تویوتا فورچونر شاسیبلند بر پایه هایلوکس شکل گرفته و بنابراین به لطف شاسی فریم نردبانی خود میتواند حرفهای زیادی برای گفتن در آفرود داشته باشد. یکی از مالکان این خودرو در فیلیپین به نسخه استاندارد فورچونر راضی نبوده و با همکاری یک تیونر محلی اقدام به ارتقای خودروی خود نموده است. این خودرویی که مشاهده میکنید توسط تیونری با نام اتوبات آفرود PH دستکاری شده و در ارتقای آن قطعات چندین کمپانی شناخته شده بکار رفتهاند. این پروژه هماکنون پروجکت آلبینو نام دارد و بر پایه تویوتا فورچونر GR-S 2022 شکل میگیرد هرچند خروجی نهایی کار یک خودرو با ظاهر وحشی است که شباهت زیادی به نسخه استاندارد ندارد.
واضحترین تغییر این خودرو افزایش ۱۵۲ میلیمتری ارتفاع سیستم تعلیق است که توسط یونی کورن صورت میگیرد. لاستیکهای ۳۵ اینچی نیتو و رینگهای ۲۰ اینچی KMC کراول نیز جزو دیگر موارد قابلذکر هستند. سیستم تعلیق ارتقا یافته فورچونر از شوکهای جدید، بازوهای کنترل بالایی امو و… سود میبرد. برسیم به پیشرانه ۲.۸ لیتری توربو دیزل تویوتا که به فیلتر هوای K&N مجهز شده هرچند احتمال دارد قدرت ۲۰۱ اسب بخاری و گشتاور ۵۰۰ نیوتون متری نسخه استوک را حفظ کرده باشد. لیست تغییرات این شاسیبلند ژاپنی همچنین شامل لوک های ARB، ترمزهای قویتر شرکت AP ریسینگ و حفاظهای زیر بدنه خواهد بود.
ظاهر آفرود خودرو نیز با سپر جلوی گرفته شده از تیونر استرالیایی هامر تکمیل شده است. به این موارد باید پلههای جانبی تاشو را نیز اضافه کنیم. اسنورکل TJM نیز باعث افزایش عمق غوطهوری خودرو در آب میشود و وینچ کارای آن نیز به جلوگیری از گیر کردن در گلولای کمک شایانی میکند. کاپوت جدید، روف راک و… جزو موارد دیگر قابلذکر هستند.
در بخش عقب نیز خروجی اگزوز کربنی TRD وجود دارد. وقتی وارد کابین شوید تغییرات زیادی را مشاهده نخواهید کرد هرچند صندلیهای اسپرت ریکارو با پوشش قرمز و پشتسریهای یکپارچه جزو موارد برجسته خواهند بود. ما هزینه کلی این تغییرات را نمیدانیم اما با توجه به میزان بهبودهای رخ داده حدس میزنیم پروژههای گرانقیمت باشد. البته باید به یک نکته اشاره کرد و آن اینکه پروجکت آلبینو قطعاً در جاده جلبتوجه خواهد کرد. شاید پرفورمنس و هندلینگ این تویوتا فورچونر در جاده به خاطر لاستیکها و ارتفاع زیاد از سطح زمین تحت تأثیر قرار گرفته باشد اما در آفرود میتواند این نقیصه را جبران کند. نظر شما درباره این هیولای زمینی چیست؟
۹۱۱
۲۶ مهر ۱۴۰۱دمشون گرم…
اما یکم بد شده.
زیاد خوب نیست اما بدک نیست.
TML BN
۲۶ مهر ۱۴۰۱۹۱۱ خیابانی
😂😂😂😂
NAVID۰۰۹۸
۲۶ مهر ۱۴۰۱عاشق گِلپخشکنهاش شدم که یه تیکه فلز هم وصلش کردن ، عجب جیگری شده !
تویوتا یعنی این ، این یعنی تویوتا !
میخریش میبریش تو بازار ، یه دنیا بینهایت قطعات افترمارکتی میبندی روش ، دوست نداشتی دوباره عوضش میکنی با عمری بیانتها ( آخ این کلمات برای برخی چه سوزشی ایجاد میکنه 🥒 ) !
۹۱۱
۲۶ مهر ۱۴۰۱داش چرا انقدر به من گیر میدی؟😂
PRPR
۲۶ مهر ۱۴۰۱بنظرم فنیش رو باید خیلی خیلی قویتر کنه
شامپو
۲۶ مهر ۱۴۰۱گشتاور 500 اونقدر هم بد نیست
مهران
۲۶ مهر ۱۴۰۱ببریش لوت👌
شامپو
۲۶ مهر ۱۴۰۱حس کردم جای الف در کلمه شما خالیه برم چشم هام رو بشورم
مهرانیان
۲۷ مهر ۱۴۰۱حیف که ببری کویر و بیابان. این رو باید ببری شمال
meysam
۲۶ مهر ۱۴۰۱به به به
حرفی واسه گفتن باقی نمونده
Bavaria
۲۶ مهر ۱۴۰۱رینگشو کرمان موتور ساخته😂😂😂
KMC
AMANTE
۲۶ مهر ۱۴۰۱دوستان آفرود باز پدال چندتا سوال دارم خوشحال میشم جواب بدید.
در آفرود کنار گشتاور بالا قدرت موتور زیاد تاثیر داره؟
در مرسدس G 6X6 دیفرانسیل اومده بالا ولی در اکثر ماشین های آفرود دیفرانسیل رو نمیارن بالا و درواقع ارتفاع ماشین هر چقدر هم بالا باشه دیفرانسیل پایین هست. هزینه ی اینکه دیفرانسیل رو بالاتر نصب کنن چقدره و اصلا به صرفه است؟
Alan.r
۲۶ مهر ۱۴۰۱در G63 6×6 و همچنین نسخه 4×4 دیفرانسیل بالا نیومده در واقع ارتفاع دیفرانسیل همینقدره این یکی از ویژگی های محور های پرتال یا دروازهایه این نوع محور علاوه بر افزایش ارتفاع خودرو بر میزان گشتاور تولیدی هم تاثیر میذاره و گشتاور رو افزایش میده
قیمت این نوع محور ها از محور های استاندارد گرون تره ولی خب ارزششو داره
R@min
۲۶ مهر ۱۴۰۱ارزش داشتن این محور بستگی به خواسته مالک داره. برای نصب یه محور عقب و جلو پرتال به طور حداقلی 30 هزار دلار لازمه که تو کشورهای ضعیف تر که این قطعات کمتره بسیار گرون تر هم هست. با تغییر به محور پرتال تقریبا تمام قطعات اعم از فنربندی، تایر، ترمز، لوله کشی ها، سیم کشی و زیر بندی به طور کامل باید تعویض شه که خودش نیازمند یه تیونر بسیار حرفه ای داره. در کنار هزینه بالا، هزینه نگهداری هم بسیار بالاست و هم چنین این محورها پیچیده هستن و نسبت به محورهای سنتی اصطحلاک بیشتری دارن. مشکلات هندلینگ و پایداری هم به کنار.
محور پرتال برای کسانی هست که یه ماشین کاملا آفرودی که هیچ استفاده شهری نداره مناسبه یا به عبارت دیگه یه غول آفرودی که تمام عمرش تو کوه و کمره و صاحبشم انقدر چپش پره که بیشتر وقتشو تو اینجور جاها بالا پایین کنه و از پس هزینه هام بر بیاد. پس میشه گفت برای اکثریت ارزشی نداره.
viper2
۲۶ مهر ۱۴۰۱تو افرود دور گیری سریع خیلی مهمه . و همچنین تو افرود شنی کاتاف خیلی خیلی مهمه . چون کاتاف باعث میشه موقع که تو شن گیر کردی . شن های دور چرخ برن کنار . چون هی دور میره رو ۶ میاد رو ۵ باعث میشه شنا تمامشون بریزن .
AMANTE
۲۶ مهر ۱۴۰۱تشکر از پاسخ هاتون.
فرامرز
۲۶ مهر ۱۴۰۱قیافه اش چقدر خشن شده
اما حال میده باهاش بزنی به دل کوه و جنگل و دشت و کویر
R@min
۲۶ مهر ۱۴۰۱این ماشین پروردگار رول بار هست. یه تیون ناشیانه و پر ایراد که حتی تو آفرود هم هیچ پایداری نخواهد داشت.
TML BN
۲۶ مهر ۱۴۰۱بابا این را جدی نگیر اینا یک سری تیون تزئینی ان که تو نمایشگاه تهران هم پیدا میشن
PURIYA
۲۶ مهر ۱۴۰۱اباهتش خوبه
Afg
۲۶ مهر ۱۴۰۱نمای جاویی خودروی خیلی گیرا شده