با وجود موج فزاینده تمایل به خرید خودروی الکتریکی در آمریکا، معاون تویوتا میگوید اکثر خریداران خودروهای برقی را نمیخواهند و پذیرش این محصولات تا سال ۲۰۳۰ به سختی ممکن خواهد بود.
جک هالیس، معاون فروش تویوتا در آمریکای شمالی، اخیراً نظرات خود را درباره خودروی الکتریکی در ایالات متحده بیان کرده است. به طور خلاصه، هالیس معتقد است که به دلیل عدم تقاضای مصرفکنندگان برای خودروهای برقی، رسیدن به اهداف پذیرش خودروهای الکتریکی تا سال ۲۰۳۰ برای ایالات متحده دشوار خواهد بود.
به گزارش insideevs، تویوتا قهرمان جهان در زمینهی تولید خودروی هیبریدی است و سالهاست که در تولید و توسعه خودروهای برقی تردید دارد. این خودروساز حتی تا آنجا پیش رفته که کمپینهای تبلیغاتی ایجاد کرده است که هیبریدیها را در مقابل خودروهای برقی تبلیغ میکند و آنها را «خود شارژ» مینامد.
اساسا، مسئولان تویوتا معتقدند که مصرفکنندگان باید همچنان در مورد پیشرانه خودرو حق انتخاب داشته باشند. علاوه بر این، خودروساز ژاپنی اصرار دارد که این مصرفکنندگان در نهایت تصمیم نهایی را دربارهی پذیرش خودروهای الکتریکی خواهند گرفت.
در همین حال، دولت ایالات متحده امیدوار است تا سال ۲۰۳۰ حدود ۵۰ درصد یا بیشتر از فروش خودروهای جدید از نوع کاملاً برقی باشد. دولت بایدن در سال ۲۰۲۱ در این هدف عالی شریک بود و از آن زمان، بسیاری از خودروسازان با خودروهای برقی رو به جلو پیش میروند و تلاشها و برنامههای خود را با مردم به اشتراک میگذارند.
البته مخالفت تویوتا با خودروی الکتریکی سابقه دارد و این اولین بار نیست که تویوتا به عنوان یک خودروساز یا یکی از مدیران آن پیشنهاد میکند بازار به دلایلی از جمله کمبود زیرساخت شارژ و قیمتهای اولیه بالا، آماده پذیرش خودروهای برقی نیست.
با این اوصاف، اظهارات هالیس در زمانی منتشر میشود که قیمت بنزین از نظر تاریخی بالا بوده، تقاضا برای خودروهای برقی به طور تصاعدی در حال افزایش است و بیشتر خودروسازان دیگر سرمایهگذاریهای هنگفتی در این بخش انجام میدهند.
وبسایت Teslarati به گزارش فوربس استناد میکند که نشان میدهد خودروهای برقی بیش از ۵ درصد بازار خودروهای جدید را در ایالات متحده برای نیمه اول سال ۲۰۲۲ تشکیل میدادند که بیش از دو برابر نیمه اول سال ۲۰۲۱ بود. با این وجود، هالیس گفت:
فکر نمیکنم بازار آماده باشد. فکر نمیکنم زیرساخت آماده باشد. و حتی اگر آماده خرید یکی از آنها بودید و اگر میتوانستید بخرید، هنوز خیلی گرانقیمت هستند.
هالیس در ادامه با اشاره به اینکه تویوتا بیش از ۲۰ سال خودروی هیبریدی میفروشد، گفت «مردم هنوز آنها را به اندازه خودروهای مجهز به پیشرانه سنتی نمیخواهند». هالیس افزود که هیبریدیها مقرونبهصرفهتر از خودروهای الکتریکی هستند و باعث ایجاد اضطراب در شعاع حرکتی نمیشوند، اما هنوز نمیتوانیم انبوه مردم را به خرید آنها وادار کنیم.
هالیس در مصاحبه با Teslarati ادامه داد:
۲۵ سال طول کشید تا به کمتر از ۱۰ درصد (سهم بازار) خودروی هیبریدی برسیم. خودروهایی که مقرون به صرفه هستند و تولید آنها با منابع موجود انجام میشود. مصرفکننده چیزی در آن سطح را مطالبه نمیکند. مصرفکننده فریاد نمیزند، ۳۰ درصد یا ۴۰ درصد تا فردا. وقتی شما مصرفکننده را به چیزی وادار میکنید که برای آن آماده نیست، اتفاقات دیگری میافتد.
تسلا تنها خودروساز تمام برقی در ایالات متحده است. با وجود قیمتهای بالا، این شرکت بسیار موفق عمل کرده و تقاضا برای محصولات تسلا به طور مداوم در حال افزایش است.
در واقع، حدود دو سوم (۶۶ درصد) از تمام خودروهای باتریدار جدید فروخته شده در ایالات متحده در نیمه اول سال ۲۰۲۲، مدلهای تسلا بودند و مصرفکنندگان تا یک سال یا بیشتر منتظر تحویل آنها هستند. اگر امروز تعدادی خودروی الکتریکی جذاب دیگر در بازار موجود بود، شاید مردم به جای اینکه منتظر تسلا باشند، آنها را میخریدند.
pouya98645
۵ شهریور ۱۴۰۱امیدوارم تویوتا هم بالاخره بره سراغ خودروی برقی
NAVID۰۰۹۸
۶ شهریور ۱۴۰۱هنوز مونده برقیها فراگیر شوند !
تورم جهانی جلوی مشوقهای مالیاتی را میگیره و اونجاست که خرید برقیها با مشکل روبرو میشه !
تویوتا آشپزخانهی مجهزی داره که خودش را برای هر اتفاقی آماده میکنه !
اما به نظر شخصی من ، هیدروژن و هیبرید در حال حاضر بهترین گزینه هستند !
Dian
۶ شهریور ۱۴۰۱نوید جان تولید هیدروژن (H²) خودش بی نهایت آلاینده تولید میکنه
تازه نگهداری و ذخیرش هم کلی دردسر داره
ولی در خصوص خودرو های هیبریدی با شما موافقم
T
۵ شهریور ۱۴۰۱نه ! برعکس باید خودرو های هیدروژنی رو گسترش بده
بهنام
۵ شهریور ۱۴۰۱امیدوارم مدیران غیر ژاپنی تویوتا بلایی که سر نوکیا آوردن رو سر تویوتا نیارن .
اون موقع هم مدیر آمریکایی نوکیا_مایکروسافت اصرار به سیستم عامل سیمبین داشت و باعث شد غول نوکیا بازار رو با سامسونگ ببازه .
کیان
۶ شهریور ۱۴۰۱حرفش منطقی هست، کارشناس های واقعی خودرو بهترین حالت و پلاگین هیبرید میدونن یا خود هیبرید، نه تنها زیر ساخت نیست بلکه واقعا گرون هستن، مشوق های مالیاتی ک حذف بشن کم کم تازه گرونی خودشو نشون میده، متاسفانه ایلان بیزنس من با پشتیبانی دولت امریکا ترندی و ایجاد کردن ک واقعا امادگی لازم براش وجود نداره
meysam
۵ شهریور ۱۴۰۱معلوم نیست چی تو سرشونه
بازار چیز دیگه داره میگه
ولی این تویوتا هم خیلی توداره
MC20
۵ شهریور ۱۴۰۱میثم جان تویوتا به دوام موتور و گیرباکس شهره خاص و عامه … با همه گیریه برقی شدن صنعت خودرو ، دوام در محصولات برقی و از جمله محصولات برقیه تویوتا هم بی معنا خواهد بود … همان طور که چند سال پیش ، خرید ماشینی مثل فیسکر کارما ، غیر منطقی بود و فیسکر ورشکسته شد … از طرفی تویوتا هم ، علی رغم سابقه زیاد و قابل احترام ، در بازی ساخت خودروی برقی ، مثل تسلا ، دست بالا رو نداره و مخالفت با همه گیری ساخت خودروهای برقی از طرف تویوتا ، کاملا منطقی هست … تویوتا می خواد ، بازار ، سنتی و مشتری ، سنتی و محصول ، سنتی و فروش هم ، سنتی باقی بمونه و ضرر نکنه … اختلاف تکنولوژی و کارایی تسلا با بقیه ، متاسفانه نشون داد که بیشتر بزرگان ، تا اینجا نتونستن حریف تسلا بشن … این البته برای من خیلی غم انگیزه … ولی برای امثال تویوتا باختن بازی تاج و تخت و از دست دادن زمین بازی هست …
phonix
۶ شهریور ۱۴۰۱دقیقا بلایی که عصر دیجیتال سر پاناسونیک و سونی اورد
Alan.r
۵ شهریور ۱۴۰۱به نظر من هم برقی ها مقرون به صرفه نیستن هم گرونترن هم با گذشت زمان کاراییشون رو از دست میدن و هم زیرساخت لازم براش به صورت کامل به وجود نیومده و در آخر نگرانی تموم شدن شارژ رو هم به دنبال دارن
علی اکبر
۵ شهریور ۱۴۰۱به نظرم خودرو هیبریدی تو دوران گذار از سوخت فسیلی به برقی بهترین گزینه است.
Hadi
۵ شهریور ۱۴۰۱کلا بنزینی و هیبریدی تولیدش متوقف بشه و بجاش الکتریکی و هیدروژنی تولید بشه، چون گرم شدن کره زمین عواقب خطرناکی به دنبال داره، من هم عاشق صدایی انجین و اگزوز ماشین های بنزینیم ولی باید قبول کرد که باعث گرم شدن زمین و آب شدن یخ های قطب میشن، با تغییر کردن شرایط آب و هوایی شاهد طوفان های نمک و شن خواهیم بود، باید سرعت گرم شدن زمین از این که هست کمتر شود
پدرام
۶ شهریور ۱۴۰۱احتمالا تویوتا دنبال این هست که هم از نظر قیمتی و هم برد و شتاب بتواند حرفی در برابر تسلا داشته باشد اگر حتی یکی از این فاکتورها نباشد محکوم به شکست خواهد بود (البته در کیفیت تویوتا شکی نیست قطعا از تسلا هم با کیفیت تره) نکته بعدی تعدد ایستگاه های شارژ تسلا در امریکاست که یکی از مهم ترین دلایل فروش محسوب می شود چرا که مصرف کننده می داند تقریبا در هر مکانی دسترسی به شارژر را دارد این مورد حتی در خصوص آلمانی ها و دیگر امریکایی ها به این شکل وجود ندارد
علی
۶ شهریور ۱۴۰۱درود بر امپراطور تویوتا ،،،