تاکنون نسخههای متنوع و جالبی از ون مشهور تویوتا هایس معرفی شدهاند. از مدلهای خانهبهدوش گرفته تا آمبولانسهای ۸ سیلندر، این ون انعطافپذیری بالایی دارد؛ اما یک هایس در آفریقای جنوبی وجود دارد که شاید وحشیانهترین نسخه این خودرو در جهان لقب بگیرد. سازندههای این ون استفاده از پیشرانه ۶ یا ۸ سیلندر را کافی ندانستهاند و به همین خاطر از بزرگترین پیشرانه تولیدی تویوتا در پشت صندلیها استفاده کردهاند. این هایس که در آفریقای جنوبی با نام کوانتوم شناخته میشود به پیشرانه 1GZ-FE مجهز شده است. نیروگاه ۱۲ سیلندر موردبحث در دومین نسل تویوتا سنچوری بکار رفته است اما دیوانگی این ون به همینجا ختم نمیشود.
پیشرانه ۱۲ سیلندر تویوتا در حالت استاندارد قدرت ۲۷۶ اسب بخاری و گشتاور ۴۸۱ نیوتون متری تولید میکند اما با اعمال برخی تغییرات و استفاده از یک جفت توربو خروجی این نیروگاه به ۶۰۰ اسب بخار و گشتاورش به ۷۱۰ نیوتون متر رسیده است. همچنین این نیرو از طریق یک گیربکس ۳ سرعته سکونشئال به چرخ های عقب فرستاده میشود.
واضح است که برای جای دادن این پیشرانه در دل هایس تغییرات زیادی موردنیاز بوده است. این پیشرانه زیر صندلیها جا نشده است و به همین خاطر کف ون برای جا گرفتن نیروگاه آهنین تویوتا بریده شده است. استفاده از قطعات تقویتی، ساب فریمهای جدید و دیگر پانلها باعث شدهاند این پیشرانه در جای خود آرام بگیرد. همچنین از برخی قطعات خودروهای دیگر نیز در این ون استفاده شده است. برای مثال دیفرانسیل عقب از موستانگ، رینگها از آئودی R8 و انژکتورهای سوخت از پورشه ۹۱۱ کررا S نسل ۹۹۷ قرض گرفته شدهاند.
تکمیل این پروژه ۵ سال طول کشیده است هرچند سازنده این ون دیوانه کننده میگوید زمان شروع پروژه جدید فرا رسیده است. این تاکسی هماکنون با قیمت معادل ۸۵۴۸۹ دلار برای فروش عرضه شده است.
امیرشایان فرازی
۱۱ اسفند ۱۴۰۰چطوری جا کرده
ایرانی.
۱۲ اسفند ۱۴۰۰اون مهم نیست مهم قیمتشه.
فقط مقایسه کنید با یه هایس معمولی وبدون آپشن تو ایران.!!!!!!
خ برسر این پول بی ارزش.
ولی قیمتش تو همون کشور اندازه لندکروز با مارک لکسوس یعنی فول آپشن.
M@M@DRZ911
۱۱ اسفند ۱۴۰۰فقط فرمونش😂
کابین سوپر اسپرت ها هم همچین فرمونی نداره🤣
واقعا صاحبان این چنین خودرو هایی چه تفکرات عجیب و غریبی دارن.
hummer
۱۱ اسفند ۱۴۰۰ولی وقعا عجیبه این انجین با اینکه 12 سیلندره ولی توی تنفس طبیعی تنها 276 اسب درست می کنه درحالی که فراری تو حالت تنفس طبیعی 800 اسب و اینکه حتی با اینکه روش تویین توربو قرار دادن قدرتش شده 600 اسب! نمیگم کمه ولی از یک 12 سیلندر با تیین توربو کمه
شاهرخ
۱۱ اسفند ۱۴۰۰دوست عزیز اولا این انجین مال چند دهه پیشه خیلی قدیمیه
دوما قدرت اصلی گشتاوره که همون مهمه
سوما ماشین های لوکس بیشتر به نرمی و صدای کم و دوام بالا نیاز دارن تا قدرت
Jdm باز
۱۱ اسفند ۱۴۰۰این انجین قدیمی هست
...
۱۱ اسفند ۱۴۰۰😂😂😂
reza342
۱۲ اسفند ۱۴۰۰سکوئنشیال نه سکونشیال
BMW
۱۴ اسفند ۱۴۰۰😄😄😄