در یک مسابقه جالب و عجیب، دو خودروی تویوتا GR یاریس و لامبورگینی آونتادور SV در مقابل یکدیگر قرار گرفتهاند.
پیش از آنکه دو خودروی تویوتا GR یاریس تیون شده و لامبورگینی آونتادور SV در یک مسابقه درگ ۴۰۰ متر شرکت کنند، تواناییهای پیشرانه خود را به رخ میکشند. نیروگاه ۱۲ سیلندر لامبورگینی صدایی شبیه یک خودروی فرمول یک دارد اما پیشرانه ۳ سیلندر یاریس هم ترسی به خود راه نمیدهد و حتی شاید لامبورگینی را کمی نگران میکند. البته دلیل نگرانی ایتالیاییها هم شاید به قدرت حدود ۶۰۰ اسب بخاری پیشرانه GR یاریس مربوط باشد.
GR یاریس در مسابقه اول پیروز میشود و مسافت ۴۰۰ متر را با زمان سورپرایز کننده ۱۰.۹۸ ثانیه طی میکند. با اینکه چنین عملکردی در نگاه اول کاملاً احساسبرانگیز به نظر میرسد اما علت پیروزی ژاپنیها را میتوان مشکل همیشگی لانچ آونتادور دانست که رضایتبخش نیست و همین موضوع شکست سوپر اسپرت لامبورگینی را رقم میزند؛ اما زمان برگزاری مسابقه دوم فرا میرسد و خوشبختانه آونتادور SV رو به راه شده و انتقام خود از GR یاریس را میگیرد؛ اما در مسابقه سوم که بازهم تعجب همه را برمیانگیزد، هاچبک پرقدرت تویوتا هیچ نشانی از تسلیم شدن را بروز نمیدهد اما در مسابقه چهارم بازهم لامبورگینی پیروز میدان میشود تا شمار بردهای این خودرو در درگ به عدد سه برسد.
با اینکه تویوتا GR یاریس ۵۹۲ اسب بخاری شانسی در برابر این لامبورگینی پرقدرت نداشته اما آمار نشان میدهد ژاپنیها بهتر از آن چیزی که فکر میکنید عمل کردهاند. بهترین زمان ثبت شده توسط آونتادور ۱۰.۷ ثانیه بوده درحالیکه این رقم برای یاریس به ۱۱ ثانیه میرسد. در حقیقت تفاوت سهدهم ثانیه یاریس با خودرویی که حدود ۲۸۰ اسب بخار قویتر است بسیار تحسینبرانگیز خواهد بود. بیشک افراد بسیاری به قابلیتهای یاریس اطمینان دارند چراکه این خودرو همانند برخی محصولات تیون شده دیگر پس از چند بار مسابقه خراب نمیشود.
قیمت تویوتا GR یاریس دنده دستی با پیشرانه ۳ سیلندر ۱.۶ لیتری توربو در بریتانیا از قیمت معادل ۵۷ هزار دلار شروع میشود و اگر خواهان گیربکس اتوماتیک باشید این رقم به حدود ۵۹ هزار دلار خواهد رسید. بهای این یاریس تیون شده اما به ۱۶۷ هزار دلار میرسد که بیشک قیمت بالایی است اما با این مبلغ میتواند سوپر اسپرتهای زیادی را شرمنده کنید. اخیراً حتی نسخهای از GR یاریس با خروجی ۱۰۰۰ اسب بخار نیز تولید شده است. در طرف مقابل باید گفت لامبورگینی آونتادور SV با پیشرانه ۱۲ سیلندر ۶.۵ لیتری تنفس طبیعی خود حدود ۳۰۵ هزار دلار قیمت دارد. در حقیقت شما با پرداخت حدود ۱۳۹ هزار دلار بیشتر فقط سهدهم ثانیه سریعتر از GR یاریس خواهید بود. اگر فقط روی زمان ۴۰۰ متر تمرکز کنید شاید یاریس را انتخاب بهتری بدانید! از طرفی باید گفت نیروی تولیدی یاریس از طریق گیربکس ۷ سرعته دستی راهی چرخها میشود. صندلیهای عقب این خودرو حذف شده و بجای آن رول بار قرار گرفته است.
