یکی از شناختهشدهترین شاسی بلندهای دنیا تویوتا لندکروزر است و اخیراً نسخه GR اسپرت آن توسط مت واتسون از مجله کار واو بررسی شده و میخواهیم همگام با شما نگاهی به آن داشته باشیم پس همراه ما باشید.
اگر از طرفداران خودرو در کشورمان بپرسید یکی از شاسی بلندهای محبوب خود را نام ببرید احتمالاً انتخاب اکثر آنها لندکروزر خواهد بود. این قدبلند ژاپنی به خاطر کیفیت بالا، استهلاک پایین و تواناییهای خارج از جاده مشهور شده هرچند قیمتش در کشورمان سر به فلک میکشد و با پول آن میتوانید یک یا دو دستگاه آپارتمان را در شهرهای کوچک خریداری کنید! در سال ۱۴۰۰ شاهد معرفی نسل جدید لندکروزر با کد ۳۰۰ بودیم، خودرویی که از طراحی متفاوت نسبت به نسل پیشین سود میبرد و تغییرات زیادی را نیز در زیر پوست خود تجربه کرده است.
تویوتا برای نسل جدید لندکروزر پلتفرم جدید GA-F را در نظر گرفته که مبتنی بر معماری جهانی جدید تویوتا یا همان TNGA است. این پلتفرم جدید یک شاسی سبکتر با استحکام پیچشی بیشتر را به همراه داشته که مرکز ثقل خودرو را به زمین نزدیکتر کرده و وزن کلی آن را ۲۰۰ کیلوگرم کاهش داده است. یکی از سیستمهای جدید لندکروزر ۳۰۰ سیستمی بنام E-KDSS است که مخفف «سیستم الکترونیکی پویایی تعلیق» است. به گفتهٔ تویوتا، این سیستم که برای اولین بار در دنیا ارائه شده است، موجب بهبود عملکرد خودرو روی جاده میشود. ابعاد، فاصلهٔ محوری و زوایای آفرود لندکروزر جدید اما تغییری نداشته و با نسل ۲۰۰ یکسان است؛ بنابراین، نسل جدید هم ۴,۹۹۰ میلیمتر طول و ۱,۹۸۰ میلیمتر عرض دارد، فاصلهٔ محوری آن ۲,۸۵۰ میلیمتر است و زوایای حمله و فرار آن به ترتیب ۳۲ درجه و ۲۴ درجه هستند. در نسل جدید لندکروزر از پیشرانههای V8 خبری نیست و تویوتا برای آن دو موتور V6 را در نظر گرفته است. موتور اول یک نمونهٔ ۳.۵ لیتری V6 توئین توربوی بنزینی است که ۴۱۵ اسب بخار قدرت و ۶۵۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند. موتور بعدی هم یک واحد ۳.۳ لیتری V6 توربودیزل با ۳۱۰ اسب بخار قدرت و ۷۰۰ نیوتن متر گشتاور است.
اما برسیم به مدل GR لندکروزر جدید! لندکروزر GR اسپرت در ظاهر به لطف یک کیت بدنهٔ اختصاصی، از دیگر نسخهها متمایز شده است. این کیت در جلو شامل سپر منحصربهفرد با قسمت پایینی رنگ نشده، جلوپنجرهای با کروم کمتر و نوشتهٔ بزرگ TOYOTA در میانهٔ آن و ورودیهای هوای جانبی عمودیتر میشود. در پروفیل جانبی خودرو رینگهای ۱۸ اینچی شش پرهٔ آلومینیومی خاکستریرنگ به همراه دهانهٔ گلگیرها، دستگیرهٔ درها، پله رکابها و آینههای مشکیرنگ به چشم میخورد و برای عقب هم سپری جدید با صفحهٔ محافظی آلومینیومی مانند در نظر گرفته شده است.
GR اسپرت در بخش فنی هم با همان دو پیشرانهٔ لندکروزر معمولی بدون هیچگونه افزایش قدرتی ارائه میشود. این یعنی خریداران میتوانند موتور ۳.۵ لیتری V6 توئین توربوی بنزینی با ۴۱۵ اسب بخار قدرت و ۶۵۰ نیوتن متر گشتاور را انتخاب کنند یا سراغ موتور ۳.۳ لیتری V6 توئین توربودیزلی بروند که ۳۱۰ اسب بخار قدرت و ۷۰۰ نیوتن متر گشتاور دارد. انتقال نیروی هردو موتور به چهارچرخ نیز از طریق یک گیربکس ۱۰ سرعتهٔ اتوماتیک صورت میگیرد. واتسون لندکروزر را به خورشیدگرفتگی تشبیه میکند چراکه تغییر نسل آن سالها طول میکشد! واتسون در ابتدا به تغییرات ظاهری لندکروزر GR اسپرت نسبت به نسخه معمولی میپردازد، چیزی که در ابتدای مقاله به آنها اشاره کردیم. قیمت تویوتا لندکروزر GR اسپرت نسبت به نسخه معمولی بسیار بالاتر بوده و به حدود ۱۰۸ هزار دلار میرسد. واتسون در ادامه نگاهی به کابین جدید و مدرنتر لندکروزر میاندازد و دکمههای بزرگ برای کنترل مواردی همچون سیستم تهویه را میستاید. البته به سطح متوسط سیستم اطلاعات سرگرمی شاسیبلند جدید تویوتا اشاره میشود هرچند مجری کار واو از کیفیت بالای خودرو راضی است.
از نظر فضای داخلی همچون فضای سر و زانو مشکلی وجود ندارد و لندکروزر خودروی جاداری خواهد بود. صندلیهای عقب نیز قابلیت خواباندن دارند تا راحتی بیشتری برای سرنشینان عقب فراهم شود. واتسون فضای زانوی صندلیهای ردیف سوم را کاملاً تحسین میکند هرچند از نظر فضای سر کمی مشکل برای افراد قدبلند وجود خواهد داشت. فضای بار خودرو در زمان استفاده از تمامی صندلیها ۱۷۵ لیتر است که نصف خودرویی همچون بی ام و X7 خواهد بود. البته با خواباندن صندلیهای ردیف دوم فضای بار به حدود ۱۰۰۰ لیتر خواهد رسید که بیشتر از بی ام و است.
واتسون در ادامه به تواناییهای آفرود تویوتا لندکروزر GR اسپرت اشاره میکند. مواردی همچون شاسی نردبانی، گیربکس با حالت دندهسنگین، دیفرانسیل قفل شونده و… جزو مواردی هستند که آفرود سنگین با لندکروزر را لذتبخش خواهند کرد. مجری کار واو با اشاره به نرمی لندکروزر میگوید سواری لندکروزر GR اسپرت نرمتر از تمامی مدلهای GR اسپرت دیگر تویوتاست. سیستم تعلیق قدبلند تازهنفس ژاپنیها نیز به خوبی از عهده جذب دستاندازها و ناهمواریها برمیآید. واتسون در خاتمه میخواهد صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت لندکروزر GR اسپرت با رقم اعلامی سازنده یعنی ۶.۷ ثانیه مقایسه کند. او به زمان ۶.۳ ثانیه میرسد که چند دهم ثانیه بهتر از گفتههای تویوتاست. همچنین لندکروزر GR اسپرت مسافت ۴۰۰ متر را در ۱۴.۷ ثانیه ثبت میکند که برای خودرویی با این ابعاد و وزن زمان بسیار خوبی است. در نهایت واتسون نظر مثبتی نسبت به شاسیبلند جدید تویوتا دارد و از آن به عنوان یکی از گزینههای مطلوب کلاس خود نام میبرد.
HR3
۶ فروردین ۱۴۰۲مسخره تر از ماشین فرمان سمت راست داریم ؟
net
۶ فروردین ۱۴۰۲چراغ باریک جلو و جلوپنجره بزرگ لندکروزر۲۰۲۲ از چراغ باریک جلو و جلوپنجره بزرگ کادیلاک اسکالید ۲۰۲۱ کپی کرده.جلوپنجره بزرگ لندکروزر ۲۰۲۲ بد هست.چراغ باریک جلو و چراغ باریک عقب لندکروزر ۲۰۲۲ نسبت به چراغ جلو و چراغ عقب لندکروزر نسل قبلی قشنگتر و بروزتر هست.کشورهای عربی با اینکه ثروتمند هستند تعجبه علاقه به ماشینهای شاسی بلند تویوتا دارند که برای قشر متوسط و ضعیف هست، چرا کشورهای عربی شاسی بلندهای لوکس مثل لکسوس lx و رنجرور و بنز و بی ام و x7 و…خیلی علاقه ندارند؟
زیزیگولو
۶ فروردین ۱۴۰۲این حرفا اصلاً منطقی نیستش
حسین
۷ فروردین ۱۴۰۲😂😂😂😂😂
نمیخوام تموم شع
Artinomo
۸ اردیبهشت ۱۴۰۲راستش این مقایسه اصلا درست نیست و اخرین باری که من به عمان رفتم خیابان ها پر بود از لکسوس و رنجرور ولی من تا بحال در عمان نشانی از برند بی ام دبلیو ندیدم لطفا با اطلاعات درست نظر بدهید ممنونم از توجهتان
NAVID۰۰۹۸
۶ فروردین ۱۴۰۲شما چه خودرویی را همهچیز تمام مینامید ؟!
کدام خودرو در جهان وجود دارد که بالاترین کیفیت اعتماد اطمینان و همهجارویی را یکجا در خودش داشته باشد با قیمتی بسسسسیار رقابتی نسبت به تواناییهایش که خراب نشدنش کابوسی شده برای دیگران !
درسته ، این خودرو ، خودرویی نیست جز سلطانِ تمام جهان ( لندکروزر افسانهای ) .
لندکروزر تمام نمیشه مگر با راکت بزنندش !
لندکروزر از اون دست خودروهائیه که با همه تیپ لباسی میشه به همه تیپ مراسمی رفت و حالش را بُرد !
بعضی دوستان میگن بنز G سلطانِ ؟!
اتفاقاً سلطان هست ولی نه تا وقتی که بیش از ۲۰۰ هزار دلار قیمت میخوره !
شما با بنز G نمیتوانید هم در اورگانهای نظامی طی گذر کنید هم در آفرود هم در رفتوآمدهای روزانه ، چرا ؟!
چون بنز G استهلاک داره !
چون بنز G قیمت خدمات قطعات گران داره !
چون کمتر کسی دلِش میاد به بنز G در آفرود فشار بیاره !
این سلطان لندکروزرِ که میشه تا سر حد نهایی دور موتورش را برد بالا و خم به ابرو نیاورد !
درود بر ژاپن❤
درود بر تویوتا😍
زیزیگولو
۶ فروردین ۱۴۰۲این قبول که از J200 تو بازارای جهانی استقبال خیلی خوبی شده بود ولی حضورش دیگه داشت خیلی تکراری میشد ولی آخرش لندکروزر j300 جدید رونمایی شد و حالا هر چند خیلیا انتظار داشتن تویوتا لندکروزر جدید چهره ای خاص ترو مدرن ترو پر زرقو برق تر داشته باشه و چطور بگم مثل خیلی از ماشینای جدید دیگه خشن ترو تهاجمی ترو و جذاب تر باشه ولی خُب اینجوری نشد و نبایدم میشد چون تویوتا لندکروزر تو همه سالای عمرش از نظر زبان طراحی مسیر کم تلاطمی رو طی کرده و تو این مدت سعی نداشته با چهره ش مشتری جذب کنه و در واقع لندکروزر بودن فرهنگی هستش که پایه و اساس اون شکوه و صلابت در بیرون و عملکرد و پایداری در داخل هستش درست مثل مسیری که اسطوره های بزرگی مثل جیپ رانگلر و مرسدسبنز G کلاس طی کردن و کمترین تغییرات رو تو ظاهر و بیشترین تحولات رو تو باطنشون داشتن و البته لندکروز J300 انقدرا هم محافظه کارو معمولی نیستش و چهره مدرنش با اون چراغهای LED کشیدش که اینجوری نشون میده
NAVID۰۰۹۸
۶ فروردین ۱۴۰۲زیزیگولو
-اگر به نظر من باشه ، عاشق اتاق ۱۰۰ هستم .
– به شخصه ، پرادو را به اتاق ۲۰۰ ترجیح میدهم به سبب چابکی و کوچکی اتاق !
و اما اتاق ۳۰۰ ، بینظیره ، بخصوص در فضای داخلی و کیپ بودن راننده و سرنشین کناری که تا امتحان نکنید متوجه تغییرات گستردهاش نسبت به ۲۰۰ نمیشوید و اتاق ۳۰۰ یه تحول اساسی در طراحی داخلی تمامِ نسلهای لندکروزر بوده بخاطر نوع چیدمان صندلی داشبور و کنسول وسط که باعث میشه احساس جمعجور بودن کنید نه لَش شدن .
با شما موافقم ، نمونهی سپربلند ۳۰۰ از GR پسندیدهتره ، ولی !
ولی GR برای کسانی مورد استفاده هست که سفرهای جادهای فراوان میروند و تا جایی که من دیدم ، مشتریهای خاورمیانهای و عرب ، هدفشان از خرید لندکروزر بیشتر استفادهی شهریه تا جادهای و برای همین نمونههای معمولی و سپر بلند بیشتر مخاطب دارند !
زیزیگولو
۶ فروردین ۱۴۰۲نوید من لندکروز LC300 رو بیشتر از لندکروز GR300 میپسندم …. نظرت چیه ؟؟
iman1199
۶ فروردین ۱۴۰۲شما چه خودرو هایی را همهچیز تمام مینامید ؟!
کدام خودرو در جهان وجود دارد که بالاترین کیفیت اعتماد اطمینان و همهجارویی را یکجا در خودش داشته باشند با قیمتی بسسسسیار رقابتی نسبت به تواناییهایشان که خراب نشدنشان کابوسی شده برای دیگران !
درسته ، این ها فقط خودروهای شماره یک جهان ، خودرویی نیست جز سلطانِ تمام جهان ( مرسدس بنز جی کلاس و فورد رپتور و رم تی آر ایکس و هامر ها :)
این آفرودر ها از اروپا و امریکا تمام نمیشوند مگر با راکت بزنندش هم تمام نمیشوند ! حقا که در هر چیزی اول هستند !
این آفرودر های اروپایی و امریکایی که گفتم از اون دست خودروهائی هستند که با همه تیپ لباسی میشه به همه تیپ مراسمی رفت و حالش را بُرد ! و اول و سطح بالا هستن
بعضی دوستان میگن بنز G سلطانِ ؟! بله درست گفتند
اتفاقاً سلطان هست
شما با مرسدس بنز G میتوانید هم در ارگانهای نظامی طی گذر کنید هم در آفرود هم در رفتوآمدهای روزانه ، چرا ؟!
چون بنز G همه فن حریفه داره ! نسخه نظامی برای ارتش ها جان سخت ترین و کم استهلاک ترین و کارا ترین است مثل آفرودر های برتر امریکایی رودستشان نمیاید
چون بنز G هم نسخه گران قیمت سطح بالا دارد و هم نسخه های نظامی جان سخت و شکست ناپذیر و برتر مثل آفرودر های امریکایی که رودستشان نیامده و نمیاد
این سلطان های آفرودر مثل بنز جی کلاس G و فورد رپتور و رم TRX و هامر ها از اروپا و امریکا هستند که که میشه تا سر حد نهایی دور موتورشان را برد بالا و خم به ابرو نیاورد !
درود بر اروپا و امریکا❤
درود بر بنز و فورد و رم و هامر😍
iman1199
۶ فروردین ۱۴۰۲این لندکروز هم سرجایش مناسب است در متن مقاله تعاریف بجایی ازش شد
حسین
۷ فروردین ۱۴۰۲ما خودمون نظرات تعصبی رو تشخیص میدیم میشه این وظیفه خطیر رو از گردن شما برداریم
حس میکنم شما هم حس بهتری پیدا کنید
من کاملا متوجه ام ک شما
تو نظراتتون
فقط و فقط قصد جواب دادن دارید
و سوژع پیدا کردن
خب گفته سلطان
اون اینطوری این ماشین رو و عشقش رو معنا میکنه
و اسم ماشین خاص نیاورد
کسی هم از کامنت ایشون ضرر ندید
مفهوم این بحثا رو نمیفهمم
و خواهشا سال جدید تمومش کنید لطفا
آقا ایمان شما لطفا
اطلاعات مفیدی ک میتونید
ارائه بدید راجب
خودرو از ما دریغ نکنید
متشکر 🙏
iman1199
۷ فروردین ۱۴۰۲حسین جان ما هدف خوبی داریم و مشکلی از لحاظ احساس نداریم ممنون از نظر محترمانه و مودبانه شما متشکر 🙏
Ferrari
۷ فروردین ۱۴۰۲Iman99
دوست عزیز شما جزو اولین نفراتی هستید که مدعی هستی مرسدس g کلاس کم استهلاک و بادوام هستش درحالی که چنین چیزی نیست، اگر هم باشه کلی هزینه سرویس و نگهداری رپی دست صاحبش میذاره.
نکته دوم اینه که امروز یک جی کلاس ۱۵۰ هزاردلار قیمت داره و این یعنی حدودا ۶۰تا ۷۰ هزار دلار قیمت بیشتر نسبت به لندکروزر ۳۰۰gr. خب حالا تقریبا دوبرابر عملکرد بهتر نصیب شما میکنه؟ مشخصه نه.
لندکروزر هم در ۳۰ کشور دنیا به عنوان ماشین نظامی ازش استفاده میشه در افغانستان اتومبیل تشریفاتی دولت هستش و در سازمان هایی مثل صلیب سرخ، نیروهای سازمان ملل و سازمان بهداشت جهانی ازش استفاده میشه. علاوه بر اینها تقریبا تمامی گروهای تروریستی در خاورمیانه و شمال افریقا از پیکاپهای تویوتا و همین لندکروزر استفاده میکنن. به نظر شما دلیلش چیه؟
چرا مردم متمول کشورهای حاشیه خلیج فارس برای بیراهه نوردی لندکروز و سایر شاسی بلندهای ژاپنی رو میخرن؟ بعد شما میای رم trx و هامر رو مثال میزنی؟؟؟؟ اخه هامرررر؟؟
قبلا تو پست معرفی فورد f150 رپتورR هم گفتم یک تویوتا fj cruiser با حدودا ۲۰_۳۰ هزار دلار هزینه بیشتر برای تبدیل کردنش به یک افرودر خفن، تقریبا تمام نیازهای یک راننده افرود رو برطرف می کنه. کلا ۴۰_۵۰ هزار دلار.
به خودروسازی ژاپن نقد زیادی وارده، ولی نباید حقیقت رو هم وارونه جلوه داد
iman1199
۷ فروردین ۱۴۰۲درود Ferrari جان در ابتدا بگم که من لندکروز رو نقد و نفی نکردم
هدف من نقد نظرات اشتباهه چون از یه حدی بیشتر که بیخود باشند جواب دارن
در ادامه هم بیراه نگفتیم
چون منظور من از نسخه نظامی جی کلاس بود و منظور اون چیزی که شما فکر کردی نیست درمورد دوام و جان سختی حرف ما هم درسته و درست گفتیم آلمان هم جان سخت ترین ها رو داره چون که جی کلاس نظامی الان در ارتش های بیش از ۶۰ کشور جهان بطور تخصصی و انحصاری و حرفه ای خدمت میکنه و تو کلاس خودش برتره
این نسخه مخصوص کارهای سخت و دوام بالا ساخته شده و با جی کلاس نسخه لوکس تفاوت داره برعکس اونه و مثله آفرودر های امریکایی بادوامترین و جان سخته و مخصوص این کار ساخته شده
و در un سازمان ملل و صلیب سرخ جهانی و دولت ها هم هستش و در همون سازمان هایی مثل صلیب سرخ، نیروهای سازمان ملل و سازمان بهداشت جهانی هم که گفتی ازش استفاده میشه. علاوه بر اینها بهترین ارتش های جهان از جی کلاس نظامی استفاده میکنن تو خود استرالیا با مقایسه لندکروز سری ۷۰ و جی کلاس نظامی با یک بررسی جامع به برتری جی کلاس پی بردن و تو مقایسه جی کلاس نظامی برنده شد و به برتری قاطع رسید و برای ارتش استرالیا انتخابش کرده بعنوان گزینه برتر
پس با این حساب جی کلاس برتری هم داره
چون انتخابی که توسط خیلی از ارتش های جهان هست و جوابش رو پس داده در آزمون ها و مقایسه ها و در عمل برتری داره نسبت به انتخاب شبه نظامیان و گروه های تروریستی که از مسائل تخصصی چیزی حالیشون نمیشه لنکروزم تو ارتش ها استفاده میشه نگفتیم بده ولی تو این زمینه برتری با جی کلاسه ملاک اینه چون تو ارتش های خیلی بیشتری استفاده میشه و ماژولار هم هست و تخصصی و حرفه ای توسط کمپانی سازنده پشتیبانی میشه و سوسعه داده میشه
تو کشورهای عربی هم لنکروز رو میخرن و هم جی کلاس و آفرودر های امریکایی رو هم میخرن ما هم نگفتیم غیر از اینه هرکدوم از اینها سرجای خودش خوبه
منظور من از جوابم چیزی دیگست به نظر نوید نگاه کنید ببینید دلیل جوابهایم چیست
نظر داریم تا نظر بعضی نظرات هدف متعصبانه نادرستشان مشخصه و راحت میشه فهمید .. شعر هستن
حسین
۷ فروردین ۱۴۰۲منظور بنده احساس بود؟؟
بعید میدونم
درسته من نظرات تعصبی رو خودم ب شخصه جواب میدم
اما کسی که میاد با شوق
