تویوتا GR یاریس جزو تواناترین خودروهای کلاس خود در پیستها بوده است و تیونینگ آن به معنی بهبود هرچه بیشتر خواهد بود. هماکنون یکی از جدیدترین نمونههای ارتقا یافته این هاچبک ژاپنی را خدمت شما معرفی میکنیم که در پیست سوکوبا ژاپن آتش به پا کرده است! اما شاید بپرسید این خودرو چه رکوردی داشته است. خب باید گفت یاریس موردبحث توانسته یک دور پیست سوکوبا را در ۵۸.۵۷۳ ثانیه طی کند که ۰.۷۸۸ ثانیه سریعتر از رکورد نیسان GT-R نیسمو در سال ۲۰۱۹ است! جزئیات زیادی از تغییرات این خودرو منتشر نشده است اما بر اساس برخی گزارشها، GR یاریس یاد شده قدرت ۳۵۵ اسب بخاری دارد و بنابراین ۸۷ اسب بخار قویتر از نسخه استوک است.
همچنین گفته شده است این خودرو بجای لاستیکهای استاندارد ۲۲۵ میلیمتر از نمونههای ۲۶۵ میلیمتری استفاده میکند. بر اساس آنچه در ویدئو دیده میشود این لاستیکها از نوع نیمه چسبان هستند و بنابراین باعث افزایش چسبندگی میشوند. همچنین تصور میکنیم این خودرو دارای سیستم تعلیق، رینگ و قطعات آئرودینامیک است. اگرچه این خودرو ۵۰۳ کیلوگرم سبکتر از نیسان GT-R نیسمو است اما درعینحال ۳ سیلندر و ۲۴۵ اسب بخار کمتر از گودزیلا دارد و بنابراین رکوردی که ثبت کرده است بیش از پیش ارزشمند جلوه میکند. علاوه بر نسبت قدرت به وزن و دینامیک سواری و هندلینگ، مهارتهای راننده نیز تأثیر زیادی روی ثبت چنین رکوردهایی دارد.
NAVID۰۰۹۸
۱۶ بهمن ۱۴۰۰یه چیزی میگم ، مطمئن باشید ، که در آینده GR یاریس بسیار ارزندهتر میشود به مانند سوپرا نسل دو !
آرش
۱۶ بهمن ۱۴۰۰قطعا همینطوره
چون خیلی باحاله
زیزیگولو
۱۶ بهمن ۱۴۰۰نوید باهات موافقم ….. این فسقلی تو این مدت حدوداً یکسالی که ازش رونمایی شده بدجوری غوغا به پا کرده و همیشه در صدر اخبار خودرویی بوده
میثم
۱۶ بهمن ۱۴۰۰آدم اینو میبینه از برقی ها متنفر میشه
مردیم از خوشی
۱۶ بهمن ۱۴۰۰اه آخه چه ربطی به اونا داره
میثم
۱۶ بهمن ۱۴۰۰ربطش اینکه دنده دادن به یه ماشین خوشدست با انجین تر و فرز لذتی داره که هیچ الکتروموتور بیصدای بدون کلاچ و گیربکسی بهت نمیده
حالا هی شتابشونو ببرن بالا
لذتتتتتت ندارننننننن
ما که الحمدالله هیچکدومو نروندیم ولی اونایی که روندن میگن
sobhaaaaaaan
۱۶ بهمن ۱۴۰۰ماشینای الکتریکی هم میتونن جعبه دنده دستی شش سرعته داشته باشن در آینده، ولی چون به صرفه نیست کسی انجام نداده. ولی قابل انجامه و قطعا در آینده الکتریکی دستی هم میبینیم.
آرش
۱۶ بهمن ۱۴۰۰عه کلون عمو ایلان
کلونش هم از تسلا دفاع میکنه
ارین صاحب جمعی
۱۶ بهمن ۱۴۰۰میثم جان کسی نمیگه پرفروشترین برند دنیا تکنولوژی نداره میگیم خوب آلان حداقل ماشینای ژاپنی از آلمانی ها و امریکایی ها تکنولوژی کمتری دارن ولی بازم خیلی از کره ای ها جلوترن
جناب ایکس
۱۶ بهمن ۱۴۰۰هه اینو باش😏😏😏😏، از موتورای دوج تکنولوژی کمتری داره یا لمانزاشون یا از فرمول وان هاشون😂😂😂😂
viper
۱۶ بهمن ۱۴۰۰حداقل با پول اون ماشین هایپر کار اروپایی میشه یه دوج خرید و چنان در زمینه موتور و هندلینگ و سیستم ترمز تقویتش کرد که صدای یکی مثل شما در نیاد . تو هر چی هم بگی و غصه بخوری که دوج چرا اینقدر پر فروش هست از فروش و ابهت دوج چیزی کم نمیشه . پس دوستانه بهت میگم فشار نخور که دوج در حال پیشرفت باقی خواهد موند 😏
آرش
۱۷ بهمن ۱۴۰۰وایپر همیشه باهات موافق بودم این بار رو نه
همه خودرو سازی ا در حال رشدن داداش نه فقط دوج
من خودم یه زمانی فن سرسخت امریکاییا بودم برو تو پست قدیمیه کادیلاک m5cs ببین خودت(قدیمیه)
واسه همین با آمریکاییا درگیر نمیشم
دوج لمانز درست حسابی که ندارع نه فرمول وان داره ولی ژاپن همه رو دارع
پس یه جا هایی ژاپن کم کاری کرده و یه جا هایی هم آمریکا
هر چی هم که باشی بازم نقص هاییی داری
viper
۱۷ بهمن ۱۴۰۰کاربر ارش من منظورم با ژاپنی ها نبود من نگفتم ژاپنی بد . من خودم عشق سوپرا جی تی ار ار ایس هفت لندکروز تاکوما و …. هستم . من گفتم اینقدر بی احترامی نکنین به دوج . نه تنها دوج بلکه همه برند ها
Hamid
۱۶ بهمن ۱۴۰۰من معنای “تکنولوژی کمتر” رو نمیفهمم !
تکنولوژی در چه زمینه ای؟!
صرفا استفاده از اسم تکنولوژی خیلی گسترده و عام هست …
حتی نحوه دوختن چرم ها هم نوعی تکنولوژی به حساب میاد …
یا حتی نحوه جوش دادن قطعات بهم …
یا سیستم های اطلاعات و سرگرمی … مثلا البتع …
منظورتون کدوم بخش هست!؟
و در ثانی …
به کار بردن لفظ ژاپنی یا آمریکایی خیلی جالب بنظر نمیرسه …
چون تکنولوژی در خدمت شرکت ها هم متفاوت هست … (حتی از یک ملیت) ؛ عین هوندا و میتسوبیشی!
برای مثال میشه به فراری و فیات اشاره کرد …
آیا دقت ساخت قطعات در اونها یکسانه؟! آیا تکنولوژی به کار رفته توی محصولاتشون عین همه؟!
یعنی میشه به فراری نگاه کرد و گفت به به ایتالیایی ها عجب دقت ساختی دارن!!! چه چرمی عجب کیفیتی!!!!!
یا به فیات نگاه کرد و گفت عه عه ایتالیایی ها چقدر ماشین های مزخرف میسازن!!!! چقدر از بقیه دنیا عقبن!!!!
قطعا نمیشه …
این درمورد همه جهان وجود داره … عین لکسوس و سوزوکی مثلا!
همچنین باید گفت دیگه شرکت ها جهانی شدن و فقط اسمی از کشور ها باقی مونده …
چه مهندسان چه مالکان همه ممکنه از ملیت های مختلف باشن و گرد هم جمع شده باشن …
همه شرکت ها از سراسر جهان بهترین ها رو جمع میکنن تا محصولی رو که میخوان بسازن و یه بخشی از بازار رو مال خودشون کنن …
البته بد برداشت نشه اصلا منظورم شما نبودین و قصد دعوا یا توهین نداشتم … در کل فقط خواستم بگم که یکم دقیق تر به موضوع نگاه کنیم ، مثلا بگیم خب مثلا فلان کمپانی در زمینه توسعه خودرو های الکتریکی از این کمپانی عقب تره ، در نتیجه سطح تکنولوژی پایین تری نسبت به این کمپانی داره (در زمینه توسعه خودرو های الکتریکی)
میثم
۱۶ بهمن ۱۴۰۰بعد یه سری میگن تویوتا تکنولوژی نداره
Hamid
۱۶ بهمن ۱۴۰۰یه سری جوک زیاد میگن …
Taha Malek
۱۶ بهمن ۱۴۰۰کلا برند های ژاپنی تکنولوژی های خفنی دارن
ولی حیف الان خبری از ماشین اسپرت ژاپنی اصیل نیست
فقط gtr و یاریس gr و نیسان z و هوندا سیویک مونده
سوپرا هم که bmw شده
میتسوبیشی لنسر ایوو x با این که واسه 2016 ولی هنوز هم فوق العادس حیف که دار فانی را ودا گفت
در کل تکنولوژی خفن دارن ولی حیف که استفاده نمیبرن ازش
آرش
۱۷ بهمن ۱۴۰۰آره ژاپن پتانسیل های وحشتناکی داره
دو نوع موتور 2jz و rb26 خیلی قایلیت تقویت و تیون و جدید و بروز شدن دارن میتوننتوسط کمپانی حتی به هزار اسب بخار هم برسن
همین آکورا می تونست یه موتور v8 بندازه بای توربو چه قدرت وحشتناکی میشه ازش گرف
محمدهادی
۱۸ بهمن ۱۴۰۰جااااادوی وزن پایین
mm-yarlou
۱۶ بهمن ۱۴۰۰میترسم یه تیتر ببینم نوشته باشه تویوتا جی اریاریس
بوگاتی شیرون سوپر اسپورت هنسی اف۵ تائوتارو اس اس سی و کونینگ زگ جسکو رو شکست داد😬
•Mohamad•
۱۷ بهمن ۱۴۰۰😂😂😂👌