تویوتا GR یاریس H2 یک هاچبک مفهومی با پیشرانه هیدروژنی-درون سوز است که اهداف آتی ژاپنیها در کلاس هاچبک های داغ و چهار چرخ محرک را نشان میدهد. معرفی این کانسپت نشان دهنده تعهد چشمگیر تویوتا به توسعه قوای محرکه هیدروژنی به عنوان جایگزینی برای پیشرانههای تمام الکتریکی میباشد.
تویوتا چند ماه است که تکنولوژی هیدروژن-درون سوز را بررسی و آزمایش میکند و برای این کار از نسخه اصلاح شده کرولا تورینگ استفاده کرده است. این خودرو از نسخه هیدروژنی پیشرانه ۳ سیلندر ۱.۶ لیتری توربوی GR یاریس استفاده کرده و در مسابقات سوپر تایکیو ژاپن نیز حضور داشته است.
این خودروساز ژاپنی میگوید تکنولوژی هیدروژن-درون سوز به خودروها اجازه میدهد تا با هزینه نسبتاً کمی به محصولاتی بدون آلایندگی تبدیل شوند. خودروسازان نیز میتوانند با این تکنولوژی از دانش موجود در زمینه پیشرانههای درونسوز استفاده کرده و از سرمایهگذاریهای سنگین در زمینه توسعه و تولید اجتناب نمایند.
مت هریسون مدیرعامل تویوتا اروپا میگوید استفاده از این تکنولوژی به تویوتا اجازه داده تا بدون الکتریکی سازی خودرویی با آلایندگی تقریباً صفر بسازد و درعینحال سرعت و صدای پیشرانههای درونسوز را که باب میل طرفداران است حفظ کند.
او میگوید:
یک موسیقی برای گوشها به ویژه برای ماشین بازهای اصیل!
GR یاریس H2 از همان قوای محرکه کرولا مسابقهای استفاده کرده و حداقل تغییرات را نسبت به نسخه استاندارد دارد. این خودرو همچنین از همان سختافزار سوختگیری نسخه تولیدی میرای سود میبرد. تغییرات فنی این خودرو به تقویت بلوک سیلندر (هیدروژن شدیدتر از بنزین میسوزد)، سوپاپهای جدید و سیستم تزریق ارتقا یافته محدود میشود. رئیس بخش قوای محرکه این خودروساز نیز میگوید با استفاده از این قوای محرکه به مصرف سوخت مشابهی دست یافته است.
این مدیر ارشد گفته است:
زمانی که کار را شروع کردیم شاهد کمی لرزش و صدا بودیم و به همین خاطر دید مشخصی با قضیه داشتیم. این یکی از چیزهایی بود که میخواستیم شرح دهیم: مقایسه با تکنولوژی سلول سوختی که بسیار ساکت است و شما هنوز هم میتوانید از این حس اسپورت بودن پیشرانههای درونسوز لذت ببرید.
او ادامه میدهد:
در مرحله اول این پیشرانه حالت کانسپت دارد. ایده ما استفاده از موتور اسپورت برای یافتن چالشها و تسریع در بهبود این تکنولوژی بوده است.
تویوتا تولید GR یاریس H2 را تائید نکرده اما هریسون گفته این تکنولوژی باعث شده حملونقل بدون آلایندگی در آینده نزدیک محقق شود.
او اظهار داشته است:
پیام صریح GR یاریس H2 این است: حتی در آیندهای بدون آلایندگی ما هنوز هم میتوانیم از سواری مشابه خودروهای امروزی لذت ببریم.
Reza Hosseini
۱۳ آذر ۱۴۰۰اجرتون با خدا
خوشنام
۱۳ آذر ۱۴۰۰سه سیلندر 1.6 لیتری!
خیلی مسخره است
Iman99
۱۸ آذر ۱۴۰۰این تکنولوژی متعلق به ب ام و از آلمان ( درون سوز هیدروژنی ) و جنرال موتورز از امریکا ( پیل سوختی هیدروژنی ) هست که تو خودرو ها اولین خودروسازان و پیشروی تکنولوژی هیدوژنی درون سوز و پیل سوختی هستن و بهترین و پیشرفته ترین در این زمینه هستن ولی فعلا تصمیمی بر تولید انبوه نگرفتن کلا تو تکنولوژی هیدروژنی شرکت های مختلفی از اروپا و امریکا هستن که پیشرفته ترین در این زمینه و همه چیزای دیگه هستن و از زیردریایی تا هوا و فضا از انواع پیشرفته ترین تکنولوژی های هیدروژنی استفاده کردن و
در اینجا هم با کمک مرکز تحقیق و توسعه اروپایی در اروپا این خودرو قراره تولید بشه
مازیار
۱۳ آذر ۱۴۰۰(( یک موسیقی برای گوشها به ویژه برای ماشین بازهای اصیل! ))
این طور تحریکات دیگه کارساز نیست، هیدروژن در برابر برق راه بجایی نخواهد برد. تلخ اما حقیقت.
Clean energy (بر باعث بانیش...)
۱۳ آذر ۱۴۰۰عالی عالی عالی عالی😍😍😍
اما به نظرم برقی ها هم باید باشن برای کسانی که از صدای ماشین ها خوششون نمیاد(واقعا همچین افرادی هم هستن)
ولی یه چیزی توی ذهنم دارم خیلی عجیبه🙂
این که آب تولیدی ماشین ها هیدروژنی مولوکول هیدروژنشو جدا کنه (H2O)و اکسیژن بده بیرن🤔 میشه اصلا؟
AMIN (M.A.S)
۱۳ آذر ۱۴۰۰ایده جالبیه ولی اجراش فک کنم خیلی خیلی سخت شاید حتی غیر ممکن باشه
برای عملی کردن چنین چیزی فک کنم باید توی مسیر اگزوز یه سیستم خنک کننده قدرتمند بذاری طوری که اب رو مایع کنه و بعدش مسیر اگزوزو طوری بسازی که بتونی یه مدار به کار ببری تا با عبور جریان مدار از آب و اثر الکترولیز اکسیژن و هیدروژن از هم جدابشن که علاوه بر پیچیدگی بسیار زیاد به کار گرفتن خنک کننده و مدار، باتری فوق العاده قدرتمندی میخواد هم برای سرد کردن هم برای برقراری جریان در مدت بسیار طولانی
یا شایدم بشه از طریق اثر پرتو کاتدی روی بخار آب ،اکسیژن و هیدروژنو جدا کرد که اگرم ممکن باشه این یکیو رسما باید به یه نیروگاه وصل کنی!!!!
به این صورت که بین دوتا الکترود که فضای بینشون خلا هست ولتاژ خیلی خیلی زیاد برقرار کنی و بعدش بخار اب تولیدی در انجینو به این مسیر هدایت کنی البته جریان زیاد اگه از کنترل خارج بشه خیلی خطرناک میشه یه چی تو مایه های یه رعد و برق میشه!!! (راستش اینو در حد یه تئوری گفتم ریسک اتصالی کردن مدار هست حتی شاید اصلا واکنشی مثل الکترولیز نده و اکسیژن و هیدروژن جدا نشن دوستان بهتر میدونن)
ولی مزیت این ایده شما اینه که دیگه هیچوقت نیاز به سوخت گیری مجدد نداری و اگر بشه هیدروژنو به مخزن نگه داریش هدایت کرد همیشه به مقدار لازم و حتی استفاده حداکثری توی ماشین هیدروژن هست
ولی خب چه کاریه یه سر تشریف ببرید پمپ هیدروژن کارو راحت کنید دیگه 😂
mohamadreza
۱۳ آذر ۱۴۰۰البته اینا همشون روی کاغذ هستن و هیچ وقت عملی نمیشن ….
الان برا تولید آلومینیم تو فراید هال از الکترولیت حاوی آلومینیم مذاب AL2O3 که پیوند یونی اش خیلی ضعیف تر از کوولانسی موجود در آب هست و تازه به حالت مذاب هم هس کلی انرژی الکتریکی برا برقکافتش نیازه که اصلا به صرفه نیس و الان کشورای توسعه یافته بیشتر رو بازیافت متمرکز شدن تا فرایند هال …
برا آزاد کردن هیدروژن از ترکیب آب خیلییییییییی انرژی الکتریکی نیاز و یجورایی ناممکنه
تازه واکنش های ناخواسته اتم هیدروژن موقع خروج از ترکیب با اجزای مختلف ماشین و انفجارهای ناخواسته بماند ….
