GR86 لگاسی با یک پیشرانه ۱.۶ لیتری توربوشارژ، ۳۰۰ اسب بخار قدرت تولید میکند.
خودروسازی تویوتا به بهانه برگزاری نمایشگاه سما ۲۰۲۴ نسخهای ویژه از کوپه ۸۶ رونمایی کرده است که ادای احترام این شرکت به مسابقهدهندگان رالی دهه ۸۰ میلادی محسوب میشود. GR86 رالی لگاسی کانسپت این هفته با بهرهمندی از سیستم چهار چرخ محرک و پیشرانه توربوشارژر قدرتمندتر رونمایی شد تا نشان دهد که برند بزرگ ژاپنی هنوز هم میتواند محصولات جذابی را در این زمینه تولید کند. طراحان تویوتا برای هرچه متمایزتر کردن این خودرو از طرح بدنه سهرنگ مشهور تویوتا، رینگهای سفید و کابین مسابقهای استفاده کردهاند که شامل صندلی، فرمان، میلایمنی و… از برند «اسپارو» میشود.
زیر کاپوت نهچندان بزرگ این خودرو یک واحد ۱.۶ لیتری ۳ سیلندر جا خوش کرده است که برخلاف انتظار، توان تولید ۳۰۰ اسب بخار قدرت و و ۳۷۰ نویتن متر گشتاور را دارد. به این ترتیب، GR86 رالی لگاسی که به ادعای تویوتا توان دستیابی به قدرت بیشتری را هم دارد، رقیبی توانمند برای برادر بزرگتر خود، GR کرولا شده است. تصاویر منتشرشده از این خودرو نشان میدهند که قدرت این پیشرانه از طریق یک جعبهدنده تناوبی مسابقهای به هر چهار چرخ منتقل میشود؛ به این ترتیب میتوان دریافت که تویوتا از سیستم دندهدستی دوری کرده اما بهخاطر حفظ روحیه مسابقهای و رالی این خودرو، ترمز دستی هیدرولیکی را در آن تعبیه کرده است.
تویوتا میگوید که توسعه این خودرو برخلاف انتظارات چندان هم آسان نبوده است؛ مهندسان این شرکت محبور شدهاند برای استفاده از سیستم چهار چرخ محرک به تقویت شاسی بپردازند؛ البته این ارتقا به تعبیه و تجهیز پیشرانه تقویتشده هم کمک میکند. آنها در ادامه به قطعات کرولا مانند محور، اسپیندل و… تکیه کردند تا قدرت موتور را به چرخهای جلو هم برسانند. GR86 رالی لگاسی از دیفرانسیل عقب کرولا و نسبتدندههای این خودرو هم استفاده میکند.
مشخص است که این محصول خاص تنها یک نمایش قدرت از طرف برند ژاپنی به شمار میرود و علاقهمندان امکان خرید آن را ندارند. از آنجا که تویوتا به جنبه سادگی تولید، اقتصادیبودن و توجیه مالی هر پروژه خود توجهی ویژه دارد، تصمیمی برای تولید GR86 رالی لگاسی نمیگیرد و آن را در مرحله کانسپت رها خواهد کرد. این برند ژاپنی از کوپه رالی خود در کنار چند محصول مفهومی دیگر در کلاسهای مختلف رونمایی کرده است. نظر شما درباره GR86 رالی لگاسی کانسپت چیست؟ چرا خودروسازانی مانند تویوتا، سوبارو و میتسوبیشی از تولید کوپههای قدرتمند رالیمحور دست کشیدهاند؟
boost10
۱۶ آبان ۱۴۰۳حیف که به فروش نمیرسه
amirkhanzadeh
۱۶ آبان ۱۴۰۳واقعا حیفه
SMS
۱۶ آبان ۱۴۰۳اون همه قدرتو از کجاش در میاره ؟
Mr wrong
۱۷ آبان ۱۴۰۳حیف واقعا وگر نه یکی یه دونه شو میخریدیم
hosen
۱۶ آبان ۱۴۰۳عاشق رینگ هاش شدم خیلی خوشگله
Galant.VR4(JDM)
۱۶ آبان ۱۴۰۳آره واقعا خیلی قشنگه اسم رینگ هم اسپیدلاین سری gtz هست که همین چندین مدل دیگه با پسوند gtz داره یکی از رینگ های محبوب برای دریفت رالی و ریسینگ به حساب میاد به دلیل وزن پایین و استحکام زیادش نسبت به رقبا
تو کشور خودمون اورجینالش کمی قیمتش بالا هست
Galant.VR4(JDM)
۱۶ آبان ۱۴۰۳GT86 و GR86 رو هرجوری بخوای ازش استفاده کنی نه نمیگه
روی gt86 یه توربو ساده gt28 مارک گرت نصب کنی پرواز میکنه چه برسه به نمونه های حرفهای
درجواب پاراگراف آخر باید بگم که میتسوبیشی معلوم نیست با خودش چندچنده از اون طرف هم سوبارو به دلیل برخی مشکلات و ضرر هایی که سر ایمپرزا و BRZ میکنه زیاد روی رالی یا حتی یه خودرو اسپرت توی سبد محصولاتش فکر نمیکنه حتی این نسل از wrx ضعیف و کم جون بود ولی تویوتا با یاریس gr تو رالی عالیه دیگه نیازی به کوپهرالی نداره جدا از اون رقابت آنچنانی هم نیست فقط هیوندای با i20 i30 توی مسابقات همپای تویوتا هست وگرنه بقیه رقبا ضعیف هستن
توی یوتیوب هم یه بندهخدایی میگفت در صورت ادغام میتسو نیسان هوندا احتمال احیا لنسر زیاده با پلتفرم مشترک بین هوندا میتسو
𝐀𝐥𝐢
۱۶ آبان ۱۴۰۳خیلی خوب شده
Siyavash
۱۶ آبان ۱۴۰۳چه عروسکی شده..😍
یانکی من هم فرزند کسی هستم
۱۶ آبان ۱۴۰۳یه کار احمقانه.روی پلتفرم ف عقب برداشتن سیستم موتور عرضی جا کردن بسیار زشت و بی خود.الان که چی مثلا
JaMsHiD-B
۱۶ آبان ۱۴۰۳به یاد سلیکا …
samurai
۱۶ آبان ۱۴۰۳چراغ گرد چهارتایی راحت میشه روی جی ار معمولی نصب کرد عالی میشه
A.R.A.S.H
۱۷ آبان ۱۴۰۳جذاب شده