تویوتا

رونمایی تویوتا از نسخه به‌روز تاکسی کانسپت JPN در توکیو

اگر به‌خاطر داشته باشید، تویوتا نخستین‌بار از تاکسی کانسپت JPN در سال ۲۰۱۳ در نمایشگاه خودرو توکیو پرده‌برداری کرد. این خودروساز اوایل این هفته از یک نسخه به‌روز شده این تاکسی مفهومی پرده‌برداری کرد، که به نسخه تولیدی نزدیک‌تر شده است.

Toyota JPN Taxi Concept
Toyota JPN Taxi Concept
توکیو از طریق یک فیلم تبلیغاتی این کانسپت به‌روز شده را به نمایش گذاشته است که به احتمال زیاد نشان دهنده یک طرح از مدل تولیدی هست که تویوتا قصد دارد قبل از سال ۲۰۱۸ در ژاپن رونمایی کند.
Toyota JPN Taxi Concept
Toyota JPN Taxi Concept
تویوتا امیدوار است که تاکسی جدید به یک نماد در خیابان‌های شهر‌های ژاپن تبدیل شود و درست مثل تویوتا کرون کامفرت، تاکسی سابق ژاپن، کانسپت JPN قرار است به نماد امروزی در سراسر کشور ژاپن تبدیل گردد.
Toyota JPN Taxi Concept
Toyota JPN Taxi Concept
نسل بعدی تاکسی تویوتا با شعار “تجسم روح مهمان نوازی ژاپنی”، پا به خیابان‌ها می‌گذارد و در قالب یک هاچ‌بک، همراه درب عقب کشویی با ارتفاع نسبتا زیاد ساخته شده تا ورود و خروج مسافران با سهولت انجام گردد.
Toyota JPN Taxi Concept
Toyota JPN Taxi Concept
Toyota JPN Taxi Concept
Toyota JPN Taxi Concept
فضای داخلی جادار آن حتی برای مسافران امکان ورود یک صندلی چرخدار و یا کیسه‌های خرید‌ را فراهم می‌کند، که با توجه به تغییرات اجتماعی در ژاپن و رفتن به سمت جمعیت پیر، بسیار کارآمد می‌باشد. تویوتا وعده داده که عملکرد شاسی را تضمین خواهد کرد و می‌گوید با “مانور عالی در محیط های شهری”، هم برای راننده و هم برای مسافر یک سواری لذت‌بخش فراهم می‌کند.
Toyota JPN Taxi Concept
Toyota JPN Taxi Concept
Toyota JPN Taxi Concept
Toyota JPN Taxi Concept
همچنین انتظار می‌رود، به لطف سوخت گاز مایع (LPG)، سیستم هیبریدی و بهینه سازی‌های انجام شده، نسل بعدی تاکسی تویوتا عملکرد عالی در انتشار آلایندگی‌ها، داشته باشد. البته سیستم قدرت‌رسانی آن هنوز در حال توسعه است، اما گفته می‌شود بسیار مقرون به صرفه خواهد بود. علاوه‌براین، تویوتا می‌گوید این خودرو به‌اندازه‌کافی دوام خواهد آورد و مدت‌ زیادی آماده خدمت رسانی خواهد بود. درست مثل بقیه محصولات این شرکت.
Toyota JPN Taxi Concept
Toyota JPN Taxi Concept
تاکسی‌ آینده تویوتا مطابق با اهداف دولت ژاپن در ارائه اتوبوس و تاکسی بدون هیچ مالیات و عوارض، عرضه می‌شود و متناسب با نیازهای محلی خواهد بود. منبع: carscoops

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مهرداد فراهانی

مهندس صنایع و از علاقه‌مندان تکنولوژی و خودرو هستم، قبل از پیوستن به پدال در وب‌سایت های خبری دیگر در حوضه آی‌تی می‌نوشتم و وظیفه سردبیر و مدیریت وبسایتی در زمینه آی‌تی و خودرو را هم دارم. درحال حاضر مفتخر به نویسندگی در سایت پدال هستم.

