تویوتا لندکروزر سری ۲۰۰ یکی از شاخصترین نسلهای این شاسیبلند دوستداشتنی به شمار میرود و در کشور ما نیز به تعداد فراوانی موجود است. به تازگی ویدئویی از آفرود بسیار خوب این ژاپنی کاربلد در مسیرهای خشن مواب منتشر شده است که دیدن آن خالی از لطف نخواهد بود.
برای افرادی که ساکن آمریکای شمالی هستند داستان لندکروزر در سال ۲۰۲۱ و با معرفی نسل جدید آن برای بازارهای دیگر پایان یافت. تویوتا تصمیم گرفت لندکروزر سری ۳۰۰ را در آمریکا عرضه نکند هرچند قرار است در آینده نزدیک مدلی کوچکتر با همین نام در آمریکا ارائه شود. تا آن زمان میخواهیم نگاهی به تواناییهای قابلتوجه این شاسیبلند در عبور از مسیرهای سخت و خشن بیندازیم.
کانال یوتیوب متیو گییر ویدئوهای جذابی از هنرنماییهای لندکروزر را منتشر میکند و اخیراً نیز آفرود لندکروزر سری ۲۰۰ در مواب را به نمایش گذاشته است. همانطور که دیده میشود لندکروزر با زیرساخت قدرتمند خود و البته نشستن رانندهای ماهر پشت فرمان مشکلی در طی این مسیر ندارد. نکته مهمی که در این کلیپها وجود دارد به راهنمای مسیر مربوط میشود به گونهای که او میتواند در بخشهای خطرناک مسیر با راهنمایی راننده نقش حیاتی در عبور خودرو از روی صخرهها داشته باشد. با وجود چنین زوایای شکست شدیدی در مواب، کوچکترین اشتباهی میتواند نتایج خسارت باری به همراه داشته باشد.
ما نمیدانیم که سال تولید این لندکروزر چیست اما نمای جلوی خودرو به تویوتا لندکروزر سری ۲۰۰ فیس لیفت مربوط است و بنابراین احتمالاً خودرو مدل سال ۲۰۱۳ یا بعد از آن خواهد بود. همچنین جزئیاتی از تغییرات احتمالی رخ داده روی این خودرو منتشر نشده است اما ارتفاع خودرو خیلی بیشتر از مدل استاندارد نیست هرچند لاستیکهای آفرود و اسنورکل کاملاً به چشم میآیند. شایان ذکر است نسخه استاندارد لندکروزر سری ۲۰۰ از تجهیزاتی مانند صندلیهای جلوی گرم شونده، سیستم اطلاعات سرگرمی دیویدی و… سود برده است و گزینهای ایده آل برای ماجراجویی در مسیرهای بکر و دستنخورده محسوب میشود. اگرچه نسل فعلی تویوتا لندکروزر در آمریکای شمالی عرضه نمیشود اما خریداران میتوانند لکسوس LX را خریداری کنند که از پلتفرم مشترک با لندکروزر سود میبرد و در واقع نسخهای لوکس از این آفرودر ژاپنی است. البته انتظار میرود مدل جدیدی که با نام لندکروزر در آمریکا عرضه شود تفاوتهای زیادی داشته باشد به گونهای که این خودرو قرار است بر پایه لکسوس GX بنا شود، خودرویی که چندی پیش با بدنهای عضلانی و جعبهای و توانایی آفرود احساسبرانگیز معرفی شد.
مازیار
۶ مرداد ۱۴۰۲لندکروز قطعا یکی از نمادهای آفرود هست اما تو این یک و نیم دقیقه سراشیبی چیزی دیده نشد که بشه عنوان فوق العاده بهش داد
سالار فصل
۶ مرداد ۱۴۰۲انقدر عالی رد شد که متوجه نشدی چکار سختی داره انجام میده
مازیار
۶ مرداد ۱۴۰۲راننده یه نیش گاز هم نداد چیزی نبود که بزرگش کنی سالار!
سالار فصل
۷ مرداد ۱۴۰۲با مهارت راننده کاری ندارم
بهنام
۶ مرداد ۱۴۰۲لامصب طرحش قدیمی نمیشه. با اینکه اینهمه سال جلوی چشم ما بوده ولی حقیقتا بعضی وقتا میبینمش میگم خدایی قشنگه .
حالا یکی
۶ مرداد ۱۴۰۲دقیقاً
این کلیپ اون چیزی نبود که اینقدر آب و تابش دادید.
از پدال انتظار نداشتیم.
Mtn
۶ مرداد ۱۴۰۲واقعا چیز خاصی نداشت و اگر دقت کنید سیستم تعلیق بهش فشار خاصی نمیاد و فقط یک سرپایینی یکم کج رو با ترمز گرفتن پایین میاد نمیگم لندکروز ماشین مناسبی برای صخرهنوردی نیست اما این ویدیو چالش خاصی رو برای این خودرو نداشت و اینکه احتمالاً سیستم تعلیق این خودرو دستکاری شده بوده و فابریک نبوده همونطور که تایرها تعویض شدن
Mtn
۶ مرداد ۱۴۰۲واقعا چیز خاصی نداشت و اگر دقت کنید سیستم تعلیق بهش فشار خاصی نمیاد و فقط یک سرپایینی یکم کج رو با ترمز گرفتن پایین میاد نمیگم لندکروز ماشین مناسبی برای صخرهنوردی نیست اما این ویدیو چالش خاصی رو برای این خودرو نداشت و اینکه احتمالاً سیستم تعلیق این خودرو دستکاری شده بوده و فابریک نبوده همونطور که تایرها تعویض شدن با تشکر
TRD PRO
۶ مرداد ۱۴۰۲خیلی مشتاقم با نسل جدید سانتافه یا هر مدل کره ای دیگه هم همین مسیر رو برن برنامه درست کنن ازش .
ببینم اون همه ادعا چی میشه آخرش . البته که از الان نتیجه ش معلومه .
علی
۶ مرداد ۱۴۰۲تعصبی رو هیچ برندی ندارم اما سانتافه برای افرود سنگین نیست و قیمتش هم نصف تا یک سوم لندکروزه
امیر
۶ مرداد ۱۴۰۲این مسیر که زیاد سخت نبود با پرایدم یکم زور بزنی میری اونقدر ماشین از این مسیر رفتن لاستیکاشون صخره رو سیاه کرده
Tesla
۶ مرداد ۱۴۰۲نسل جدید موهاوی یا ev9 تو آفرود حریف ندارن ، میتونن g63 بنز هم به چالش بکشن !! دیگه جاپون براشون در حد جوک هم نیست 🤣🤣😂😂🇰🇷💪💪
بهنام
۱۰ مرداد ۱۴۰۲آره اگه آتیش نگیرن و یاتاقان نزنن . سانتافه 😂
ali
۶ مرداد ۱۴۰۲این رو نیسان آبی یا هر ماشین که ارتفاعش بالا باشه میتونه با ترمز پایین بیاد! هنر بالا رفتنش بود
ملازهی
۶ مرداد ۱۴۰۲ایول دمت گرم باور کنید نیسان آبی تو مرز بلوچستان تو شیب و بلندیهای خیلی خطرناکتر اونم با بار تقریبا3/5 تن میره ،
مجتبی .
۷ مرداد ۱۴۰۲اون دیگه بیشتر هنررانندشه تانیسان
HFball
۶ مرداد ۱۴۰۲قیمت جهانی این مدل چقدره؟
۸ مرداد ۱۴۰۲قیمت دو تا پراید هاچبک
RIO
۶ مرداد ۱۴۰۲ماشاالله تویوتا♥️♥️🇯🇵🇯🇵
امیر
۶ مرداد ۱۴۰۲بزرگ ترین ویژگی لندکروز : جان سخت بودنش هست که به واسطه این ویژگی ، آفرود خوبی هم داره و کم آوردن تو کارش نیست ، به خاطر اینه که ماشین مورد علاقه تروریست ها و کلا گروه های نظامی هست
امیر
۶ مرداد ۱۴۰۲ما آخر دنیا زندگی میکنیم تویوتا لندکروز دیگه شده برامون آرزو چه کردن با ما همه خاطره های بعضی از کشورها برای من یکی شده آرزو موفق باشید
نوشیروان ساسانی
۶ مرداد ۱۴۰۲بزنید رو این لینک امضا جمع کنید برای واردات خودروهای آلمانی و ژاپنی
https://www.farsnews.ir/my/c/211660
علی
۶ مرداد ۱۴۰۲از سایت نظرسنجیش مشخصه اخر عاقبتش چیه 😃
BMW
۶ مرداد ۱۴۰۲حالا ما میگیم چه کرد این ولی کاری کرد کارستون خدایی الان حتی پراید هم نمیتونه رد بشه😂
ram1500trx
۶ مرداد ۱۴۰۲همچین نوشتین آفرود فوقالعاده تویوتا لندکروزر در مسیرهای خشن مواب بدون خواندن ادامه مطلب رفتم دیدن فیلم
وجدانن حاضرم با پراید از اونجا دقیقا مثه همین برم پایین
اگه این فوق العاده هست جیپ های روبیکان یا رانگلر پس چی هست آیا؟!َ!!
حسام
۶ مرداد ۱۴۰۲عاشقشم
RIO
۶ مرداد ۱۴۰۲دوستان عزیز یه سوزوکی جیمنی پلاک قدیم پیدا کردم
https://divar.ir/v/AZD37py4?ref=android
Alireza
۶ مرداد ۱۴۰۲سایت پدال. تو این بخش مطلب زیاد خوب نبود.
حسن
۶ مرداد ۱۴۰۲موآب، یوتا به دلیل صخرههای قرمز خیرهکننده و مسیرهای چالشبرانگیز، یک مقصد آفرود مشهور در جهان است. این منطقه دارای دو پارک معروف آفرود است: مسیر موآب ریم و مسیر انتقام جهنم. مسیر Moab Rim Trail یک مسیر دشوار است که به مهارت و تجربه نیاز دارد، در حالی که مسیر انتقام جهنم کمی آسانتر است اما هنوز هم هیجان زیادی را ارائه میکند. موآب همچنین بسیاری از فعالیت های دیگر در فضای باز مانند پیاده روی، صخره نوردی و دوچرخه سواری در کوهستان را ارائه می دهد.
اما چیزی که تو فیلم خیلی جلب توجه میکنه تمیزیه منطقه است.
احمد
۶ مرداد ۱۴۰۲لند کروز سلطان جاده ها شاهکار تویوتا
عارف
۶ مرداد ۱۴۰۲تو ویدئو مشخص نمیشه فقط باید سرنشینش باشی تا بفهمی واسه یه ماشین بزرگ با وزن زیاد کار بزرگی هستش تویوتا لازم به تعریف نداره شناخته شده است
Ali
۷ مرداد ۱۴۰۲حالا همه دیگه سلطان آفرود شدید عزیزان
Ali
۷ مرداد ۱۴۰۲به نظرم سلطان آفرود اول چیپ هست ، بعدش بنز و در آخر فورد ، برید ببینید که با چیپ چه راه هایی رو میارن که لندکروزر که هیچ حتی لندروور دیفندر و بنز جی کلاس amg هم نمی تونه ازشون رد بشه ، دیگه این چیپ اونقدر تو آفرود خوبه که به خاطرش یک آفرود دیگه ای به نام جیپینگ گذاشتن .
لندکروزر واسه خاور میانه و ایران فوقالعاده است .
لندکروز
۷ مرداد ۱۴۰۲کی لندکروز سوار مره
فقط ۲۰۷ داشبورد ۲۰۶🤣🤣🤣🤣
*ALI*
۷ مرداد ۱۴۰۲بنظرم کلا تویتا لندکروز برای این کارا ساخته شده و بعضی مدل هاش هم که مخصوص افرود و این جور کاراس
JDM
۷ مرداد ۱۴۰۲ولی خدایی جادش اونقدر سخت نبود یه جاده سخت تر بهتر بود ولی کلا لندکروز تو بیابان بهتر عمل میکنه تو جنگلی که درخت کمی داشته باشه هم نسبتا خوب عمل میکنه ولی لندکروز کلا تو بیابون بهتر عمل میکنه چندتا از دلایلش اینه که بدون آب نزدیک به ۱۰۰ تا ۱۵۰ کیلومتر رو میره و با روغن کم راه طولانی میره
Sia
۹ مرداد ۱۴۰۲داداش سرازیری که پراید هم ولش کنی میره راست میگه سربالای بره