تویوتا از GR یاریس رالی ۱ مختص مسابقات رالی قهرمانی جهان رونمایی کرد. این خودرو از قوای محرکه هیبریدی جدید برای هماهنگی با قوانین جدید مسابقات سود میبرد. این مجموعه هیبریدی شامل باتری ۳.۹ کیلووات ساعتی و پیشرانه الکتریکی است که ۱۳۳ اسب بخاری اضافی را در زمان شتاب گیری فراهم میکند. محصول مسابقهای تویوتا از ۲۰ ژانویه روانه مونتکارلو خواهد شد تا اولین مسابقه خود را برگزار کند.
تغییرات فنی و آئرودینامیکی متنوعی برای فصل ۲۰۲۲ مسابقات رالی اعمال شدهاند. بالهای این خودرو آرایش دوبارهای یافته است و گیربکس ۵ سرعته مکانیکی هماکنون نصب شده است. این در حالی بود که سال قبل از گیربکس ۶ سرعته هیدرولیک شیفت استفاده شده بود. به این موارد باید حذف دیفرانسیل مرکزی فعال را هم اضافه کنیم. البته دیفرانسیلهای مکانیکی جلو و عقب حفظ شدهاند.
بخش بنزینی قوای محرکه GR یاریس تغییری نسبت به قبل نداشته است. این پیشرانه از نوع ۱.۶ لیتری توربو است و با همراهی مجموعه هیبریدی قدرت بیش از ۵۰۰ اسب بخاری تولید میکند. نکته قابلتوجه اینکه تویوتا به شاسی فریم فضایی GR یاریس دست نزده است و این مورد نسبت به سال پیش تغییری نداشته است.
تویوتا در مسابقات رالی پیروزیهای زیادی به دست آورده است اما تغییرات قوانین شاید باعث شود از قدرت این خودروساز در مسابقات کاسته شود. فصل جدید مسابقات طبق انتظارات هیجان زیادی خواهد داشت مخصوصاً اینکه سباستین لوب با سابقه ۹ بار قهرمانی هم با فورد پوما حضور خواهد داشت.
رئیس تیم تویوتا میگوید:
سؤالات زیادی وجود دارد و رالی مونتکارلو میتواند برخی پاسخها را ارائه کند. به عنوان یک تیم تلاشهای زیادی برای آمادهسازی داشتهایم اما هیچکسی نمیداند خودروها تا چه میزان با یکدیگر تفاوت دارند و پاسخ این سؤال در اولین رالی مشخص میشود. ما شاید شاهد تفاوت بین رانندگانی باشیم که احساس اطمینان بیشتری به خودروهای جدید خود دارند. همچنین رانندگانی هستند که اطمینان کمتری خواهند داشت. در کل تغییرات زیادی وجود دارد و همه باید خودشان را با خودروها و قوانین وفق دهند
رانندگان تویوتا برای فصل ۲۰۲۲ تغییر کردهاند چراکه سباستین اوژیه بازنشستگی موقت را انتخاب کرده است. اوژیه سابقه ۸ بار قهرمانی رالی را داشته است اما تنها در برخی مسابقات امسال حضور خواهد یافت. دیگر رانندگان تویوتا Elfyn Evans و Kalle Rovanperä هستند. تقابل اوژیه و لوب میتواند یکی از جذابترین رقابتهای امسال باشد.
mohamad
۲۸ دی ۱۴۰۰سگش شرف داره به سوپرای غیر اصیل .
new reventon
۲۸ دی ۱۴۰۰ای هزار بار
موتور و گیربکسش موتور گیربکسیه که تو بی ان و i8 بود، تو کارما ام استفاده میشه
اصن تویوتا کی موتور سه سیلندر توربو ساخت که ما نفهمیدیم؟؟؟
چرا جای دیگه استفادش نمیکنه؟
اصن مگه تویوتا بلده موتور سه سیلندر بسازه با ایقدر قدرت؟
اینکارا فقط از بی ام و، مکلارن و فراری بر میاد
datsun
۲۸ دی ۱۴۰۰عجب منطقی داری شما چون سه سیلندره ساخت بی ام و س
با دلیل و منبع ذکر کنید که ساخت بیمره وگرنه منم مثلا میگم انجینهای بیمر ساخت ایرانخودرو.
مکلارن 🙂🤫
datsun
۲۸ دی ۱۴۰۰اتفاقا الان که شما بحث کردید بنده یه مطالعه کردم گیربکس i8 ساخت شرکت Aisin ژاپن از نوع F21-360 FT EOP که این شرکت تحت مالکیت تویوتاست روز خوبی رو برای شما ارزومند دوست عزیز. منبع هم خاستی میزارم.
Porsche 911
۲۸ دی ۱۴۰۰درک نمیکنم چرا سر چیز های انقدر کوچیک بحث میکنید
شما از اینور بوم افتادی اوشون از اون طرف
اولا که همکاری شرکت های بد نیست به هیچ وجه دوما اینکه ب ام و چند سال پیش اینکارو کرده باشه اصلا تعجبی نیست
اما چیزی خیالتون رو راحت میکنه اینه که به همه ثابت شده بهترین گیربکس های دنیا ساخت ZF آلمان هستن و رقیب ندارن
بهنام
۲۸ دی ۱۴۰۰موتور ساخت تویوتاست
این هزار بار
کیانوش
۲۸ دی ۱۴۰۰اگه به شما باشه که موتور فرمول وان رنو هم بی ام و ساخته واسش
عزیز درک کن که تیم های کارخانه ای موتور ریسینگ بودجه خیلی زیادی دارن و نمیان از موتور و گیربکس تولید انبوه استفاده کنن معمولا از صفر میسازن
اگرم موتور تویوتا رو شرکت دیگه ای ساخته بود فیا اعلام میکنه هر سال تو هر رقابتی که کدوم تیم ها از چه موتوری استفاده میکنن
سالی ده میلیون خودرو میسازه هر یال قهرمان رالی داکار و لمانز میشه بعد از نظر تو ی موتور سه سیلندر نمیتونه بسازه خخخخخخ
کیانوش
۲۸ دی ۱۴۰۰گیربکس ای8 رو تویوتا واسه بی ام و ساخته
خخخخخ از نظر من که مشکلی نیست کارخونه ها با هم کار کنن ولی شما فن های بی ام و خیلی دیگه
چی بگم
تویوتا تو رالی ثابت شده است
موتورشم خودش ساخته
کیانوش
۲۸ دی ۱۴۰۰بی ام و اگه موتور واسه تیم های موتور اسپورت میسازه چرا خودش ایم نمیسازه
اها مخفیانه ساخته ها فقط به تو گفته که موتور های رالی رو ما میسازم
کیانوش
۲۸ دی ۱۴۰۰اره فکر کن ی تیم کارخونه ای بیاد از موتور گیربکس ی خودروی تولید انبوه ده سال پیش استفاده کنی از رقابت های موتور اسپورت چی میدونی????
آیدین
۳۰ دی ۱۴۰۰دوست گرامی ،
سالهاست که تویوتا موتورهای سه سیلندر میسازه ، اروپا پره از تویوتاهای آیگو و یاریس سه سیلندر . دوست خود منم یه آیگو سه سیلندر دو در با دنده اتوماتیک داره . چطور میگین تویوتا سه سیلندر نمیسازه ؟!
میثم
۲۸ دی ۱۴۰۰عجب رقابتیه امسال
شاهرخ
۲۸ دی ۱۴۰۰کجا میتونم مسابقشو ببینم زنده؟
BENZ
۲۸ دی ۱۴۰۰Gt86باید می بردن
ARMAN
۲۸ دی ۱۴۰۰آقا یه سوال چرا تمام ماشینای رالی امسال هیبریدی شدن؟؟
میثم
۲۸ دی ۱۴۰۰قوانین آلایندگی جدید