AMIN (M.A.S)
۱۳ آذر ۱۴۰۰دقیقا اقا محمد رضا
البته فرایند هال فقط برای استخراج الومینیم هست
ولی بله درست میفرمایید این روش ها نیازمند انرژی بسیار زیادی هستن و مهمتر از اون قرار دادن همچین مداری در مسیر اگزوز خیلی خیلی پیچیده و غیر اقتصادی هست
Clean energy (بر باعث بانیش...)
۱۳ آذر ۱۴۰۰آره والا خیلی سخته😐
فکر کنم اگه دستگاهشو بسازن حداقل ۱۵۰ هزار دلار باشه😐😂
میثم
۱۳ آذر ۱۴۰۰اگه تو موتور اسپرت بتونه تاب بیاره، یعنی زیر پای مصرف کننده معمولی میتونه سالها بدون مشکل کار کنه.
میثم
۱۳ آذر ۱۴۰۰واقعا جالبه، با حداقل تغییرات و هزینه ممکن محصولی پاک تولید کرد.
اگه مدل هیبرید اینو تولید کنه که کاراییش بازم بیشتر میشه
البته مهمترین مشکلش که تولید هیدروژن است هنوز پابرجاست
ولی ممکنه یکدفعه برای اونم راه حلهایی ارائه بشه
یک کاربر
۱۳ آذر ۱۴۰۰نکته جالب تولید هیدروژن اینجاست که از نفت تولید میشه! بهش هیدروژن سیاه میگن.جالب عربستان خودش مدعی میخواهد قطب تولید هیدروژن بشود.
هیدروژن سبز هم از برقکافت اب بدست می اید ، یعنی اونهم از برقی استفاده میکنه که نیروگاه فسیلی تولید میکنند.
تنها یه کلاه شرعی سر خودمان میگذاریم.
حالا در اینده اگر تعداد خودروهای هیدروژن سوز خروجی بخار اب زیاد میدهند بشویم باید شاهد شرجی شدن هوای کلانشهر ها باشیم😂😂😂
میثم
۱۳ آذر ۱۴۰۰عمده هیدروژن تولیدی در دنیا در حال حاظر از گاز متان استخراج میشه نه از نفت
عربستان هم اعلام کرده چون به آبهای آزاد و خورشید پایدار دسترسی داره (درست مثل ایران) قراره هیدروژن را بصورت پاک تولید کنه.
الان تحقیقات زیادی برای تولید هیدروژن پاک در حال انجام و به موفقیتهایی هم رسیدن
بخار آب هم یکی از گازهای گلخانه ای طبیعی کره زمینه، و تفاوتش با سایر گازهای گلخانه ای اینه که با افزایشش در جو، میتونه خودشو به شکل بارش به نقطه تعادلی برسونه
بهزاد
۱۳ آذر ۱۴۰۰یک کاربر با لفظ قلم صحبت کردن نمیتونی خودتو پنهان کنی و با همان اسامی قبلی هم میتونی بیای.
دوستان طرفدار تسلا هنوز نتونستن منطق صنعت و اقتصاد را درک کنن و هرجا به نفعشونه میان میگن برای تولید برق از منابع پاک استفاده خواهد شد اما همین که کابوس اصلیشون که هیدروژن باشه میگن واسه تولیدش از سوخت فسیلی استفاده میشه!
الانم ایده ی بخار آب که چیزی جز جفنگ نیست مطرح میشه.
همین الان اگر کل خودروهای ایران هیدروژنی بشه به اندازه ی کولرهای آبی که فقط چند ماه روشنه بخار آب تولید نمیکنه.
قیمت هیدروژن تا سال ۲۰۳۰ به نصف خواهد رسید و احتمالا بعد از ۲۰۴۰ قیمتش با بنزین برابر یا حتی کمتر میشه.
این پیش بینی با روند فعلی در نظر گرفته شده و اگر شرکت های بزرگ نفتی و تولید انرژی ده ها میلیارد پول وارد توسعه ی تولید هیدروژن کنند میشه امیدوار بود روند پیش بینی نزدیک تر بشه.
یک کاربر
۱۳ آذر ۱۴۰۰خودروی هیدروژنی بیشتر یک تبلیغات هست شما ببینید کدام کشورها دنبالش هستند؟ اونها که دنبال وضع موجود هستند منافع خودشان در خطر میدانند
الان توی ایران ما بحران اب داریم وسط کویر ابی پیدا میشه؟ در حالیکه نور خورشید رایگان هست . البته اون پنل ها ،هم مصرف اب خودش بنوعی دارد .
بعد خودروی هیدروژنی نوع پیل سوختی همان خودروی الکتریکی هست هم باتری داره و هم موتور الکتریکی ، خودروی معرفی شده تویوتا هیدروژن سوز هست ، انرژی مصرفی برای تجزیه اب بیشتر از انرژی تولیدی هیدروژن در خودرو هست انهم موتور درونسوز درونسوز که بهره وری ۴۰ درصد دارد . این صنعت تلفات انرژی بالایی دارد.
مگر اینکه همجوشی هسته ای بشه😂
خودروی هیدروژنی بمب متحرک هست ، درحالیکه خودروی برقی باتری مثلا جامد امنیت بالا داره .
میثم
۱۳ آذر ۱۴۰۰وقتی از جنوب به اقیانوس وصلیم، چرا وسط کویر دنبال آب باشیم؟؟؟؟
چین که بزرگترین یورش رو به بازار الکتریکیها برده و هر روز یک مدل الکتریکی ارائه میده، یه سرچ کن ببین نظر مسولان بخش صنعت و انرژیشون در مورد هیدروژن و خوردوهای هیدروژنی چیه.
همچنین ژاپن، کره جنوبی، عربستان و اتحادیه اروپا.
کل دنیا رو با عینک ایلان ماسک نبین
بهزاد
۱۳ آذر ۱۴۰۰یک کاربر یا همون آدم:
هر چیزی که توسط انسان استخراج میشه یا طی فرآیندی ماهیت اون تغییر میکنه اگر انرژی مصرف شده و هزینه اش بالاتر از خود محصول باشه هیچوقت تولید نمیشه.
اگر قیمت هیدروژن به اندازه ای باشه که توجیه اقتصادی نداشته باشه هیچ شرکتی به سمت تولیدش نمیره.
AMIN (M.A.S)
۱۳ آذر ۱۴۰۰یک کاربر
اول اینکه ایران به آبهای آزاد دسترسی داره چه اجباریه که حتما از وسط کویر اب پیدا کنیم
بعد مگه بمب هیدروژنی داریم که میفرمایید بمب متحرک
عزیز همجوشی هسته ای چیزیه که تو بمب هیدروژنی داریم و هلیم ازاد میشه
اینجا صرفا برقراری یه پیوند کوولانسی داریم بین اکسیژن و هیدروژن که البته درسته بسیار پرانرژی هست(به خاطر الکترونگاتیوی بسیار بالای اکسیژن) ولی در حدبمب نیست و میشه مهارش کرد با تولید مخزن های محکم تر و عایق تر اتش سوزی فلزی مثل لیتیم یا سایر فلزات قلیایی یا قلیایی خاکی بسیار شدیدتر از این واکنش هست میتونید مطالعه کنید و نمونه های متعدد سوختن خودروهای الکتریکی یا کاهش شدید کاراییشون به خاطر گرم شدن رو دیدیم چه از تسلا چه از الکتریکی های چینی
برای بزرگ کردن و دفاع کردن از برند مورد علاقه تون نیازی نیست سایرین رو هیت کنید البته به جز چند نفر این ویژگی در اکثر تسلا دوستان و برقی دوستان دیده میشه و واقعا متوجه نمیشم چرا
legatuspropraetore
۱۳ بهمن ۱۴۰۰داداش حتما میخوای بگی برق رو خدا میرسونه یا نازل میشه میگن اسباب بازی برقی فنا منطق ندارن
شاعر
۱۳ آذر ۱۴۰۰تا وقتی که روشی برای تامین هیدروژن ارزان ابداع نشه نمیشه به بقای پیشرانه های درون سوز امیدوار بود.
