شرکت هینو موتورز، زیرمجموعه تویوتا که در زمینه تولید کامیون و اتوبوس فعالیت میکند، متهم به جعل دادههای آلایندگی محصولات خود برای نزدیک به ۲۰ سال است.
شرکت هینو موتورز با مسئولیت محدود، سازنده کامیون و اتوبوس ژاپنی که اکثریت مالکیت آن به تویوتا تعلق دارد، حداقل از سال ۲۰۰۳ در حال جعل اطلاعات آلایندگی برخی از موتورهای خود است.
به گزارش carscoops به نقل از رویترز، هینو پس از اعتراف به دروغگویی دربارهی دادههای مربوط به آلایندگی و مصرف سوخت برای چهار موتور خود، این تحقیقات را آغاز کرد. اگرچه در آن زمان نشان داد که جعل در حدود سال ۲۰۱۶ آغاز شده است، اما تحقیقات شواهدی مبنی بر جعل پیدا کرد که به اکتبر ۲۰۰۳ بازمیگردد.
کمیته پیگیری گفت که این شرکت کیفیت، انطباق و توسعه استعدادها را نادیده گرفت و به جای آن بر گسترش مقیاس و حجم خود در حدود سال ۲۰۰۰ تمرکز کرد. در نتیجه، برنامههای توسعه و بهرهوری سوخت بر فرآیندهای مناسب اولویتبندی شدند.
کمیته پیگیری این رسوایی را به گردن محیطی میاندازد که در آن مهندسان احساس نمیکنند قادر به چالش با مقامات مافوق باشند، زیرا آنها برای دستیابی به اهداف دشوار تلاش میکنند. محیطی که این رسوایی در آن اتفاق افتاد، شبیه به چیزی است که در فولکس واگن در جریان رسوایی دیزلگیت رخ داد.
با این حال، تحقیقات شواهدی پیدا نکرد که مدیران خارج از بخش مهندسی از این رفتار نادرست اطلاع داشته باشند. نیازهای تخصصی بالای این بخش مانع از تغییرات پرسنل شد و از متخلفان محافظت کرد.
یکی از اعضای کمیته تحقیق گفت:
سوء رفتارها در داخل واحد منتقل شده است، اما هیچ نظارتی در واحدهای دیگر وجود نداشت، که این موضوع مهمی است. حتی اگر هیچ جابجایی پرسنلی در سازمان وجود نداشت، باید این مسائل پیدا میشد.
وزارت حملونقل ژاپن گواهینامه موتورهای آسیب دیده را در ماه مارس لغو کرد و گفت که تحقیقاتی در محل درباره هینو انجام خواهد داد. در همین حال، این کامیونساز ۴۷،۰۰۰ خودروی ساخته شده از آوریل ۲۰۱۷ را فراخوانده و قرار است ۲۰،۹۰۰ دستگاه دیگر نیز فراخوان شود.
ساتوشی اوگیسو، مدیرعامل هینو از خبرنگاران عذرخواهی کرد و گفت که آکیو تویودا، مدیرعامل تویوتا، پیامی را برای او ارسال کرد و گفت که اسناد جعلی به اعتماد همه سهامداران خیانت کرده است. هینو گفته است که سیستم مدیریتی جدیدی را برای شرکت در ماههای آینده ارائه خواهد کرد.
کیان
۱۴ مرداد ۱۴۰۱گزارش آلایندگی و تقلب ایران خودرو و سایپا تو امریکا هم تو پدال منتشر میشه، الا دیزل گیت برند اسمشو نبر !!! پدال چقدر خودت میخوای خراب کنی ؟!
علی
۳ شهریور ۱۴۰۱خب الان اگه کره ای ها بود پژو ۴۰۵ سواران و پراید سواران اینجارو داشتن میزدن داغون میکردن چی شد اینم از ژامبون ها البته اینا خبر های جزئی برا این خودرو ساز فراخوان های بیشتری داره خودرو ساز های المانی که اون همه خرابی به بار اورد مثل دیزل گیت اون همه جریمه شدن اون هم از ولوو که قطعه بی کفیت پلاستیکی تو منیفولد داشت که اتیش میگرفت پنج مورد هم تو ایران اتیش گرفت بنز در چین فراخوان کلاس بی به خاطر در سوپاپ دریچه مخزن سوخت که اتیش میگرفتن رو فراخوان داد بعد مدتی باز بنز خودرو های جی ال ام ال که از سال ۲۰۰۵ تا سال ۲۰۱۵ رو هم فراخوان داد ۷۰ هزار دستگاه رو به خاطر سیستم ترمز و باز هم فراخوان بنز برای ۲۲ مدلش که این فراخوان هم برای اتیش سوزی بود دوباره به خاطر مشکل سوخت رسانی به گفته خودشون ذرات ریز احتمال دارد به عایقهای موجود بین ریل سوخت و انژکتور صدمه بزنند. این صدمهدیدگی نیز میتواند نشت سوخت به محفظه موتور را در پی داشته باشد. ناگفته پیداست که در صورت تماس سوخت با قسمتهای داغ احتمال آتش سوزی بسیار بالا میرود.هشتم فوریه سال ۲۰۲۲ فراخوان رو گفتن به مشتری ها اعلام میکنن مدل های
2019 G63 AMG
2019-2020 A229
2020 A35
2019 c200
2016 C300
2020 C43
2020 C63
2020 CLA250
2019 E300
2020 E350
2020 E450
2019 G550
2019-200 GLA250
2020 GLS450
2020 GLB250
2019-2020 GLC350
2020 GLE450
2020 GLS580
2019 AMG GT 63
2019 AMG GT 53
2020 S560
2020 SL550
و از این فراخوان ها نه تنها بنز بلکه کل زیر مجموعه فولکس واگن که فراخوان هاشو بخوای بنویسی یک فلسفه میشه برا خودش نمیدونم چرا تو این خبر ها خبری از پراید سوار ها زیر این پست ها نیست!!!