهای کلاسیک لیتون به‌روزرسانی شده است.

این مجموعه، خودروی یادشده را از کلمبیا تهیه کرده است و به بهینه‌سازی دیسک‌های ABS، فنرهای برگی و میراگرهای و ضربه‌گیرهای اسپرت «نیتروشارژر» پرداخته است. ارتفاع خودرو نیز نسبت‌به نسخه اورجینال کلاسیک ۲.۵ اینچ بالاتر رفته است. خودروهای کلاسیک لیتون به‌جای استفاده از موتوری جدیدتر در این لندکروزر به بازسازی همان موتور ۴.۲ لیتری ۶ سیلندر خط پرداخته است که ازطریق یک جعبه‌دنده دستی ۵ سرعتی به چهارچرخ منتقل می‌شود.

بخش‌های فلزی کابین fj40 نیز مانند فضای بیرونی آن به رنگ سبز مات میلیتیا مزین شده است، صندلی‌ها، جایگاه ترمز اضطراری، پنل‌های در و… نیز با چرم نارنجی پوشش داده شده‌اند. از ویژگی‌های قابل‌توجه این خودرو می‌توان به سییستم تهویه‌مطبوع، بخش صفحه نیمه دیجیتال نیمه آنالوگ نمایش سرعت و دورموتور و دوربین دید اشاره کرد.

براساس قیمت‌گذاری فروشنده در سایت «eBay»، این خودرو از زمان بازسازی، تنها ۳۴۶ کیلومتر کارکرد داشته و در یک مرکز با سیستم کنترل تهویه نگه داشته شده است. فروشنده برای فروش آن قیمت بالای ۱۳۵ هزار دلار را پیشنهاد داده است که کمی بالا به‌نظر می‌رسد چراکه با این قیمت می‌توان به‌راحتی یک خودروی اسپرت درجه یک از برندهای مشهور اروپایی تهیه کرد. آیا شما حاضر به پرداخت چنین قیمتی و خرید این خودرو خواهید بود؟! آیا این تویوتای بازسازی شده از شاسی‌بلندهای لوکس که از آن ارزان‌تر هستند ارزشمندتر است؟!

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۶ رای

علی صفرپور

نویسنده و مترجم سایت پدال٬ کارشناس مهندسی مکانیک

مطالب مشابه

‫۱۳ دیدگاه‌ها

  1. ممد ژانگولر

    ۹ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (4151 ديدگاه)

    این مدل تویوتا هیچ وقت قدیمی نمیشه
    این بابا هم خیلی باحال تیونینگش کرده عالی شده

    یادش بخیر قدیما به این مدل تویوتا میگفتن تویوتا خرچنگی

    موافقم 82
    مخالفم 5
  2. meysam

    ۹ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (3630 ديدگاه)

    بعد این همه سال هنوز از دیدنش حس فوق العاده ای بهم دست میده

    موافقم 85
    مخالفم 8
  3. مارکوپولو

    ۹ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (56 ديدگاه)

    چرایه رویارویی اساسی و هیجان انگیزدررابطه بااینئوس گرنادیر«لندرووردیفندرجدید»بارانگلر،برانکو،لندکروزتدارک دیده نشده تاالان؟

    موافقم 28
    مخالفم 3
  4. پدرام

    ۹ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (793 ديدگاه)

    با اینکه کار با ارزشی هست اما این قیمت فقط به درد کلکسیون دارن می خوره من خودم باشم با یه قیمت خیلی کمتر فورد برانکو جدید می گیرم

    موافقم 34
    مخالفم 10
  5. حسین

    ۹ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (785 ديدگاه)

    تیتر قشنگی گذاشتید
    برازنده ی این پیرمرد ماجراجوی جذابه
    واقعا حسی که تو آفرود این نوستالژی
    جذاب بهتون میده تو هیچ ماشین دیگه ای پیدا
    نمیکنید مخصوصا این نسخه بازسازی شده
    که دل منو که برد حداقل داخل عکسا
    خدا داند در واقعیت چطور دلبری میکنه
    شاید این قیمت براش زیاد باشه
    و قطعا با قیمت نهایتش ۶۰ هزار تا ارزشش برای
    خیلیا بیشتر بود و میشد راحت تر ازش استفاده کرد ولی خب طالب خاص خودشو هم داره قطعا