در ادامه این رقابت شاهد برگزاری درگ رولینگ ۸۰۰ متر نیز هستیم که مسابقه اول از سرعت ۴۸ کیلومتر در ساعت و دنده ۲ برگزار میشود. پس از اینکه هر دو خودرو یک پیروزی را کسب میکنند نوبت به مسابقه سوم یا نهایی میرسد که تویوتای کوچک توانسته غول لامبورگینی را شکست دهد و پیروز نهایی درگ رولینگ لقب بگیرد. البته یک چالش دیگر هم وجود دارد که تست ترمز از سرعت ۱۶۱ کیلومتر در ساعت است. نکته سورپرایز کننده اینکه یاریس تیون شده علیرغم قدرت بالا از ترمزهای استاندارد استفاده میکند و به همین خاطر آونتادور SV با فاصله حدود یک خودرو پیروز این رقابت میشود.
BlackWing
۱۴ مرداد ۱۴۰۳وقتی محتوا نداری که بزاری یوتوب…
سهیل
۱۴ مرداد ۱۴۰۳وقتی که معنی محتوا رو نمیدونی
BlackWing
۱۴ مرداد ۱۴۰۳ای نامرد 😂
amir
۱۴ مرداد ۱۴۰۳قشنگ ورود کرد خوشم اومد😅😅
BlackWing
۱۴ مرداد ۱۴۰۳حالا جالب اینجاست من کارم تولید محتواست اما بزرگ ترین انگ رو بهم زد 😂
Dariush
۱۴ مرداد ۱۴۰۳شما یکی از فیلم بردارهای سایت آخرین خودرو هستی؟!
علی
۱۵ مرداد ۱۴۰۳فردا یکی میاد پراید ۱۱۱ رو با توربو. تقویت میکنه . میگه رقابت تنگاتنگ پراید هات هاچبک . با لامبورگینی وننو
روز بعد تیتر میزنی تیبا دو. وارد میشود قاتل بوگاتی شیرون
این جور. مطالب مسخره کردن. مخاطب هست. خجالت اوره واقعا. بیای بنویسی. لامبورگینی ۵۰۰ هزار دلاری ۲ ثانیه سریع تر از. تیبا دو۶۰۰ اسبی
فرقشون چیه ؟؟؟؟؟ نگارنده ما رو به تمسخر گرفته یا محتوا گیر نمیاره یا مخاطب نداره. میخواد. از آوازه لامبو سو استفاده کنه شاید چندتا پیدا مخاطب پیدا بشن
Galant.VR4(JDM)
۱۶ مرداد ۱۴۰۳اینکه از یاریس ۳ سیلندر کمی قدرت بگیری و بتونی اونتادور رو بزنی یه چیزه و تقویت تیبا دو و رسیدن به ۶۰۰ اسب یه چیز دیگه جالبترین نکته اینجاست که قدرت یاریس یکبار مصرف نیست و صدالبته که اونتادور صدتا یاریس میارزه
hosen
۱۴ مرداد ۱۴۰۳600 اسب بخار از یه موتور 3 سیلندر
حرفی واقعا نمیمونه دست خوش تویوتا.
Killer
۱۴ مرداد ۱۴۰۳خدا میدونه دودوتا چقدر پول داده که این نارنجک متحرک رو بزارن کنار لامبو!
hosen
۱۴ مرداد ۱۴۰۳همون مقدار پولی که واسه آیونیک 5 میدن همیشه
Killer
۱۴ مرداد ۱۴۰۳اخه آیونیک 5 اندازه ده سال گذشته جاپونیا عنوان کسب کرده و منفجر هم نشده،نیازی به تبلیغ نداره
ولی بعضیا حکم نارنجکو دارن نیاز دارن تبلیغ بشه واسشون
car lover
۱۴ مرداد ۱۴۰۳یکم از دزدیده شدن با نینتندو برامون بگو این هم از عناوینشه؟ یا با اینکه برقیه شتابش هنوز به خیلی از فسیل های ژاپنی نمیرسه؟ یا صدای اون اسپیکراش عجب عناوینی 😂😂
amir
۱۴ مرداد ۱۴۰۳حالا خوبه نیازی به تبلیغ نداره وضعش اینه فقط با خر مش باقر درگ نگذاشته و فقط روزنامه کیهان بهش جایزه نداده
amir
۱۴ مرداد ۱۴۰۳افتخار جاپونیای بیچاره قهرمانی پشت هم تو لمانزه جایی که هیوندای بدبختو اصلا راه نمیدن که بدونه اصلا خوردنیه یا پوشیدنی!!!
JaMsHiD_R1988
۱۴ مرداد ۱۴۰۳آخه گاز سوز
یه تویوتا از پنجاه میلیون آتیش گرفته
https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&opi=89978449&url=https://www.pedal.ir/hyundai/hyundai-kia-recall-3-million-vehicles-fire-risk-park-outside/&ved=2ahUKEwiA1N6Il9uHAxXXHxAIHZU5A7kQFnoECBQQBQ&usg=AOvVaw3f_2FmeYwvEh9amgIzuAlg
هیوندا رو چی میگی که کلا داره آتیش میگیره
همین یاریس که میبینی چهار برابر جایزه های دروغین هیوندا WRC رو برده
چیونیدای
۱۴ مرداد ۱۴۰۳پیام به طور میانگین هر ۲ ساعت یه چپوندای آتیش میگیره
Car love
۱۴ مرداد ۱۴۰۳جا اینکه رشوه بدن واس بودن کنار لامبورگینی بهتره مشکل انفجارشونو حل کنن🙁
کاربر
۱۴ مرداد ۱۴۰۳یه یاتاقان معذرت
یه آتش سوزی معذرت
یه ایموبلایزر معذرت
یه دزددی توسط بچه های ۱۵ ساله برای سرگرمی معذرت
یه عمو مایک بیچاره معذرت
یه عمو بهروز معذرت
یه آمار فروش دروغین معذرت
_____________________________
یه پرفروش ترین خودرو شاسی بلند امریکا (راوفور)معذرت
یه برند معتبر بودن و سگ جون بودن معذرت
یه کرولا با فروش فوقالعاده معذرت
پیام جان دیگه خسته شدم حال ندارم بقیشو بنویسم…
اکسلم در رفت
۱۴ مرداد ۱۴۰۳👍♥️
car lover
۱۴ مرداد ۱۴۰۳هیوندای هم همینطور به جای رشوه دادن باید مشکل دزدیده شدن ایونیک توسط نینتندو رو حل کنه
amir
۱۴ مرداد ۱۴۰۳هیوندا ۳.۳ میلیون فراخوان کرد هنوزم که هنوزه حل نشده🤣🤣🤣
JaMsHiD_R1988
۱۴ مرداد ۱۴۰۳یه طور میگی انگار چایونیک رو بخاطر چشم و ابروش رو بردن تو درگ . اصلا هم پول ندادناااا !!!
یاریس اقلا عنوان سریع ترین سه سیلندر جهان رو یدک میکشه و بیش از پنج برد توی رالی جهانی داشته
چایونیک که حتی همون پایکس پیک هم که ادعا میکرد میبرد رو چی که همونم نبرد؟
بهنام
۱۴ مرداد ۱۴۰۳این car lover و killer خدایی خودتون خندتون نمیگیره فن کره ای هستین و تویوتا یا بقیه ی ژاپنی ها رو مسخره میکنین ؟ 😂
amir
۱۴ مرداد ۱۴۰۳مشخصه چجوری هست یه کم سن و ساله هی فیک میزنه با ادبیات مشابه سعی در تمسخر ژاپنی ها داره ولی دم بچه ها گرم به موقعش قشنگ از خجالتش در میان
.
۱۵ مرداد ۱۴۰۳البته بزن مورد اول نسخه تقلبی چون یکی هم هست با همین اسم.
گاس فرینگ
۱۴ مرداد ۱۴۰۳گلگیرای جی آر یاریسو دیدم یاد نیو پی کی خودمون افتادم
سهیل
۱۴ مرداد ۱۴۰۳با حالت شعر بخونید
لامبو که از یاریس میخوره/ به درد عمش میخوره
علی
۱۵ مرداد ۱۴۰۳یه سمند تیون کنه برو سراغ دوج دایمون و بوگاتی و لامبورگینی بعدش بخودت بگو بوگاتی که از سمند بخوره بدرد خالش میخوره این دیگه چجور فهمی چجور. درکی از خودرو هست
گات
۱۴ مرداد ۱۴۰۳ماشاالله ۱۰۰۰ هزار اسب از یه موتور ۳ سیلندر ۱.۶ یعنی شاهکار
مهدی
۱۴ مرداد ۱۴۰۳چقدر خواستنی شده این یاریس
فکر کن بتونی واردش کنی
بری دور دور
یهی گوله کنی تو اتوبان
علی
۱۵ مرداد ۱۴۰۳گلوله کنی نیم ساعت دیگه یه موتور سوخته رو دستت میمونه هر چیزی یه اصولی داره این ماشین واسه خیابون نیس. این طوری ساخته شده تا یک ساعت توی مسابقه دوام بیاره از سه سیلندر ۶۰۰ اسب بگیری یعنی یه جهنم داخل موتور یه بمب ساعتی داخل کاپوت هست که هر لحظه ممکنه بجای گلوله وارد فضا و تاریخ بشی
شکیبا
۱۴ مرداد ۱۴۰۳یاد یه قسمت تخته گاز افتادم که جرمی کلارکسون و دوستاش سه تا سوپر اسپرت رو برده بودن مسابقات خیابونی همه درگ هاشون رو باختن یه وانت داغون میتسوبیشی دهه هشتاد همشون رو لوله کرد واقعیت اینه که ۹۰٪ خریدارای ماشین های سوپر اسپرت ملاکشون زیبایی و صدا و کلاس و برند ماشینه تا فقط قدرت و سرعت مثلا دوستمون موتور موستانگ رو گذاشته بود رو بنز گوگوشی ادم خوشو خیس میکرد پشتش مینشست این یاریس هم تو همون کلاسه
Mr wrong
۱۴ مرداد ۱۴۰۳دلیل اینهمه پرخاش رو نمیفهمم
محتواهای کار واو که در وهله اول جنبه فان داره
بعدش اینکه این درگ ها میخواد نشون بده تفاوت چقدره
برقی با بنزینی ،ماشین تیون شده با استوک، هایپر کار با سدان و….
میخواد بگه تفاوت سنت و مدرنیته چقدره میخواد بگه یه هاچبک تیون شده در مقابل ی سوپرکار درست و حسابی چ عملکردی داره و نمیفهمم این کجاش بده؟
چرا فک میکنین وقتی لامبورگینی یا فراری بیاد ب یه تیون یا برقی ببازه دگ معنیش اینه بدرد نخوره ؟
تو دنیا فقط ایرانی ب همچین محتواهای هیت میده و برای بقیه مردم جهان خیلی جالب و باحاله
برین پست های یوتیوپ این درگ ها رو بخونین همه کف میکنن ولی اینجا متخصیص صنعت خوردو معتقدن این چیزا فاقد اعتباره
خاص
۱۴ مرداد ۱۴۰۳درسته
ولی نمیدونم چرا خودزنی و تحقیرِ هویتِ ملی در نگاهِ بعضیا نشانهی روشنفکری هست.
آریا
۱۴ مرداد ۱۴۰۳به نظرم اونتادور یه شاهکار واقعی طراحی و صدای اگزوز دیوانه کنندهست حتی اگه یه آرمیچر یا یاریس بخوان باهاش بندازم درحدش نیستن
اگه همه چیز شتابه برید s plad بخرید
Feri
۱۴ مرداد ۱۴۰۳تعجب میکنم چرا تویوتا یاریس جی آر با این حجم وارد نمیشه
ma
۱۴ مرداد ۱۴۰۳چون وارد بشه هیچکس نمی تونه بگیرتش .
منظور پلیس ها ماکسیما و مگان و سراتو ووو بنز سواره تو حساب بکن اون شتاب رو
علی
۱۵ مرداد ۱۴۰۳این درگ یه پیام داره. اونم اینکه. هرچی خودرو و ماشین تیون کنی هزاراسب با ورزن ۹۰۰ کیلو هرچی خودتون رو حر بدین ۲۰۰۰ اسبی هم باشه بازم. درمقابل شاه هایپر کار ها. خدای تنفس طبیعی ها بازنده ای جلوی پادشاه تنفس طبیعی چه توربو باشی . چه سوپر شارژ چه هزار اسب بازم این لامبو هست که برنده هست
این شاهکار لامبو مرجع تمام مقایسه هاشده
هرکسی یه ماشین گیر میاره یه توربو میندازه روش بعدش میدوه سراغ لامبو. تا بفهمه نتیجه کارش چطوری بوده
همایون
۱۵ مرداد ۱۴۰۳هرجوری حساب میکنم جور در نمیاد چجوری لامبو ۲۸۰ اسب از یاریس ۶۰۰ اسبی قویتره چون صحبتی از تقویت کردنش نیست و نسخه کارخونه هم ۸۸۰ اسب قدرت نداره والله
محمدرضا
۱۵ مرداد ۱۴۰۳نمیدونم اینجا چرا همیشه یه عده با هم درگیرن چرا آخه صرف نظر از مطلب نگارنده بنده به عنوان یه علاقمند خودرو که لوازم فروش تعمیرکار و مخترع هم هستم خدمت شما عرض کنم که هر برند خودرو مزایا و معایب خودشو داره بازار واقعا متنوع هست قیاس دو خودرو از کلاس متفاوت اشتباست شکست اوانتادور از یاریس چیزی از توانایی های لامبورگینی کم نمیکنه مگه شما با ماشین فقط میخوای درگ بزنی اونم ۴۰۰ متر بری !!! بایددید هر کس واقعا از یه ماشین چی میخواد؟! یه نفر ممکنه تنوع طلب باشه فقط یه ماشین سریع و قشنگ بخواد دوام براش مهم نباشه دو روز بعد خراب شد یکی دیگه…یه کسی هم دوست داره یه ماشین رو یه عمر سوار شه پاشم تو نزاره تعمیرگاه خوب تویوتا میخره یکی هم مسافت کوتاه و شهری میره هرشب خونش میره ماشین برقیشو میزنه به شارژ !! از هیچ کدومشون هم نمیشه عیب بگیری فقط اینو خدمت شما عرض کنم هنوز هیچکس ماشینی نساخته که هم لوکس باشه بزرگ و پرقدرت و پرفورمنس بالا پرشتاب و کم مصرف باشه هیچ وقت هم خراب نشه هر گلی یه بویی داره هر وقت همچین ماشینی ساخته شد بعد بیاین مدعی بشید و یقه پاره کنید ….
پوریا چالش
۱۷ مرداد ۱۴۰۳چند سال شاید چهار سال ک هر روز با دیدن اونتادور مثل روز اول ک تو کوشیم میبینم احساس میکنم ک بار اولمه کلمه زیبایی با اونتادور معنی گرفت صداش یه دنیاس