بخش گازو ریسینگ تویوتا GR از نسخه بهروز شده سوپرا GT4 Evo مختص پیست رونمایی کرد. این خودرو که برای فصل ۲۰۲۳ مسابقات موتور اسپرت آماده میشود با استفاده از نظرات رانندگان و مکانیکهای تیمهای مختلف توسعه یافته و ژاپنیها تغییراتی در بخشهای ترمز، هندلینگ و پیشرانه خودروی مسابقهای خود ایجاد کردهاند.
رانندگان خواهان هندلینگ بهتر و سرعت بالاتر در زمان عبور از پیچها بودند و تویوتا نیز با بهبود سیستم ترمز و ارائه تنظیمات جدید برای سیستم ترمز ضد قفل، بهروزرسانی رول بارها و استفاده از دامپرهای تطبیقی شرکت KW به این موضوع پاسخ داده است. این خودروساز همچنین پیشرانهای قویتر با منحنی گشتاور بهینه را برای GR سوپرا GT4 Evo در نظر میگیرد.
در بطن این خودروی پیست محور پیشرانه ۶ سیلندر ۳ لیتری توربو قرار میگیرد که قدرتش به نوع مسابقات بستگی دارد هرچند حداکثر گشتاورش به ۶۶۰ نیوتون متر میرسد. این خودرو از سیستم اگزوز آکراپوویچ سود میبرد و سیستم خنک کاری آن نیز کاراتر شده هرچند جزئیات مربوط به این تغییرات منتشر نشدهاند. نیروی پیشرانه نیز از طریق گیربکس اتوماتیک به چرخ های عقب فرستاده میشود.
تویوتا GR سوپرا GT4 Evo از رینگهای ۱۸ اینچی OZ استفاده میکند و ترمزهای آن نیز دستپرورده شرکت برمبو هستند. به این موارد باید صندلی مسابقهای OMP و رول کیج را نیز افزود. کیت بدنه مخصوص پیست باعث تمایز این مدل مسابقهای از سوپرا استاندارد میشود. این کیت شامل یک بال بزرگ است که کاملاً به چشم میآید. از جمله تجهیزات استاندارد تویوتا GR سوپرا GT4 Evo میتوان به سیستم کنترل کشش و پشت آمپرهای دیجیتالی اشاره داشت. آپشن ها نیز شامل حسگرهای میزان بازی سیستم تعلیق خواهد بود. خودروی موردبحث از هماکنون در دسترس بوده و قیمت آن از حدود ۱۸۶ هزار دلار شروع میشود. تیمهای مسابقهای که نسخه قبلی سوپرا GT4 را در اختیار دارند میتوانند کیت ارتقا یافته را بخرند تا این خودرو به مدل Evo ارتقا یابد. این کوپه ژاپنی در مسابقات ۲۴ ساعته دیتونا سال ۲۰۲۳ حاضر خواهد شد.
NAVID۰۰۹۸
۸ آبان ۱۴۰۱میدونم این سوپرا اون سوپرایی نیست که باید باشه اما لاکردار این تویوتا هرچی میسازه جون میده واسه تیونینگ کردن و قطعات بستن !
TML BN
۸ آبان ۱۴۰۱اووف عجب چیزی شده مخصوصا رنگش ولی بوی بابا و بابا بزرگش یک چیز دیگه بود
amir1400
۸ آبان ۱۴۰۱سوپرا افسانه ای 🤩🤩
mustangbrc
۸ آبان ۱۴۰۱اگه خبر نداری موتور این سوپرا رو بی ام و درست کرده و خبری موتور افسانه ای 2jz روش نیست!
Taha Malek
۸ آبان ۱۴۰۱این زوپراعه
PURIYA
۸ آبان ۱۴۰۱سوپرای قدیمی از این بهتر بود البته اینم خیلی خوبه ولی مثل اون نیست
new reventon
۸ آبان ۱۴۰۱بنظر سوپرای جدید لایق اسم سوپراس
هر چند که تو آینده با آپدیت ها هی بهترم میشه
راجب تیون پذیریشم احتمالا ماشین بدی نیست چون همین الان تو امریکا پکیج های تیون بالای 600 اسب راحت میبندن روش
mustangbrc
۸ آبان ۱۴۰۱تویوتا سوپرا mk4 هم راحت بالای 1500اسب تیون میشد
amir1400
۸ آبان ۱۴۰۱تویوتا سوپرا قدیمی ( همون 2jz افسانه ای ) تا حدود ۲۰۰۰ اسب بخار تقویت شده و رکورد درگ ۴۰۰ متر هم در اختیار داره ( حدود ۶/۷ ثانیه تایم زده ) ولی این نسل جدید که با همکاری ب ام و ساخته شده چون موتورش دیگه اصل ژاپن نیست خیلی توانایی تقویت و تیون سنگین نداره متاسفانه ، تو یوتیوب دیدم فقط تا ۷۰۰ اسب تقویتش کردن ، البته پدال جان یه مقاله ای هفته پیش خوندم که تویوتا قصد داره نسخه سوپرا grman کامپیتیشن رو با موتور ب ام و m4 کامپیتیشن تولید کنه ، خبرش رو لطفا پوشش دهید
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۸ آبان ۱۴۰۱چیزی که شما فرمودین ما 19 فروردین پوشش دادیم
https://www.pedal.ir/toyota/toyota-grmn-supra-s58-engine-bmw-m4-competition/
اگر مطلب جدیدی هست لینک از منبع اصلی همینجا بفرستید
محمدهادی
۸ آبان ۱۴۰۱کاهش وزن
تو زمینه کاهش وزن ارتقایی نداشته؟
اصلن وزن سوپرای مسابقه یی چقده؟
Payfast
۱۰ آبان ۱۴۰۱۱۸۰ میگیرم با پول خودم میرم موستانگ کد رد میخرم