    موافقم 35
    مخالفم 2
  6. محمود کمالی فرد

    ۹ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    درود ، دوستان
    fj40, با همان موتور شش سیلندر خطی با حجم
    4230cc همان موتور fj60استیشن ،موتوری است
    که شرایط سخت و بسیار سخت از جمله جنگ را موفق پشت سرگذاشته و خود ژاپنی ها به آن لقب
    ( موتور طلایی ) دادند.
    البته جای افسوس است جایگاه خودرو سازی
    ما باید اینچنین می بود!!

    موافقم 18
    مخالفم 1
  7. حسین دهمرد

    ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (2647 ديدگاه)

    چیز ارزشمندیه ولی این نیمکت های روبروی هم رو درک نمیکنم. نمیدونم سوار شدین یا نه ولی یکبار که سوار بشید دیگه اون قسمت نیمکت ها نمینشینید. با کوچکترین ناهمواری و شتاب گیری یا ترمز معمولی ،تکان شدیدی به بغل میخورید خدانکنه کسی کنارتون نشسته باشه. کله هاتون میخوه به هم.

    موافقم 18
    مخالفم 4
  8. محمدرضا

    ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (1075 ديدگاه)

    بحث کلاسیک بازی کلا جداست.
    ولی این هم قیمت g550 هست.

    موافقم 12
  9. مجتبی

    ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (5 ديدگاه)

    درود بر شما.اگر اشتباه نکنم به این مدل از تویوتا لندکروز،تویوتا کالسکه هم میگویند.درسته که خودروی کلاسیک قدرتمندی است اما قیمت صد و سی و پنج هزار دلار مبلغ بسیار زیادی برای این خودرو است.قیمت خودرو در هیچ کشوری مانند ایران گران و افسانه ای نیست.سال گذشته یک تویوتا کالسکه سفید بسیار بسیار تمیز و زیبا در خیابان پاسداران دیدم که نگاه بنده و همه رهگذران را به خود جلب می‌کرد.کنجکاو شدم قیمت این خودرو زیبا را از صاحبش سوال کنم و ایشان با خوشرویی بنده را پذیرفت و در مورد خودروی خود توضیحات کاملی به بنده ارائه داد.این خودرو زیبا که تجهیزات آفرود زیادی مانند وینچ با سیم بکسل قوی،سایبان،نورافکن های قوی،سپرهای محکم،باربند و … روی آن نصب شده بود و به نظر بنده بسیار زیباتر و کامل تر از این خودرو سبز لجنی بود فقط سیصد میلیون تومان یا کمتر از پانزده هزار دلار قیمت داشت.خودرو تویوتا لندکروز سبز لجنی نهایتا میتواند چهل هزار دلار قیمت داشته باشد.ممنون

  10. reza-srt

    ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (63 ديدگاه)

    اصلا نمیارزه.بجاش یه g class میشه گرفت.۷۰ تا حداکثر بیارزه

  11. ak25789

    ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (31 ديدگاه)

    سلام، واقعا زیبا هستش و البته قدرتمند، ولی خب قیمتش بالا هستش، درسته ولی واسه میلیاردرهایی که کلکسیون دارن چیزی نیستشو پرداخت میکنن، کشور ما باید اینطوری میبود که مثلا 30یا40 سال بعد بگن فلان ماشین ایران خودرو باز سازی شد و قیمتشم فلان قدره، درصورتی که چندماه نشده یا بعضی وقتها هفته نشده خودرو صفر مشکل فنی بدی پیدا میکنه، تویوتا واقعا خودروی هستش که همه دوستش دارن کسی نیست که بگه من از ماشینهاش بدم میاد الخصوص شاسی بلندهاش

    موافقم 3
    مخالفم 1
  12. امیر

    ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    خیلی زیباست

  13. محسن

    ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من دلم می خواد یکی از اینا رو خودم باز سازی کنم البه اگر امکانات فنی اش را داشته باشم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا