GR یاریس یک موتور سه سیلندر ۱.۶ لیتری دارد که اکنون با تیون سنگین یک شرکت استرالیایی، قدرتی سه برابر را در اختیار راننده قرار میدهد.
هاچبک محبوب تویوتا، GR یاریس، عملکرد خوبی را در نسل آخر به نمایش گذاشت و توجه بسیاری از مشتریان و نشریات را به خود جلب کرد. این سامورایی کوچک با ارائه ۲۶۸ اسب بخار قدرت از موتور ۱.۶ لیتری ۳ سیلندر خود گامی بزرگ در راستای بهینهسازی موتوری محصولات تویوتا به شمار میرود. تویوتا موتور G16E-GTS این خودرو را آنقدر حساب شده طراحی کرده که از آن در GR کرولا نیز استفاده میکند اما خروجیاش در این خودرو به ۳۰۰ اسب بخار رسیده؛ انگار که همهچیز تحت تسلط مهندسان این شرکت است.
حال یک تیونر استرالیایی از پروژهای تازه رونمایی کرده است که در آن، توانسته از موتور ۳ سیلندر یک دستگاه GR یاریس، قدرت موتور V8 مکلارن 750S را استخراج کند. مجموعه «پاورتیون استرالیا» موفق شده تا موتور یاریس را بهگونهای بهینهسازی کند که در دور ۸,117rpm حدود ۷۴۱ اسب بخار قدرت را در اختیار راننده قرار دهد؛ به این ترتیب، GR یاریس پاورتیون به ازای هر لیتر سوختی که مصرف میکند، ۴۶۲ اسب بخار تویلد خواهد کرد که برای یک خودرو با این ابعاد و موتوری ۳ سیلندر شگفتآور محسوب میشود.
این مجموعه که به تازگی قراردادی را با مجموعه «کارباز» در جنوب «ولز»، انگلستان، منعقد کرده، از توربوشارژرهای G30-770 در موتور یاریس بهره برده است. از جمله تغییرات موتوری این خودرو میتوان به واشر سرسیلندر حجیمتر، سیستم اگزوز جدید، اینترکولر تازه و ورودی هوای جدید برای توربوشارژر اشاره کرد. از آنجا که قطعات یادشده تنظیمات جدیدی را میطلبند، ECU خودرو هم با نمونهای از «موتک» جابهجا شده است.
برخلاف GR یاریس عادی که نیروی خود را از طریق یک حعبهدنده ۶ سرعتی دستی به هر چهارچرخ میفرستد، یاریس پاورتیون به جعبهدنده تناوبی «X-Shift» و کلاچی از یک شرکت ارائهکننده خدمات پس از فروش تویوتا استفاده میکند. البته خود تویوتا هماکنون درحال توسعه یک نمونه ۸ سرعتی با مبدل خودکار گشتاور است اما هنوز از آن رونمایی نکرده و خبری از آن در هاچبک محبوبش نیست.
هاچبک کوچک اما قدرتمند با نام «رودنت» شناخته میشود. تیونر برای اینکه از عملکرد درست آن اطمینان حاصل کند آن را ۳۰ بار در تست داینو قرار داده است. این مجموعه کار خود روی این موتور را حدود ۱ سال پیش شروع کرد و حال با تحقیقات و آزمایشهای بسیار، میتوان گفت به حدی رسیده است که محصول خود را با اطمینانخاطر به بازار عرضه کند. وقتی به این مسئله دقت میکنیم که ۷۴۱ اسب بخار قدرت درون یک هاچبک ۱۲۸۰ کیلوگرمی چهارچرخ محرک قرار گرفته است، میبینیم که تجربه رانندگی آن با تمام محصولات اوریجینال بازار متفاوت خواهد بود.
استرالیاییها تمام تستهای خود را روی خودروی «پیتر فریدمن»، بنیانگذار میکروفونهای راد، انجام دادند. نظر شما درباره این خودروی جذاب و قدرت بسیارش چیست؟ آیا چنین محصولی واقعا کاربردی است یا مانند سایر ابرخودروها باید در خیابانها خودنمایی کند؟!
کسرا
۱۰ خرداد ۱۴۰۲با تیبا ۲ فرق داره بنظرتون؟
اگر داره بخرم
Amirreza.M
۱۰ خرداد ۱۴۰۲نه بابا ولش کن تازه دو تا در کمتر از تیبا ۲ داره
.
۱۰ خرداد ۱۴۰۲نگو الان میرسلیم میاد باز سمی جات میگه.
اون از مقایسه شاسی بلند و هاچ بکش که سمی ترین چیز جهان برام بود.
JDM
۱۰ خرداد ۱۴۰۲فرقی نداره
تازه خودروساز داخلی بهتر هم هست
Behi
۱۰ خرداد ۱۴۰۲داداش یه دیس داری، احتمالاً میرسلیم اینجا اکانت داره!!
علی
۱۳ خرداد ۱۴۰۲آره فرق داره اینو انسان ساخته ، اونو دزد تو پاچه میکنه.
از دزد نخرید تا در آینده اینو بخرید
R/T
۱۰ خرداد ۱۴۰۲فلفل نبین چه ریزه بشکن ببین چه تیزه
AMANTE
۱۰ خرداد ۱۴۰۲دیگه زیادی قدرت داره برای هاچ بکی با این اندازه حداکثر 400 اسب کافیه که تازه اونم زیاده.
علیx76
۱۰ خرداد ۱۴۰۲این ماشین حتی با لاستیک اسلیک هم رو زمین بند نمیشه و اصلا نمیشه فول تراتل روند.
ماستنگ GT500 تقریبا همینقدر قدرت داره با حدود ۵۰۰ کیلو وزن بیشتر و اونم توی درگ به زمین نمیچسبه. توی پیست هم به کمک کیت آیرودینامیکی سنگینش، رو زمین بند شده و در نمیره.
این یاریس عملا show case هست.
علی
۱۳ خرداد ۱۴۰۲کاملا درسته فقط در نظر بگیر که با توجه به فاصله محور ها و مرکز ثقلش این یه هیولای دریفته
HKS
۱۰ خرداد ۱۴۰۲2JZ÷2=G16E-GTS
Ali
۱۰ خرداد ۱۴۰۲اباالفضل پشمام
BMW
۱۰ خرداد ۱۴۰۲عجب چیزی شده بهبه مخصوصا با رنگ سیاه بیشتر هم بهش میاد
محمد
۱۰ خرداد ۱۴۰۲بدیهی است که این قدرت زیاد فشار زیادی بر قسمت های دیگر ماشین وارد میکند و عمر قسمت های دیگر را کوتاه میکند. یاریس یک ماشین کوچک اقتصادی است که با هزینه کم بهترین بازدهی را میدهد و بالغ بر ده سال بدون تعمیر کار میکند.حالا با این دستکاری یک ماشین گرانقیمت داریم با عمر کوتاه تر .
ولی در هر حال کار جالبی هست و رانندگی با قدرت بالای ششصد اسب بخار لذت بخش است و نشان از استانداردهای بالای تویوتا دارد
ولی به قول دوستان به پای تیبا نمیرسد.فکر کنم از بالای سر تیبا پرواز کند و به پای نامحرم نزدیک نشود .به صلاح خودش هم نیست که به پای تیبا برسد.
حامد
۱۰ خرداد ۱۴۰۲این یاریس معمولی نیست محمدجان یاریس جی آره که یه ماشین کوچیک اسپرته
و اینکه معمولا روی تمام بخش هایی که این قدرت زیاد روشون اثر میذاره کار میکنن که طول عمرشون خیلی کم نشه
mahdi-es17
۱۰ خرداد ۱۴۰۲فقط یه سبک سازی کم داره😈
400متر چند ثانیه میزنه؟
Hamilton1970
۱۰ خرداد ۱۴۰۲ایکی ثانیه:)
زیزیگولو
۱۰ خرداد ۱۴۰۲این ماشین واسه عموم مردم که خواهان هیجانو لذت رانندگی هستن گزینه مناسبی هستش 👌👌👌 ……. البته به غیر از مردم ایران
.
۱۰ خرداد ۱۴۰۲حالا مملکت ما خودرو با۹۰ اسب بخار.
عجب خودرو های پر قدرتی داریم ما.
R@min
۱۰ خرداد ۱۴۰۲یه چیزی حدود 50 هزار دلار خرج ماشین کردن. با قیمت خود ماشین نزدیک 100 هزار دلار میشه !!!
بحث حجم موتور اینجاها خودشون نشون میده که با کمترین هزینه و پیچیدگی بیشترین قدرت رو می گیری. بحث دوام هم به کنار که اصلا راجبش صحبت نکنیم بهتره.
harry.potter
۱۰ خرداد ۱۴۰۲از نشانه های حلال خوری تویوتا
جومونگ
۱۰ خرداد ۱۴۰۲یا ابالفضضضضضصلللللللللل اخه چطوررر ممکنه از یک موتور ۳ سیلندر ۱.۶ لیتری 700 اسب بخار گرفت ☠️😨
....
۱۰ خرداد ۱۴۰۲خب انگاریکه این شده کیلر تسلا
فرامرز
۱۰ خرداد ۱۴۰۲لندکروز با نداشتن آنتن ابلی شکل و کلی آپشن الکی جلوی ۲۰۶ کم اورد….
حالا ببینیم یاریس میتونه پرچم داری کنه.
'/_'-'_\'
۱۰ خرداد ۱۴۰۲هامر H2 با اون عظمت و ۳ تن وزن فقط ۴۰۰ اسب بخار قدرت داره =| تویوتا دیگه یکم زیاده روی کرده .
فکر کنم با این قدرتی که این گروه تیونینگ استرالیایی بهش دادن میتونه راحت صفر تا صد رو زیر یه ثانیه بره =/
محمد
۱۰ خرداد ۱۴۰۲برسونید دست آقایان خودروساز ایرانی و وابسته جات آنها ببینیم نظرشون چیه..کلّی میخندیم به خدا
Javad
۱۰ خرداد ۱۴۰۲داداش ما با ماشینای 100 اسبی جاده هارو ساییدیم به بی ام و نور بالا میدیم حالا این اگه 200 اسبم بود میومد ایران دیگه بیچاره میشدن این ماشین خارجیا اخه جنبه ما خیلی بالا
Tumor
۱۰ خرداد ۱۴۰۲من از بچه گی عاشق تویوتا بودم وهستم واقعا معرکه است دمشون گرم بااین کارشون انشاالله دوتا بگیرم یه مشکی یه سفید یاحق ♥️
ram1500trx
۱۱ خرداد ۱۴۰۲با این مشخصات مثه یه فشنگ میمونه
فقط باید ماشه رو بکشی….
فرزاد افشار
۲۰ خرداد ۱۴۰۲چجوری ۷۴۰ اسب از موتور ۳ سیلندر گرفتن بنازم مغز انسان
میر سلیم
۲۰ خرداد ۱۴۰۲هیچ فرقی با تیبا 2 نداره