AMIN (M.A.S)
۱۳ آذر ۱۴۰۰درباره انجین های هیدروژنی دوتا مساله هست
اولی مساله تغییراتیه که خودروسازا باید در ساختار انجین ها به کار ببرن همونطور هم که متن گفته چون واکنش هیدروژن بااکسیژن بسیار پرانرژی تر از واکنش سوخت های فسیلی با اون هست و درسته روش تولید انرژی پربازده تریه ولی نیازمند موتور های محکم تری هست
مساله دوم که خیلی مهمه تامین هیدروژن هست
روش های تولید یا بهتر بگم بدست اوردن هیدروژن (حداقل روش های فعلی)برای استفاده در این انجین ها بسیار الاینده هست درست مثل تولید برق از نیروگاه های بخار که نفت میسوزونن
هنوزم به نظرم بهترین روش همون سوخت های سنتتیک هستن
اما جدای از این بحثا یه بار به صدای این انجین گوش بدید واقعا روح ادمو جلا میده
اینکه میگه یه موسیقی برای گوش ها واقعا راست میگه
میثم
۱۳ آذر ۱۴۰۰جالبه که دانشمندان بررسی کردند اگه همین امروز تمام منابع تولید دی اکسید کربن حذف بشن، باز هم گرم شدن کره زمین و تغییرات اقلیمی ادامه خواهد داشت و برای جلوگیری از اون باید مقدار زیادی از دی اکسید کربنی که از انقلاب صنعتی تا الان وارد جو شده را جمع آوری کرده و به اعماق زمین یعنی جایی که ازش استخراج شده تزریق کرد تا کم کم دمای جو زمین به سمت نرمال حرکت کنه.
حالا شما تصور کنید نه تنها این اتفاق نیافتاده، بلکه فعلا تولید آلاینده ها روند رو به رشدی هم داره.
هیدروژن در آینده نه تنها در خودروها، بلکه در نیروگاه های تولید برق، صنایع انرژی بر مثل ذوب آهن و تولید سیمان و ساختمان سازی و … میتونه جایگزین سوخت های فسیلی باشه.
بنظر نمیرسه که تولید انرژی جایگزین تمام این صنایع با پنلهای خورشیدی و نیروگاه های بادی و این چیزها قابل تامین باشه.
هیدروژن راهکار قطعی آینده است
میثم
۱۳ آذر ۱۴۰۰چند وقت پیش که تویوتا کرولای هیدروژنی رو داشتن تست میکردن، یه قطعه توری شکلی روی اگزوزش بسته بودن.
نمیدونم برای چی بود ولی حدس می زنم که بخار آب رو تبدیل به مایع بکنه.
اگه حدسم درست باشه که دیگه حتی بخار آب اضافی هم به جو وارد نمیشه.
Sina10
۱۳ آذر ۱۴۰۰تویوتا الکی تویوتا نشد
درود بر تویوتای بزرگ
درود بر یاریس GR که نسخه بنزینیش هم حرف نداشت از بهترین ماشین های چند سال اخیر بود
ایکاش تویوتا موفق بشه
دوباره V12 و V8 های قدرتمند بر میگردن اما این بار تقریبا پاک
یه نکته یه دوستان توجه نمیکنن
میگن که خودرو های هیدروژنی بخاطر خروجی آب میتونن باعث گرمایش زمین بشن بعلاوه هوای شرجی
اما
اگه واکنش هیدروکربن ها رو بررسی کنید میبینید که توی این واکنش هم بخار آب تولید میشه
یعنی سالهاست همراه با کرب دی اکسید بخار آب هم تولید میشه اما دیدین کسی به بخار آب هوا گیر بده؟
پس یعنی مشکلی نداره ، در نتیجه بخار آب خروجی درونسوز هیدروژنی هم پاکه
تنها مشکلی که با هیدروژن دارم احتمال انفجار و واکنش پذیری زیادشه که نمیدونم خطرناکه یا نه
خوشنام
۱۳ آذر ۱۴۰۰تویوتا مثل شغال پیر میمونه
یک کاربر
۱۳ آذر ۱۴۰۰یک ایرادی که برای خودروی برقی میگیرند
هزینه زیاد اون هست ، نکته جالب قیمت خودروی هیدروژنی از برقی هم بالاتر هست . همینطور قیمت سوخت هیدروژن ۵ برابر خودروی برقی هست.
چون به فناوری خاصی برای ذخیره هیدروژن نیاز دارد .
بعد ۲ نوع خودروی هیدروژنی طبق گفته شرکت های وجود دارد:
۱- خودروی هیدروژن سوز که موتور درونسوز هست
۲- خودروی پیل هیدروژنی که باز همان خودروی برقی هست ! چون الکتریسیته تولید میکند و موتور الکتریکی تغذیه میکند.
بهترین خودروهای هیدروژنی نوع دوم هستند چون بهره وری بالا دارند . اما همان ها باتری دارند ، چون الکتریسیته تولیدی کم هست در باتری ذخیره میشود که کوچکتر به نسبت خودروی فول الکتریک هست ، تا خودرو شتاب بگیرد .
نکته دیگر قدرت انفجاری هیدروژن هست که مستلزم بازرسی سالانه هست حتی اتوبوسی المانی هیدروژنی منفجر شد. هیدروژن نقطه جوش پایینی دارد نگه داشتن دمای مایع ان بسیار سخت هست.
هزینه ساخت ایستگاه شارژ هیدروژن چند برابر بنزینی هست چون تجهیزات فوق پیشرفته نیاز دارد . در حالیکه خودروی برقی در خانه هم میتوانید شارژ کنید . کارتل ها انرژی بنفع انها نیست مردم خود سوختشان تامین کنند.
چیزی که معلوم هست المانیها و ژاپنی ها دلشان برای بشریت نسوخته ،چون نمیخواهند موقعیت برتر خودروسازی ازدست بدهند چون از خودروهای هیدروژن با موتور درونسوز رونمایی میکنند . الان اگر شما هم تولید کننده سیگار بودید بخاطر منافع خودتان هم شده از فواید سیگار میگفتید ، حکایت یکسری از شرکت های المانی ژاپنی همین هست .
میثم
۱۳ آذر ۱۴۰۰در مورد مشکلات هیدروژن که گفتی، هنوز اول راهه و میتونه رفع بشه. چیز دور از ذهنی نیست.
در مورد منفعت طلبی آلمانی ها و ژاپنی ها:
اولا که استدلالت کلا از بیخ مشکل داره چون اونا موارد دیگه ای رو درنظر گرفتن
دوما، مگه آمریکایی ها الان خودروی درونسوز تولید نمیکنن؟ اگه منافع آلمانیا و ژاپنیها در خطره، خب آمریکا و کره و باقی اروپا هم وضعشون همینه.
سوما بر فرض که بخاطر منافعشونه، خب این بحث منافع برای الکتریکیها هم وجود داره دیگه. اونا هم حتی اگه سیگار تولید میکردن، بخاطر منافع خودشون هر کاری میکردن
چهارما، آلمانی ها بجز بی ام و که با تویوتا همکاری داره که کلا از هیدروژن دست کشیدن
پنجما، اگه تکتولوژی هیدروژن به رشد قابل قبولی برسه، فکر میکنی باقی شرکتها به باتری پافشاری میکنن و هیدروژن رو پس میزنن؟ نه اونها مثل الان که موج باتری ایجاد شده و بهش روی خوش نشون میدن، به هیدروژن هم روی خوش نشان خواهند داد وگرنه از بازی حذف خواهند شد.
هرچند بازم تاکید میکنم، کلا استدلالت اشتباهه و البته همه اینها به این معنی نیست که من رو هیدروژن تعصب دارم و از الکتریکی باتری بدم میاد و ..
بنظر من هیدروژن پتانسیل خیلی خیلی بالایی داره و یه سری شرکتها و منتقدان که ردش میکنن کاملا در اشتباهند
یک کاربر
۱۳ آذر ۱۴۰۰خودروی هیدروژنی که شما میگید خودروی هیدروژن سوز هست که هیدروژن میسوزونه.
اما هیدروژن پیل سوختی ، همان خودروی الکتریکی هست . چرا خودمان گول میزنیم منبع سوخت بجای باتری ، هیدروژن هست که موتور الکتریکی تغذیه میکند این خودرو هم باتری دارد چون برای شتاب گرفتن نیاز به باتری برای ذخیره سازی دارد.
خود متخصصان ، میگویند خودروهای هیدروژنی نوع دوم یعنی پیل سوختی ،بصرفه و بهره وری بالاتر دارند و خود محققان بیشتر دنبال نوع دوم هستند.
حالا شما خودتان گول بزنید بگویید متفاوت هست . در اصل خودروی هیدروژن پیل سوختی ، همان 《خودروی برقی باتری هیدروژنی هست》! کلا بجای لیتیوم و .. ، مستقیم از هیدروژن برق تولید میکنه.
اینکه موفق بشه من بعید میدونم چون پیشرفتی که در ساخت و اختراع توی قطعات الکترونیک قدرت هست بسیار بالاست ،هنوز غافلگیری های زیادی دارد که در اینده کیش و مات میکند سایر انرژی ها ،
اما خودرو برقی ها ،پیل هیدروژنی “برادر ناتنی” خود میدانند. 😂 چون هر دو یک فرایند دارند.
میثم
۱۳ آذر ۱۴۰۰خودروهای پیل سوختی هم باتری دارند
کسی هم انکار نکرد
البته باتریهای خیلی کوچکی دارند
ولی همونطور که گفتم، این تازه آغاز راه هیدروژنی هاست و الان طبیعیه که نمیشه آینده ای براش متصور شد
همونطور که تا کمتر از 20 سال پیش کسی فکر نمیکرد باتری بتونه همچین پرفورمنسی ارائه بده، این اتفاق برای هیدروژن هم میتونه بیافته.
الان درگیر این مسائله، ولی کسی از 5 یا 10 سال دیگه خبر نداره.
همونطور که الان ماشینای الکتریکی با یک درصد بازار، تبدیل به تهدیدی برای درونسوزها شدن، همین اتفاق هم میتونه دوباره تکرار بشه اما اینبار با یه تکنولوژی کارامدتر از باتری.
بنظر من باتریها حذف نمیشن، در بعضی موارد باتری کاربرد بیشتری خواهد داشت اما در کنار هیدروژن مکمل هم خواهند بود.
یک کاربر
۱۳ آذر ۱۴۰۰خودروی هیدروژنی که شما میگید خودروی هیدروژن سوز هست که هیدروژن میسوزونه.
اما هیدروژن پیل سوختی ، همان خودروی الکتریکی هست . چرا خودمان گول میزنیم منبع سوخت بجای باتری ، هیدروژن هست که موتور الکتریکی تغذیه میکند این خودرو هم باتری دارد چون برای شتاب گرفتن نیاز به باتری برای ذخیره سازی دارد.
خود متخصصان ، میگویند خودروهای هیدروژنی نوع دوم یعنی پیل سوختی ،بصرفه و بهره وری بالاتر دارند و خود محققان بیشتر دنبال نوع دوم هستند.
حالا شما خودتان گول بزنید بگویید متفاوت هست . در اصل خودروی هیدروژن پیل سوختی ، همان 《خودروی برقی باتری هیدروژنی هست》! کلا بجای لیتیوم و .. ، مستقیم از هیدروژن برق تولید میکنه.
اینکه موفق بشه من بعید میدونم چون پیشرفتی که در ساخت و اختراع توی قطعات الکترونیک قدرت هست بسیار بالاست ،هنوز غافلگیری های زیادی دارد که در اینده کیش و مات میکند سایر انرژی ها ،
اما خودرو برقی ها ،پیل هیدروژنی “برادر ناتنی” خود میدانند. 😂 چون هر دو یک فرایند دارند.
یک کاربر
۱۳ آذر ۱۴۰۰اینکه ایلان ماسک اشتباه میکنه ، من بعید میدونم .
🌏ایلان ماسک یک نوع مرجع تقلید ، خودروهای الکتریکی هست، تویوتا و بی ام و خائن مرجع هیدروژنی هستند 🌋!😂
سال ۲۰۳۰ با فراگیر شدن خودروهای الکتریکی ، با اعلام جهاد ایلان ماسک، نسل هر چی خودروی درونسوز فسیلی هیدروژنی از زمین برخواهیم کَند.✊✊
برادران به راه راست بیایید زمان برای توبه کردن هست ، خودروی الکتریکی بر خودروی درونسوز غلبه خواهد کرد.✌✌✌
به راه این هیدروژنی ها گمراه نروید👹👹 .🔥🔥
اینده از ان خودروهای الکتریکی هست🖼🖼🖼🌍🌎🌏
AMG GT R
۱۳ آذر ۱۴۰۰داداش یه روزی هم تاریخ انقضای الکتریکی ها هم یه روز مثل درونسوز میاد
یک کاربر
۱۳ آذر ۱۴۰۰اونزمان دیگه به فضا پرواز میکنیم!
دنبال فضا پیما ها کم مصرف و کم الاینده باید باشیم، الان یکی از مدیران اپل توی ساخت خودرو ترک کرده و به یک شرکت دیگر پیوسته تاکسی های هوایی الکتریکی میسازند.
ARMAN
۱۳ آذر ۱۴۰۰دم تویوتا گرم