و علاقه برا ماشینش کامنت میزاره و حسش میگه
کاری بهش ندارم
حالا بخواد یکم حسش بزرگ باشه
یا هر طور باشه
ولی طرف بخواد نقد اشتباهی انجام بده
یا نظر دور از منطق و منفی غیر درست
راجب برند یا خودرو خاص مطرح کنه یا
بخواد فضا رو بهم بریزه
استفاده کنع از تخریب برا هدف یا
مشکل تعصبش رو برندی و نتونستن دیدن باقی فضا دورش
باید خیلی شیرین راشو بست
iman1199
۷ فروردین ۱۴۰۲آره حسین جان منم حرفتو قبول دارم
منم دقیقا مثل خودش نظرم رو دادم
در عین حال موضوع رو هم رسوندم
ما دوستانه نظرمون رو میدیم و کاری به شخصیت کسی نداریم اونم یک آدمه مثل بقیه و هرجوری باشه باید احترام ها رو نگه داریم
هدف ما اینه
آدم باید تو هرکاری که میکنه پیشرفت داشته باشه نه اینکه کار تکراری و مضر باشه
ممنون از نظر دوستانه و محبت آمیز شما
iman1199
۷ فروردین ۱۴۰۲شما چه خودرویی را همه چیز تمام مینامید ؟
همانهایی که گفتیم
شما هم کمتر خالی ببندید لطفا چون با این اوصاف خودت یا کل راهو با کشتی رفتی یا از همون اول وارد امریکا شدی پس کمتر دروغ بگویید لطفا
درضمن کسی بد لندکروز رو نگفته چیز بدی هم نیست
ولی بحث ما یه چیز دیگه بود ما میگیم..شعر نگویید
یه نکته دیگه هم اینکه که امریکایی ها علاقه چندانی به لندکروز ندارن چون اینقدر فروشش کم بوده اونجا که از سال قبل دیگه تو امریکا توقف عرضه شده پس برعکس چیزی که گفتی امریکایی ها نگاهشم نمیکنن چه برسه به عکس
حسین
۷ فروردین ۱۴۰۲و باز هم شما
حسین
۷ فروردین ۱۴۰۲خودتان سلامت عزیز 😂😂
ورزش یادتان نرود
زیرا تویوتا نیز ورزش را
از دیر باز تا اکنون آموخته
و برای انسان
استهلاک را منحل میکند
و شاداب و تندرست باشید
iman1199
۷ فروردین ۱۴۰۲عالی فرمودی حسین 😂😂 👌 👍
من یه چیز دیگه هم به اینها اضافه میکنم
قبل از شروع کار قهوه پر کافئین هم فراموش نشود
چون قبل از هر چیز لازمه کاره
علیرضا
۱۳ فروردین ۱۴۰۲اما آخه لندکروز حتی از ماشین های کره ای هم آپشن های کمتری داره
ali-s
۷ فروردین ۱۴۰۲بعضی کشورها مهندسی خیابانها شون دست راست هست، ولی اگر قرار باشه تولید کنند هم راست و هم چپ خواهد بود.
ولی واقعاً دست راست یکمی ضایع میزنه.
Hamilton1970
۷ فروردین ۱۴۰۲آهن پاره هایی که هرروز داریم میبینیم مسخره تر نیستن؟
ناشناس
۱۵ فروردین ۱۴۰۲نصف بشر از فرمان سمت راست استفاده میکنن ولی بعید میدونم اونا فرمان سمت چپ تمسخر بگیرن این علاقه آدماس چپ راست خیلی مهم نیست
امیر
۶ فروردین ۱۴۰۲مجری کار واو دیگه چی گفت؟ :)))
حسین
۷ فروردین ۱۴۰۲در گوش من گفت
Scuderia Ferrari
۶ فروردین ۱۴۰۲دوست دارم پکیج TRD PRO برای لندکروزر هم ارائه بشه دیگه همه چی تموم میشه 👑👑
یعنی تمرکز بیشتری روی آفرود داشته باشه چون احساس میکنم زوایای ورود ، شکست و خروج بالایی نداره
تویوتا نباید به نسخه GR قانع باشه و پکیج های متنوع تری برای مشتریان ارائه بده مثل جیپ رانگلر و فورد برانکو
حسین
۷ فروردین ۱۴۰۲دقیقا دقیقا با نظر شما موافقم
و به نکته مهمی زدید
لاستیک بزرگ تر همراه پکیج جدید
و سیستم تعلیق و سایر آپدیت ها برای آفرود از سوی خود شرکت تویوتا واقعا نیاز کاربردیه و لازم
تا اضافه کنم با توسعه این نسل
و پیشرفت در تکنولوژی بکار رفته
میتونه کاملا تسلط پیدا کنه
محسن
۶ فروردین ۱۴۰۲آشغال به درد نخور
NAVID۰۰۹۸
۶ فروردین ۱۴۰۲در این دنیا هر کسی بنا بر لیاقتش کیفیت زندگیش مشخص میشه !
داشتن لندکروزر و سوار شدنش لیاقت میخواد ، چه در ایران چه در فرنگ !
Arshia m3csl
۶ فروردین ۱۴۰۲با وجود جی کلاس نباید به هیچ شاسی بلندی گفت سلطان سلطان شاسی بلندا جی کلاسه با ظاهر مافیایی و طراحی رترو با ابهت و توانایی های افرود عالی و سابقه نظامی و اصالت بالا و ترکیب لوکس و افرود بودنش و حس اسپرتی هم داره بهترین شاسی بلند جهان جی کلاسه👑👌🏽 جی کلاس معنی بی نقص تو یک suv هست ولی منکر دوام و خوب بودن و طراحی خاص لندکروزر نباید شد لندکروزر هم ماشین خوبیه نسل جدیدش و داخلش بدجور لکسوسی شده👌🏽 لکسوس lx600 جدید هم که داخلش از لکسوس های دیگه بهتر شده👌🏽
MASOUD 0099
۶ فروردین ۱۴۰۲وقتی هامر هست دیگه بقیه رو نباید صدا زد سلطان با وزن ۳۹۰۰صفر تا صد رو ۳/۵ میزنه باز حرفی داریم ؟
زیزیگولو
۶ فروردین ۱۴۰۲هر کدوم اینا رو که گفتی در جای خودشون عالی و بهترین هستن و این یه حقیقت هستش که لندکروزم یه در جای خودش یکی از بهترینای دنیاست
Arshia m3csl
۶ فروردین ۱۴۰۲قطعا شکی نیست لندکروزر خیلی خوب شده و از نسل قبل طراحیش و دیزاین داخلش بهتره نسل قبلش هم خوب بود جی کلاس رو تو شاسی بلندا خیلی دوست دارم زیاد شاسی بلند دوست ندارم ولی جی کلاس رو نمیشه دوست نداشت
حسین
۷ فروردین ۱۴۰۲من حقیقت از نسل جدید
ققط و فقط این نسخه جی آر رو میپسندم
حتی به لکسوسش و هرچی رو این پلتفرم هست
و چون واقعا هم این نسخه
بهترینشون هم در ظاهر هم در کاربردی بودن
و کارایی و لذت استفاده است
ظاهرش ک نه تنها بهتر و اسپرت و جذابه
از بقیه کامل تر دیده میشه
به همراه زوایای بهتر
روی همین نسخه پکیج تی آر دی به همراه تکنولوژی های جدید آفرود
بیاد دم در خونه 👍
اضافه کنم جی کلاس باید مرسدس براش یک نسخه هم قیمت لندکروزر با کاربری بالا
ارائه کنه و در تیراژ بالا این آفرودر قحار رو
هدیه کنه به آفرودر بازا
ک در این صورت خز میشه و ابهتش خدشه دار
ولی بنظرم اینطور نمیشه با این داستانا
حسین
۷ فروردین ۱۴۰۲وگرنه خیلی راحت میتونه یه نسخه اقتصادی با استهلاک پایین و کاربری فوق العاده بالا بسازه
حیف ک دیگ این بنز اون بنز قدیم نیست
و تفکر ک تفکر چ عرض کنم
دیگ مجبورا به سبب محوریت برند
در دهه جدید
لوکسه این ماشین
datsun
۷ فروردین ۱۴۰۲جی واگن به زمان طراحیش رو از امثال همین الهام گرفته وقتی اینو جیپ و لندرور با اون طراحی تولید میشدن جی کجا بود،
King 429
۶ فروردین ۱۴۰۲به به . نگاه کردن به عکسا و خوندن مشخصات این ماشین حال ادمو خوب میکنه چه برسه به داشتنش .
مبارک شیخ نشین های اطراف باشه .
حسین
۷ فروردین ۱۴۰۲انشالاه قسمت من و شما در همین خاک وطن❤
سوشیانت
۶ فروردین ۱۴۰۲فقط ۱۷۵ لیتر؟؟؟ از اونجایی که شاسی مستقل هست فضای بارش خیلی کمه
حسین
۷ فروردین ۱۴۰۲فضای صندلی ها
قربانی کرده
اما سرنشین احساس بهتری رو تجربه میکنه
بنظرم ردیف سوم سفارش ندن
کلا اون پشت فضا ک زیاده
یع قالیچه و سماور برقی و تجهیزات 😋😀
لذت ببرید خاکی عشق و حال کنید
تازه جدا از اینکه این ماشین نرمه 😂😊
MehdiTurbo
۶ فروردین ۱۴۰۲واقعا تویوتا تو معرفی نسل جدید لندکروز خراب کرد
اصلا ابهت قبلش نداره به هیچ عنوان
دیگه اون لقب سلطان بهش نمیاد
اون ابهت اون پهنا و کشیدیگی جلو و سپر شده چراغای باریک با سپری باریک تر حتی نمای عقبم اون پهنا و بزرگی سپر و چراغا را نداره
این کلاس کلاسی نیست که اب بره الان تو همین عکس دوتا نسلش همزمان بود افت ابهتش کاملا مشخص بود
حتی داخلشم از اون خطوط شکسته داشبرد و ضبط وسط و نبود اون دکمه ها شاید مدرنش کرده باشه الان ولی اون حس بزرگی و کشیدگی داشبرد گرفته
فقطم مختص لندکروز نبود موستانگم اب رفت ولی خب لندکروز یه برند بود خودش به تنهایی تو کلاسش مثل موستانگ و حیف بود اف جی لندکروز پرادو اینا تو تویوتا حیفند واقعا
الان جیپ تو نسلایی که معرفی کرد خوب بود و دوج هنوز امریکایی قلدرند
زیزیگولو
۶ فروردین ۱۴۰۲خیلیا این ایراد رو از تویوتا میگیرن که یا تغیر نمیده و وقتیم تصمیم به تغیر میگیره به تغیرات اندک بسنده میکنه درست مثل فیس لیفت لندکروز ۲۰۰ به لندکروز ۳۰۰ که همین ایرادا رو به لندکروز ۳۰۰ هم میگیرن ولی اتفاقاً تویوتا بعد از دهه ها تجربه فهمیده که چجوری باید اصول و قواعد غولایی مثل لندکروز رو رعایت کنه و به همین خاطره که هنوز ساختار جعبهای رو حفظ کرده ولی با زیرکی تموم ریزه کاریای دوست داشتنی رو به اون اضافه کرده مثلاً خیلی زیرکانه و استادانه ستون سوم رو تغییر داده و حتی اون گلگیرای مکعبی ایده خلاقانه ای هستش که به خوبی روی این ماشین نشسته و روی کاپوت یه برش و شیار معناداره که واسه پیدا کردن مرکز جاده به آفروردا کمک میکنه و تو نمای پشتی هم میشه این رو مشاهده کرد چون کمپانی تویوتا میتونست سریع با هیجان زدگی بره سراغ چراغای جُوون پسندی که شبیه منجوق دوزیه!!!! ولی با نگاهی به آینده بحث موندگاری تو تاریخ رو فراموش نکرد
MehdiTurbo
۷ فروردین ۱۴۰۲حرفت درست
کهنه موندن زیادم خوب نیست
ولی باریک کردن چراغ بازیک و کم کردن پهناش تو لندکروز درست نیست شاید مدرنش کنه
کاری که موستانگم کرد چراغاش باریک کشیده کرد
این کار برای یه سری خودروها از جمله لندکروز و موستانگ درست نیست
تویویتا میتونست مدرن کنه ولی چراغ و بلندی سپر کم نکنه میتونست گرافیک چراغ مدرن کنه کاری که پورش داره میکنه با کاین و ماکان و …
اسکالیدم نسل جدیدش اومد بهتر شد به روز شد
موستانگ اومد بدتر شد بحث حالا فقط شاسی بلند نیست
بهنام
۶ فروردین ۱۴۰۲البته حضرت دوست داشتنی.
شعیب
۶ فروردین ۱۴۰۲تویوتا اگه فورغون هم بسازه بازم دوست داشتنیه
حسین
۷ فروردین ۱۴۰۲یکم کامنتتون دوگانگی داشت 😂😂
Amir mahdi @-1387
۶ فروردین ۱۴۰۲اولا که خیلی ظاهر خراب کرده
دوم که مثل ایران خودرو که یه پلاس میزاره کنار اسم ماشین قیمت چند برابر به هموطن میندازه نه موتور تغییر داشته فقط تو دوزی و سپر جلو مشکی مات شده و جلو پنجره مشکی کلا مسخره شده من خوشم نیومد
او عکس بدنه و شاسی دروغه
زیزیگولو
۶ فروردین ۱۴۰۲جوابی که به MehdiTurbo دادم جواب شما هم هستش
Amir mahdi @-1387
۶ فروردین ۱۴۰۲حالا تویوتا بجای پلاس gr داره
حسین
۷ فروردین ۱۴۰۲شما خون خودتو کثیف نکن
بزار بخرنننن بچه مایه دارا ععع😂
محمد
۶ فروردین ۱۴۰۲این سلطانه ؟ این پشمم نیست …
حسین
۷ فروردین ۱۴۰۲عی جان
زیزیگولو
۶ فروردین ۱۴۰۲تو لندکروز جدید داخل کابین بیشتر از همه جای دیگه میشه اصالتو فرهنگ لندکروزر بودن رو لمس کرد جوری که مدرنیته رو به شکلی کنترل شده و منطقی میبینیم و تویوتا پُلهایی رو که طی سالها به سختی درست کرده رو واسه خوش خوشان مشتریای تازه واردش خراب نکرده و بخاطر همین هستش که فرمون لندکروز شکلو شمایلی سنتی داره ولی جانمایی دکمه ها رو فرمون خواستنی ترش کرده و اون نمایشگر عریض 9 اینچی دیجیتالی رو کنسول مواجهه تویوتا لندکروزر J300 با دنیای فانتزی امروزی هستش و نمایشگر پشت فرمونم نیمه دیجیتالی و نیمه مکانیکی شده تا استانداردای همیشگی لندکروز تاریخ ساز رعایت بشه
حسین
۷ فروردین ۱۴۰۲گل گفتی زی زی 🌷
خودتم گلی ❤
زیزیگولو
۶ فروردین ۱۴۰۲کمپانی تویوتا حتی تو استفاده از دکمه ها هم مراقب بوده و با عجله سراغ پنلای لمسی نرفته شاید چون بهتر از همه میدونسته دکمه های مکانیکی همچنان قدرتو وقار رو بهتر منتقل میکنن ولی از اون طرف استراتژی تقسیم کردن فضاهای مدرنو سنتی روی داشبورد دو طبقه لندکدوز جدید حرکتی زیرکانه و حرفه ای به حساب میاد و در کُل لندکروزر سوارا بهتر از بقیه میدونن که اولویت این شاسیبلند فراوونی آپشن نیستش چون تویوتا همیشه چیزایی رو این ماشین گذاشته که لازم بوده و این طرز فکر تو مدل جدیدم رعایت شده
حسین
۷ فروردین ۱۴۰۲اصلا این دکمه ها ک شما میگی
باید همیشه در خودرو ها باشن
و من ک ب شخصه اصلا با رویه خودرو های تسلا موافق نیستم حالا سلیقه میتونه اون ها ک دلشون باهاشه بخرن
اما دلیل بر تاثیر روی باقی خودرو ها و استاندارد نیست
زیزیگولو
۷ فروردین ۱۴۰۲حسین منم از ماشینایی که تنظیمات و آپشناشون روی مانیتور بصورت لمسی هستش خوشم نمیاد
زیزیگولو
۶ فروردین ۱۴۰۲کمتر پیش اومده بود که تویوتا رو تولیداتش از سیستم صوتی مایه بزاره ولی حالا داخل کابین لندکروز چند جا لوگوی JBL دیده میشه که نشون میده با چه طنین پرطنینی طرفیم و سایر تجهیزاتو آپشنا هم تو نوع خودشون جالب هستن از یخچال و شارژر وایرلس بگیر تا دستیار دور زدن و باز کردن در عقب با پا و یه چیز جالبم عقب لندکروز هستش و اونم پریز برق شهری 220 ولت هستش و بغیر از اینا سیستم تصفیه هوا و تشخیص اثر انگشت هم جرو آپشنای جالب لندکروز جدیده
مازیار
۶ فروردین ۱۴۰۲داداش اینروزا دیگه بلندگوی JBL اونم برای ماشینی مثل تویوتا لندکروز با اون دبدبه و کبکبه چیز قابل عرضی بحساب نمیاد
مگه اینکه امساک تویوتا تا قبل این و سخاوتش!! تو این مدل باعث ذوق زدگی شده باشه
زیزیگولو
۶ فروردین ۱۴۰۲مازیار اگه دقت کنی تو کامنتم نوشتم کمتر دیدیم تویوتا تو تولیداتش از سیستم صوتی مایه بزاره و بخاطر همین گفتم
مازیار
۶ فروردین ۱۴۰۲جمله دوم من هم همینو تایید کرد
بله تویوتا همیشه تو خرج کردن …
آخه هیچ شباهتی به اسکاتلندی ها هم ندارن ژاپنی ها😄
حسین
۷ فروردین ۱۴۰۲لندکروزر جی ار کامله
قطعا خریدار این ماشین
هیچ حسی جز رضایت رو تجربه نمیکنه
انشالاه یکیش قسمت آقا مازیار
تویوتا تویوتاست با بقیه قاطیش نکنین
امیر _ اهوازی
۶ فروردین ۱۴۰۲وقتی که پلاک اروندش مدل ۲۰۱۸ که تا همین چند وقت پیش ۳/۵ میلیارد بود شده ۱۴ میلیارد تومن
دیگه وای به حال پلاک ملی این ماشین که مال سال های ۲۰۱۴ الی ۲۰۱۶ هستن
#آرزوی_یه_ماشین_خوب
حسین
۷ فروردین ۱۴۰۲انشالاه همین نسل
به تعداد بالا و قیمت خوب
در ایران عزیزمون
مهدی
۷ فروردین ۱۴۰۲به هیچ وجه خودروی خوبی نیست چون ۹۰ هزارتا بیسیکش هست و شما با این پول میتونی «دوتا» گرند چروکی فول بخری که تقریبا روی کاغذ و ظاهر از هر لحاظ یک سر و گردن جذابتره! یا فولترین نسخه که بازم چیز خاصی نداره قیمتش به ۱۵۰ هزارتا میرسه که دیگه یعنی شما قدم گذاشتی تو رنج قیمت پورشه ها و اوروس و … این رو قبول دارم که دوام بالایی داره اما خودروهای توی این کلاس به طور مثال همون گرند چروکی هم همگی فول شاسی و هوی دیوتی هستن و همگی واسه کار تو شرایط سخت طراحی شدن حالا ممکنه درصدی از نظر قابلیت اطمینان ضعیفتر باشن اما از هر نظر پکیج جذابتر و ارزونتری هستن آخه چرا لندکروز!!!؟؟؟واقعا چرا؟؟؟ چرا آخه ؟؟؟
بروسلی
۲۷ فروردین ۱۴۰۲ناراحت نباش نازنین یواش یواش حضرت سلطان ومی شناسی و اون وقت قدر زر زرگرشناست قدرگوهر گوهری
JDM سابق
۷ فروردین ۱۴۰۲لندکروز واقعا سگ جون و با دوامه دپیت داشتنی هم هست ولی قیمتش خیلی بالاست
بروسلی
۲۷ فروردین ۱۴۰۲خریدیک لندکروز براصاحبش یک موفقیت بزرگ وباعث افتخار اتومبیل سازی جهانه که تویوتا چنین اعجوبه ای راتولیدکرده سلطان تمام عیارولکسوس شم حضرت سلطان
TOYOTA ARAS @NOSRTI
۳۰ مرداد ۱۴۰۲هرچی پول بخاد میدم من یکی از این میخام خیلی قدرت مند دو موتور درود بر ژاپن درود بر تویوتا
TOYOTA ARAS @NOSRTI
۱۷ آذر ۱۴۰۲هرکی به ماشین میگه مسخره خیلی اشتباه بُزُرگی کرده
فقط لندکروزر لندکروزر
۱۴ اسفند ۱۴۰۲فقط لندکروزر GR SPORT و تمام
کولجنوی زیبا
۷ شهریور ۱۴۰۳کلا تویوتا و نیسان عالی هستن و کپی جیپ و فورد هستن دیگه.و هرکس علاقه ای داره و سلیقه ای و بازار برای همه سلایق کالا داره اما علاقه شخصی خودم که خیلی به خودرو علاقه ندارم و بگن یک یا دو خودرو انتخاب کن اول لندرور دیفندر ۱۳۰آوت باند یا ۸نفره عادیش و بعد نیسان پاترول نیسمو.خودروهای آمریکا و آلمان هم که بی نظیرند و نسخه اینفینیتی qx80ولکسوس هم لوکس های ژاپنی ها در آمریکای شمالی اند نسخه جدید دیفندر اوکتا هم ادمین فرهیخته کاش بذارین مشخصاتش رو هرچند بنظر کمی اغراق کردن انگلیسا درمورد قدرت موتورش چون ۸سیلندر مشترک Bmwو جگوار هست و گفتن ۶۳۰اسب توانچه تازه با توربو شارژ که بعید چوم هر سیلندر با سوپر شارژم حساب کنی بیشتر از۶۰تا۷۰اسب بیرون نمیده مگر واقعا کار خاص و تکنولوژی خاصی بکار برده باشن که بعید نیس چون به الماس ۸ضلعی تراش خورده معرفیش کردن.خودروهای تراک هم که اول فورد رپتور آر و رنجر و دوج رم وسیلورادو هست و سپس تویوتا و نیسان هایلوکس و تاکوما ونیسان تیتان غول پیکر.اونا که صنعت موتور و ماشین سازی فعلا دستشونه و به باقی کشورا هیچوقت نمیدن وقتی موتور اف۲۲ و ۳۵ هواپیما میسازن قطعا خودرو براشون آبکیه ومایی که باید از ژاپن کره چین برتر میبودیم و رقیب غرب به ستم محدود شدیم وگرنه هیچ کشوری در حد پارس نیست تاریخ گذشته اینو میگه وکتبم برای آتیه اینو میگن تا ببینیم چه شود.