شرکت آمریکایی آیکن از تویوتا لندکروزر FJ40 خود که به پیشرانه حجیم و بزرگ ۶.۲ لیتری جنرال موتورز مجهز است رونمایی کرد.
آیکن که یکی از متخصصان مشهور در امر بازسازی و احیای خودروهای مشهور به شمار میرود و توجه ویژهای نیز به تویوتا لندکروزر دارد با انتشار ویدئویی به ارائه جزئیات جدیدترین پروژه خود پرداخته است. خودروی موردبحث ما یک دستگاه تویوتا لندکروزر FJ40 مدل ۱۹۷۱ با رنگ بدنه خاکستری راکی مانتین است که در اولین پروژه بازسازی FJ آیکن از همین رنگ استفاده شده بود. ویدئوی منتشر شده از شاسیبلند تویوتا شامل بررسی آن و تمرکز روی تغییرات رخ داده است.
یکی از ویژگیهای برجسته لندکروزر FJ40 کلاسیک آیکن را میتوان سقف پارچهای آن دانست که علاوه بر ارائه حس تجربه رانندگی آفرود در هوای آزاد باعث کاهش سر و صدا نیز میشود. در داخل کابین نیز طراحی جدیدی را برای بخشهایی همچون کمربندهای صندلی شاهد هستیم و ترکیب منحصربهفرد وینیل اروپایی و آمریکایی روی صندلیها وجود دارد. زیر کاپوت لندکروزر FJ40 آیکن پیشرانه ۶.۲ لیتری LS3 جنرال موتورز نصب شده است. پیشرانه یاد شده با گیربکس ۵ سرعته دستی وارنر AX-15 و جعبه انتقال ۲ سرعته همکاری میکند.
از دیگر ویژگیهای خودروی موردبحث میتوان به اکسلهای جدید، دیفرانسیلهای دانا با قفلهای AR و ترمزهای برمبو با دستیار بوست هیدرو اشاره کرد. موارد دیگری نیز وجود دارند که شامل آینه وسط آلومینیوم کاری شده، سپر جلو به همراه چراغهای LED قوی و وینچ و سپر عقب جدید خواهد بود. FJ40 آیکن علاوه بر این دارای سوئیچی است که بهصورت خودکار پله ورود بخش عقب را فعال میسازد. همچنین میتوان کمپرسور هوا با قدرت بالا را نیز سفارش داد. قیمت تویوتا لندکروزر FJ40 آیکن اعلام نشده است اما با توجه به قیمت ۲۳۷ هزار دلاری FJ44 قبلی این شرکت میتوان گفت با پروژه گرانقیمتی روبرو هستیم. نظر شما درباره این پروژه بازسازی و احیا چیست؟
حسین
۹ اسفند ۱۴۰۱بدنه نمیپوسه؟
ضربه های آفرود را تحمل میکنه؟
علیx76
۹ اسفند ۱۴۰۱کسی با ماشین 250 هزاردلاری نمیره افرود.
دقت کنی کسایی که نیمه حرفه ای هستن با ماشینایی مثل رنگلر و برانکو میرن، اوناییم که حرفه ای هستن ماشینای دست ساز یا به شدت کاستوم شده متناسب رشته افرودی که میرن سوار میشن (سندریل، پری رانر، راک کراولر و غیره)
جی کلاس، دفندر یا حتی رم TRX، درسته که توانایی بالایی دارن، اما بیشتر جهت نمایش و قیافه آفرودر گرفتن خریداری میشن.
Iman1199
۱۳ اسفند ۱۴۰۱اینهایی که گفتی اول و برتر هستن در آفرود اینها از بهترین آفرودر های جهان هستن که بقیه رقبا حتی نزدیکشونم نتونستن بشن مرسدس جی کلاس و رم تی آر ایکس و فورد رپتور و هامر ها و … این آفرودر ها از اروپا و امریکا از بهترین آفرودر های جهان هستن هرکدوم در زمینه و استعداد تخصصی خودشون برتری کاملی دارن که در مجموع کاملا در همه هر بخشی در آفرود برتر و اول هستن در برابر رقباشون در این سکمنت فول سایز در همه وهرچیزی دیگه هم همینطور
زیزیگولو
۹ اسفند ۱۴۰۱یه تویوتا تحت هر شرایطی همیشه تویوتا باقی میمونه و همیشه مدعی هستش و حرف واسه گفتن داره و از اصالت خودش و کمپانی دفاع میکنه حتی مدلایی که چند دهه از تولیدشون گذشته
ناشناس
۹ اسفند ۱۴۰۱الان با موتور آمریکایی اصالتش حفظ شده
زیزیگولو
۹ اسفند ۱۴۰۱کاری به این یکی ندارم به طور کلی گفتم
Iman1199
۱۳ اسفند ۱۴۰۱اصالتش بیشتر همون امریکایی و اروپایی هست چون توویتا لندکروز همون اولش کلا همون جیپ بوده فقط اسمشو عوض کردن و اسمش رو هم که خواستن عوض کنن برای نامگذاری از اسم لندروور الهام گرفتن و حتی موتور هاش هم بر اساس موتور جنرال موتورز ساخته شده بودن و تا دهه هشتاد میلادی هم از موتور های دیزلی مرسدس بنز استفاده و الگوبرداری میکرد
البته همینم من دوستش دارم و و خودش با اصالت حساب میشه ولی من خیلی ریشه ای و دقیقش رو گفتم وگرنه از گزینه های مورد علاقه منم هست فقط خواستم واقعیتی در این مورد که بود رو بگیم
shetab-car
۱۰ اسفند ۱۴۰۱یکی از ویژگیهای برجسته لندکروزر FJ40 کلاسیک آیکن را میتوان سقف پارچهای آن دانست که علاوه بر ارائه حس تجربه رانندگی آفرود در هوای آزاد باعث کاهش سر و صدا نیز میشود.
یعنی وجود سقف پارچه ای نسبت به فلز موجب میشه سر و صدای کمتری وارد کابین بشه؟
شاهین
۱۰ اسفند ۱۴۰۱سلام
خیر در مواقع آفرود وجود سقف باعث میشه نسبت به زمانی که کلا سقف وجود نداره سر و صدا کمتر بشه.
gholii
۱۰ اسفند ۱۴۰۱یعنی چی نوشته مجهز به دیفرانسیل های دانا…مگه دیفرانسیل نادان هم داریم؟
شاهین
۱۰ اسفند ۱۴۰۱بله شرکت dana تولید کننده مشهور چنین قطعاتی هستش.
امیر
۱۱ اسفند ۱۴۰۱یکی از بهترین،با دوام ترین،و محبوب ترین خودروهای تاریخ.با همون موتور ۶ سیلندر ۴۲۰۰ش هم غولیه واس خودش