تویوتا

تویوتا GR86 رالی AWD معرفی شد؛ کوپه رویایی ۳۰۰ اسب بخار!

GR86 لگاسی  با یک پیشرانه ۱.۶ لیتری توربوشارژ، ۳۰۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کند.

خودروسازی تویوتا به بهانه برگزاری نمایشگاه سما ۲۰۲۴ نسخه‌ای ویژه از کوپه ۸۶ رونمایی کرده است که ادای احترام این شرکت به مسابقه‌دهندگان رالی دهه ۸۰ میلادی محسوب می‌شود. GR86 رالی لگاسی کانسپت این هفته با بهره‌مندی از سیستم چهار چرخ محرک و پیشرانه توربوشارژر قدرتمندتر رونمایی شد تا نشان دهد که برند بزرگ ژاپنی هنوز هم می‌تواند محصولات جذابی را در این زمینه تولید کند. طراحان تویوتا برای هرچه متمایزتر کردن این خودرو از طرح بدنه سه‌رنگ مشهور تویوتا، رینگ‌های سفید و کابین مسابقه‌ای استفاده کرده‌اند که شامل صندلی، فرمان، میل‌ایمنی و… از برند «اسپارو» می‌شود.

زیر کاپوت نه‌چندان بزرگ این خودرو یک واحد ۱.۶ لیتری ۳ سیلندر جا خوش کرده است که برخلاف انتظار، توان تولید ۳۰۰ اسب بخار قدرت و و ۳۷۰ نویتن متر گشتاور را دارد. به این ترتیب، GR86 رالی لگاسی که به ادعای تویوتا توان دستیابی به قدرت بیشتری را هم دارد، رقیبی توانمند برای برادر بزرگ‌تر خود، GR کرولا شده است. تصاویر منتشرشده از این خودرو نشان می‌دهند که قدرت این پیشرانه از طریق یک جعبه‌دنده تناوبی مسابقه‌ای به هر چهار چرخ منتقل می‌شود؛ به این ترتیب می‌توان دریافت که تویوتا از سیستم دنده‌دستی دوری کرده اما به‌خاطر حفظ روحیه مسابقه‌ای و رالی این خودرو، ترمز دستی هیدرولیکی را در آن تعبیه کرده است.

تویوتا می‌گوید که توسعه این خودرو برخلاف انتظارات چندان هم آسان نبوده است؛ مهندسان این شرکت محبور شده‌اند برای استفاده از سیستم چهار چرخ محرک به تقویت شاسی بپردازند؛ البته این ارتقا به تعبیه و تجهیز پیشرانه تقویت‌شده هم کمک می‌کند. آن‌ها در ادامه به قطعات کرولا مانند محور، اسپیندل و… تکیه کردند تا قدرت موتور را به چرخ‌های جلو هم برسانند. GR86 رالی لگاسی از دیفرانسیل عقب کرولا و نسبت‌دنده‌های این خودرو هم استفاده می‌کند.

مشخص است که این محصول خاص تنها یک نمایش قدرت از طرف برند ژاپنی به شمار می‌رود و علاقه‌مندان امکان خرید آن را ندارند. از آنجا که تویوتا به جنبه سادگی تولید، اقتصادی‌بودن و توجیه مالی هر پروژه‌ خود توجهی ویژه دارد، تصمیمی برای تولید GR86 رالی لگاسی نمی‌گیرد و آن را در مرحله کانسپت رها خواهد کرد. این برند ژاپنی از کوپه رالی خود در کنار چند محصول مفهومی دیگر در کلاس‌های مختلف رونمایی کرده است. نظر شما درباره GR86 رالی لگاسی کانسپت چیست؟ چرا خودروسازانی مانند تویوتا، سوبارو و میتسوبیشی از تولید کوپه‌های قدرتمند رالی‌محور دست کشیده‌اند؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳۰ رای

علی صفرپور

نویسنده و مترجم سایت پدال٬ کارشناس مهندسی مکانیک

مطالب مشابه

‫۱۳ دیدگاه‌ها

  1. boost10

    ۱۶ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (180 ديدگاه)

    حیف که به فروش نمیرسه

    موافقم 23
    مخالفم 2
    1. amirkhanzadeh

      ۱۶ آبان ۱۴۰۳
      سوابق: (1033 ديدگاه)

      واقعا حیفه

    2. SMS

      ۱۶ آبان ۱۴۰۳
      سوابق: (581 ديدگاه)

      اون همه قدرتو از کجاش در میاره ؟

    3. Mr wrong

      ۱۷ آبان ۱۴۰۳
      سوابق: (337 ديدگاه)

      حیف واقعا وگر نه یکی یه دونه شو میخریدیم

  2. hosen

    ۱۶ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (694 ديدگاه)

    عاشق رینگ هاش شدم خیلی خوشگله

    موافقم 19
    مخالفم 3
    1. Galant.VR4(JDM)

      ۱۶ آبان ۱۴۰۳
      سوابق: (1182 ديدگاه)

      آره واقعا خیلی قشنگه اسم رینگ هم اسپیدلاین سری gtz هست که همین چندین مدل دیگه با پسوند gtz داره یکی از رینگ های محبوب برای دریفت رالی و ریسینگ به حساب میاد به دلیل وزن پایین و استحکام زیادش نسبت به رقبا
      تو کشور خودمون اورجینالش کمی قیمتش بالا هست

      موافقم 14
      مخالفم 2
  3. Galant.VR4(JDM)

    ۱۶ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (1182 ديدگاه)

    GT86 و GR86 رو هرجوری بخوای ازش استفاده کنی نه نمیگه
    روی gt86 یه توربو ساده gt28 مارک گرت نصب کنی پرواز میکنه چه برسه به نمونه های حرفه‌ای
    درجواب پاراگراف آخر باید بگم که میتسوبیشی معلوم نیست با خودش چند‌چنده از اون طرف هم سوبارو به دلیل برخی مشکلات و ضرر هایی که سر ایمپرزا و BRZ میکنه زیاد روی رالی یا حتی یه خودرو اسپرت توی سبد محصولاتش فکر نمیکنه حتی این نسل از wrx ضعیف و کم جون بود ولی تویوتا با یاریس gr تو رالی عالیه دیگه نیازی به کوپه‌رالی نداره جدا از اون رقابت آنچنانی هم نیست فقط هیوندای با i20 i30 توی مسابقات همپای تویوتا هست وگرنه بقیه رقبا ضعیف هستن
    توی یوتیوب هم یه بنده‌خدایی میگفت در صورت ادغام میتسو نیسان هوندا احتمال احیا لنسر زیاده با پلتفرم مشترک بین هوندا میتسو

    موافقم 16
    مخالفم 2
  4. 𝐀𝐥𝐢

    ۱۶ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (1551 ديدگاه)

    خیلی خوب شده

    موافقم 9
    مخالفم 1
  5. Siyavash

    ۱۶ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (811 ديدگاه)

    چه عروسکی شده..😍

    موافقم 9
    مخالفم 1
  6. یانکی من هم فرزند کسی هستم

    ۱۶ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (331 ديدگاه)

    یه کار احمقانه.روی پلتفرم ف عقب برداشتن سیستم موتور عرضی جا کردن بسیار زشت و بی خود.الان که چی مثلا

    موافقم 2
    مخالفم 19
  7. JaMsHiD-B

    ۱۶ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (2796 ديدگاه)

    به یاد سلیکا …

    موافقم 10
  8. samurai

    ۱۶ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (598 ديدگاه)

    چراغ گرد چهارتایی راحت میشه روی جی ار معمولی نصب کرد عالی میشه

  9. A.R.A.S.H

    ۱۷ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (385 ديدگاه)

    جذاب شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا