تویوتا نشان تجاری GR GT را ثبت کرده است و برخی رسانهها احتمال میدهند این کار به معنی تولید سوپر اسپرتی جدید در آینده باشد.
تویوتا در ژانویه ۲۰۲۲ طی اقدامی سورپرایز کننده خودروی مفهومی GR GT3 را معرفی کرد. اواخر همان سال بود که تصاویر پتنت خودروی اسپرت GR GT3 از طریق دفتر حفظ مالکیت معنوی اتحادیه اروپا منتشر شد و برخی افراد عقیده داشتند در آینده نزدیک نسخه تولیدی این کانسپت بدون بال بزرگ عقب معرفی خواهد شد. البته خود ژاپنیها نیز قبلاً تائید کردهاند فاز توسعه محصول موردبحث شروع شده است.
هماکنون دفتر حفظ مالکیت معنوی اتحادیه اروپا به ثبت تجاری لوگوی جالب GR GT اشاره کرده است. اولین بار مجله اتوگاید متوجه این کار شده و سؤال اصلی این است که آیا لوگوی موردبحث برای خودروی اسپرت تویوتا بکار خواهد رفت؟ همچنین سناریوهای احتمالی دیگری نیز وجود دارد که یکی از آنها میتواند استفاده از این نام و نشان برای خودروی مسابقهای جدید تویوتا باشد. سال قبل بود که مدیر تیم WEC تویوتا اظهار داشت خودروی GR GT3 در رقابتهای استقامتی سال ۲۰۲۶ حضور خواهد یافت.
مدیر تویوتا در همان گفتوگو خاطرنشان ساخت که در همان سال نسخه جادهای این خودروی مسابقهای هم معرفی خواهد شد، خودرویی که قرار است از همان فلسفه تولید مدل مسابقهای پیروی کند. البته راب لوپن تائید کرد نسخه جادهای به احتمال زیاد با لوگوی لکسوس تولید خواهد شد و بنابراین احتمال اینکه آن را با نام تویوتا GR GT ببینیم پایین است. بیشک جذابترین احتمال این است که در نهایت نسخه تولیدی هایپرکار GR سوپر اسپرت با قدرت فراتر از ۱۰۰۰ اسب بخار را ببینیم هرچند این خودرو حدود ۵ سال قبل معرفی شده است. صرف نظر از تمامی سناریوهای ممکن، از یک چیز مطمئنیم و آن اینکه در سالهای پیش رو تویوتا و لکسوس خودروهای پرفورمنس متنوعی را هم برای پیست و هم برای جاده معرفی خواهند کرد.
NAVID@@98
۵ بهمن ۱۴۰۲نسخه تولیدی هایپرکار GR سوپر اسپرت معلوم نشد چی شد
قبلا تو خبرا بود تویوتا در توسعه به مشکل خورده
و آتش سوزی بد هم واسش پیش اومد که در ژاپن در حال انجامه هنوز خبری ازش نیست🤔
ولی اگه همین نسخه سطح پایین تر هم تولید بشه بازم بد نیست فقط باید تولید بشه 🥲
F22RAPTOR
۵ بهمن ۱۴۰۲تویوتا داره دست به کار میشه
ایکاش چنین حرکتی واسه سوپرا میزد پیشتر
parhamiof
۵ بهمن ۱۴۰۲سوپرا الان واسه تویوتا اصلا اهمیتی نداره.
همایون پورخاکپور
۵ بهمن ۱۴۰۲واقعا برام حسابی سواله اون همه هزینه و انرژی و وقت برای محصول و پلتفرم لکسوس ال اف ای گذاشت تویوتا ولی اصلا از اون محصول و پلتفرم و حتی انجینش هیج استفاده ای نمیکنه به هیچ وجه،نه همون رو بهتر میکنه و فیس لیفت میمنه باز بده تو بازار البته میدونم همون قبلی هارو هم به زگر فروخت ها ولی استفاده از پلتفرمش یا استفاده از انجینش خداییش خیلی منطقیه ولی نمیدونم چرا دست بهش نمیزنه
بهزاد
۵ بهمن ۱۴۰۲عزیز، لکسوس LFA از پلتفرم های رایج تویوتا ساخته نشده بلکه بخش مرکزی بدنه از فیبر کربن و بخش های جلو و عقب آلومینیوم ساخته شده که به صورت دست ساز انجام گرفته و موتورش هم از آلیاژهای سبکتر و گرانتری بهره برده که برای خودروهای ارزان توجیه اقتصادی نداره.
ببینید الان شرکتی مثل تویوتا یا سازندگان دیگر سالانه صدها میلیون دلار هزینه شرکت در مسابقات میکنند و اگر با دید شما ببینیم هدر دادن هزینه و زمانه و اگر شرکت ها با این دید برن جلو دیگه مسابقات موتوری بی معنا میشه و اگر راضی باشید مسابقات ماشین های کنترلی را جایگزین کنیم؟!
مجتبی .
۵ بهمن ۱۴۰۲اگه تویوتا واقعا براش وقت بذاره وهزینه کنه میتونه یک افسانه رقم بخوره واین عالیه.
مازیار
۵ بهمن ۱۴۰۲خوبه اگه تو این آخرین روزهای درونسوز آخرین توان تویوتا رو هم ببینیم
بهنام
۵ بهمن ۱۴۰۲عالیه. خدا کنه با کانسپت فرق چندانی نکنه چون طراحیش بشدت جالبه .
۵ بهمن ۱۴۰۲قیافرو 🤣🤣 این چیه آخه شما تعصبشو میکشید🤣🤣🤣
BMW
۵ بهمن ۱۴۰۲هیجان تو عکس معلومه خیلی خاصه لعنتی🥲👍میدونید جالبش کجاست ماها فقط عکس هاشون رو میبینیم و بعد به خاک فرو میرویم و بعد اگه اصلا بدرد خوردیم سوخت میشیم برای ماشین ها اگر ماشین بنزینی وجود داشته باشه آینده.😂😁
رامتین
۶ بهمن ۱۴۰۲بهرحال بعد از LFA باید یک خودروی ناب ارائه میکرد. دیر هم شده…
.علی.
۶ بهمن ۱۴۰۲منو یاد ماشین بتمن میندازه