چهارمین نسل تویوتا آلفارد راهی بازار ژاپن شده تا اولین مینی ون پلاگین هیبرید این کشور لقب بگیرد.
اولین نسل این خودرو اوایل قرن ۲۱ میلادی عرضه شد و تقریباً از همان ابتدا با قوای محرکه هیبریدی در دسترس بود. آلفارد هماکنون در چهارمین نسل خود قرار دارد و با قوای محرکه پلاگین هیبریدی معرفی شده تا اولین مینی ون از این دست در بازار ژاپن باشد. آلفارد در کنار دیگر محصول خانوادگی تویوتا یعنی ولفایر عرضه میشود، خودرویی که سومین نسل آن در بازار حضور دارد. هر دو خودرو در سال قبل بازنگری اساسی را تجربه کردهاند و هماکنون علاوه بر قوای محرکه استاندارد با نسخه پلاگین هیبریدی هم عرضه میشوند.
مینی ونهای پلاگین هیبریدی تویوتا فقط بهصورت شش نفره عرضه میشوند و از باتری لیتیوم یون مشترک سود میبرند. ژاپنیها اشارهای به ظرفیت باتری موردبحث نکردهاند اما این باتری در حالت برقی میتوان توان پیمایش حدود ۷۳ کیلومتر را فراهم کند. البته باید به این نکته اشاره کرد که توان پیمایش یاد شده بر اساس استانداردهای خوشبینانه WLTC اعلام شده و احتمالاً با استانداردهای EPA کمتر خواهد بود. با استفاده از شارژر ۵۰ کیلوواتی تنها ۳۸ دقیقه طول میکشد تا شارژ باتری به ۸۰ درصد برسد. تویوتا بازهم به این موضوع اشاره نکرده که زمان یاد شده برای شارژ باتری از صفر درصد است یا ۲۰ درصد. تویوتا آلفارد و ولفایر پلاگین هیبریدی از پیشرانه ۲.۵ لیتری تنفس طبیعی و موتورهای برقی استفاده میکنند و قدرت ترکیبی ۳۰۲ اسب بخار دارند. از آنجایی که مینی ونهای تویوتا به سیستم E-Four تویوتا مجهز هستند بنابراین یک موتور برقی در اکسل جلو و دیگری در عقب نصب شدهاند.
وجود این باتری باعث شده مرکز ثقل تویوتا آلفارد و ولفایر نسبت به مدل هیبریدی عادی ۳۵ میلیمتر کاهش یابد. همچنین مینی ون یاد شده از توانایی شارژ دو جهته سود میبرد و بنابراین میتوان آنها را به عنوان یک پاور بانک متحرک در نظر گرفت. پیشرانه بنزینی نیز میتواند برق تولید کند و این موضوع در شرایط اضطراری کاملاً مفید خواهد بود. با وجود باک سوخت پر، آلفارد برق کافی برای ۵ نفر و نصف روز را تأمین خواهد کرد. این ارقام بر اساس مصرف انرژی روزانه ۱۰ کیلووات ساعتی محاسبه شدهاند.
مینی ونهای تویوتا قیمت بالایی دارند و برای آلفارد باید رقمی معادل ۶۸ هزار دلار را پرداخت کرد که بیش از دو برابر قیمت مدل پایه هیبریدی و دیفرانسیل جلوست. قیمت ولفایر هم از حدود ۶۹ هزار دلار شروع میشود. علاوه بر وجود درگاه شارژ، این مدلها با رینگهای ۱۹ اینچی، پوشش داخلی سقف جیر و تریم چوبی روی فرمان متمایز میشوند. در نهایت باید گفت بازارهای جهانی میتوانستند بیش از پیش پذیرای مینی ونهای پلاگین هیبریدی باشند. تنها خودرو از این دست که فورا به ذهن میرسد کرایسلر پاسیفیکا است هرچند در کشور چین گزینههای بیشتری در دسترس هستند که از جمله آنها میتوان به بیوک GL8، ترامپچی E8، دنزا D9 و وویا دریم اشاره کرد. باید منتظر ماند و دید لکسوس LM که از زیرساخت مشترک با آلفارد استفاده میکند نیز به قوای محرکه پلاگین هیبریدی مجهز خواهد شد یا خیر.
مهدی میباخ
۲ دی ۱۴۰۳نمیدونم چرا از این فرم بدنه خیلی خوشم میاد
ساده، کاربردی همه چیز
پیام
۲ دی ۱۴۰۳طراحیش خیلی بده یک ذره ظرافت نداره!
مهدی میباخ
۲ دی ۱۴۰۳این نوع خودرو ها کلاس معروفی در ژاپن هستن
و به تنهایی فقط برای بازار ژاپن ساخته میشن
بشخصه از خیلی از فرهنگ خودرویی ژاپن خوشم میاد همه چیز برای کاربردی بودن و جمع و جور بودن ساخته شده و قوانین رانندگی رو رعایت میکنن
این ون برای جایی مثل ژاپن خوبه اما توی ایران بعید میدونم جواب بده
۲ دی ۱۴۰۳اگه آمریکا هواوی و چین رو تحریم نمیکرد الان هایما میتونست اولین ون پلاگین هیبرید جهان رو درست کنه 😥😥💔
آقایون به من میخندند ولی هیچی نمیدونن💔
بهنام
۲ دی ۱۴۰۳چرا انقدر بد طراحی میکنن ؟ اصلا همه ی اجزای بیرونی این ماشین عجیبه خصوصاً نمای پشت .
zm
۲ دی ۱۴۰۳منکه خوشم اومد ازش 👌👌
کاربر
۲ دی ۱۴۰۳طراحی عقب این خودرو شبیه پرده کرکره یه مغازه است که صاحب مغازه پرده کرکره رو کامل کشیده پایین🙂 .طراحی جلوش به مدد طرح کلاسیک این نوع لامپها بهتره.این فرم لامپهای جلو معمولا همیشه جواب میدن. لامپهای جلو رو که پیاده کنیم پرستیژ و ابهت زیادی ماشین در بدنه در جلو چندان نداره و اگه رنگ مشکی ماشین داشته باشه همین اندک بازی باحجم و بعد کم جلوه تر میشه.با داشبورد دور ودرازش سخت بشه مانوس شد.به هرحال کیفیتانجین تویوتا باعث میشه بگیم ماشین خوبیه.
موستانگ
۲ دی ۱۴۰۳نمی دونم چرا هرچی بیشتر به این ماشین توجه
می کنم بیشتر از طراحیش خوشم میاد با اینکه با نگاه اول عکس شو دیدم با خودم گفتم چرا این شکلی هست
،از طراحی داشبوردش خوشم میاد جالبه و هرچی بیشتر به این ماشین توجه میکنم منو یاد طراحی فرانسوی ها میندازه اما با این حال خوشم اومد
محسن
۲ دی ۱۴۰۳طرف یک پراید فکستنی ندارن بعد نیاد از شرکت معروف و بزرگ کرولا ایراد میگیره!!!؟اخه یکی نیست بهش بگه یابو تو تو ایران خراب شده با افتضاح و بیسوادترین زندگی میکنیی آخه تورو چه به انتقاد اول دیپلمتو بگیر بعد انتقاد کن.اونم ژاپن!!!خدای مغز متفکر بشر که تا الان تمام کائنات آسمانی در حیرت تفکر ژاپنیها هستند
مجید
۳ دی ۱۴۰۳البته در مقاله ذکر نشده بود که شرکت کورولا (؟)
یک آپشن خاص به نام “یابوی هیبریدی”هم برای این مدل در نظر گرفته که این “یابوی هیبریدی” با جام جهان نمایی که در بخش هیبریدی هوش مصنوعی پیچیده خودش دارد مدرک تحصیلی و خودروی منتقدان را شناسایی امیکنه و شاخشون میزنه وخریدار رو از زیبایی وشایستگی طرح مطمین میکنه.
مهدی
۳ دی ۱۴۰۳ما هیچ،ما نگاه🥲🥲🥲
مجید
۳ دی ۱۴۰۳البته در مقاله ذکر نشده بود که شرکت کورولا (؟)
یک آپشن خاص به نام “یابوی هیبریدی”هم برای این مدل در نظر گرفته که این “یابوی هیبریدی” با جام جهان نمایی که در بخش هیبریدی هوش مصنوعی پیچیده خودش دارد مدرک تحصیلی و خودروی منتقدان را شناسایی میکنه و شاخشون میزنه وخریدار رو از زیبایی وشایستگی طرح مطمین میکنه.