همه میدانیم که آینده صنعت خودرو به قوای محرکه الکتریکی تعلق دارد. این کار همین حالا هم رخ داده و به نقطهای رسیده که تقاضا برای خودروهای هیبریدی و الکتریکی روز به روز در حال افزایش است.
به نظر میرسد با شدت یافتن الکتریکی سازی خودروها، سوخت دیزل چارهای جز خداحافظی با بازار ندارد. برندهای متنوع تصمیم خود برای حذف پیشرانههای دیزلی را اعلام کردهاند. در سپتامبر ۲۰۲۰ نیز تقاضا برای خودروهای هیبریدی و الکتریکی برای اولین بار در تاریخ از تقاضا برای خودروهای دیزلی در اروپا پیشی گرفت.
اما جدای از توسعه پیشرانههای دیزلی پاک برای هماهنگی با استانداردهای آلایندگی، اگر خودروسازان شروع به توسعه قوای محرکه هیبریدی دیزلی بکنند چه اتفاقی خواهد بود؟
به تازگی رسانههای ژاپنی خبر از تصمیم تویوتا برای توسعه چنین پیشرانهای دادهاند.
گفته میشود تویوتا به دنبال گسترش تولید خودروهای هیبریدی در سریعترین زمان ممکن میباشد. اگرچه این موضوع جای تعجبی ندارد اما ظاهراً از جمله قوای محرکه جدید این شرکت میتوان به نیروگاهی دیزلی-الکتریکی اشاره کرد. احتمالاً این پیشرانه روی خودروهای آفرود و تجاری تویوتا نصب خواهد شد.
انتظار میرود تمامی محصولات تویوتا در ژاپن از جمله ونها، پیکاپ های سبک و خودروهای تجاری بهصورت هیبریدی تولید شوند.
پیش از آنکه دراینباره نتیجهگیری خاصی داشته باشیم باید نگاهی به عقبتر داشته و بگوییم که چنین خبری هنوز تائید نشده است. قوای محرکه دیزلی-الکتریکی تویوتا شاید تولید نشود و هر آنچه که تاکنون گفته شده در حد گمانهزنی بوده است.
البته ایده تولید یک پیشرانه دیزلی هیبریدی خیلی بد نیست زیرا از نظر راندمان و گشتاور میتواند در حد بهینهای باشد. اگر این خبر درست باشد نیروگاه دیزلی هیبریدی یک گزینه مطلوب برای خودروهایی همچون توندرا و لندکروزر خواهد بود.
Rakeb
۱۱ مرداد ۱۴۰۰پیشرانه هیبریدی دیزلی چیز جدیدی نیست.
نمیدونم چرا تویوتا فکر میکنه خودش اول به این فکر افتاده
datsun
۱۱ مرداد ۱۴۰۰الان کجا حرف از اول بودن زده
میثم
۱۱ مرداد ۱۴۰۰برنامه های زیادی برای پیکاپها و تراکهای فول سایزش داره
ولی طبق معمول چراغ خاموش داره پیش میره
مانی
۱۲ مرداد ۱۴۰۰اولین هایبرید تویوتا اومد بازار گفتم
چی میشه بجا موتور بنزینی دیزل بذاره
اونقدر لفتش داد که بیفایده شد