آکوراتویوتاسوباروهیوندای

درگ کامپکت‌های اسپرت: آکورا اینتگرا، GR کرولا، النترا N و سوبارو WRX

در این مسابقهٔ هیجان‌انگیز، رقابتی بین خودروهای کامپکت اسپرت را خواهیم دید که همگی از گیربکس‌های دستی استفاده می‌کنند.

بزرگ‌ترین پیشرانهٔ این جمع یک موتور ۲.۴ لیتری چهار سیلندر تخت توربو است که زیر کاپوت سوبارو WRX قرار دارد درحالی‌که موتور ۱.۶ لیتری سه سیلندر توربوشارژ GR کرولا کوچک‌ترین موتور این رقابت محسوب می‌شود. بااین‌حال، عجیب اینکه موتور تویوتا با ۳۰۰ اسب بخار قدرت و ۳۷۰ نیوتن متر گشتاور، از سوبارو با ۲۷۱ اسب بخار قدرت و ۳۵۰ نیوتن متر گشتاور قوی‌تر است. از سوی دیگر، هیوندای النترا N و آکورا اینتگرا تایپ S هردو از پیشرانه‌های ۲ لیتری چهار سیلندر توربو استفاده می‌کنند اما سدان کره‌ای ۲۷۶ اسب بخار قدرت و ۳۹۲ نیوتن متر گشتاور و لیفت‌بک ژاپنی ۳۲۰ اسب بخار قدرت و ۴۲۰ نیوتن متر گشتاور دارد.

برای هیوندای و سوبارو گیربکس‌های اتوماتیک هم ارائه می‌شود که به ترتیب از نوع دوکلاچه و CVT است اما آکورا و تویوتا فقط با گیربکس دستی ارائه می‌شوند. البته تویوتا به‌تازگی در به‌روزرسانی اخیر GR کرولا، گیربکس اتوماتیک را هم برای آن در نظر گرفته است. تمام این خودروها حدود ۱.۵ تن وزن دارند اما النترا N با ۱۴۵۱ کیلوگرم از همه سبک‌تر و سوبارو با ۱۵۴۲ کیلوگرم از همه سنگین‌تر است. درحالی‌که هیوندای و آکورا دیفرانسیل جلو هستند، GR کرولا و WRX از سامانهٔ چهارچرخ محرک بهره می‌برد و همین موضوع در شروع حرکت در درگ از حالت سکون به آن‌ها کمک می‌کند. بااین‌حال، در این درگ‌ها، تویوتا و آکورا بهترین عملکرد را به نمایش می‌گذارند و هردو زمان ۱۳.۷ ثانیه را ثبت می‌کنند.

WRX RS اما با وجود بهره‌مندی از سامانهٔ چهارچرخ محرک، پس از ۱۳.۹ ثانیه به خط پایان می‌رسد و النترا N هم با تایم ۱۴.۴ ثانیه، جایگاهی بهتر از آخر کسب نمی‌کند. در مسابقات رولینگ هم برتری با آکورا است و در هردو رولینگ از سرعت ۵۰ و ۸۰ کیلومتر بر ساعت برنده می‌شود. بااین‌حال، در اینجا مزیت چهارچرخ محرک سوبارو رنگ می‌بازد و آخر می‌شود تا جایگاه سوم به هیوندای برسد. البته WRX با قیمت پایهٔ ۳۳,۸۵۵ دلار، از همهٔ این خودروها ارزان‌تر است ولی نمونهٔ حاضر در این درگ از نوع RT است که نزدیک به ۱۰ هزار دلار قیمت بیشتری دارد.

مشخصات فنی

آکورا اینتگرا تایپ S هیوندای النترا N سوبارو WRX TR تویوتا GR کرولا
پیشرانه ۲.۰ لیتری I4 توربو ۲.۰ لیتری I4 توربو ۲.۴ لیتری H4 توربو ۱.۶ لیتری I3 توربو
قدرت (اسب بخار) ۳۱۵ ۲۷۶ ۲۷۱ ۳۰۰
گشتاور (نیوتن متر) ۴۲۰ ۳۹۲ ۳۵۰ ۳۷۰
گیربکس ۶ سرعته دستی ۶ سرعته دستی ۶ سرعته دستی ۶ سرعته دستی
محور محرک جلو جلو چهارچرخ چهارچرخ
وزن (کیلوگرم) ۱۴۶۰ ۱۴۵۱ ۱۵۴۲ ۱۴۹۲
قیمت پایه (دلار) ۵۳,۷۹۵ ۳۴,۸۵۰ ۴۲,۷۷۵ ۳۷,۶۳۵