مطالب مشابه

‫۱۴ دیدگاه‌ها

  1. farzad

    ۵ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (180 ديدگاه)

    شبیه تاکسی لندنه

  2. میلاد

    ۵ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (24 ديدگاه)

    خوش بحالشون چقد تاکسیاشون خوبه……

  3. محمد

    ۵ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (512 ديدگاه)

    میگم من چند روز پیش سوار یه تاکسی شدم تانشستم یه چیزی یه جایی احساس کردم!!
    اینقدرم تاکسیه ماشینش نرم بود اصلا هیچ دست اندازی حس نکردم لاصب!!
    وخیلی جالب وقتی خواستم پیاده شم..درش ازداخل بازنمیشد!!!!!!
    ایرانه دیگه اونم بااین همه ادعاش والا

  4. احمد باقری

    ۵ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    برای تاکسی، مهمترین چیز، ایمنی و استهلاک کم هست که تویوتا این دو مورد رو میتونه تضمین کنه.

    1. hitler

      ۵ آبان ۱۳۹۴
      سوابق: (499 ديدگاه)

      برای تاکسی مهم ترین چیز ،راحتی سرنشینان هست
      چون تاکسی عموما داخل شهر هس و تصادف داخل شهری به ایمنی چندان زیادی نیاز نداره
      ولی استهلاک مهه
      باید با دووم باشن

      کابوی ها و فرشته ها(جورج مایکل)

    2. shahab

      ۵ آبان ۱۳۹۴
      سوابق: (647 ديدگاه)

      وقتی تویوتا که خودش درطول عمر ماشین زبانزد خاص و عامه میگه: مدت زمان زیادی آماده خدمت رسانی خواهد بود
      ببین یعنی چی دیگه

  5. MjM

    ۵ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (740 ديدگاه)

    تنا چیزی که تو ایران به فکرش نیستن رفاه و آسایش مردمه…خودرو هم یکیشه دیگه!

  6. ali ayat

    ۵ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (716 ديدگاه)

    اگه این تاکسیه ماشین ما تخت جمشیده

  7. حميد

    ۵ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (1724 ديدگاه)

    بچه ها دست بکار شوید برای شهراهای خودمون کانسپت طراحی کنیم

  8. great britain

    ۵ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (2855 ديدگاه)

    دقیقا مو نمیزنه با تاکسی های بریتانیایی لندن فقط یه مقدار بزرگتره من که اول دیدم فکر کردم مطلب در مورد تاکسی های لندنه. بهتره طراح های ژاپنی یه طرحه دیگه رو انتخاب کنن این دیگه از هزار متری معلومه طراحیه بریتانیایی داره اون وقت میشه نماد ژاپن؟

    1. محمد

      ۵ آبان ۱۳۹۴
      سوابق: (5 ديدگاه)

      برخلاف اظهارنظرهای قبلیت، با این حرفت موافقم
      البته نکته ای که هست اینه که این جور طراحی از دید بعضی کارشناس نماها دزدی ایده نیست کامل کردن ایده است، و از دید خیلیای دیگه ژاپن اینقدر صنعتش پیشرفتس که لندن مجبور شده بود با مشقت فراوان،در سال های بعد از جنگ جهانی که مشغول طراحی تاکسی های معروف فعلی لندن بودن، ماشین زمان بسازن و تشریف بیارند به سال 2015 و از این طرح ژاپنیا الگوبرداری کنن و دوباره برگردن

    2. luis

      ۵ آبان ۱۳۹۴
      سوابق: (612 ديدگاه)

      حرفت درسته ولی به نظرم بهتره هم کشور ها تاکسی هاشونو این شکلی بسازن چون یه جاداری و راحتی خاصی داره.

  9. محمد

    ۵ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (1678 ديدگاه)

    آینه های جالبی داره

  10. ماهان گاز قبلی

    ۵ آبان ۱۳۹۴
    سوابق: (41 ديدگاه)

    تاکسیهای ایران دهن رانندهاشون را سرویس میکنند!!!
    ماشین باید چابک باشه ن مثل سمند یه ذره کار میکشن ازش چون اتاقش سنگینه لش میشه
    نه تنها تاکسی بلکه ماشین خوب باید کم استهلاک وهزینه هاش پایین باشه!!
    خدا برکت بده ب تاکسی های پیکان کم خرج واستهلاک پایین بخدا اگه الان تولید میشد مردم به سمندو پراید ترجیحش میدادند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا