تویوتا کلکسیونی از اسکچ های اولیه و مدلهای گلی GR سوپرا جدید را منتشر کرد. در این تصاویر میتوانیم فرایند طراحی محصول اسپورت ژاپنیها را ببینیم. این خودروساز مشهور همچنین هنر و مهارت خود در تولید مدلهای گلی را برجسته ساخته است. مدلهای گلی بخش بسیار مهمی از طراحی هستند هرچند در سالهای اخیر پیشرفتهای زیادی در این عرصه صورت گرفته است و تکنولوژیهایی همچون پرینترهای سهبعدی و هوش مصنوعی وارد میدان شدهاند.
شاید باورش سخت باشد اما تویوتا GR سوپرا دقیقاً سه سال پیش در نمایشگاه دیترویت 2019 رونمایی شد. به این ترتیب اسکچ هایی که مشاهده میکنیم حداقل ۵ سال پیش خلق شدهاند. البته تویوتا داستان کامل این پیشنهادهای طراحی را که منجر به خلق سوپرای نهایی شده است بازگو نکرده است.
همه نمونههایی که مشاهده میکنید دارای فاصله بین محوری یکسانی هستند و از طراحی پیشرانه جلو، دیفرانسیل عقب سود میبرند. دلیل این کار هم تصمیم تویوتا به استفاده از زیرساخت بی ام و Z4 مربوط میشود. خطوط بدنه و پانلهای یک اسکچ تفاوتهای زیادی با نمونه دیگری دارد هرچند اگر نگاهی دقیقتر داشته باشید متوجه برخی عناصر خواهید شد که راه خود را به مدل نهایی باز کرده است.
برای مثال برخی اسکچ های اولیه دارای گرین هاوس یکپارچه هستند درحالیکه برخی از گلگیرهای عقب پهن و انحنادار استفاده کردهاند و در کل پروفایل جانبی پیچیدهای دارند. ما همچنین میتوانیم برخی ایدههای جالب را ببینیم که در سوپرای نهایی بکار نرفتهاند. از جمله این موارد میتوان شیشه عقب دوبل، چراغترمز نصب شده در ارتفاع بالا و نمای جلوی پیچیده را نام برد.
اگرچه برخی جنبههای GR سوپرا به شدت دوقطبی هستند و طرفداران ویژگیهای مشهور نسلهای پیشین این خودرو را میخواهند اما طی کردن فرایندهای توسعه یاد شده باعث تولید محصولی مطلوب شده است. در همان زمان دسترسی به پیشنهادهای گوناگون باعث ایجاد نوآوری و خلاقیت شده است. از آنجایی که طراحی خودرو امری مشارکتی است بنابراین مدل نهایی شاید تفاوتهای بسیار زیادی با تصمیمات اولیه مدیران داشته باشد.
پس از یافتن ایدههای اصلی از بین اسکچ ها، قدم بعدی در فرایند طراحی ترجمه پیشنهادهای انتخابی به تصاویر سهبعدی دقیقتر است. دیجیتالی سازی یک ابزار شگفتانگیز برای طراحان و مهندسان است و به آنها اجازه میدهد تا سریعتر و کاراتر طرحهای خود را بررسی کنند.
البته آنگونه که کازوشی اتو متخصص مدلهای گلی میگوید، مدل فیزیکی جزو بخشهای اصلی بررسی طراحی است زیرا همهچیز در دنیای واقعی ظاهر و حس متفاوتی دارد. نقش او کاهش فاصله بین اسکچ دوبعدی و کانسپت سهبعدی یا مدل تولیدی است و این کار را با تبدیل ایدههای طراحان به مجسمهای واقعی انجام میدهد. مدل گلی نهایی رنگآمیزی میشود و برای ایجاد ظاهری کاملاً واقعی، چراغهای جلو و عقب، رینگها و نشانها هم نصب میشوند.
این متخصص مدلهای گلی هنر خود را به نمایش گذاشته است. در ویدئو اول او سریعاً یک مدل گلی برای GR سوپرا را با تمرکز روی سطوح اصلی میسازد. کازوشی اتو همچنین از چاقو برای ایجاد خطوط و دینامیک بیشتر استفاده میکند. در ویدئوی بعدی او با دقت خطوط روی گلگیر عقب را بر اساس نسخه واقعی طراحی میکند.
اگرچه طراحی و پیاده کردن مدل گلی امر سادهای به نظر میرسد اما هر حرکت نیازمند دقت زیاد است.
شاهرخ
۲۷ دی ۱۴۰۰روی فنیش کار کنید بابا یه موتور گیربکس در حد این اسمش بزارید روش
سامورایی | 武士
۲۸ دی ۱۴۰۰فقط 2jz
AMIR / ARMI
۲۷ دی ۱۴۰۰همین روهم شک ندارم بی ام و طراحی کرده داده دست تویوتا
تویوتا دوستان بهشون بر نخوره ولی جای اینکه درمورد تسلایی نظر بدن که هیچی ازش نمیدونن
بیان اینجا از این دفاع بکنن
hssn
۲۷ دی ۱۴۰۰چرا دنبال توجه و حاشیه ای؟
AMIR / ARMI
۲۷ دی ۱۴۰۰من میتونم 200 تا لایک بدم به خودم که چی
کیان
۲۷ دی ۱۴۰۰چند درصد سهلا تسلا مال شما هست ؟
راستی ایلان ماسک برای دونستن اطلاعات تسلا میاد پیش شما ظاهرا !!!
ارین صاحب جمعی
۲۷ دی ۱۴۰۰بابا اصلن این amir armi طرفدار تسلا نیست طرفدار امریکاس و فن امریکایی هست حالا چون تسلا امریکایی هست ازش حمایت میکنه فقط چون امریکایی هست نه چیز دیگه ای
مردیم از خوشی
۲۷ دی ۱۴۰۰چه روش آشنایی
چه خبر از خودتون 😁 دیگه بگو
کیان
۲۷ دی ۱۴۰۰بنا به گزارش وبسایت درایو، یکی از مشتریان تسلا خودروی مدل ۳ را در ۱۹ دسامبر تحویل گرفته است و نکته جالب اینکه پس از بررسی خودرو فهمیده است این خودرو لنت ترمز ندارد! او یک روز پس از دریافت خودرو با تسلا تماس گرفته است تا این مشکل را گزارش کند. مالک خودرو ویدئویی از تسلا مدل ۳ خود را به تسلا فرستاده است و پاسخ تسلا این است: “ترمزها برای عملکرد مدل ۳ نرمال به نظر میرسد.” مالک به صداهای ترمزهای تسلا مدل ۳ اشاره میکند و در مرحله اول فکر میکند این صداها ناشی از باقی ماندن ذرات مختلف بین لنت و دیسک هستند اما تماس با تسلا هم او را قانع نمیکند و در نهایت تصمیم میگیرد به یک مکانیک مراجعه کند.
تکنسین یاد شده به محض باز کردن چرخ میفهمد خبری از لنت ترمز در عقب نیست و این کالیپر ترمز است که با روتور تماس دارد! واضح است که با وجود چنین مشکلی، کالیپر ترمز و روتور از بین رفتهاند.
خب آیا میتوان توضیحی برای عدم وجود لنتهای ترمز داشت؟ آیا لنت میتواند پس از نصب شدن بیفتد؟ آیا مکانیک اشتباه کرده است؟ نه اینطور نیست. نکته دیگر اینکه خودرو از همان روز اول صدا داشته است.
تیم تسلا بهگونهای با این مساله برخورد کردهاند انگار اولین باری است که با مشکلی در محصولات تسلا مواجه میشوند! حالا پس از حداقل سه بار تأخیر در تأمین قطعات، تسلا قول رفع مشکل خودروی این مالک تا روزهای آینده را داده است. اینکه چگونه تسلا نصب لنت ترمز روی خودرو را فراموش کرده موضوع عجیبی است.
خبر دیگر درباره تسلا به مشکل داغ کردن برخی محصولات این برند مربوط میشود. NHTSA میگوید احتمال وجود نگرانیهای ایمنی درباره مشکلات این خودروساز وجود دارد.
برخی از مالکان محصولات تسلا شکایاتی درباره از کار افتادن پمپهای گرمایی در دماهای پایین ثبت کردهاند. در گزارشها آمده است مشکل گرمایی حتی پس از تعویض حسگرهای معیوب پمپهای گرمایی در مدل ۳ و مدل Y فراخوان شده وجود دارد. NHTSA میگوید از وجود این مشکل آگاه شده است و به دنبال جمعآوری اطلاعات و گفتوگو با تسلا درباره بررسی مشکلات است.
گفته میشود این مشکلات میتواند روی یخزدایی شیشه جلو، عملکرد سیستم تهویه مطبوع و… تأثیر بگذارد.
سامورایی | 武士
۲۷ دی ۱۴۰۰سامورایی خشن افت کرده ولی شرف داره به تسلایی که بدون لنت ترمز تحویلش میدن به مشتری
NAVID۰۰۹۸
۲۸ دی ۱۴۰۰خب شما که از تسلا اطلاعات جامع دارید به ما بگویید تا روشن شویم !
در ضمن ، با اینکه اصلاً با سوپرای جدید به سبب زیر سوال بردن اِصالتش حال نکردم اما دوستش دارم ، ولی شما مثل اینکه تو دوران دایناسور به سر میبرید که خبر ندارید برندهای مطرح از اعتبارشان مایه میگذارند و همین که bmw برای خودروهای مورد پسندتان ارزش قائل نمیشه باید به فکر فرو بروی که دلیلش چیزی نیست جز به حاشیه رفتنِ خودروهای مورد علاقهی شما در جامعه و کیفیت فاجعهبار آنها !
عکس پروفایلت بهتره دایناسور باشد تا علائم و پرچم !
AMIR / ARMI
۲۸ دی ۱۴۰۰بی ام و برای خودرو های مورد پسند من ارزشی قائل نمیشه ؟
خب نشه همین که هنوز بعد از دهه ها نتونسته از چند تا سدان فاصله بگیره و محصولی در کلاس های مختلف بسازه خودش داره میگه من ناتوانم
کلاس هایی که بی ام و درشون خودرو میسازه یک دهم کلاس هایی نیستن که وجود دارن در بازار
جیپ هم ترک هاوک میسازه هم رانگلر رو توی هر دو هم پرچمدار کلاس خودش
بی ام و چی کار تونسته بکنه تو این چند دهه
الان هم حتی تو کلاس های خودش برتر نیست با وجود تسلا ها
پروفایل من ارزش هایی رو نشون میده که بهشون اعتقاد دارم نه اینکه مثل شما بخوام با تخریب چین و کره خودم نشون بدم به این کار میگن ترول بازی
RKH7787
۲۷ دی ۱۴۰۰این که همونهههههه ≡(▔﹏▔)≡
AMIR / ARMI
۲۷ دی ۱۴۰۰میخوام یه مطلبی روبیان بکنم شاید جوابی داده شد
من 25 مطلب اخر که از تسلا نوشته شده در سایت رو برسی کردم مطالبی که مستقیم در مورد تسلا هستن نه فرعی ها یه نکته جالب هست چرا از این 25 تا 10 تاش نه تنها چیز خاصی برای خواننده نداره بلکه سمت سوی سایت رونشون میده اسم مطالب رو مینویسم
انفجار تسلا مدل S با آدمک ایلان ماسک درون آن!
حذف قیمت گذاری و رزرو خرید تسلا رودستر جدید!
ویدئوی مربوط به سیستم خودران اتوپایلوت تسلا دستکاری شده است
تست ترمز تسلا مدل S پلاد با چاشنی آتشسوزی!
گزارشهای عجیب از بازی کردن رانندگان خودروهای تسلا در زمان رانندگی!
تسلا اطلاعات تاریخ تولید سایبرتراک را حذف کرد
تسلا قیمت پکیج خودران را ۲ هزار دلار افزایش داد
مشکل ترافیک برای خودروی الکتریکی تسلا در تونل بورینگ کمپانی رفع نشده است
هکر جوان بیش از ۲۵ خودروی تسلا را هک کرده است!
تحویل تسلا مدل ۳ بدون لنت ترمز به مشتری!
و مطالبی که میتونستن ترجمه بشن و علاقه ای برای ترجمه کردنشون وجود نداره
کارآفرینان جوان ایلان ماسک را به عنوان الهام بخش ترین فرد انتخاب میکنند
تسلا روی فناوری باتری تمرکز می کند و یک روند بزرگ را آغاز می کند
در ایالات متحده دو خودروی الکتریکی تسلا به 20 خودروی پرفروش سال 2021 وارد شدند
شتاب گیری صفر تا 275 کیلومتر تسلا مدل اس پلاد در 17 ثانیه
تسلا داده های تصادفات سه ماهه سوم و چهارم 2021 را منتشر کرد اتوپایلت به رکورد های جدید دست یافت
مالک تسلا مدل 3 از خودروی الکتریکی خود هنگام گیرکردن در برف سپاسگزار است
سیستم fsd تسلا اکنون دارای حالت های مختلف رانندگی از راحت تا سخت گیر است
تسلا هر چند وقت یکبار بهروزرسانیهایی را ارسال میکند و چقدر اهمیت دارند؟
تا کی قرار از این مطالبی غیر مفید وجنجال بر انگیزی که مینویسید برای جلب توجه مخاطب استفاده کنید
وبه افرادی مثل نوید ها میدان بدید
میشه یه توضیحی داشته باشه
Hamid
۲۷ دی ۱۴۰۰اوکب
MOHAMMAD.DEMON
۲۷ دی ۱۴۰۰اوکی نداره یه دفاعی بکن از سایت
A ... She just reminds Me of love ... A
۲۷ دی ۱۴۰۰من دفاع کردم پایین.
مردیم از خوشی
۲۷ دی ۱۴۰۰چون کلا نو.یسن.ده های سا.یت زیاد با تسلا حال نمی کنند ! این ثابت شده است الان میتونم دلیل بیارم ولی ممکنه تو.هی.ن آم.یز بشه
ولی در کل اخبار بد تسلا تو کل دنیا بولد میشه چون تسلا برند های محبوب عده ای را به شدت به چالش کشاند و گاها شکست داد اونم بدجور
MOHAMMAD.DEMON
۲۷ دی ۱۴۰۰کاملا باهات موافقم فقط منتظر واکنش نویسنده ها نباش هر وقت ازشون تشکری بشه هستن جواب بدن
ولی انتقاد بشه فقط پسر خاله برات ok میفرسته
Clean energy (بر باعث بانیش...)
۲۷ دی ۱۴۰۰ایلان ماسک فوق العاده است
مرد نوین و باهوشیه… سیاست مداره و به نظرم جلو تر از زمان ماس
ولی دیگه تسلا بده قبول کن
اه
مردیم از خوشی
۲۷ دی ۱۴۰۰بده ؟
بر چه اساس
چون طبق سلیقه شما نیست ؟ 🤔
اونا که سوار شدند که تعریف و تمجید کردند ( سایت های یک دنیا ) ولی خب انگار تجربه کاربر های پدال خیلی منطقی تره از پشت گوشی ( قصد تو.هین نداشتم ولی این حقیقته )
سامورایی | 武士
۲۸ دی ۱۴۰۰بیا پایین ای تسلا پرست
کیان
۲۷ دی ۱۴۰۰عاقا به دور از شوخی رو ماشین لنت ترمز نیست، عایا این واقعا برای یه کمپانی زشت نیست ؟
این ایراد ذیگه مونتاژ و کیفیت پایین نیست ک …
من نه میخوام بکوبم یا از کسی یا چیزی دفاع کنم
ولی واقعا نبود لنت ترمز یعنی زنجیره تامین و کنترل کیفی خط تولید خیلی داغونه ¡!!
داداش یه نگاه به مستند های بی طرفانه تو یوتیوب بنداز در مورد فقط تجهیز شو رومهای تسلا، همشون از کم کاری و از کار زدن دارن میگن
عاقا یه نوآوریهایی داشته خیلیم خوب و جدید
ولی دیگه همچین ضایع بازیهایی و نمیشه ماست مالی کرد
مردیم از خوشی
۲۷ دی ۱۴۰۰یه اشتباه عادی که هر شرکتی ممکنه انجام بده ولی شما اینقدر بزرگ نمایی میکنی ! در گذشته تسلا مشکل مونتاژ داشت ولی جدیدا این مشکل تقریبا برطرف شده اینا من میگم ؟ اینا همون سایت که بنز هم برسی میکنه میگه نه شمایی که از نزدیک یه تسلا هم ندیدی !
یه خبر میاد اینجور مسخ.ره بازی در میارید بعد که یه خبر مشابه برا بنز یا .. آمد و بقیه همین کار را کردند ناراحت میشید
A ... She just reminds Me of love ... A
۲۸ دی ۱۴۰۰از کی نذاشتن لنت ترمز شده یه اشتباه عادی😂
سامورایی | 武士
۲۸ دی ۱۴۰۰تو کی تا حالا دیدی هیوندای یا دوج یا فورد یا تویوتا یا بنز بدون لنت ماشین تحویل بده
سامورایی | 武士
۲۷ دی ۱۴۰۰الهام بخش
اما نابئد کننده لذت رانندگی و صدای زیبای موتور
Silent
۲۷ دی ۱۴۰۰یک ماه پیش هم سر همین موضوع بسیار جا خوردم دیگه چیزی که عیان هست چه حا….
بی ام و حالت هنر دیجیتال را به خودروهای خود اضافه کرد
بی ام و صندلی عقب خودروها را به سینما تبدیل میکند
نگاهی به تکنولوژی تغییر رنگ بدنه بی ام
اینا هم نمونه موازی خبرهاشوون!
نه اینکه خبر نبوده از TESLA برا همین یک دیونه ای که احتمالا کالیبر رو از جا باز کرده برا جلب توجه شده خبر یک همچین کمپانی.
ماشین رو برده نمایندگی؟ نه
آیا مدرک مستندی برا تحویل بدون کالیبر داشته؟ نه
…………………
می دونی خبرهای گیگافکتوری ها رو پوشش دادن بطور کامل
10 روز از زمان آپدیت Track mode گذشت کامل بررسی کردن
حتی دست توو لیست پرفروش ترین های 2021 بردن و مدل Y رو حذف کردن :))
منتظر باش 4 روز دیگه بعد افتتاح گیگابرلین و آتش بازی TESLA در سال 2022 خبرهایی از این دست رو تو اوج پیشرفت تیراژ و سهام:
شنیدها حاکی از کیفیت پایین دستگیره های سرویس های بهداشتی گیگافکتوری برلین هست طوری که شرکت پیمانکاری از تمامی برندهای اروپایی برای حل این مشکل درخواست کمک کرده.
سامورایی | 武士
۲۷ دی ۱۴۰۰الهام بخش
اما نابئد کننده لذت رانندگی و صدای زیبای موتور
بهراد
۲۷ دی ۱۴۰۰سایت رو بد کردید.
طراحی سایت به طوری بود که با زوم کردن در صفحه اول تبلیغات نشان داده نمی شد ولی الان با زوم کردن یک نوار مشکی ضخیم در بالای صفحه می افتد.
لطفا وضعیت نواری که زمان زوم کردن با مرورگر کروم در PC مشاهده می شود را درست نمایید.
همچنین رفته رفته ممکن است مثل زومیت در بین مطلب هم تبلیغ درج نمایید که با اد بلاک مرورگر هم مشاهده شود دیگر رغبتی برای استفاده از مطالب سایت باقی نخواهد ماند.
شاهین
۲۸ دی ۱۴۰۰سلام وقت بخیر
دوستانی که بازهم با حاشیه سازی دنبال محکوم کردن ما هستن دقت داشته باشن برای بار هزارم عرض میکنم هیچ قصد و غرضی در کار نیست. این دوستان وقتی مطالب مورد علاقه شون وقتی منتشر میشه چرا نیستن؟
مطالب بصورت رندوم و بر اساس ماهیت، اهمیت و اولویت انتخاب میشن. قبلا خودم مطالب رو انتخاب میکردم الان اقای دبیر و سردبیر زحمتش رو میکشن.
دیگه اونایی که حداقل چند سالی با سایت هستن اخلاق منو خوب میشناسن. ۱۰ ساله در خدمتتونم و همیشه هم انتقادات رو با جون دل پذیرفتم و تنها این نبوده که وقتی ازم تشکری شده ظاهر بشم. همیشه هم کامنت هارو میخونم.
ممنونم 🌷
A ... She just reminds Me of love ... A
۲۸ دی ۱۴۰۰تشکر جناب شاهین .
این دوستان به محض اینکه یک ذره از مطلب مطابق دلشون نباشه سریع اون روی خودشون رو نشون میدن.
AMIR / ARMI
۲۸ دی ۱۴۰۰اصلا جوابتون قانع کننده نیست من با مدرک و سند و آمار حرف میزنم قبلاً هم چند بار با آمار و دلیل بیان کردم
مطالب تسلا شده فقط حاشیه هیچ نکته مثبتی نداره
زمانی که اون خانوم چینی تو نمایشگاه اعتراض کرد با آب و تاپ پوشش دادید وقتی رسانه ها معذرت خواهی کردن جز رندوم و اولویت شما نبوده
چطور با آمار و ارقام از یه بازه زمانی مشخص حرف های خودتون ثابت کنید به جای اینکه مارو به ناشکری متهم کنید