با تحویل تویوتا GR کرولا به دست مشتریان، بررسیهای زیادی روی این خودرو انجام شد و عملکرد آن در برابر رقبا مشخص شد. کانال «Throttle House» در ویدئویی که اخیرا در یوتیوب منتشر کرده است، GR کرولا را دربرابر رقبای مهمی چون هوندا سیویک تایپ R و هیوندای النترا N قرار میدهد تا بهترین هاچبک اسپرت شرقی را مشخص کند.
اگر نگاهی به مشخصات این سه خودرو داتشه باشیم میبینیم که موتور GR کرولا توان تولید ۳۰۰ اسب بخار قدرت و ۳۷۰ نیوتن متر گشتاور را دارد که وظیفه جابهجایی بدنه ۱۴۹۰ کیلوگرمی آن را برعهده گرفته است. هیوندای النترا N با وزن ۱۴۴۵ کیلوگرمیاش به موتوری با توان تولید ۲۷۶ اسب بخار قدرت و ۳۹۲ نیوتن متر گشتاور مجهز شده است. نقطه مقابل این دو نیز هوندا سیویک تایپ R محسوب میشود که با بهرهوری از کمترنی وزن (۱۴۱۶ کیلوگرم) قدرتمندترین موتور با ۳۰۶ اسب بخار قدرت و ۴۰۰ نیوتن متر گشتاور، یکهتازی میکند.
اگر اعداوارقام را تنها معیار مقایسه خود قرار دهیم به این نتیجه خواهیم رسید که عملکرد GR کرولا بین النترا N و سیویک تایپ R قرار دارد اما درحقیقت اینگونه نیست.
در این ویدئو میبینیم که GR کرولا موفق شد تا در مسابقه درگ ۴۰۰ متر از همان ابتدا از رقبایش سبقت بگیرد و تا انتها در صدر باقی بماند. در درگ محترک که مسابقه با سرعتی ثابت شروع میشود اما برتری سیستم چهارچرخ محرک در شتابگیری اولیه خنثی شد و کرولا به مقام دوم رسید. با این وجود فاصله زیادی میان این خودرو و سیویک تایپ R نبود.
در مقایسه این سه خودرو در پیست و درحالی وزن کمتر و تایرهای چسبندهتری مجهز شده بود، النترا N عملکردی تقریبا مشابه GR کرولا از خود نشان داد و تنها ۰.۰۶ ثانیه سریعتر از رقیب ژاپنی خود از خط عبور کرد. هر دو هاچبک GR کرولا و النترا N نزدیک به ۰.۲ ثانیه سریعتر از سیویک R بودند.
این بررسی با نسل کنونی سیویک انجام شده بود که قرار است در آیندهای نهچندان دور با مدل جدید جایگزین شود. هوندا حتما سکوت خود را خواهد شکست و نسخهای بهمراتب بهتر را برای رقابت با GR کرولا روانه بازار خواهد کرد؛ بنابراین رقابت این دو هاچبک اسپرت جذابتر از همیشه خواهد شد. نظر شما درباره این سه هاچبک مشهور چیست؟ به نظر شما کدامیک از آنها خریداران بیشتری را به خود جذب خواهد کرد؟!
تماشا در آپارات:
تماشا در یوتیوب:
Reza Waffen SS
۹ مهر ۱۴۰۱بدون اینکه حتی کلیپو نگته کنم میگم سیویک تایپ R
Hitman
۹ مهر ۱۴۰۱فک کنم اونایی که دیس دادن حتما اون قسمت فرانسه تور بزرگ رو زیاد دیدن:)))
Reza Waffen SS
۹ مهر ۱۴۰۱راند اولی رو بد خورد ولی دومی رو جبران کرد
reza342
۹ مهر ۱۴۰۱چقدر کرولا جذابه
Alan.r
۹ مهر ۱۴۰۱بدون شک کرولا
حسین
۹ مهر ۱۴۰۱بنظرم النترا با ابعاد بیشتر
در نتیجه فضای بیشتر
عملکرد تقریبا نزدیک
و قیمت پایینش
میتونه گزینه خوبی باشه
ولی نمیدونم تو بحث کیفیت ساخت
و استهلاک و مواد به کار رفته هم
به رقبا نزدیک باشه یا نه
و آیا ارزش داره ریسک کرد
من نکته مثبتشو جادار بودنش میدونم
البته هاچ بک هم مزیت های خودشو داره
کرگدن باواریا
۹ مهر ۱۴۰۱جای النترا و دوتای دیگه تو این خرابشده خالیه به شدت !
کیت r و n line هم نخواستیم اصلا
۹۱۱
۹ مهر ۱۴۰۱صد درصد سیویک.
مشتاقی
۹ مهر ۱۴۰۱عجب رخی داره النترا
AMIN JAFARI
۹ مهر ۱۴۰۱کرولا عالی بود
ولی النترا ب نسبت قیمتش فوق العاده هستش
کیان
۹ مهر ۱۴۰۱کرولا وزن بیشتر، حجم موتور کمتر اما خب خوب رنده کرد و …
این همون آشپزخونه مجهز هست
خان
۹ مهر ۱۴۰۱من از النترا انتظار بیشتری داشتم
sina
۱۰ مهر ۱۴۰۱نکته ای که وجود داره سیویک با اینکه تو خط مستقیم از اغلب رقیب های مستقیمش کندتر هست به علت دیفرانسیل جلو بودنش تو پیست همه شون رو میبره و حتی با رکورد های هاچ بک های داغ مرسدس و آئودی هم برابری میکنه.
علی
۱۰ مهر ۱۴۰۱انتخابم اول کرولا دوم سیویک
ماهان
۸ تیر ۱۴۰۳اول سیویک بعد النترا بعد کرولا