تویوتا GR86 و سوبارو BRZ جزو جذابترین خودروهای اسپرت بازار هستند که با قیمت مناسبی میتوان آنها را خریداری کرد. بنظر شما کوپه اسپرت تویوتا GR86 در تست گوزن چه عملکردی خواهد داشت؟
به تازگی خودروی محبوب ژاپنیها در تستهای ایمنی گوزن و اسلالوم شرکت کرده تا تواناییهای خود را نشان دهد. خودروی حاضر در تست از پکیج سفارشی تورینگ سود میبرد که شامل لنت ترمزهای اسپرت و لاستیکهای میشلن پایلوت اسپرت ۴S است. از نظر قوای محرکه تغییری وجود ندارد و پیشرانه ۴ سیلندر ۲.۴ لیتری تویوتا ۲۲۸ اسب بخار قدرت را با گیربکس ۶ سرعته دستی راهی چرخهای عقب میکند.
این خودرو در عرض ۲۴.۲ ثانیه تست اسلالوم را به پایان میرسد و بنابراین رکوردی مشابه مرسدس بنز C300 و رنو مگان E-Tech را ثبت میکند. سریعترین زمان ثبت شده برای تست اسلالوم در مجله KM77 به پورشه تایکان GTS با زمان ۲۱.۵ ثانیه تعلق دارد. راننده خودرو میگوید GR86 فرمان دقیقی دارد اما کنترل پایداری با دخالت در یک لحظه باعث محدودیت شتاب گیری خودرو میشود. تست گوزن برای راننده چالشبرانگیز بوده است چراکه در ابتدا فرمان را سریع چرخانده است که منجر به بیش فرمانی و برخورد با یک مخروط میشود. در صورت مدارا با فرمان و چرخها چنین نقیصهای تا حد زیادی برطرف خواهد شد. خودروی موردبحث همچنین تست گوزن را با سرعت ۷۵ کیلومتر در ساعت تکمیل میکند.
همانطور که میدانید دومین نسل GR86 به عنوان مدل سال ۲۰۲۲ معرفی شد و از آن زمان تاکنون مدلهای سفارشی گوناگونی تولید شدهاند. برای مثال میتوان به مدل تروئنو ادیشن اشاره کرد که ادای احترامی به نسخه اسپرت از نسل AE86 کرولا محسوب میشود. این خودرو به بدنه دو رنگ سفید و مشکی، رینگهای ۱۸ اینچی، دامپرهای کاراتر و ترمزهای برمبو مجهز است. ظاهراً سومین نسل تویوتا GR86 نیز در حال توسعه است ولی باید با قوانین سختگیرانه آلایندگی و ایمنی هماهنگ شود. احتمال دارد از پیشرانه ۳ سیلندر توربوی GR یاریس و GR کرولا به همراه پیشرانهای برقی در این خودرو استفاده شود اما فعلاً چیزی بهصورت رسمی تائید نشده است.
بهنام
۱۷ شهریور ۱۴۰۲سلام ببخشید کامنتم بی مربوطه
کسی خبر داره فروش جدید ایرانخودرو کی میباشید؟
Behnam1012
۱۷ شهریور ۱۴۰۲فعلا خبری مبنی بر فروش جدید سایپا یا ایرانخودرو نیست
حداقل تا بعد از قیمت گذاری جدیدی که تو راهه
هر وقت افزایش قیمت بدن حتما فروش هم پشت سرش میذارن 😒😒😒
اگه مصرف کننده ای الان وقت خریده ، از بازار آزاد بخر
خودروهای کارکرده کم کار مدل سال انتخاب بهتری هم هستن چون افت قیمت بیشتری کردن و بعضی مدل ها مثلا رانا و سورن پلاس بازم نسبت به پارس و 207 دنا پلاس افت قیمت بیشتری داشتند
Enzo Ferrari 2008
۱۷ شهریور ۱۴۰۲آفرین هزار سیصد آفرین
Behnam1012
۱۷ شهریور ۱۴۰۲نسل قبلی بیشتر به دلمه ، طراحی خشن تری داشت
و ای کاش نسخه قوی تری مثلا توربو هم موجود بود
بنظرم کوپه ی اسپورت حداقل 300 اسب بخار رو لازم داره
amir-z
۱۷ شهریور ۱۴۰۲داداش عشق اینجور کوپه اسپورت ها به همین موتور تنفس طبیعی با گیربکس دستیشون هست دیگه
Behnam1012
۱۸ شهریور ۱۴۰۲درسته هرکسی علاقه ای داره خودمم اول تنفس طبیعی دوم سوپرشارژر سوم توربو شارژ پسندمه
ولی بنظرم من 220 اسب کمه برای کوپه ی اسپورت و منطقی تر بود هم مدل تنفس طبیعی هم مدل توربو به عنوان یه تیپ بالاتر عرضه می شد
Tommy
۲۱ شهریور ۱۴۰۲جدیدا ماشین های تویوتا چه رخ خوبی دارن