تویوتا فروش شاسی بلندهای بزرگ گرند هایلندر و لکسوس TX را به خاطر مشکلات کیسه هوای آنها متوقف کرد.
مشتریانی که امیدوار بودند تا چند روز دیگر پشت فرمان تویوتا گرند هایلندر یا لکسوس TX صفرکیلومتر تحویلی بنشینند باید منتظر بمانند. این خودروساز ژاپنی دستور توقف فروش شاسی بلندهای سه ردیفه گرند هایلندر و لکسوس TX را به دلیل مشکل کیسه هوا صادر کرده است. بنا به گفته تویوتا، کیسه هوای پردهای سمت راننده این خودروها شاید در زمان باز بودن شیشه و وقوع تصادف عمل نکند.
این کیسه هوا درست بالای شیشه نزدیک سر راننده تعبیه شده تا از بخش بالایی بدن او در زمان تصادف محافظت کند. فراخوان موردبحث شامل حدود ۱۴۵ هزار دستگاه گرند هایلندر و TX مدل ۲۰۲۴ است. ژاپنیها طی هفتههای آینده به مالکان خودروها درباره شرایط و زمان مراجعه به نمایندگیهای مجاز تویوتا و لکسوس اطلاعرسانی خواهد کرد. شایان ذکر است گرند هایلندر و TX در کارخانه پرینستون ایندیانا تولید میشوند.
بیشتر بخوانید: تویوتا هایلندر ۲۰۲۴ وارداتی
مدل سال ۲۰۲۴ این دو خودرو اولین سالی است که بهصورت کامل روی خط تولید میروند و تویوتا قبلاً تعداد ۴۸,۸۴۰ دستگاه گرند هایلندر را به فروش رسانده درحالیکه این رقم برای لکسوس TX برابر با ۱۸,۹۶۵ دستگاه بوده است. هر دو شاسیبلند در نسخه پایه به پیشرانه ۴ سیلندر ۲.۴ لیتری توربو مجهز هستند درحالیکه گرند هایلندر با آپشن قوای محرکه هیبرید مکس ۳۶۲ اسب بخار و لکسوس TX با پیشرانه پلاگین هیبرید ۴۰۶ اسب بخار نیز قابل انتخاب است. نهایتاً باید گفت قیمت گرند هایلندر و TX مدل ۲۰۲۴ به ترتیب برابر با ۴۴,۷۱۵ و ۵۵,۰۵۰ دلار خواهد بود.
Kato
۴ تیر ۱۴۰۳چیزی نیست …
بزرگش نکنید…
Car love
۴ تیر ۱۴۰۳تو دو هفته گذشته فقط ده تا گند بالا آوردن جاپونیا
کلا با ایمنی مشکل دارن🤣🤣
NAVID۰۰۹۸
۴ تیر ۱۴۰۳سوناتا بخر تا وسط جاده یاتابان بزنه / تویوتا نخر!!!
کسرا
۴ تیر ۱۴۰۳انسانی که از چیزی سردر بیاره برخلاف تو تو ذهنش از چیزی کلیشه درست نمیکنه…
شما فقط هر طوری شده ژاپن رو خوب بچسب ژاپن آشغالم درست کنه کره و چین هم رولزرویس تو اینقدر نابغهای که باز ژاپن رو انتخاب میکنی
آفرین بهت…
پیام۲
۵ تیر ۱۴۰۳آخه مشکل اینه ژاپن آشغال درست نمیکنه چین هم رولزرویس درست نمیکنه
amir
۴ تیر ۱۴۰۳یادت نیست یکم پیش کره ایا مرز های گند زدن رو جابجا کردن حالا اومدی اینجا برامون ت رول میکنی؟
بکارگیری کودکان کار در تولید
فراخوان ۳.۳ میلیونی بخاطر آتیش سوزی
۱۰برابری آمار دزدی بخاطر نداشتن ایموبیلایزر
افسانه عمومایک و گندزدن در زمینه خدمات دهی
باتری خالی کردن آیونیک ۵
ممنوعیت فروش جی وی شصت در خود کره
دو بار فراخوان ۴۶۰ هزارتا تلوراید بخاطر راه افتادن از پارک و آتیش سوزی بخاطر صندلی
ریختن رنگ ماشینا
تست ایمنی سانتافه نیو
یاتاقان زدن موتور های لامبدا
آتیش سوزی هیوندای i30n وسط مسابقه
توقف تولید چندین مدل بخاطر فروش پایین…
یوسف
۴ تیر ۱۴۰۳هیچی نگیم بهتره…..
Mosi
۴ تیر ۱۴۰۳الان دوباره بحث های احمقانه شروع میشه
کرگدن باواریا
۴ تیر ۱۴۰۳خودت با این کامنت داری شروع میکنی علنا!
ضمن اینکه لطفا اون چند نفر رو مخ که همه میدونیم کیه با ۴ تا اکانت… لطفا ریپلایشون نکنین تا یاد بگیرن هم سطح ماشینای هندی هستن نه لکسوس.
ممد ژانگولر
۴ تیر ۱۴۰۳ژاپن کشور مهد انفجارها. از بمب اتم بگیر تا انفجار ماشیناش و کیسه های هوا و در آخر بابل های جناب آقای آکیو تویودا .
فکر کنم آخرش ی مرامی به افتخار ورود رقیب سنتیش چین بذاره و کلا منفجر بشه تموم بشه بره 😅
Ahmad
۴ تیر ۱۴۰۳ببینید دوستان وقتی حضرت علی به شهادت رسید در مسجد کوفه همه گفتن علی در مسجد چکار میکرده مگه علی هم نماز میخانده یعنی رسانه چه قد تاثیر داره که کسی رو که خوبه بد جلوه بدی قضیه تویوتا هم همین شده اینقدر ماشین کم استهلاک و کم خرج و بادوام هست حالا رسانه دست به تخریب همچین برند معتبری میزاره یه روز میگن مشکل کیسه هوا یه بار باز میگن مشکل ایمنی یه بار میگن تویوتا یاتاقان زد و غیره ولی بدونید که تویوتا اثبات شده هست
Killer
۴ تیر ۱۴۰۳دیگه کم مونده بود جاپون فنا به حضرت علی متوسل بشن واس ماست مالی!!!
سه چرخ سازان با عدم رعایت کیفیت و احترام به مشتری ثابت شدن! هنوز خبر تقلب تو ایمنی و یاتاقان فراموش نشده که این اومد
ALI.A.NLANSR
۴ تیر ۱۴۰۳باز اونا به فکر امنیت مشتری هستند اما ما…..
Taha Ayoobi
۴ تیر ۱۴۰۳طرف با تارا تو جاده چپ کرده بود، ایربگ باز نشده بود.
شاهرخ شریفیان
۴ تیر ۱۴۰۳از زمان اختراع ایربگ تاکنون تویوتا با ایربگ از سنسور و پروگرمش تا فلز محفظه انفجار ، پارچه ایربگ و پودر ذرت بینش جهت نچسبیدن پارچه و سُر خوردن بدن از رو ایربگ و بعد هم ریباند بدن مشکل داشته . الان هم تحت فشار قیمت پایین چینی ها مشکلات رو به افزایش خواهند بود . از هر کسی با تویوتا تصادف کرده بپرسید تجربیاتش رو در این زمینه خواهد گفت . حالا می اندازد گردن پرووایدر و know how مربوطه .
! i M α η δ υ α R
۴ تیر ۱۴۰۳داداش اینهایی رو که گفتی می تونی اثبات هم بکنی یا یه چیزی شنیدی و گفتی بیام اینجا بگم و برم …
طبق ادعای شما تویوتا با تکنولوژی عهد تیر و کمون تا به امروز ماشین فروخته و کیفیت ایربگش هم در سطح فرغون قرار داره !!!
اگه منظورت برند تاکاتا هست که قضیه اش معلومه و بحثش جداست و به فراری هم ایربگ فروخته …
اما اگه تمام این مشکلاتی که گفتی صرفا برای ایربگ تویوتا اتفاق افتاده و به شخصه لمس کردی تعجب میکنم چگونه جان سالم بدر بردی ؟
یا اون کسی که برای شما تمام این مشکلات رو ( لمس ) تعریف کرده چگونه جان سالم بدر برده !!!!!
از این گذشته چرا رسانه ای نشده !!!
در حالی که یه بابایی توی آمریکا تصادف کرد و زنده و سالم موند و همه دنیا هم خبر دار شدن …
اینم لینک عکس های اون تصادف …
https://toyotatimes.jp/en/upload_images/13658470681826.png
https://toyotatimes.jp/en/upload_images/FJ%20Trey%20TTOG-80.jpg
https://toyotatimes.jp/en/upload_images/Wrecked_FJ_original.jpg
https://toyotatimes.jp/en/upload_images/13678599557307.jpg
اینم متن خبر …
( منبع toyotatimes.jp )
: Surviving a Crash in a Toyota: A Paramedic’s Selfless Act to Save Others …
On February 11, a massive crash involving more than 130 vehicles occurred on the icy interstate in Fort Worth, Texas, in the U.S.
Trey McDaniel, a paramedic who was heading to work in his beloved FJ Cruiser, was one of the many involved in this deadly pile-up.
McDaniel clearly remembers how the accident happened. He stepped on the brakes immediately after hitting a patch of black ice, but it was too late and his FJ Cruiser was sent skidding, tapping the car in front of him. However, it did not end there. He was immediately gripped by a bigger sense of horror.
“In my rear-view mirror, I saw an out-of-control 18-wheeler hurtling toward me. I just took a moment to grip the steering wheel and braced myself for impact,” McDaniel says.
His beloved FJ Cruiser was destroyed. But McDaniel survived the crash. Despite bruises all over his body, he managed to crawl out the window of his mangled FJ Cruiser. That’s when he understood the full scope of the crash: more than 100 vehicles piled up in front and behind him.
Although he was wobbling from the shock of the accident, the very first thing he did was to go and help other victims.
“Everywhere I heard people screaming to be rescued, which I’ll never forget. My adrenaline was pumping, and I just felt, as a paramedic, I had to do something,” he recalls.
Being already in uniform, he rushed to the wrecked vehicles and started helping people out with emergency crews who arrived at the scene. By how he was acting, nobody could tell that he himself was a victim of the crash. Only later, an emergency crew noticed the wounds on his face and body, and said, “Wait a second. Were you part of it?”
McDaniel was taken to the hospital once the rescue operation was settled.
McDaniel posted on Reddit, a popular social media platform, about the incident.
Seeing the photo of the totaled car, people were amazed that McDaniel survived the accident, and his selfless act to save people while being injured himself gained much praise. A team in Toyota Motor North America (TMNA), headquartered in Texas, was one of those who saw the post.
A few days later, a reply from Toyota was posted on Reddit.
TMNA was impressed with and grateful for his sacrificial act, and decided to find a vehicle replacement for McDaniel: a 4Runner TRD Pro.
On February 25, two weeks after the accident, the vehicle presentation took place at a Toyota dealer.
“Despite having freezing temperatures, when I first heard about your heroic action, my heart warmed up,” said TMNA President and CEO Tetsuo “Ted” Ogawa. “Your story melted all our hearts at Toyota. Our company has a long-standing core value of respect and care for people. On behalf of all of us at Toyota, thank you from the bottom of our hearts. You are a true hero.”
Bob Carter, Executive Vice President of Sales, also expressed his appreciation for McDaniel. “Your selfless act has inspired all of us. And we’re grateful you’re here today, and honored to have you as part of the Toyota family. Thank you, Trey.”
The “Toyota family” Carter referred to meant not only that McDaniel is Toyota’s loyal owner, but also that he was really a part of Toyota’s business. Coincidentally, McDaniel had worked as a sales associate at a Toyota dealership before becoming a paramedic. In fact, it was the dealer he used to work at, Texas Toyota of Grapevine, that the presentation took place.
Even after McDaniel left the dealership, he has continued to own Toyota vehicles. He’s especially thankful for his beloved FJ Cruiser. “It did its job, and I’ll always be thankful… for the rest of my life,” he says.
“I still can’t believe it. This is the most incredible thing that has ever happened to me,” McDaniel commented at the presentation when he was given the keys to the new 4Runner.
It must have been hectic days for McDaniel…having been involved in a crash, helping people, and many people starting to call him a “hero” for what he did. Nonetheless, he remained calm and modest.
A few days after the crash, he was having an interview with a local TV station where he was told, “You are a hero.” He replied, with a little expression of shyness on his face, “Thank you, I’ll take it. But as a paramedic, I just do what everyone else in my field does. We’re all heroes.”
In his words, what we see is not about his personal satisfaction, but rather, his sincere commitment to his mission of saving people, and consideration for others who share the same mission.
B2
۴ تیر ۱۴۰۳چه جالب . این بنده خدا که بهیاره خودش تصادف میکنه اونم زنجیره ای ، ۱۳۰ تا ماشین میکوبن به هم . از پشت هم ۱۸ چرخ میزنه بهش . ماشینشم که اون FJ باشه له شده . بعد زنده میمونه هیچ ، میره بقیه رو که گیر کردن تو تصادف نجات میده
آخرشم یدونه 4Rummer TRD Pro بهش میده تویوتا . آدم چه چیزا میبینه
خوبه تصاویر و اسنادش هست وگرنه صد در صد چاخان بود
! i M α η δ υ α R
۴ تیر ۱۴۰۳زمان خودش خیلی سر و صدا کرد …
عمیقا معتقدم زنده موندش معجزه خداست ، اما برای اینکه معجزه ، در بستر زندگی مادی رخ بده ، به اسباب مادی هم نیاز هست و باید در طول اراده خداوند ، درون یه وسیله نقلیه گردن کلفت و مطمعن قرار داشته باشی که خواست خدا اتفاق بیفته …
شاهرخ شریفیان
۴ تیر ۱۴۰۳سلام ایمان خان . ببینید اگر toyota airbag issues یا toyota airbag lawsuit یا toyota airbag unit recall را سرچ بفرمایید تعدادی از فیصله های دادگاه و خارج از دادگاه تویوتا با انبوهی از شاکیان را می بینید . مشکلات سنسور های مختلف ایربگی از قبیل سنسور وزن سرنشین و آسیب هزاران تا یونیت به خاطر نوسان برق و مبالغ چند ده میلیون دلاری توافقات . اینجا ما نمی خواهیم وقت دوستان را بگیریم . نکته ای هم که پیرامون ایمنی فرمودین ، ببینین ، تویوتا هرگز ناایمن نبوده . جمع زیادی از قشر متوسط جوامع را زنده برده و زنده آورده است . اما همیشه لب مرز استاندارد الزامی پیش رفته نه یک قدم جلوتر . هر لحظه استاندارد تصادفی یک مرحله میلیمتری رفته جلو تویوتا محکم چند نمره poor قرمز پر رنگ آورده و رد شده است. اگر اطاله کلام نمی شد ده ها فیلم تست اسمال اوورلپ سمت راننده لکسس ۲۰۱۳ و ۱۴ ، و کَمری جات سمت سرنشین اسمال اورلپ حوالی ۲۰۲۱ وقتی تازه استاندارد شد می فرستادم . در iihs موجود است . ملاحظه بفرمایید چگونه آکوپانت کمپارتمنت آسیب می بینه و سرنشینان آسیب های جدی می بینند . حتی در لکسس آی اس راننده ایربگ را لمس هم نمی کند . چراغ همینطور ، اخطار کمربند سرنشین عقب همینطور و فراوان است . مقصودم این نیست تویوتا بد است یا فلانی خوب . اما می گویم تعصب به طور کل از جنبه سلبی یا ایجابی چیز خوبی نیست . مگر اینکه منافع ریالی خوبی برای انسان داشته باشه که اون بحثش جداست .
! i M α η δ υ α R
۵ تیر ۱۴۰۳شاهرخ عزیز تمام اطلاعات شما به فرض ، درست و دقیق و متقن …
سوالم از شما اینه در نهایت این سابقه نسبتا ضعیف ایمنی ایربگ تویوتا ، چقدر به طور کلی روی کاهش فروش این برند تاثیر داشته ؟
آیا نقایص مطرح شده ، در نهایت اونقدر جدی و دایمی و رفع نشدنی بوده که بتونه تصویر برند رو کاملا مخدوش کنه ؟
تویوتا یک برند اقتصادی ساز هست و این حرف شما رو که “” همیشه لب مرز استاندارد الزامی پیش رفته نه یک قدم جلوتر “” رو من 100هزار % قبول دارم …
دلیلش اینه یک قدم از مرز استاندارد جلوتر رفتن یعنی صرف دلار های اضافی برای تحقیق / توسعه / ساخت و پرداخت و …
بدیهی است که یک برند اقتصادی در رقابت با دیگر برندها به فروش بیشتر و فروش بیشتر و فروش بیشتر ، فکر می کنه …
طبق استراتژی خودش ، بر سر دلار به دلار اضافی که می تونه کسب کنه ، تمرکز می کنه …
نه دلار به دلار اضافی که باید برای خرج های ( از دید خودش ) غیر ضرور هزینه کنه …
من نه روی تویوتا رو می شورم و نه هیچ برندی رو …
اما در نهایت می خوام بگم در زندگی گل و خار کنار هم قرار دارند …
من مصرف کننده اولا باید توانم رو به لحاظ مالی قوی کنم که از برندهای بهتر خرید کنم …
اگر نشد باید با تحقیق دنبال بهترین اقتصادی ساز دنیا بگردم که باز به برندی مثل تویوتا می رسیم طبق آمار …
کمال گرایی روی کره زمین ، بیشتر وقت ها ، غیر منطقی به نظر می رسه …
در حالی که حقیقتا غیر منطقی نیست …
به نظرم ، واقعی یعنی ناقص …
ارادت …
صدرا
۴ تیر ۱۴۰۳پنج کیلو تخمه گرفتم دعوای کره ای فنا و ژاپنی فنا رو ببینیم 😂
کرگدن باواریا
۴ تیر ۱۴۰۳والا امثال شما بیشتر از اونا تهوع آور ترین 🤮
صدرا
۴ تیر ۱۴۰۳جدی میفرمایید پس ما اینارو از کجا در آوردیم 🗿😂
RezaRs
۴ تیر ۱۴۰۳یاد ماجرای پرادوی سلطان علی دایی افتادم
پرادوشون موقع تصادف ایربگ باز نمیکنه و خیلی داغون میشن تا حد مرگ میرن بعد پیگیری و شکایت رسمی از تویوتا میکنند بعد که کارشناسی میشه ابعاد پرونده مشخص میشه مالک اول خودرو ( قبل از علی اقا) ورداشته ایربگ هارو غیر فعال کرده که اگر تصادفی بود برای داشبورد و کمربند ها و ایربگ جدید و … خرج نکنه
واقعا عجیبه که بعضی ها فکر میکنند امکانات ایمنی هزینه است
Mohammad
۴ تیر ۱۴۰۳خودرو های افرودی یه آپشنی دارن که ایربگ ها رو خاموش میکنه ، تا وقتی خودرو شیب زیادی از بغل میزنه (مثل تپه های شنی ) سنسور باز شدن ایربگ فعال نشه و ایربگ ها باز نشن ، اسم دقیق این اپشن یادم نیست ولی تو بررسی خودروهای آفرودی مثل لندکروز دیدمش ، به این نکته هم باید توجه بشه
nardo
۴ تیر ۱۴۰۳برم پفیل بیارم که قراره تو کامنتا جنگ بشه
ارسلان
۴ تیر ۱۴۰۳چقدر عالیه که یک خودروساز
تا این قدر حواسش به محصولاتش باشه
تولید در تیراژ بالا بلاخره برای هر شرکتی و هر اجناسی
ممکنه خطا داشته باشه و فقط درصدش رو میشه کمتر کرد
تویوتا نمیزاره مشتری هاش کمبود حس کنند
B2
۴ تیر ۱۴۰۳«پردهای سمت راننده این خودروها شاید در زمان باز بودن شیشه و وقوع تصادف عمل نکند»
خودروهای جدید چند نوع ایربگ دارن . یکیش شاید کار نکنه اونم شاید ! چقد جالبه همچین ایرادایی منجر به توقف فروش موقتی چند صد هزار خودرو میشه . البته علاوه بر استانداردای بالای تویوتا و لکسوس ، قوانین هم شوخی با کسی نداره . مقایسه ش با وضع مملکت خودمون واقعا اسف باره . خودروسازا اون قدر وقیحن که میگن برخورد با زاویه و سرعت مناسب نبوده و ایربگ کار نکرده !
۴ تیر ۱۴۰۳چیکار میکنید تکلیفتون با خودتون مشخصه؟!
kasra
۴ تیر ۱۴۰۳هی ژاپینی های قدیم
JDM❤🇯🇵
۶ تیر ۱۴۰۳هروقت میام نظرات سایت پدال رو بخونم کلا بحث سر ماشین های آلمانی ژاپنی و آمریکایی بوده سایت پدال کرم از تو هست یه بار خوبی های اینارو بگو اینقدر بدی هاشون رو نگو