تویوتا GR86 و سوبارو BRZ دو برادر دوقلو هستند که اخیرا دهمین سالگرد رونمایی خود را جشن گرفتهاند. سازنده این دو خودرو برای گرامیداشت این همکاری، نسخه مخصوص به این سالگرد را روانه بازار ژاپن کردهاند. یک طراح خلاق نیز با نام هنری «Sugar Cow» به طراحی مدلی خیالی از این خودروها پرداخته که به نظر میرسد از نمونههای اصلی و واقعی تویوتا و سوبارو بهتر باشد.
این طراح قبلتر نمونههایی شوتینگ بریک از تویوتا GR86 را طراحی کرده بود که نظر بسیاری را به خود جلب کرد؛ البته تولید چنین نمونهای غبرممکن به نظر میرسد چون تویوتا هرگز برای تولید یک خودروی کوچک با تولید نهچندان زیاد مانند GR86 چنین کاری نخواهد کرد. بااینحال، طرح خیالی این طراح زبان طراحی امروزی تویوتا را به طعم زیبایی بامو Z3 کوپه آغشته کرد.
Sugar Cow بهتازگی نمونهای جدید از GR86 را طراحی کرده که درحقیقت همان شوتینگ بریک قبلی محسوب میشود اما اینبار آن را با تجهیزات آفرود مزین کرده و ارتفاعش را نیز برای استفاده در مسیرهای خارج از جاده، افزایش داده است. کار این طراح مانند کاری است که پورشه با تایکان کراستوریزمو انجام داد. البته لامبورگینی نیز قرار است بهزودی با معرفی مدل اوراکان استراتو، وارد این میدان شود. Sugar Cow در حساب اینستاگرامی خود اعلام کرد که این طرح را بهعنوان پیوندی میان تویوتا لندکرورز پرادو و تویوتا GR86 معمولی میبیند.
نمونه عادی تویوتا GR86 به یک موتور تخت ۲ لیتری تنفسطبیعی مجهز شده است که ۲۳۲ اسب بخار قدرت و ۲۵۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند؛ رقمی که برای خودرویی با این ابعاد کافی بهنظر میرسد. تویوتا GR86 و سوبارو BRZ هر بهصورت دیفرانسیل عقب عرضه میشوند.
GR86 خیالی به لطف بهرهوری از کیت بدنه جدید به تجیزات سفری مختلفی مجهز شده و طراح درکنار افزایش ارتفاع آن، از تایرهای مخصوص آفرود و فنربندی بزرگتر نیز استفاده کرده است. سپرهای جلو عقب با نمونههای عادی تعویض شدهاند تا خودرو چهرهای مصممتر و جدیتر داشته باشد. طاق چرخها نیز به رنگ سپرها درآمده و برجستهتر و پهنتر از قبل شده است. حفاظ فلزی بزرگ و پراغهای مهشکن جدید نیز به راننده این خودرو اجازه میدهند تا با خیال راحت به عبور از مسیرهای دشوار بپردازد (البته هیچگاه این اتفاق نخواهد افتاد).
از دیگر تغییرات ظاهری این GR86 میتوان به ورودی هوا روی کاپوت، مهشکنهای بالای سقف، باربند بزرگ سافاری، خروجی اگزوز جداگانه برای عبور خودرو از آب و باتلاق و رینگهای پوشیده جدید اشاره کرد. نظر شما درباره این طرح جذاب چیست؟ آیا تولید چنین خودرویی برای یکی از مشهورترین تولیدکنندگان خودروهای آفرود توجیه اقتصادی خواهد داشت؟!
GTC فقط المانی و انگلیسی و ایتالیایی
۱ شهریور ۱۴۰۱این چیه انگار از بازی های افرود درش اوردی
phonix
۱ شهریور ۱۴۰۱بازی های افرود رو هم از روی واقعیت می سازن
بد نشده حقیقتا
GTC فقط المانی و انگلیسی و ایتالیایی
۱ شهریور ۱۴۰۱میدونم منضورم این هست که با مزه شده
عاشق پدال
۱ شهریور ۱۴۰۱بعد چرا هیچوقت این اتفاق نمیوفته؟
الان حتی کشورای افریقایی کارگاه یا گاراژهای مخصوص این کار دارن. و کشورایی که تحریم نیستن راحت میرن کیت میخرن و یا درست میکنن. مینی رو میکنن افرودر.
اینا خب رندر هست. کسی بخواد براش درست میکنن. حالا با همکاری شرکت مادر یا مستقل. حتی اون لاستیک رو امروزه میشه راحت تو کارگاه ساخت. الان خیلی کشورای غربی لاستیکهای اتوبوس و کامیون دست دوم رو میخرن بررسی میکنن بعد لایه اولی رو برمیدارن یه لایه دوم میزارن. بعدم با قیمت نصف میفروشن.
AMD
۱ شهریور ۱۴۰۱واقعا زیبا و عالی شده .
Farzad
۲ شهریور ۱۴۰۱تویوتا همیشه عالی هس تو طراحی