تویوتا

تویوتا GR یاریس هیبریدی مسابقات رالی قهرمانی جهان معرفی شد

تویوتا از GR یاریس رالی ۱ مختص مسابقات رالی قهرمانی جهان رونمایی کرد. این خودرو از قوای محرکه هیبریدی جدید برای هماهنگی با قوانین جدید مسابقات سود می‌برد. این مجموعه هیبریدی شامل باتری ۳.۹ کیلووات ساعتی و پیشرانه الکتریکی است که ۱۳۳ اسب بخاری اضافی را در زمان شتاب گیری فراهم می‌کند. محصول مسابقه‌ای تویوتا از ۲۰ ژانویه روانه مونت‌کارلو خواهد شد تا اولین مسابقه خود را برگزار کند.

تغییرات فنی و آئرودینامیکی متنوعی برای فصل ۲۰۲۲ مسابقات رالی اعمال شده‌اند. باله‌ای این خودرو آرایش دوباره‌ای یافته است و گیربکس ۵ سرعته مکانیکی هم‌اکنون نصب شده است. این در حالی بود که سال قبل از گیربکس ۶ سرعته هیدرولیک شیفت استفاده شده بود. به این موارد باید حذف دیفرانسیل مرکزی فعال را هم اضافه کنیم. البته دیفرانسیل‌های مکانیکی جلو و عقب حفظ شده‌اند.

بخش بنزینی قوای محرکه GR یاریس تغییری نسبت به قبل نداشته است. این پیشرانه از نوع ۱.۶ لیتری توربو است و با همراهی مجموعه هیبریدی قدرت بیش از ۵۰۰ اسب بخاری تولید می‌کند. نکته قابل‌توجه اینکه تویوتا به شاسی فریم فضایی GR یاریس دست نزده است و این مورد نسبت به سال پیش تغییری نداشته است.

تویوتا در مسابقات رالی پیروزی‌های زیادی به دست آورده است اما تغییرات قوانین شاید باعث شود از قدرت این خودروساز در مسابقات کاسته شود. فصل جدید مسابقات طبق انتظارات هیجان زیادی خواهد داشت مخصوصاً اینکه سباستین لوب با سابقه ۹ بار قهرمانی هم با فورد پوما حضور خواهد داشت.

رئیس تیم تویوتا می‌گوید:

سؤالات زیادی وجود دارد و رالی مونت‌کارلو می‌تواند برخی پاسخ‌ها را ارائه کند. به عنوان یک تیم تلاش‌های زیادی برای آماده‌سازی داشته‌ایم اما هیچ‌کسی نمی‌داند خودروها تا چه میزان با یکدیگر تفاوت دارند و پاسخ این سؤال در اولین رالی مشخص می‌شود. ما شاید شاهد تفاوت بین رانندگانی باشیم که احساس اطمینان بیشتری به خودروهای جدید خود دارند. همچنین رانندگانی هستند که اطمینان کمتری خواهند داشت. در کل تغییرات زیادی وجود دارد و همه باید خودشان را با خودروها و قوانین وفق دهند

رانندگان تویوتا برای فصل ۲۰۲۲ تغییر کرده‌اند چراکه سباستین اوژیه بازنشستگی موقت را انتخاب کرده است. اوژیه سابقه ۸ بار قهرمانی رالی را داشته است اما تنها در برخی مسابقات امسال حضور خواهد یافت. دیگر رانندگان تویوتا Elfyn Evans و Kalle Rovanperä هستند. تقابل اوژیه و لوب می‌تواند یکی از جذاب‌ترین رقابت‌های امسال باشد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۶ دیدگاه‌ها

  1. mohamad

    ۲۸ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (812 ديدگاه)

    سگش شرف داره به سوپرای غیر اصیل .

    1. new reventon

      ۲۸ دی ۱۴۰۰
      سوابق: (451 ديدگاه)

      ای هزار بار
      موتور و گیربکسش موتور گیربکسیه که تو بی ان و i8 بود، تو کارما ام استفاده میشه
      اصن تویوتا کی موتور سه سیلندر توربو ساخت که ما نفهمیدیم؟؟؟
      چرا جای دیگه استفادش نمیکنه؟
      اصن مگه تویوتا بلده موتور سه سیلندر بسازه با ایقدر قدرت؟
      اینکارا فقط از بی ام و، مکلارن و فراری بر میاد

      موافقم 1
      مخالفم 17
      1. datsun

        ۲۸ دی ۱۴۰۰
        سوابق: (3944 ديدگاه)

        عجب منطقی داری شما چون سه سیلندره ساخت بی ام و س
        با دلیل و منبع ذکر کنید که ساخت بیمره وگرنه منم مثلا میگم انجینهای بیمر ساخت ایرانخودرو.
        مکلارن 🙂🤫

        موافقم 10
        مخالفم 1
      2. datsun

        ۲۸ دی ۱۴۰۰
        سوابق: (3944 ديدگاه)

        اتفاقا الان که شما بحث کردید بنده یه مطالعه کردم گیربکس i8 ساخت شرکت Aisin ژاپن از نوع F21-360 FT EOP که این شرکت تحت مالکیت تویوتاست روز خوبی رو برای شما ارزومند دوست عزیز. منبع هم خاستی میزارم.

        موافقم 17
        مخالفم 1
        1. Porsche 911

          ۲۸ دی ۱۴۰۰
          سوابق: (1222 ديدگاه)

          درک نمیکنم چرا سر چیز های انقدر کوچیک بحث میکنید
          شما از اینور بوم افتادی اوشون از اون طرف
          اولا که همکاری شرکت های بد نیست به هیچ وجه دوما اینکه ب ام و چند سال پیش اینکارو کرده باشه اصلا تعجبی نیست
          اما چیزی خیالتون رو راحت میکنه اینه که به همه ثابت شده بهترین گیربکس های دنیا ساخت ZF آلمان هستن و رقیب ندارن

          موافقم 3
          مخالفم 5
      3. بهنام

        ۲۸ دی ۱۴۰۰
        سوابق: (904 ديدگاه)

        موتور ساخت تویوتاست
        این هزار بار

        موافقم 8
        مخالفم 1
      4. کیانوش

        ۲۸ دی ۱۴۰۰
        سوابق: (826 ديدگاه)

        اگه به شما باشه که موتور فرمول وان رنو هم بی ام و ساخته واسش
        عزیز درک کن که تیم های کارخانه ای موتور ریسینگ بودجه خیلی زیادی دارن و نمیان از موتور و گیربکس تولید انبوه استفاده کنن معمولا از صفر میسازن
        اگرم موتور تویوتا رو شرکت دیگه ای ساخته بود فیا اعلام میکنه هر سال تو هر رقابتی که کدوم تیم ها از چه موتوری استفاده میکنن
        سالی ده میلیون خودرو میسازه هر یال قهرمان رالی داکار و لمانز میشه بعد از نظر تو ی موتور سه سیلندر نمیتونه بسازه خخخخخخ

        موافقم 5
        مخالفم 2
      5. کیانوش

        ۲۸ دی ۱۴۰۰
        سوابق: (826 ديدگاه)

        گیربکس ای8 رو تویوتا واسه بی ام و ساخته
        خخخخخ از نظر من که مشکلی نیست کارخونه ها با هم کار کنن ولی شما فن های بی ام و خیلی دیگه
        چی بگم
        تویوتا تو رالی ثابت شده است
        موتورشم خودش ساخته

        موافقم 3
        مخالفم 2
      6. کیانوش

        ۲۸ دی ۱۴۰۰
        سوابق: (826 ديدگاه)

        بی ام و اگه موتور واسه تیم های موتور اسپورت میسازه چرا خودش ایم نمیسازه
        اها مخفیانه ساخته ها فقط به تو گفته که موتور های رالی رو ما میسازم

        موافقم 3
        مخالفم 3
      7. کیانوش

        ۲۸ دی ۱۴۰۰
        سوابق: (826 ديدگاه)

        اره فکر کن ی تیم کارخونه ای بیاد از موتور گیربکس ی خودروی تولید انبوه ده سال پیش استفاده کنی از رقابت های موتور اسپورت چی میدونی????

        موافقم 2
        مخالفم 4
      8. آیدین

        ۳۰ دی ۱۴۰۰
        سوابق: (9 ديدگاه)

        دوست گرامی ،
        سالهاست که تویوتا موتورهای سه سیلندر میسازه ، اروپا پره از تویوتاهای آیگو و یاریس سه سیلندر . دوست خود منم یه آیگو سه سیلندر دو در با دنده اتوماتیک داره . چطور میگین تویوتا سه سیلندر نمیسازه ؟!

  2. میثم

    ۲۸ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (3633 ديدگاه)

    عجب رقابتیه امسال

    موافقم 7
    مخالفم 1
    1. شاهرخ

      ۲۸ دی ۱۴۰۰
      سوابق: (338 ديدگاه)

      کجا میتونم مسابقشو ببینم زنده؟

  3. BENZ

    ۲۸ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (93 ديدگاه)

    Gt86باید می بردن

  4. ARMAN

    ۲۸ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (325 ديدگاه)

    آقا یه سوال چرا تمام ماشینای رالی امسال هیبریدی شدن؟؟

    1. میثم

      ۲۸ دی ۱۴۰۰
      سوابق: (3633 ديدگاه)

      قوانین آلایندگی جدید

      موافقم 2
      مخالفم 2

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا