تویوتا بهصورت رسمی اعلام کرد راهی مسابقات رالی داکار ۲۰۲۲ می شود. آفرودر مسابقهای این شرکت GR DKR هایلوکس T1+ نام داشته و حالا مرحله پیشتولیدی را پشت سر گذاشته است. این خودرو تا زمان برگزاری مسابقات فاز توسعهای خود را ادامه خواهد داد. رالی داکار قرار است از دوم ژانویه در عربستان سعودی برگزار شود.
نیروبخش GR هایلوکس پیشرانه ۶ سیلندر ۳.۵ لیتری توئین توربویی است که در لندکروزر GR اسپورت J300 بکار رفته است. این پیشرانه که تأییدیه فیا را گرفته قدرت ۴۰۰ اسب بخاری و گشتاور ۶۶۰ نیوتون متری تولید میکند. پیشرانه یاد شده که با کد V35A شناخته می شود سبکتر و گشتاوریتر از مدل قبلی هایلوکس در داکار بوده هرچند تویوتا میگوید وزن کلی این وانت به ۲ تن رسیده تا با قوانین جدید موتور اسپورت همخوانی داشته باشد.
ژاپنیها میگویند میزان بازی سیستم تعلیق این خودرو از ۲۸۰ به ۳۵۰ میلیمتر افزایش یافته و لاستیکهای بزرگتر و پهنتر بی اف گوودریچ نیز با رینگهای آلومینیومی همراه شدهاند. GR DKR هایلوکس T1+ از جدیدترین پوشش بدنه گازو ریسینگ سود برده، پوششی که هماکنون در خودروهای قهرمانی استقامت دنیا و رالی نیز استفاده می شود.
تویوتا با چهار دستگاه از این وانت مسابقهای روانه مسابقات رالی داکار ۲۰۲۲ خواهد شد. راننده این خودرو نیز ناصر العطیه مشهور و همراه او متیو بومل فرانسوی خواهد بود. برندگان رالی داکار یعنی گینیل ده ویلیرز و دنیس مورفی نیز دوباره به تیم تویوتا بازگشته و هنک لاتگان و برت کامینگز آفریقایی هم مسئول هدایت سومین خودرو را بر عهده خواهند داشت. نهایتاً هم پشت فرمان چهارمین خودرو شامر واریاوا و دنی استسن خواهند نشست.
تستهای نهایی GR DKR هایلوکس T1+ در آفریقای جنوبی انجام شده و این خودروها سرانجام در دسامبر سال جاری به عربستان سعودی انتقال خواهند یافت.
میثم
۳۰ آبان ۱۴۰۰❤❤❤❤❤❤❤
❤❤❤❤❤❤❤
❤❤❤❤❤❤❤
میثم
۳۰ آبان ۱۴۰۰عاشق تویوتا هستم
ولی نمیدونم چرا تو برقیها انقدر کم رمق پیش میره
عرفان
۳۰ آبان ۱۴۰۰خب چون برنامه متفاوتی رو پیش گرفته
یوسف
۳۰ آبان ۱۴۰۰رالی داکار ارزش خودشو از دست داده دیگه مثل قبل نیست…
امسال هم تو عربستان برگزار میشه
net
۳۰ آبان ۱۴۰۰اگر تویوتا این چراغ جلو باریک هایلوکس مسابقه ای داکار رو برای هایلوکس ۲۰۲۱ جایگزین کند خیلی زیباتر میشه
صدر
۳۰ آبان ۱۴۰۰تویوتا عشقه عشق
امیرحسین
۱ آذر ۱۴۰۰سلام.
تشکر از جناب احمدزاره.
این بهترین خبر چد روز اخیره.
نسخه جاده ایشم تولید بشه عالیه.
باز بگین افرودر یعنی آمریکاییو اروپایی.تویوتا عالیه.اصلا یجوری بعضی از دوستان میگ ادم فکرمیکنه آفرودرهای ژاپنی نسبت به المانیو آمریکایی مثل کره ای ها هستن به ژاپنی ها😂
ناصرالعطیه هنوز تو این تیمه یا عوض کرده تیمشو؟
یعنی واقعا طوفان تویوتا تازه شروع شده این دهه میترکونه با نسل جدید شاسی بلنداش و پیکاپاش البته لکسوس هم هست دیگه خب به طبعش.
تو کلیپ معرفی نسل جدید لندکروزر نشون میداد لندکروز هم داخل داکار هست ولی فکرنکنم من که همچین خبریو نخوندم جایی ولی تو کلیپش نشون میداد البته اگه اشتباه نکنم شاید ماله یه مسابقه دیگه باشه
Iman99
۲ آذر ۱۴۰۰نه اشتباه میکنی مال یه مسابقه دیگه نبوده
لندکروز هم هرسال تو داکار میبرن ولی خیلی عقبه و اصلا مقام نمیاره و نیاورده
همین هایلوکس هم چندین ساله تو داکاره با این که تاپ ترین راننده ها رو داشته ولی عملا غیر از یکی دیگه هیچ قهرمانی نداشته
چون رقبای اروپایی و امریکایی ( امریکایی در صورت حضور ) بهتر بودن و اونها قهرمان شدن
در مورد آفرودر هم همونطور که طبق چیزای دیگه ای که گفتی غلط بود این نظرت هم در این مورد غلطه
چون بهترین آفرودر ها همون امریکایی و اروپایی هستن که تو این مورد و تو همه چیزای دیگه هم بهترین هستن
و اتفاقا دقیقا افرودرای ژاپنی مثل همون کره ای ها هستن دربرابر آلمانی و آمریکایی ها
در آخر هم خود تورو شناختیمت نیاز نیست یوزر نیم عوض کنی با یه اسم دیگه بیای
همون تعصب همیشگی که قبلا داشتی رو هم الان تو خرفات نشون دادی
امیرحسین
۳ آذر ۱۴۰۰سلام،جناب ایمان فکرکنم اشتباه گرفتین و من اون کسی که شمافکرمیکنین نیستم.نمیدونم چرا اکانتم پریده قبلا که سابقه بیشتر بود الان شده یدونه بخاطر همین فکرکنم فکرکردین این اکانت فیکه،بالاخره سوءتفاهم پیش میاد،درهرصورت تشکر از راهنماییتون ولی خب کم لطفی میکنید دیگه اینجوری که میفرماییدهم نیست واقعا تویوتا و نیسان حتی سوبارو و سوزوکی هم آفرودرهای خوبین،المانم فقط همون بنزو داره دیگه بقیه که همه کراس اورند،میشه یکی از آلمانیا و یکی از آمریکایی هارو مثال بزنین که مثل تویوتا فقط یکبار حداقل قهرمان شدند؟.اختیاردارین ولی خب بنده واقعا روی برندخاصی بقول شما تعصب ندارم ولی خب تویوتاواقعا عالیه.کشورهای حاشیه خلیج فارس خب وارداتشون آزاده و هربرندی هست منتهااگه دقت کنین اکثرا پاترول و لندکروز هستند،خب چه دلیلی میتونه داشته باشه؟چرا جیپ و بنز ندارند؟ولی خب واقعا هم رانگلر هم جی کلاس آفرودرهای عالی ای هستند.
IMAN99
۳ آذر ۱۴۰۰دوست گرامی فرقی نمیکنه چه خودش چه یکی مثل اون از شما انتظار نمیره این ادبیات
ما تلاش کردیم تا افراد و نظرات متعصبانه از تو سایت کم شن که خوشبختانه این وضعیت بهتر شده درحال حاضر پس ما هم تعارفی نداریم با هیچ کسی در عین حال احترام متقابل رو رعایت میکنیم مگر اینکه خود اون شخص باعث شه که جوری دیگه با اون رفتار شه
وقتی که تعصب های بیجا کنار گذاشته شه و افراد روشن فکرانه به قضایا نگاه کنن دیگه نه تنها بحث های مضر پیش نمیاد بلکه بین نظراتی که رد و بدل میشه افراد یه چیزی هم یاد میگیرن هدف همینه
گفته های منم از سر مخالفت با چیزی نیستن و قصد کوبیدن هیچکدومشونم ندارم قبولشونم دارم ولی وقتی بعضی حرفا از منطق خارج شه ما سعی میکنیم تعدیلش کنیم یا بگیم کدوم بهتره تا حقایق با تعصب ها تحریف نشن طبق همون توضیحاتی که بالا دادم
شما هم زیاد به این موضوعات فکر نکن تو حاشیه خلیج فارس چی هست همونی که اونجا هست تو امریکا اونقدر فروش نداشته که دیگه اونجا عرضه هم نمیشه اگه تو حاشیه خلیح فارس یه آب و هوا هست تو امریکا از شمال تا جنوبش تمام اقلیم های آب و هوایی در آن واحد داره و از لحاظ سختی و تنوع آب و هوا از بسیار سرد تا بسیار گرم همه رو شامل میشه که همین در کره زمین منحصر به فرده ضمن اینکه تو حاشیه خلیج فارس جایی برای اثبات توانایی های آفرود آفرور ها نیست و سر جاش جیپ و بنز ثابت کردن که بهتر هستن و آفرودر های بهتری هستن پس این بحث ها و نتیجه گیری طبق اونها که گفتی اصلا منطقی و قابل استناد نیست
درمورد داکار هم دوسال متوالی هست که خودروی مینی ب ام و قهرمان شده دو قهرمانی دیگه هم داره از قبل و بطور کامل تحت مدیریت ب ام و هست با انجین خود ب ام و همون پیشرانه شش سیلند خطی b57 ب ام و که فوق العاده هم بوده از عالی بودن این پیشرانه همین بس که ب ام و تو سری ۷ خودش هم از این پیشرانه استفاده میکنه اگه توجه کرده باشی سری هفت m نداره چون خیلی خاصه و این اهمیت موضوع رو افزون میکنه
یکی دیگه از آلمانی ها هم مرسدس جی کلاس هست که قبلا قهرمان داکار شده
جا داره از میتسو هم نان ببریم اونم مقام آورده
برند های امریکایی هم داکار خودشون رو دارن مثل مسابقات باجا که از داکار هم سخت تر و خشن تره با این وجود برند های امریکایی تو بخش utv ها شرکت کردن و هرسال خودشون برنده شدن مثل پولاریس و کن ای ام
تو بخش کامیون ها هم کاماز که کامیون جان سخت معروف روسی هست و مان و مرسدس بنز از آلمان قهرمان هستن و قهرمانی ها رو درو کردن اینها هرکدوم خودشون واسه نیروهای نظامی و ارتش ها هم کامیون و کشنده میسازن
تو بخش موتورسیکلت هم چندین ساله که ktm از سال ۲۰۰۱ تا ۲۰۱۹ قهرمان بخش موتور سیکلت ها هست ب ام و هم تو موتور سیکلت ها چند قهرمانی داره
همینها که گفتم برای اثبات برتری ها شون و نشون دادن لیاقتشون کفایت میکنه هرچند که مثال زیاد هست
ولی درکل باید با روشن فکری و با منطق به موضوعات نگاه کرد