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳۹ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۹ دیدگاه‌ها

  1. امیرعلی

    ۲۶ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (2 ديدگاه)

    کرولا واقعاً معرکه است ❤️❤️❤️❤️

    موافقم 17
    مخالفم 1
    1. ALI A

      ۲۶ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (81 ديدگاه)

      دقیقا همون سیویک تیپ R با نشان اکورا هست…

      موافقم 3
      مخالفم 2
      1. ALI A

        ۲۶ مرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (81 ديدگاه)

        البته آکورا منظورمه

        موافقم 3
        مخالفم 2
  2. Arshia m3csl

    ۲۶ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (9 ديدگاه)

    انتخابم اکورا اینتگرا که سیستم اگزوز شبیه به فراری ۴۵۸ و کوروت داره و طراحی سدان کوپه شکل داره و حس اسپرت بیشتری بهم میده

    موافقم 13
    مخالفم 1
  3. کیان

    ۲۶ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (1491 ديدگاه)

    این یه درگ استاندارد هست که بین خودروهایی برگزار میشه که میشه به هم ربطشون داد. از لحاظ کلاس و قیمت و هدف ساخت و …
    نتیجه هم از پیش مشخص بود.
    ولی درگ کلا مسخره هست، چون همین سوبارو که این نتایج و گرفت و ببری تو پیستی که خط مستقیم نیست تازه نشون میده که ماشین برای چی ساخته شده و …

    اینجا یه افتخاری برای هیوندای بود که تونست بیاد و اعلام حضور کنه، برگرده خونشون بشینه با افتخار تعریف کنه که رفتم تو یه درگ واقعی …

    موافقم 12
    مخالفم 5
    1. B2

      ۲۶ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (231 ديدگاه)

      احتمالا بعد از این شکست ، برای درگ بعدی میرن باز آیونیک۵ رو میارن :)

      موافقم 10
      مخالفم 1
  4. hosen

    ۲۶ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (690 ديدگاه)

    آکورا عالی بود
    از gr کرولا انتظار بیشتری داشتم حداقل تو درگ میتونست اول بشه.

    موافقم 11
    مخالفم 1
    1. محمدهادی

      ۲۷ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (2409 ديدگاه)

      آکورا که محشر بود
      بعدشم قطعا کرولا جی آر
      ولی بخث اینجاست که این یارو دراگش افتضاحه!
      کیفیت اجرای مسابقه ش مسسخره ست
      ماشینا اصلن همزمان مسابقه رو شرو نمیکنن!!

  5. ابوالفضل

    ۲۶ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (317 ديدگاه)

    تو درگ فرق ژاپن و کره مشخص شد (به عنوان یه بی طرف دارم میگم)
    طراحی هر چهار تا قشنگ بود
    انتخابم کرولا 👍🏻

    موافقم 13
    مخالفم 2
    1. امیر

      ۲۶ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (236 ديدگاه)

      فلفل بمال اونجا که داره میسوزه

      موافقم 1
      مخالفم 9
  6. JaMsHiD_R1988

    ۲۶ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (2796 ديدگاه)

    واکنش آکورا به هیوندا
    سرا بالا
    چاقوم زیر گلوتونه☠️

    موافقم 12
    مخالفم 2
  7. jalopy

    ۲۶ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (176 ديدگاه)

    خواهشاً کلا ویدیو هارو آپارات آپلود کنید سایت با قند شکن خیلی بد اجرا میشه

      1. jalopy

        ۲۶ مرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (176 ديدگاه)

        نه به طور کلی منظورم همه ویدیو هایی بود که قرار میدید

  8. گات

    ۲۶ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (305 ديدگاه)

    بجز هیوندای بقیشون همه شاهکارن
    سامورایی های ژاپنی

    موافقم 7
    مخالفم 6
    1. امیر

      ۲۶ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (236 ديدگاه)

      نمک بریز اونجا‌‌ که داره میسوزه

      1. JaMsHiD_R1988

        ۲۶ مرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (2796 ديدگاه)

        اون آب نبود که باید میریختی رو همونجا که میسوزه؟!

  9. A Sus man

    ۲۶ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (47 ديدگاه)

    آکورا خداست

  10. DinosaurDana

    ۲۷ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (29 ديدگاه)

    فقط wrx

    البته ن این یکی تو درگ بالا

    مدل ۲۰۰۴ sti یا ۱۹۹۴ sti

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا