تویوتا

طرح غیررسمی جذاب از تویوتا GR86 شوتینگ بریک آفرود

تویوتا GR86 و سوبارو BRZ دو برادر دوقلو هستند که اخیرا دهمین سالگرد رونمایی خود را جشن گرفته‌اند. سازنده این دو خودرو برای گرامیداشت این همکاری، نسخه مخصوص به این سالگرد را روانه بازار ژاپن کرده‌اند. یک طراح خلاق نیز با نام هنری «Sugar Cow» به طراحی مدلی خیالی از این خودروها پرداخته که به نظر می‌رسد از نمونه‌های اصلی و واقعی تویوتا و سوبارو بهتر باشد.

این طراح قبلتر نمونه‌هایی شوتینگ بریک از تویوتا GR86 را طراحی کرده بود که نظر بسیاری را به خود جلب کرد؛ البته تولید چنین نمونه‌ای غبرممکن به نظر می‌رسد چون تویوتا هرگز برای تولید یک خودروی کوچک با تولید نه‌چندان زیاد مانند GR86 چنین کاری نخواهد کرد. بااین‌حال، طرح خیالی این طراح زبان طراحی امروزی تویوتا را به طعم زیبایی ب‌ام‌و Z3 کوپه آغشته کرد.

Sugar Cow به‌تازگی نمونه‌ای جدید از GR86 را طراحی کرده که درحقیقت همان شوتینگ بریک قبلی محسوب می‌شود اما این‌بار آن را با تجهیزات آفرود مزین کرده و ارتفاعش را نیز برای استفاده در مسیرهای خارج از جاده، افزایش داده است. کار این طراح مانند کاری است که پورشه با تایکان کراس‌توریزمو انجام داد. البته لامبورگینی نیز قرار است به‌زودی با معرفی مدل اوراکان استراتو، وارد این میدان شود. Sugar Cow در حساب اینستاگرامی خود اعلام کرد که این طرح را به‌عنوان پیوندی میان تویوتا لندکرورز پرادو و تویوتا GR86 معمولی می‌بیند.

نمونه عادی تویوتا GR86 به یک موتور تخت ۲ لیتری تنفس‌طبیعی مجهز شده است که ۲۳۲ اسب بخار قدرت و ۲۵۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند؛ رقمی که برای خودرویی با این ابعاد کافی به‌نظر می‌رسد. تویوتا GR86 و سوبارو BRZ هر به‌صورت دیفرانسیل عقب عرضه می‌شوند.

GR86 خیالی به لطف بهره‌وری از کیت بدنه جدید به تجیزات سفری مختلفی مجهز شده و طراح درکنار افزایش ارتفاع آن، از تایرهای مخصوص آفرود و فنربندی بزرگ‌تر نیز استفاده کرده است. سپرهای جلو عقب با نمونه‌های عادی تعویض شده‌اند تا خودرو چهره‌ای مصمم‌تر و جدی‌تر داشته باشد. طاق چرخ‌ها نیز به رنگ سپرها درآمده و برجسته‌تر و پهن‌تر از قبل شده است. حفاظ فلزی بزرگ و پراغ‌های مه‌شکن جدید نیز به راننده این خودرو اجازه می‌دهند تا با خیال راحت به عبور از مسیرهای دشوار بپردازد (البته هیچگاه این اتفاق نخواهد افتاد).

از دیگر تغییرات ظاهری این GR86 می‌توان به ورودی هوا روی کاپوت، مه‌شکن‌های بالای سقف، باربند بزرگ سافاری، خروجی اگزوز جداگانه برای عبور خودرو از آب و باتلاق و رینگ‌های پوشیده جدید اشاره کرد. نظر شما درباره این طرح جذاب چیست؟ آیا تولید چنین خودرویی برای یکی از مشهورترین تولیدکنندگان خودروهای آفرود توجیه اقتصادی خواهد داشت؟!

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

علی صفرپور

نویسنده و مترجم سایت پدال٬ کارشناس مهندسی مکانیک

مطالب مشابه

‫۶ دیدگاه‌ها

  1. GTC فقط المانی و انگلیسی و ایتالیایی

    ۱ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (526 ديدگاه)

    این چیه انگار از بازی های افرود درش اوردی

    موافقم 11
    مخالفم 3
    1. phonix

      ۱ شهریور ۱۴۰۱
      سوابق: (1878 ديدگاه)

      بازی های افرود رو هم از روی واقعیت می سازن
      بد نشده حقیقتا

      موافقم 16
      1. GTC فقط المانی و انگلیسی و ایتالیایی

        ۱ شهریور ۱۴۰۱
        سوابق: (526 ديدگاه)

        میدونم منضورم این هست که با مزه شده

        موافقم 7
        مخالفم 1
  2. عاشق پدال

    ۱ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (254 ديدگاه)

    بعد چرا هیچوقت این اتفاق نمیوفته؟
    الان حتی کشورای افریقایی کارگاه یا گاراژهای مخصوص این کار دارن. و کشورایی که تحریم نیستن راحت میرن کیت میخرن و یا درست میکنن. مینی رو میکنن افرودر.
    اینا خب رندر هست. کسی بخواد براش درست میکنن. حالا با همکاری شرکت مادر یا مستقل. حتی اون لاستیک رو امروزه میشه راحت تو کارگاه ساخت. الان خیلی کشورای غربی لاستیکهای اتوبوس و کامیون دست دوم رو میخرن بررسی میکنن بعد لایه اولی رو برمیدارن یه لایه دوم میزارن. بعدم با قیمت نصف میفروشن.

  3. AMD

    ۱ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (249 ديدگاه)

    واقعا زیبا و عالی شده .

    موافقم 3
    مخالفم 1
  4. Farzad

    ۲ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (160 ديدگاه)

    تویوتا همیشه عالی هس تو طراحی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا