تویوتاکیاهوندا

مقایسه هوندا CR-V، تویوتا راو4 و کیا اسپورتیج هیبریدی

مقایسه سه شاسی‌بلند مطرح هیبریدی، دو شاسی‌بلند خوب، یک شاسی‌بلند عالی.

بازار محصولات شاسی‌بلند، امروز غنی‌تر از همیشه شده است. از مدل‌های بنزینی درون‌‍‌سوز گرفته تا نمونه‌های هیبریدی، پلاگین هیبریدی و تمام برقی. رقابت از همیشه سنگین‌تر شده و تعداد رقبا هم بالا رفته است؛ با این وجود جای پای بازیکنان قدیمی این بازی آنقدر محکم است که هر خودروساز تازه‌ای نمی‌تواند سهم آن‌ها از بازار را تهدید کند. ازجمله این شرکت‌های باسابقه می‌توان به هوندا، تویوتا و کیا اشاره کرد که هر سه تعداد بسیاری مصحولات اقتصادی را هر ساله وارد بازارهای بین‌المللی می‌کنند.

شاسی‌بلندهای CR-V، راو۴ و اسپورتیج سه محصول محبوب این برندها به شمار می‌روند که با آپشن‌های متنوع و پیکربندی‌های متفاوت موتوری روانه بازار می‌شوند. این سه خودرو در میان پرفروش‌ترین مدل‌های بازار هستند؛ درسال ۲۰۲۳، حدود ۱۶۵ هزار دستگاه راو۴، ۲۰۰ هزار دستگاه CR-V و ۳۳ هزار دستگاه اسپورتیج به فروش رسید که گواه بر این ادعا است. هرچند سودآوری کیا به‌پای رقبای ژاپنی نمی‌رسد اما انتظار می‌رود با دسترسی بهتر نمایندگی‌های بین‌المللی این شرکت به محصولاتش، افزایش فروش را تجربه کند.

مقام سوم: تویوتا راو۴ هیبریدی

شاسی‌بلند سایز متوسط تویوتا در میان این سه خودرو از بهترین مصرف سوخت سود می‌برد. این خودرو در تستی ۳۲۰ کیلومتری به مصرف ۵ کیلومتر بر ۱۰۰ کیلومتر دست پیدا کرد که تحسین برانگیز محسوب می‌شود. متاسفانه خبرهای خوب این محصول تویوتا در همین مرحله به اتمام می‌رسد.

تویوتا راو۴ با اختلاف زیادی نسبت‌به سایر مدل‌های این بررسی، کمترین حس لذت را ارائه می‌کند. فرمان‌پذیری مناسبی ندارد و بازخورد مناسبی ارائه نمی‌دهد. راندن این خودرو حس سواری یک قایق را به راننده القا می‌کند. بدنه و میراگرهای آن کنترل مناسبی ندارند و در ترمزگیری هم به‌اندازه‌ای که از آن انتظار می‌رود، عملکرد شایسته‌ای از خود نشان نمی‌دهد.

مضاف بر راندمان نه‌چندان مناسب، کابین تویوتا سالخورده به نظر می‌رسد. به‌روزرسانی‌های جزئی تویوتا نتوانسته‌اند این محصول را به همتایان دیگرش برسانند. سازنده وعده داده به‌زودی یک به‌روزرسانی دیگر از این شاسی‌بلند را نیز وارد بازار می‌کند اما هنوز خبری از آن نیست و به‌نظر می‌رسد رقبا حرف بیشتری برای گفتن دارند.

رتبه دوم: هوندا CR-V

CR-V در مقایسه با تویوتا راو۴، بخش‌های متعددی عملکرد مناسب‌تری را از خود به نمایش می‌گذارد. رانندگی این شاسی‌بلند ژاپنی دلخواه‌تر و لذت‌بخش‌تر ارزیابی می‌شود. CR-V تعادل خوبی دارد، پاسخگو است و قابل‌پیش‌بینی رفتار می‌کند. کابین این خودرو به ادوات باکیفیت‌تری مجهز شده که در ساخت آن‌ها از مواد مدرن‌تری استفاده شده است.

متاسفانه هوندا هم با وجود مزایای خود، معایب کلیدی دارد که از این جمله می‌توان به ارزشگذاری این خودرو اشاره کرد. سیستم ارائه امکانات هوندا با قیمت نسخه‌های متفاوت این خودرو همخوانی ندارد و مشتری برای تجربه خودرویی درخور، باید بهترین ورژن آن را تهیه کند. صندلی هیچ یک از مدل‌ها به تهویه مجهز نشده و ویژگی‌هایی چون گرمکن فرمان و سیستم صوتی باکیفیت هم مختص نسخه تورینگ گران‌قیمت هستند.

سیستم هیبریدی هوندا کارش را با سکوت انجام نمی‌دهد؛ درحالی‌که از گران‌ترین خودروی این بررسی انتظار می‌رود به بهترین شکل ممکن ساخته شده باشد. در بخش مصرف سوخت هم، هوندا با صرف ۵.۵ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر، در رتبه دوم قرار گرفته است.

رتبه نخست: کیا اسپورتیج

کیا اسپورتیج به عبارت خودروی مقرون‌به‌صرفه معنا می‌بخشد. نسخه هیبریدی این شاسی‌بلند برخلاف انتظار، بهتر و بادقت بیشتری از رقبا تولید شده است. شاسی‌بلند اسپورتیج که در هر ۱۰۰ کیلومتر ۵.۸ لیتر بنزین مصرف می‌کند، به یک موتور توربوشارژ مجهز شده که در مقایسه با دو رقیب ژاپنی‌اش، از قدرت و شتاب بهتری برخوردار است. کیا برای راحت‌کردن خیال مشتریانش به آن‌ها گارانتی ۱۰ ساله/ ۱۶۰ هزار کیلومتری پیشرانه ارائه می‌کند که برای خریداران این کلاس، اهمیت ویژه‌ای دارد.

راندمان کیا اسپورتیج در مقایسه با راو۴ کیفیت مناسب‌تری دارد اما همچنان به دقت هوندا CR-V نیست. این شاسی‌بلند موفق شده تا با کمترین هزینه، بهترین ترکیب میان لذت، آرامش و کاربردی‌بودن را ایجاد کند.  کابین اسپورتیج هم برخلاف تویوتا، نقطه قوت آن به شمار می‌رود. طراحان این شرکت کره‌ای برای هماهنگی هر چه بیشتر با خواسته‌های مشتری امروزی، به‌خوبی از نمایشگرها استفاده کرده‌اند و درکنار آن‌ها بهره‌وری از کلیدهای فیزیکی را . خوشخبتانه رابط کاربری نمایشگرها هم کاربرپسند طراحی شده است.

امکانات استانداردی چون گرمکن فرمان، سیستم تهویه صندلی‌ها و حالت‌های مختلف رانندگی از مزایای این خودرو به شمار می‌روند. از معایب این خودرو می‌توان به تنظیم سیستم تهویه از طریق نمایشگر مرکزی اشاره کرد که در دو رقیب ژاپنی با کلیدهای فیزیکی کنترل می‌‎‌شوند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۵۶ رای

علی صفرپور

نویسنده و مترجم سایت پدال٬ کارشناس مهندسی مکانیک

مطالب مشابه

‫۶۴ دیدگاه‌ها

  1. ممد ژانگولر

    ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (4193 ديدگاه)

    کیا میتونن به کیا ایراد بگیرن ؟
    اول شد با فاصله

    موافقم 8
    مخالفم 13
    1. جومونگ

      ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
      سوابق: (224 ديدگاه)

      تا حالا به این فکر کردی این ماشین با این همه خوبی ، چرا تو بازار فروش به گرد پای ژاپنیا نمیرسه ؟
      چرا مشتریا همچنان میپیچن به سمت نمایندگی تویوتا و هوندا ؟
      مسائل مهم تری هم هست که توی متن گفته نشد مثل هزینه نگهداری ، دوام ، قابلیت اطمنینان ، حفظ ارزش در بازار کارکرده ها ، امنیت و اعتبار کمپانی سازنده

      موافقم 17
      مخالفم 8
      1. NAVID۰۰۹۸

        ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
        سوابق: (10385 ديدگاه)

        فقط توجه بکنید به اصل انتخاب اسپورتیج که چون ارزان‌تره پس بهتره😂!

        اینو به خودِ کره‌ای‌ها هم بگید خندشون میگیره!!!

        موافقم 15
        مخالفم 6
    2. JaMsHiD

      ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
      سوابق: (2986 ديدگاه)

      جایزه بگیر ها😂❤️
      هنوز نمی‌دونید پر فروش ترین خودروی غیر آمریکایی توی آمریکا رو هظم کنید😂
      هزاران جایزه هم بگیرید نمی‌تونید نداشتن ایموبلایزری که سایپا هم روی ماشیناش می‌زاره رو پاک کنید .
      توی همین مقاله هم فروش هارو گفته ! آخرشم هاشا کرده
      کاملا هم بررسی چرت و پرت
      حس خوبی نگرفتم
      کابینش بجای تلویزیون مانیتور گذاشته بود پس بده😂
      فروش ها همه چیو روشن می‌کنه . حالا هی بشین برا خودت بگو این آدم فضایی بد ترکیب هزاران جایزه گرفته😂

      موافقم 13
      مخالفم 8
    3. Car love

      ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
      سوابق: (708 ديدگاه)

      دوستان جاپون فن دوست داشتین این مطلب رو؟ 😂😂😂😂

      موافقم 5
      مخالفم 17
    4. پیام

      ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
      سوابق: (2161 ديدگاه)

      اگه چهار پنج تا ژاپنی دیگه توی این لیست بودن بازم اول نمی شدن 😂😂😂😂😂

      موافقم 4
      مخالفم 13
      1. شمال

        ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
        سوابق: (132 ديدگاه)

