با وجود معرفی نسل ششم تویوتا هایس در سال ۲۰۱۹، نسل قبلی همچنان در ژاپن عرضه میشود و حالا یک بهروزرسانی جزئی را تجربه کرده است.
هرچند تویوتا نسل ششم هایس را در سال ۲۰۱۹ رونمایی کرد اما نسل پنجم همچنان در بازار داخلی ژاپن عرضه میشود و حالا برای سال ۲۰۲۴ یک بهروزرسانی جزئی را تجربه کرده است. این ون محبوب از سال ۲۰۰۴ تقریباً بدون تغییر در حال تولید است اما به دلیل طول کمتر به خاطر قرار گرفتن کابین روی پیشرانه، در ژاپن هنوز هم محبوب است و تویوتا سعی کرده با بهروزرسانیهای جزئی اما مکرر، این ون سالخورده را همچنان برای خریداران ژاپنی تازه و بروز نگه دارد.
بااینحال، سعی نکنید بهروزرسانیهای ظاهری را پیدا کنید زیرا طراحی بیرونی نسل پنجم هایس برای مدل ۲۰۲۴ تغییری نداشته است. بااینحال، تویوتا پکیج جدیدی بنام رنگ زمین را برای این ون ارائه کرده است که صرفاً برای تیپ پرچمدار دیزلی GL قابل سفارش است. این پکیج شامل رنگ بیرونی خاکی به همراه جلوپنجرهٔ مشکی مات میشود درحالیکه سپرهای رنگ نشده و روکش کرومی آینههای جانبی و دستگیرهٔ درها بدون تغییر باقی میماند.
ارتقاء دیگر هایس برای مدل ۲۰۲۴، تجهیز به یک پایهٔ جدید ویلچر است که گفته شده فرایند محکم کردن ویلچر در داخل کابین را تسریع خواهد کرد. همچنین نسخهٔ آمبولانس هایس هم بهصورت استاندارد به سیستم حملونقل هوشمند مجهز شده که با ارسال سیگنال به نزدیکترین آمبولانسها، به کاهش زمان رسیدن به بیماران و مصدومین کمک میکند.
پیشرانههای هایس اما تغییری نکرده و مثل قبل شامل نمونههای ۲ لیتری بنزینی، ۲.۷ لیتری بنزینی و ۲.۸ لیتری دیزلی میشود که در نسخههای محرک عقب و چهارچرخ محرک قابل خریداری است. همچنین پکیج ایمنی Safety Sense تویوتا هم دستنخورده باقیمانده و همچنان شامل سیستمهای ایمنی ابتدایی مثل جلوگیری از برخورد، هشدار خروج از خط و نوربالای خودکار محدود میشود.
تویوتا هایس مدل ۲۰۲۴ در ژاپن در نسخههای ون معمولی، ون مسافری، نسخهٔ کشیده، نسخهٔ سقف بلند و آمبولانس عرضه میشود. قیمت این ون از ۲.۴۴ میلیون ین معادل ۲۵ هزار دلار برای ارزانترین نسخهٔ بنزینی آغاز شده و نهایتاً به ۱۲ میلیون ین معادل ۸۳ هزار دلار برای گرانترین و مجهزترین نسخهٔ آمبولانس میرسد.
حسین
۲۴ دی ۱۴۰۲نصف ون های دنیا همین شکلی هست از بس چینی ها ازش کپی کردن
عجب
۲۴ دی ۱۴۰۲فلسفه فهمیدن “تویوتا چیست” چیزیست که در حالت عادی همه قرار نیست بفهمند چون نوعی روش تفکر است و تفکریست که از دو کلمه کلیدی “میدانم یا نمیدانم” آغاز میشود و دقیقاً آغاز راه فهمیدن تویوتا چیست در این است که متوجه شوی چه چیزهایی را نمیدانی ؟
عجب
۲۴ دی ۱۴۰۲واقعاً حقیقت چیست؟ مگر چند نفر میدانند که تویوتا چیست؟ حقیقت اینست که درصد زیادی از مردم نمیدانند که تویوتا چیست و اغراق هم نمیکنم چون در واقع بحث خودرو شناسی چیزیست که میتوان روش یافتنش را در فلسفه ” تویوتا چیست ” جستجو کرد
yaghoub
۲۴ دی ۱۴۰۲در زمان خدمت سربازی یه دونه هایس آمبولانس داشتیم .
چیز خوبی بود .
Kamy
۲۴ دی ۱۴۰۲ما الان یه هایس و یه بنز اسپرینتر ۳۲۴ داریم
هایس به درد آمبولانس نمیخوره کیفیت و قابلیت اطمینان بالایی داره اما هندلینگ ضعیفی داره تو جاده های پیچ و خم دار نمیشه سرعت بالا باهاش بری ولی اسپرینتر فوق العاده ست ۱۸۰ تا رو پر کردم بدون ذره ایی بی تعادلی
Dna
۲۴ دی ۱۴۰۲ی آمبولانس داریم با این که بیش از 200 هزار تا کار کرده با اون وضعیت رانندگی آژیر کشان و وضعیت نگهداری ضعیف موتورش اینقد نرم کار میکنه بعضی مواقع موتور روشن استارت میزنیم هایس ها عقربه دور شمار نداره متوجه روشن خاموش بود نمیشی اگه استفاده شخصی بشه خیلی از ما ها رو پیر میکنه
sina
۲۴ دی ۱۴۰۲خوراک آدم ربایی عه :)
blackwing
۲۴ دی ۱۴۰۲این تویوتا و ون شورولت واقعاً باستانی شدن
رکورد رو خط تولید موندن رو زدن 👍🏼
منصور
۲۴ دی ۱۴۰۲گویش درست نام این خودرو “های اِیس” هست ،یعنی آس (تکخال) برتر
۲۴ دی ۱۴۰۲تو ایران هم میاد؟
فرزاد افشار
۲۴ دی ۱۴۰۲هایس یه ونی هست که تکرار نشدنیه. هیچ یک از چینیا نرمی و کم استهلاکی ون تویوتا رو تو خواب هم نمی تونن ببینن
Zahid AMG. 2005
۲۴ دی ۱۴۰۲ون خوبی هست ولی طراحیش قدیمی شده با یه فیس لیفت خوب اگر بیاد خیلی عالی میشه
BMW
۲۵ دی ۱۴۰۲بریم باهاش آدم بدزدیم🥲😁
گیسو
۲۵ دی ۱۴۰۲بعضی حرفا حتی طنزشم قشنگ نیست
سیاوش نخعی أشتری
۲۵ دی ۱۴۰۲واقعا تویوتاهایس بینظیره3دستگاه امبولانس خصوصی داریم مدل2009تا الان 2023چندماه پیش تعمیر موتور وجلوبندی کردیم درصورتی که حداقل 5روزهفاه توجادهای مسافت طولانی بیش از دوهزار کیلومتر میره تو5روز حداقل10هزارکیلومتر رانندگی میشه 6بار کیلومترش999999رسیده مجددصفر شده کیلومتر واقعابینظیره
Taha Ayoobi
۲۵ دی ۱۴۰۲یه ون نرمال و کم استهلاک برای همه استفاده ها