گرندهایلندر با ارائه فضای خوب، راندمان مناسب و امکانات کافی نظر هر خریداری را به خود جلب میکند.
کاربردی بودن و ظاهر جذاب دو مولفه اولیهای به شمار میروند که نگاه بسیاری از خانوادههای متوسط آمریکایی را به خود جلب میکند. هایلندر تاکنون بهاندازهای قابل اعتماد بوده که در بسیاری از آن بهعنوان خودروی پشتیبان برای انجام بررسیهای خودرویی و… استفاده میکنند؛ درحالیکه بهصورت ایدهآل، بهترین نوع خودروی پشتیبان مینیونها هستند که فضای زیاد و راحتی مناسبی را در اختیار سرنشینان قرار میدهند. بهترین نوع خودروهای پشتیبان بزرگ هستند و برخلاف جثهشان چیز زیادی از راننده خود نمیخواهند؛ هاینلدر هم دقیقا همین خصیصه را دارد.
سال گذشته تویوتا برای بستن کوچکترین حفرهها میان کلاسهای خودرویی خود، گرند هایلندر را معرفی کرد تا میان دو مدل هایلندر و سکویا فاصلهای نماند. این خودروی سهردیفه را میتوان یک محصول هدفمند دانست که از نیاز مخاطبانش آگاه است و نسبتبه یک مینیون شمایل بهتری دارد.
همانطور که محصولات کاربردی تویوتا انتظار میرود، گرند هایلندر هم یک موفقیت بزرگ است؛ ژاپنیها در ژوئن ۲۰۲۳ آن را روانه بازار ایالاتمتحده کردند و توانستند تا پایان همان سال بیشاز ۴۸ هزار دستگاه از آن را به فروش برسانند. در مقام مقایسه، فروش سکویا نصف این رقم بود.
خوشبختانه محصول تازه تویوتا در دنیای تکنولوژیک امروز حرفی برای گفتن دارد؛ نمایشگر اطلاعات-سرگرمی بزرگش کاربرپسند محسوب میشود. درک نمایشگر روبهروی راننده هم پس از مدتی استفاده کاملا راحت میشود. کلیدهای کنترل سیستم تهویه فیزیکی هستند و بهطور کلی چیزی به اسم روند یادگیری در کابین این خودرو معنا ندارد.
از ویژگیهای خانوادهپسند گرند هایلندر میتوان به درگاههای USB متعدد، فضای بار کافی، نگهدارنده لیوان و تلفنهوشمند و صندلی حذفشونده ردیف دوم اشاره کرد. هرچند که فضای بار کاملا مناسب به نظر میرسد اما افراد بلندتر از ۱۸۰ سانتیمتر ممکن است فضای سر ردیف سوم را چندان نپسندند. مالک میتواند صندلیهای ردیف سوم را برای دسترسی به فضای بار بیشتر تا کند.
خودروی مورد آزمایش در این بررسی، بهتری نمونه گرند هایلندر، پلاتینیوم ادیشن، است که به پیشرانه هیبرید مکس تویوتا مجهز شده و برچسب قیمتی ۵۹,۷۸۰ دلاری را با خود به دوش میکشد. فضای کابین با چرم قهوهای زیبا پوشانده شده و بههمراه پارچه شبهجیر فضای نهچندان لوکس بلکه مرتب را رقم زده است. راحتتر بگوییم: لکسوس نیست اما ارزان هم نیست.
موتور برقی مدلهای مجهز به هیبرید مکس بین موتور درونسوز و جعبهدنده ۶ سرعتی قرار میگیرد و نهایتا تمام قدرتش را برای ارائه به هر چهار چرخ آماده میکند. هرچند تویوتا برای بهرهوری گرند هایلندر از قدرت بیشتر، یک موتور کوچک را هم در محور عقب قرار داده است. این مجموعه قوای محرکه رویهمرفته ۳۶۲ اسب بخار قدرت و ۵۴۲ نیوتنمتر گشتاور تولید میکند.
کارکرد موتور در جاده و خیابان عالی قلمداد میشود؛ گشتاور کافی و ترکیب بیمانند قدرت بنزینی موتور ۲.۴ لیتری ۴ سیلندر توربوشارژ و موتورهای برقی بیشتر صدای یک موتور V6 را در گوش راننده تداعی میکند. هرچند نمیتوان سیستم برقی پیشرانه را فراموش کرد اما گرند هایلندر میتواند در بخش صدا، رانندهای را که از پشت فرمان یک شاسیبلند V8 بیرون آمده را راضی نگه دارد.
به این نتیجه میرسیم که پیشرانه، گل سرسبد ویژگیهای هایلندر به شمار میرود. این شاسیبلند خانوادگی، بزرگ و سنگین است و هرنقطه آن هم این حس سنگینی را به سرنشینان القا میکند. پیچش بدنه در پیچها کاملا احساس میشود. با فشردن پا روی پدال گاز هم تمام وزن بدنه احساس میشود. کیفیت سواری هم بهطور کلی مطلوب است اما با گذر برخی چالهها متوجه میشوید که سیستم تعلیق برای کنترل مناسب وزن بالا تحت فشار زیادی قرار گرفته است.
در این مرحله جا دارد یادی کنیم از رقبایی چون مزدا CX-90 که درعین بهرهمندی از ظاهر جذاب و راندمان بهتر، فضای کمتری را در اختیار مالک قرار میدهد. درهرصورت، خریدار این خودرو نگرانیهای بیشتری دارد تا اینکه تمام وقت خود را روی خودرو خود بگذارد. گرند هایلندر یک شاسیبلند کمزحمت محسوب میشود که میتواند خریداران زیادی را به سمت خود جذب کند.
آخر یک روز کاری ۱۲ ساعته، تنها چیزی که مرد خانه نیاز دارد یک خودروی مطمئن است که بتواند خودش، خانوادهاش را وسایلشان را جابهجا کند و چیزی زیادی را از او نخواهد. نظر شما درباره تویوتا گرند هایلندر هیبرید مکس چیست؟ آیا کاربردی بودن این خودرو آن را به گزینهای بهتر از مزدا CX-90 یا لکسوس TX تبدیل میکند؟
مشخصات فنی تویوتا گرند هایلندر هیبرید مکس ۲۰۲۴
پیشرانه | ۲.۴ لیتری ۴ سیلندر توربوشارژ هیبریدی |
خروجی | ۳۶۲ اسب بخار قدرت/ ۵۴۲ نیوتنمتر گشتاور |
جعبهدنده | ۶ سرعتی خودکار |
محور محرک | چهار چرخ محرک |
وزن | ۲,۲۳۱ کیلوگرم |
ظرفیت | ۷ نفر |
ظرفیت یدککشی | ۲۲۶۸ کیلوگرم |
قیمت | ۵۸,۴۷۵ دلار |
قیمت نمونه مورد آزمایش | ۵۹,۸۷۰ دلار |
H2
۱۰ اسفند ۱۴۰۲واقعا عالیه
لکسوس TX که بر اساس این ساخته شده بالاترین نسخه اش حدود 80 هزار دلاره
برای کسی که پول اونو نداره این عالیه
net
۱۰ اسفند ۱۴۰۲جلوپنجره های جدید تویوتا و لکسوس که رفته داخل سپر بد هست و کم کم بخاطر اینکه تویوتا و لکسوس جلوپنجره رو حذف می کنند باید به جای جلوپنجره بگیم جلوسپر مثل جلوسپر این ماشین
Killer
۱۰ اسفند ۱۴۰۲بهتره فراخوان ۱ میلیون و ۳۰۰ هزار دستگاهی تویوتا تو این هفته رو بررسی کنین!
H2
۱۰ اسفند ۱۴۰۲نیازی به بررسی من و شما نیست
خودشون بررسی میکنن و حلش میکنن مثل فراخوانهای قبل و ادعایی هم نیست که بازم فراخوان ندن حتی بزرگتر از این
و البته با تمام این اوصاف فروش و محبوبیتش هم هرسال بیشتر و بیشتر میشه
Taha Ayoobi
۱۰ اسفند ۱۴۰۲Killer جنسیس فراخوان داد یا نه آخر؟
با هنوز مردم تو فضای باز پارک کنن که اگه ماشین منفجر شد کسی آسیب نبینه؟
سالار فصل
۱۰ اسفند ۱۴۰۲یکی از اکان اصلی تویوتای 13 میلیونی در سال 2024
Dark Knight
۱۰ اسفند ۱۴۰۲واقعا به عنوان یه suv خانوادگی معرکه هست از همه نظر کامله و هیچ ایرادی نمیشه ازش گرفت و از همه مهم تر مثل بقیه تویوتا ها وقتی میخریش خیالت از قابلیت اطمینان ( همین که خرابی نداره و میتونه ده ها سال بدون کوچک ترین خرجی برات کار کنه ) و ایمنی ماشین راحته چون میدونی طرف حسابت تویوتا ژاپن هست نه چیز دیگه ای ❤️ 🇯🇵
Yaghoob
۱۰ اسفند ۱۴۰۲تویوتا بازار رو خوب میشناسه .
زیبا
قابل اعتماد
کم استهلاک
قیمت مناسب.
نه تنها هایلندر بلکه اکثر تولیداتش این چند ویژگی رو دارند .
Taha Ayoobi
۱۰ اسفند ۱۴۰۲خیلی عالیه
لکسوس TX رو تازه شنیدم اسمشو
جومونگ
۱۰ اسفند ۱۴۰۲هر آن چیزی که یه خانواده متوسط از یه ماشین خانوادگی میخواد رو این ماشین داره . فضای مناسب ، کیفیت عالی ، قابلیت اطمینان بالا ، هزینه های تعمیر پایین ، بازار فروش پر رونق ، قیمت مناسب و کاملا معقول ، قدرت عالی و سیستم دو دیفرانسیل ، هیبرید و کم مصرف ، …
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۱۱ اسفند ۱۴۰۲حدود 7 تا ۸ لیتر در صد کیلومتر مصرف میکنه
سرعتگیری صفر تا صد کیلومتر برساعت ۷- ۸ ثانیه
Arshia m3csl
۱۰ اسفند ۱۴۰۲اینقدر خوشگل و لوکسه لکسوس tx نیاز نبود به نظرم چون لکسوس rx بود و لکسوس tx یک جورایی اضافه کاریه ولی واقعا ماشین خوب و خاصیه
جومونگ
۱۰ اسفند ۱۴۰۲rx میان سایزه اما tx فول سایز و سه ردیفه ست .
Taha Ayoobi
۱۰ اسفند ۱۴۰۲پس lx این وسط چی میشه؟
علیرضا
۱۰ اسفند ۱۴۰۲چرا قالپاق موتورش انگار اضافس😅
زیر قالپاق موتور هم یه انجین تیباطور نصب شده😅
مجتبی .
۱۱ اسفند ۱۴۰۲نکته جالبش این بود در کنار تمام موارد که برای خانواده رعایت کرده به فکرراننده عشقی هم بوده: گرند هایلندر دربخش صدا میتواند راننده ای که ازپشت فرمان یک v8 آمده راراضی کند. آفرین تویوتا. میتونه بره اونایی که بیرون شهر پارک کردن روهم بیاره شهر😉
گات
۱۲ اسفند ۱۴۰۲یکی از بهترین شاسی بلند های فول سایز