        ببین پیام این جایزه ها و تقدیرهایی که روی کاغذ نوشته میشه با کاغذ باطله و روزنامه باطله هیچ فرقی ندارن و فقط به درد شیشه پاک کردنهای آخر سال میخورن 🥴 استهلاک پایین و دوام بالا در عمل باید ثابت بشه 💪 درضمن اگر راست میگی قابلیتهای آفرودی اسپورتیج رو با راو۴ مقایسه کن تا یکم بخندیم 🤭 اسپورتیج اول آفرود صفحه کلاچ و واشر سرسیلندرش باهم میسوزه 🤭

        موافقم 17
        مخالفم 4
        1. پیام

          ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
          سوابق: (2161 ديدگاه)

          دیگه فقط با اسم فیک شمال کامنت نذاشته بودید که گذاشتید!!! نگران نباش! ازین روزا سری آفرود هیوندای دونه دونه میاد.
          دونه دونه دونه دونه یه ستاره تو آسمونهههه …

          موافقم 5
          مخالفم 16
        2. amir

          ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
          سوابق: (3689 ديدگاه)

          منظورت سانتاخروس xrt (trx) برعکسه‌؟ همونی که ماوریک تو فروش پودرش کرد؟

          موافقم 10
          مخالفم 3
        3. کرگدن باواریا

          ۱ خرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (776 ديدگاه)

          مقایسه کره با ژاپن اشتباه بسیار بسیار بزرگیه، کره نهایت با دنا پلاس صادراتی به باکو باید مقایسه بشه نه حتی بقیه آسیایی ها

          موافقم 6
          مخالفم 2
      2. حسین

        ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
        سوابق: (1157 ديدگاه)

        اگه ده تا کره ای دیگه ای دیگه هم هم تو لیست بودن جمع فروششون به راو فور نمی رسید 😂🤣

        موافقم 16
        مخالفم 3
        1. پیام

          ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
          سوابق: (2161 ديدگاه)

          هیوندای فروشش اصلا کم نیست منتهی خوبیش اینه هم زیاد میفروشه هم مثل تویوتا تو تمام نظرسنجی ها آخر نمیشه!!! ازین روزایی که ماشینایی بیست هزار دلاری میفروشید لذت ببرید چون چند سال آینده اوضاعتون بهم میریزه

          موافقم 4
          مخالفم 5
        2. amir

          ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
          سوابق: (3689 ديدگاه)

          اول شدن هایی که فقط تو مجلاته چه فایده ای داره
          کنتور نمیندازه که من میام تو کار اند درایور و موتورترند مینویسم آیونیک ۵ از ریماک نورا و بوگاتی شیرون سریع تره ولی در واقعیت آیا این توهمات درسته؟
          تویوتا هم نه تنها کاهش داشته بلکه ۱۰۰ ۱۲۰ هزار به آمارش اضافه کرده
          اگه فقط به ماشین ۲۰ هزاردلاری بود فروش اتفاقا هیوندای با اختلاف باید اول میشد چون همیشه خدا چند هزاردلارم از رقبا ارزون تره
          ولی متاسفانه ثضیه قیمت یا پیشینه نیست کیفیته که تویوتا و کلا ژاپنی ها بارها و بارها در عمل در زمینه های مختلف مثل استهلاک آفرود درگ و ریسینگ و…. ثابت کردن کیفیت و دوامشونو
          لندکروز و پاترول تو کشور نفتی ها و عربا به نماد آفرود تبدیل شدن
          تو jdm موتور 2jz و rb26 نماد تیون های خفن و اسب بخار های عجیب و غریبن و تو ازاد ترین بازار جهان یعنی آمریکا هم پرفروش ترینن
          این کیفیته که پیشینه رو به وجود میاره نه تبلیغات!!!

  2. حاج علی

    ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (146 ديدگاه)

    ای کاش یکی مردم گمراه ایالات متحده رو هدایت کنه که اینقدر ماشین های داغونی مثل Rav4 و Crv نخرن.

    باز هم مقام آخر رو دادن به تویوتا این رسانه ها😂😂

    موافقم 14
    مخالفم 4
    1. amir

      ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
      سوابق: (3689 ديدگاه)

      اینکه خوبه تازه یه پیامبر هم تو سایت داشتیم همه رو راهنمایی میکرد خیلی وقته رفته غار منتظره بهش وحی نازل بشه با توجه به اول شدن کیا تو این مقاله احتمالا آیه ۲۳ام بهش نازل میشه الان با پر جبرئیل ظاهر میشه

      موافقم 13
      مخالفم 4
    2. پیام

      ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
      سوابق: (2161 ديدگاه)

      اوج هنر تویوتا ادعاش تو هیبریدی بودن هست 😂😂😂😂😂😂 تو اینم ….!!!!! استادان بازم بیاید صحبت کنید فیض ببریم!

      موافقم 3
      مخالفم 14
      1. JaMsHiD

        ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
        سوابق: (2986 ديدگاه)

        صدو شصت هزار نفر مردم آمریکا فهمیدن تو نفهمیدی آقای آیلتس
        فیزیکدان ، تویی که انیشتین سایتم نمیگیره
        دکتری که زیر فروش پیکاپ رنکینگ دانشگاه می‌زاری
        فروش ها همه چیو میگن
        هزاران جایزه هم بگیرید تهش مثل کیا استینگر برید کنار
        ماشین با فروش سی هزار تا هیچوقت قابل مقایسه با صدو شصت هزار تا فروش نیست !
        مردم بهتر میفهمن که چه ماشینی بعد یازده سال می‌ره استقاطی کدوم هم هنوز کار می‌کنه
        این کلاس خودرویی هم تویوتا به وجود آورد ، هیبرید رو هم تویوتا به وجود آورد هنوز هم پرفروش ترین ماشین غیر آمریکایی تو آمریکاس

        موافقم 10
        مخالفم 2
        1. amir

          ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
          سوابق: (3689 ديدگاه)

          بگو آیتلز الان میاد برات غلط املایی میگیره پروفسور
          فقط موندم پروفسوری که انقدر به املای کلمات حساسه دو خط زبون مادریشو مینویسه ده غلط املایی داره

          موافقم 9
          مخالفم 0
        2. پیام

          ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
          سوابق: (2161 ديدگاه)

          جمشید یکی از مهم‌ترین دلایل فروختن تویوتا مربوط به اون چیزی هست که تو ذهن مردم از قدیم مونده. اون ذهنیت کم کم داره تغییر میکنه و قطعا در چند سال آینده چنین چیزی نخواهی دید!!!! نظر کارشناس مهمه یا مردم؟!!!!! تو بحث تبلیغات بحث روانشناسی مهمه و این چیزیه که شماها سرتون نمیشه. وقتی اسم یه برندی تو ذهن مردم جا بگیره، تا سال ها میمونه و مدتی بلید بگذره تا دید واقعی پیدا کنن! یه زمانی مردم می گفتن بریم تلویزیون توشیبا و سونی و پاناسونیک بخریم و هیچ برندی اینا نمیشن! الان دیدن که شد و سامسونگ و ال جی دادن باقلوا میزنن!!! کیفیتشم تو این ستل ها اثبات شدست! تکنولوژیشم همینطور! فقط یه قدم دیگه برای تویوتا مونده اونم کمرنگ شدن اسمش هست. الان اگه کسی میراژ رو به جنسیس ترجیح بده میگن یارو عقل نداره!!!

          موافقم 2
          مخالفم 10
        3. amir

          ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
          سوابق: (3689 ديدگاه)

          پروفسور اگه فقط به خاطره پیشینه بود قاعدتا نباید تو این مدت ملت متوجه بهتر بودن کره ای میشدن و به خرید کره ای ها متمایل میشدن؟ پس چرا در حالی که برند تویوتا ۱۰۰ ۱۲۰ هزارتا به فروشش اضافه میکنه کیا با ۵ درصد کاهش فروش مواجه میشه بعد این همه مدل جدید رونمایی کردن؟ تنها چیزی هم که این جور مواقع بلدی بگی اینه که من مثله دلالا دو تا ۵ ۱۰ افت وخیز میگم
          نه بگو منتظرم بگو

        4. amir

          ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
          سوابق: (3689 ديدگاه)

          ***عزیز
          یعنی الان جنسیس رو با میراژ مقایسه کردی؟ جنسیس بیچاره انقدر زحمت نکشید که تهش وکیلش بخواد با میراژ یکیش کنه
          امیدوارم این کامنتتو یه وقت مدیر جنسیس نخونه

          موافقم 4
          مخالفم 1
      2. amir

        ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
        سوابق: (3689 ديدگاه)

        عههههه اینم پیامبرمون نگفتم الان ظاهر میشه
        د آخه لامذهب اگه…. چرا فروشش شش برابره میتونه توضیح بدی ؟

        موافقم 7
        مخالفم 2
      3. Godziila

        ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
        سوابق: (67 ديدگاه)

        شما هم بوی پول رو احساس می کنید؟

      4. JaMsHiD

        ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
        سوابق: (2986 ديدگاه)

        قطعا استحکام اثر روانی بهتری نسبت به نداشتن ایموبلایزر داره در آینده .
        تویوتا بزرگ ترین خودروساز جهانه . الکی نیست که ، بازارو قشنگ پیشبینی می‌کنه . محصولاتش رو می‌دونه کجا عرضه کنه کجا عرضه نکنه . عملا رگ خواب بازار دستشه که هر جا می‌ره همه استقبال میکنه
        می‌دونه کی کجا توی چه بازاری وارد بشه و توی چه موقعیتی چه کاری کنه . الان هم فکر می‌کنی تویوتا ماشین برقی نمیزنه ، من میگم تا ۲۰۳۰ منتظر باش ببین چند مدل برقی میده بیرون . چون خودشم گفته آینده برق معلوم نیست نمیشه همه تخم مرغ هارو توی یه سبد چید

      5. JaMsHiD

        ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
        سوابق: (2986 ديدگاه)

        پیام جنسیس هر موقع تکنولوژی هیدروژن بدست آورد که ماشین هیدروژنی بزنه بعد بیا با تویوتا مقایسه کن . یه چیزی بگو تو عقل بگنجه !
        محصول لوکس با محصول لوکس
        جرعت داری جا میراژ لکسوس LS یا LX رو بگو !
        از هرچی بپرسی جواب معلومی میده

        1. B

          ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
          سوابق: (919 ديدگاه)

          هیدروژنی شکست خوردست منطقی پشتش نیست سوخت کافی براش وجود نداره اینکه ژاپنیا رفتن سراغ هیدروژن بخاطر این بود که تو ژاپن منابعشو پیدا کردن ( البته تو دریا و اقیانوس) بخاطر همین روش سرمایه گذاری کردن میراژو تویوتا عملا داره مفت میده ۱۵ هزار دلار اول سوختگیریش رایگان ۲۰ هزارتا هم تخفیف زده روش ماشین ۶۶ هزارتایی رو داره ۳۰ هزارتا میفروشه و رو برقی سرپایه گذاری نمیکردن چون همین الانشم اکثر برق ژاپن از کشورای دیگه تامین میشه

    3. phonix

      ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
      سوابق: (1877 ديدگاه)

      خوب باید دید خریدار از این ماشین چی میخواد این اومده میگه روندنش لذت بخش نیست قیافش قشنگ نیست و…
      ولی اصل ماجرا برای خریدار ماشین هیبریدی مصرف سوخت و خدمات پس از فروش و قیمت دسته دوم ماشینه تا پولش حفظ شه … که همه اینارو تویوتا ارائه میده اره هم قیافش زشت تره از دوتای دیگست هم کابینش قدیمی تره … ولی ملاک زیبایی نیست .

      موافقم 7
      مخالفم 1
      1. پیام

        ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
        سوابق: (2161 ديدگاه)

        آره فونیکس ملاک باطن هست نه ظاهر چون این مسائل در زندگی عادی میشه و مهم ذات هست 😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

        موافقم 1
        مخالفم 6
        1. amir

          ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
          سوابق: (3689 ديدگاه)

          خداروشکر بلاخره متوجه برخی واقعیت شدی دقیقا موضوع باطنه عزیزم که هرچقدرم از بی ام و طراح بیاره گروه هیوندای هرچقدر از بنتلی کپی کنه طراحی جنسیسو هرچقدر فیس لیفت بده هرچقدر نسل عوض کنه آخرش این باطنشه که عوض نمیشه که همون یاتاقان های هشت سیلندر انفجاری فراخوان خور دیروزه که بچه های ۱۴ ساله با یه دونه یو اس بی میتونن بدزدنش
          این ذات کلاه بردار هیوندای هستش این تکنولوژی ضعیف کره هستش که به پای ژاپنی و آلمانی و آمریکایی نمیرسه به برقی متوسل نشو بیخودی که چین تو برقی خیلی جلوتره از کره و گل به خودی میزنی چون باید یا قبول کنی چین تکنولوژیش قویه یا اینکه از خیر دو تا آیونیک که فروششون تازه به عدد شگفت انگیز ۱۰ هزارتا رسیده بگذری(جالبه بدونی محصول سه چرخه شکست خورده زباله تویوتا یعنی bz4x به عدد ۷هزارتا رسید اگه چرت میگم در سایتی مثل goodcar badcar که ماهانه آمار میده میتونید ببینید) که باعث میشه بعد از ۵۰ سال جون کندن با وجوده پیشرفت های فراوان باز هم از خیلی ها عقب تر باشه

          موافقم 7
          مخالفم 1
    4. Killer

      ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
      سوابق: (598 ديدگاه)

      ضربه سنگینی دیگر بر ۳چرخ فنا پس از حماسه بهترین خودرو سال و بهترین خودرو برقی سال

      اینم تو هیبریدی که ادعاشو دارین :))))

      موافقم 4
      مخالفم 9
      1. amir

        ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
        سوابق: (3689 ديدگاه)

        عستاد میشه جواب بدی چرا فروششون ۶ ۷ برابر این سفینه است ؟ لاقل ۲۰۰ هزارنفر آدم همشون کودن تشریف دارن منتهی شما از علمای زماونه هستی؟

        1. Killer

          ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
          سوابق: (598 ديدگاه)

          واقعا مطلب ناراحت کننده ای بود :))))

        2. amir

          ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
          سوابق: (3689 ديدگاه)

          اره مطلب ناراحت کننده ای برای ت رول ها بود که بار دیگر ثابت کنه جایزه ها و تبلیغات مجلات پشیزی ارزش ندارن و این بازاره که برنده رو مشخص میکنه و جایزه بگیر ها با لگد از دور پرت میشن

    5. عاباص

      ۳ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (18 ديدگاه)

      آره داش بیان چانگانو هایما بخرن
      الان تو فقط مشخصات فنی راو فور رو ببین بعد بیا با این کیا چصپرتیج مقایسه کن زمانی که تویوتا تو قرن بیستم داشت بهترین ماشین هارو می‌ساخت کیا اصلا وجود داشت؟سرچ کن مشخصات فنی تویوتا راو فور ۱۹۹۱ ، غوله اصلا کیا رو داری با هوندا یا تویوتا مقایسه میکنی واقعا که

  3. جومونگ

    ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (224 ديدگاه)

    اولش بدون این که متن رو بخونم حدس زدم که باز همون همیشگیه و مقام اخر رو میدن ژاپن و کره رو برنده اعلام میکنن :)
    اینا دیگه قدیمی شده . کسی باور نمیکنه
    کمپانی که با بیمه و سرقت همیشه دست به گریبانه و هزار و یک حاشیه داره ، فقط تو سایتا و نشریات مختلف میتونه تویوتا و هندا رو بزنه
    تو دنیای واقعی و برای کسی که میخاد پول بده ، مقام اول تا سوم کاملا مشخصه و آمار فروش هم در متن ذکر شده . ژاپنیا حدود ۵ برابر فروش بیشتر دارن و این خودش نشون میده تو این سگمنت برای مشتری چی مهمه و ارزش داره .
    ضمنا برام جالب بود حرفی از امنیت ، دوام و قابلیت اطمینان در هیچ جای متن نبود .

    موافقم 9
    مخالفم 3
    1. Taha Ayoobi

      ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
      سوابق: (4696 ديدگاه)

      من از تو عکس فهمیدم سرکاریه

    2. پیام۲

      ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
      سوابق: (278 ديدگاه)

      تبلیغای یوتوبشونم همینه
      هی میگن بهتره از کرولا و راو فور…

  4. amir

    ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (3689 ديدگاه)

    فقط من نمیدونم چرا تو بازار آمریکا که آزاد ترین بازار جهان باشه با یه عالمه انتخاب چرا باید آمار فروش راو۴ و سی ار وی ۶ الی ۷ هفت برابر اسپورتیچ باشه ولی توی یه مجله مسخره بیاد تو هر بحثی خیلی منطقی رتبه اول رو به کره ای بده که صدر آمار دزدیده شدن( از ده تا پرسرقت شش تاش کره ای بود) و صدر فراخوان(۳.۳میلیون یعنی هر چهارچرخ و غیر چهارچرخی که تولید کردن ) بده
    لابد تمام اون ۲۰۰ +۱۶۰ نزدیک به ۴۰۰ هزارنفری که هوندا و تویوتا خریدن همشون عقب مونده بودن نتونستن شگفتی کیا و هیوندای رو ببینن
    تازه باید اضافه کرد که بار ها و بارها محصولات مختلف کره ای ها مثل استینگر جی هفتاد آیونیک ۵ و ۶ برنده مقالات مختلف و top safety pick و چیز های مختلف شدن ولی هیچ تاثیری توی فروش کمشون و حذف شدن از بازار نداشته حتی زور میزنن آیونیک برقی با گشتاور آنی رو به زور کنار بنزینی های قلدر مثل لامبو فراری پورشه قرار بدن و هیچ توجهی به تفاوت بنزینی برقی ندارن
    آیا تابلو نیست یه جای کار شدید میلنگه؟
    کاش به جای این همه تبلیغات الکی روی کیفیت محصولاتشون کار کنن و سعی در رفع مشکلات عجیب غریبشون کنن؟

    موافقم 11
    مخالفم 4
    1. phonix

      ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
      سوابق: (1877 ديدگاه)

      در باقی بازار ها هم روند همینه البت در بازار های اروپایی کیا بهتر از هوندا عمل کرده
      من خودمم بودم تو کشوری مثل امریکا بین هوندا واسپورتج یکی رو بر میداشتم از رافور خوشم نمیاد حقیقتا … ولی خوب فروش دست دومش خیلی خیلی راحت تره مخصوصا از انواع هوندا ( داخل ایران)

      موافقم 2
      مخالفم 2
    2. Taha Ayoobi

      ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
      سوابق: (4696 ديدگاه)

      امیر من از اون مقاله ی بهت ین خودرو های سال فهمیدم یه جای کار خرابه.

      1. amir

        ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
        سوابق: (3689 ديدگاه)

        خیلی هم جالبه چندین بار هم جایزه بگیر های کره ای عین زباله پرت شدن بیرون باز هم این کره ای های مغرور از رو نمیرن بیخود نیست هر کسی که جامعه اشو میبینه حتما غرورشو یادآور میشه و میگه مردمانش مغرور تشریف دارن

  5. محمد حسین

    ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (46 ديدگاه)

    جالبه راو۴ و بیشتر محصولات تویوتا معمولا تو مقایسه ها آخر میشن ولی تو فروش برعکس اول میشن

    تویوتا کارش درسته

    موافقم 10
    مخالفم 1
    1. amir

      ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
      سوابق: (3689 ديدگاه)

      اینکه چیزی نیست یکم پیش درمورد تکنولوژی میخوندم نوشته بود فروش پلی استیشن ۵ برابر ایکس باکسه
      ژاپن الکی ژاپن نشد فقط یه مقدار خرافاتی هستن وگرنه کاملا پیش بینی شده و دقیق جلو میرن

      موافقم 5
      مخالفم 1
      1. سوشیانت

        ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
        سوابق: (3615 ديدگاه)

        فروش فقط نظر مردم رو نشون میده و به این معنی نیست اون چیزی که پر فروش تره حتما بهتره ولی خب ps5 واقعا از ایکس باکس بهتره امکاناتی مثل عینک واقعیت افزوده امکانات بیشتر کنترلر مثل تاچ پد اسپیکر میکروفون و… ولی تو خودرو آمریکایی ها از ژاپنی ها بهترن بخاطر پرفورمنس بهتر امکانات بیشتر فضای داخلی و بار بیشتر و…

        موافقم 3
        مخالفم 8
        1. Taha Ayoobi

          ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
          سوابق: (4696 ديدگاه)

          @ سوشیانت

          صددرصد بهترن ولی یکی از دیلایی که ژاپنی ها خیلی پر طرفدارن اینکه که خیلی کم هزینه ترن نسبت به بقیه.
          آمریکا اصلا لول خودرو سازیش جدا از بقیه اس. زمانی که کارخونه های آمریکا افسانه تولید میکردن، بقیه کشور ها فقط میتونستن نگاه کنن و یا سعی کنن مثلش بسازن.
          آمریکا این مراحل رو گذرونده…

          موافقم 5
          مخالفم 3
        2. JaMsHiD

          ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
          سوابق: (2986 ديدگاه)

          سوشیانت بحث سر مقایسه دروغین کره و ژاپن بود چرا بحثو سمت رقابت آمریکا و کره میکشی؟
          نزار رو کنم ژاپن چیکارا کرده که آمریکا آرزوشو داره .
          آره دوتا هیتر صندلی و بخاری اختراع کردن دمشون گرم ولی اینکه کی درست تر استفاده کرده مسئله اینه

          موافقم 5
          مخالفم 4
        3. amir

          ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
          سوابق: (3689 ديدگاه)

          سلطان اگه اجازه بدی کلا لیگ خودروسازی آمریکا و ژاپن جداست اون با ماسل کار های حجیم شاسی بلند های فول سایز و تراک های عظیم الجثه معروفه اون با ماشین های اقتصادی کوچیک و کم مصرف
          یه تنه با این کامنتت تن مشاهیر خودروسازی آمریکا مثل هارلی ارل بیل میشل لی یاکوکا لویس شورلت و ….. تو گور لرزوندی

          موافقم 4
          مخالفم 1
        4. سوشیانت

          ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
          سوابق: (3615 ديدگاه)

          فقط به گرمکن صندلی و بخاری نیست جمشید اگه آمریکا نبود الان ماشین ژاپنی که این همه تعصبش رو میکشی نه پدال داشت نه استارت برقی نه سقف فلزی ژاپن تنها چیزی که داره یه استهلاک کمه که اونم تو ماشین های اقتصادی مهمه نه مثل آمریکایی ها پرفورمنس داره نه جاداره نه امکانات داره و…

        5. سوشیانت

          ۱ خرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (3615 ديدگاه)

          طاها جان شما جزو معدود افرادی هستین که تو پدال منطقی صحبت میکنین👌

        6. JaMsHiD

          ۳ خرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (2986 ديدگاه)

          سوشیانت مخترع توی هر کشور بسیاره .
          فقط رقابت سر اینه که کی زود تر اختراع کنه .
          الان اگر آمریکا نمیکرد ، یا انگلیس میکرد یا ژاپن یا آلمان یا ایتالیا !

      2. B

        ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
        سوابق: (919 ديدگاه)

        ولی ۳ برابر بود

  6. Dark Knight

    ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (576 ديدگاه)

    https://www.autoevolution.com/news/the-best-selling-suvs-of-2023-in-the-us-229093.html این آمار خودش گویا همه چیز هست ( کره فکر کرده مردم برای خرید فقط نگاه این مقایسه های مسخره میکنن ) 😂

    موافقم 10
  7. KAIZEN

    ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (3608 ديدگاه)

    کره خیلی پیشرفت کرده که با بزرگان این بازار مقایسه میشه
    ولی بازار دیتای قابل استناد تری ارائه میده

  8. Saeed Farshchian

    ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (89 ديدگاه)

    کمپانی تویوتا رو با توجه به سابقه و دوام و کارایی بیشتر میپسندم
    هرچند کیا گارانتی ده ساله هم بزاره!

    موافقم 5
    مخالفم 1
  9. samurai

    ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (598 ديدگاه)

    گاو شیرده مجلات و یوتیوبرا کرره جماعت :)))))
    قیافه خندان ….:) نویسنده هم معلومه کرره ای مهاجر به امریکاست :))

    موافقم 6
    مخالفم 3
  10. حسین

    ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (1157 ديدگاه)

    این نسل راو فور مربوط به سال 2018 هست و با این حالا اقتدار پر فروش ترین خودروی این سگمنت در آمریکا و جهان هست و امسال هم از افزایش فروش لذت برده 😁 تو این فاصله دو برادر بی خاصیت کره ای (توسان و اسپرتیج) چندین مرتبه نسل جدید دادن بیرون و با این حال افزایش فروشی هم نداشتن و به جفتشون با هم به گرد راوفور هم نمی رسن تو مارکت 😁

    موافقم 4
    مخالفم 2
    1. amir

      ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
      سوابق: (3689 ديدگاه)

      جالبه پای یه نسل عوض کردن ژاپنی کره ای ۴ نسل عوض میکنه باز هم ولی تو فروش ⅕ ژاپنیه نمیشه
      اینجاست که تفاوت دو کشور و توهمات ***سایتمون یعنی پروفسور پیام مشخص میشه

      1. حسین

        ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
        سوابق: (1157 ديدگاه)

        این وضعیت تقریبا در مورد همه محصولات انفجاری ساخت کره صادق هست. مثلا کرولا هنوز نسل جدیدش نیومده ولی تو این فاصله النترا دو سه بار نسل عوض کرده. یا مثلا کمری که هنوز قدیمی هست و از اونطرف سوناتا و اپیتیما که اپیتیما حتی پارو از تغییر نسل آن فراتر گذاشت و حتی اسمش هم تغییر کرد 😁 ولی هر سال فروش اپتیما و سوناتا بدتر میشه 😄 با کلی سر و صدا پلاسیده و تلوراید رو معرفی کردن ولی جمع فروششون به پر فروش های سگمنت نرسیده و نخواهد رسید.

        موافقم 6
        مخالفم 1
        1. amir

          ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
          سوابق: (3689 ديدگاه)

          امروز میخوندم فروش پلی استیشن ۵ برابره مایکروسافته و تازه مایکرو میخواد انحصاری هاشو بیاره به پلی استیشن
          ولی ژاپنی ها عقب موندن تو تکنولوژی…..

          موافقم 3
          مخالفم 1
  11. Taha Ayoobi

    ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (4696 ديدگاه)

    اونایی که میگن مقایسه چرت و پرت بود اینا، به نظر من مقایسه بدی نبود ولی به درد بخورد هم نبود.
    خیلی سریع ماس مالی کرد و نتیجه گرفت.
    انگار فقط کابین براش مهم بود، یا اینکه تویوتا کمترین مصرف رو داشت ولی گذاشتش آخر😐
    اسپرتیج خودش عقبشو از راو4 الهام گرفته.
    استایل و طراحی راو 5 رو از همه بیشتر دوست دارم، ولی از حق نگذریم کابینش یه ذره قدیمی هست راستش. ولی باز ترجیحش میدم.

    نمیدونم چرا از وقتی کیا و هیوندای شروع کردن همه محصولات رو برقی و اینا کردن، دیگه خوشم نمیومد ازشون. مثلا کادنزا به اون خوشگلی رو برداشتن چراغ هاشو پیوسته کردن😑
    ولی از اسپرتیج خوشم میاد احساس میکنم ماشین خوبیه.

    موافقم 5
    مخالفم 1
  12. بهزاد

    ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (51 ديدگاه)

    جالبه هرچی مقایسه بزارن که تویوتا هم شرکت کنه از اول آخره یا پایین جدوله ،من اگه جای رئیس تویوتا بودم برای هر ایرانی که به این اندازه بیجا تعصب تویوتارو میکشه و قربون صدقش میره در حالی که حتی یه بار سوارش هم نشدن یه دونه حضرت مفتکی میدادم ….بابا دست بردارین از این همه طرفداری الکی و بیجا

    موافقم 2
    مخالفم 6
    1. Taha Ayoobi

      ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
      سوابق: (4696 ديدگاه)

      ایران 80 میلیون نفر جمعیت داره.

      پرفروش‌ترین خودروی دنیا تویوتا کرولاعه با فروش 50 میلیون دستگاه در 11 نسل.

      اونوقت چجوری میخوای 80 تارو بدی؟

  13. Alireza

    ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (78 ديدگاه)

    هوندا با ظاهر قدیمی و مسخره اسپورتیج هم با ظاهر مسخره تر ولی تویوتا مثل همیشه شیک و خفن

    1. aradkhodaverdi

      ۱ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (126 ديدگاه)

      طراحی همه خوبه به نظرم ولی جای نیسان توی لیست خالیه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا