در این مقاله به تمامی پرسشهای اصلی درباره تویوتا لندکروزر پرادو 2024 پاسخ میدهیم.
زمانی که خودروی جدیدی معرفی میشود عموم مردم و کارشناسان سؤالات زیادی پیرامون آن دارند. نسل جدید تویوتا لندکروزر پرادو ۲۰۲۴ یکی از همین خودروهاست که به خاطر علاقهمندان زیادی که دارد در معرض دید قرار گرفته و آفرودری شاخص با تواناییهای قابلتوجه به شمار میرود. جدیدترین محصول تویوتا از ظاهری خشن، پیشرانهای قوی و تجهیزات آفرود زیادی سود میبرد. فروش پرادو ۲۰۲۴ از بهار سال جاری میلادی شروع خواهد شد و ما نیز میخواهیم به برخی سؤالات مهم و پرتکرار درباره آن پاسخ دهیم.
- آیا تویوتا لندکروزر پرادو ۲۰۲۴ در آمریکا عرضه میشود؟
پاسخ این سؤال مثبت است. لندکروزر اصلی دیگر در بازار آمریکا عرضه نمیشود اما هماکنون ژاپنیها تائید کردهاند این خودرو را در قالبی جدید که همان پرادو است راهی بازار مهم این کشور خواهند کرد.
- لندکروزر پرادو ۲۰۲۴ چه پیشرانهای دارد؟
درحالیکه نسل قبلی لندکروزر از پیشرانه ۸ سیلندر ۵.۷ لیتری تنفس طبیعی استفاده میکرد، لندکروزر پرادو جدید به پیشرانه ۴ سیلندر ۲.۴ لیتری توربوی هیبریدی مجهز است. قدرت و گشتاور این پیشرانه به ۳۲۶ اسب بخار و ۶۳۰ نیوتون متر میرسد درحالیکه لندکروزر اصلی پیشین ۳۸۱ اسب بخار قدرت و ۵۴۴ نیوتون متر گشتاور داشته است. همچنین قابلیت یدک کشی پرادو بازارهای جهانی و لندکروزر بازار آمریکا ۲.۷ تن خواهد بود.
- مصرف سوخت لندکروزر پرادو ۲۰۲۴ چقدر است؟
تویوتا تخمین زده شاسیبلند جدیدش مصرف سوخت ترکیبی ۸.۷ لیتر در هر صد کیلومتر خواهد داشت که نسبت به لندکروزر قبلی بازار آمریکا با مصرف ترکیبی ۱۶.۸ لیتری بسیار بهتر است. البته که اصلیترین دلیل این بهبود استفاده از پیشرانه کاراتر و هیبریدی با مصرف سوخت کمتر است.
- آیا لندکروزر پرادو جدید آفرودر خوبی است؟
هنوز فرصت تست و بررسی خودروی موردبحث فراهم نشده و به همین خاطر نمیتوان قضاوت دقیق و قطعی درباره تواناییهای خارج از جاده پرادو ۲۰۲۴ داشت اما میدانیم که تویوتا از تکنولوژیهای متنوعی برای بهبود حرکت آن در محیطهای خشن استفاده کرده است. لندکروزر پرادو ۲۰۲۴ بر پایه پلتفرم بدنه روی فریم TNGA-F شکل گرفته، پلتفرمی که در لکسوس GX و تویوتا تاکوما هم وجود دارد. این شاسیبلند به گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک، سیستم چهار چرخ محرک فول تایم و جعبه انتقال دو سرعته مجهز است. به این لیست باید دیفرانسیل مرکزی لغزش محدود خودکار و دیفرانسیل عقب قفل شونده را اضافه کرد. حتی در تریم های فول پرادو میتوان میله ضد غلتش را قطع کرد تا حرکت چرخها بهتر صورت پذیرد.
زمانی که راننده راهی آفرود شود امکان استفاده از کرال کنترل کم سرعت برای رها کردن پدال گاز و ترمز وجود خواهد داشت و او فقط روی فرمان دادن به خودرو تمرکز خواهد کرد. همچنین کنترل حرکت در سرپایینی هم وجود دارد که سرعت خودرو را در نظر میگیرد. سیستم انتخاب حرکت در سطوح مختلف از جمله گلولای، صخره و شن و ماسه هم جزو دیگر تجهیزات لندکروزر پرادو ۲۰۲۴ است. مدلهای گرانتر این شاسیبلند به سیستم پایش چند سطحی مجهز هستند که تصاویر جلو، زیر و کنارههای خودرو را تهیه میکند. ارتفاع لندکروزر پرادو از سطح زمین به ۲۲ سانتیمتر میرسد. زوایای حمله، فرار و شکست نیز به ترتیب ۳۱، ۲۲ و ۲۵ درجه هستند. این ارقام باعث میشوند تویوتا در برابر شاسی بلندهایی همچون فورد برانکو و لندرور دیفندر 110 عملکرد خوبی داشته باشد.
- آیا نسخه برقی لندکروزر پرادو تولید میشود؟
فعلاً چیزی بهصورت رسمی اعلام نشده است. کانسپت لندکروزر برقی در اکتبر ۲۰۲۳ و با طراحی آیندهنگرانه معرفی شد اما نسخه تولیدی این کانسپت به زودی معرفی نخواهد شد. هرچند تویوتا در برنامه کاری خود معرفی برخی آفرودرهای برقی را نیز گنجانده است.
- کابین تویوتا لندکروزر پرادو ۲۰۲۴ چگونه است؟
این شاسیبلند جدید از ویژگیهای رفاهی زیادی بهره میبرد. حتی مدل پایه ۱۹۵۸ دارای صندلیهای جلو و فرمان گرم شونده، نمایشگر مرکزی ۸ اینچی و سیستم صوتی با ۶ بلندگو است. مدل پایه پرادو از پوشش پارچهای صندلیها سود میبرد. تمامی مدلها به پلاستیکهای نرم در بخش بالایی داشبورد و پانل درها مجهز است و در بخشهای دیگر هم از پوشش لاستیک مانند استفاده شده است. مدل میانی این خودرو از نمایشگر ۱۲.۳ اینچی و پوشش چرم مصنوعی استفاده میکند و صندلیهای تهویه دار در آن وجود دارند. همه نسخههای شاسیبلند جدید تویوتا با بسته ایمنی سیفتی سنس ۳.۰ عرضه میشوند که شامل تجهیزاتی همچون سیستم پیشگیری از برخورد، کروز کنترل تطبیقی، دستیار حفظ خودرو بین خطوط و تشخیص علائم جادهای است.
- آیا لندکروزر پرادو جدید بزرگتر از ۴ رانر است؟
بله این خودرو بزرگتر است و طول/عرض/ارتفاع آن به ۴۹۱۹/۲۱۳۸/۱۸۵۹ میلیمتر میرسد. فاصله بین محوری پرادو جدید هم ۲۸۴۹ میلیمتر خواهد بود؛ اما طول ۴ رانر بسته به تریم انتخابی بین ۴۸۳۱ تا ۴۸۵۹ میلیمتر متغیر خواهد بود. عرض و ارتفاع ۴ رانر هم به ترتیب ۱۹۲۵ و ۱۸۱۶ میلیمتر و فاصله بین محورها ۲۷۸۸ میلیمتر است. ارتفاع این خودرو از سطح زمین در تریم های 4X2 و 4X4 به ترتیب ۲۲.۸ و ۲۴.۳ سانتیمتر اعلام شده بیشتر از ارتفاع پرادو جدید است.
- قیمت تویوتا لندکروزر پرادو جدید چقدر است؟
تویوتا هنوز جزئیات کامل قیمت این محصول جدید را اعلام نکرده اما گفته که قیمت پایه آن حدود ۵۵ هزار دلار خواهد بود. لندکروزر پرادو با سه تریم ۱۹۵۸، لندکروزر و فرست ادیشن عرضه میشود و مدل فرست ادیشن از همه گرانتر است. این مدل به تعداد ۵ هزار دستگاه و به مدت دو ماه تولید خواهد شد. از جمله ویژگیهای پرادو فرست ادیشن میتوان به بدنه دو رنگ، روف راک، سینی محافظ جلو، چراغهای گرد LED، رینگهای ۱۸ اینچی، لاستیکهای چهارفصل و صندلیهای چرمی گرم و سرد شونده اشاره کرد.
Piero Ferrari
۲۲ بهمن ۱۴۰۲جالبه ولی دیگه لوکس نیست
شبیه ماشین کشاورز ها شده
Kktoos
۲۲ بهمن ۱۴۰۲نه به نظرم از نزدیک باید قشنگ باشه از تو عکس من اول ازش خوشم نمیومد اما الان به چشمم بهتر میاد اینارو باید بیارن ایران فعلا ک ایران زندانه اما ازاد میشه بلاخره آزاد میشه
NAVID۰۰۹۸
۲۲ بهمن ۱۴۰۲کاربر فراری
میگی شبیه ماشین کشاورزها شده !
مگه ماشین کشاورزها چه شکلیه ؟
کمی مستند بده تا تَجَسُم کنیم😂؟
پرادو جدید از جانب تویوتا یه انقلاب طراحی به حساب میاد و کمتر کسی میتونست تحلیل بده که پرادو از مدل دهه ۸۰ الهام بگیره!!!
تویوتا خوب تونست از پسِ کار بر بیاد ، چرا ؟
چون در دورهای سپری میکنیم که اکثر خودروها دارند شبیه هم میشوند و پرادو این ضعف را به نقطهی قُوَت تبدیلش کرد و گُل کاشت!!!$
در آینده با لوازم افترمارکتی میشه هیولاهایی ساخت از این خودروی دوست داشتنی که هیچ کدامشان شبیه یکدیگر نباشه مثل Fjها که در دنیا هرکسی بنا به سلیقهی خودش تیون میکنه و این از قابلیتهای نامحدود تویوتاست!!!
پرادو جدید در تمام تیپهای عرضهشده ، شاهکارِ ، امیدوارم حالا که واردات نمیشه برای عموم ، حداقل تیپ ساده دنده دستی رنگ خاکی با رینگِ نقرهای آلومینیومی ساده و لاستیک باریک بیارن واسه اورگانهای دولتی به جای اون فورچونرهایی که آوردن برای نیروی انتظامی!!!
فقط تجسم کنید با رنگ خاکی معروف تویوتا چه دلبریای میکنه ، خلاف کنم بیان بگیرندم بشوندنم به عنوان متهم تو پرادو رنگ خاکی 😂 ، اینم به سبب ذهن فقیر و بستهی من که تنها راه چارهی دیدن ماشین مورد علاقم همینه ، یادتون میاد اون زمان که بنز C240 اومده بود برا پلیسامون که هیاهویی به پا شد و یکی از تعریفایی که خلافکارها داشتند این بود که با بنز بردنشون بازداشگاه 😂🤦♂️ ، حالا مام خلاف کنیم با فورچونر یا تویوتا ببرندمون میدونِ مین تو حَلَبچه!!!
NAVID۰۰۹۸
۲۲ بهمن ۱۴۰۲ولی هز یه چیز مطمئنم و اونم اینه که در آمریکا میترکونه ، چرا ؟!
چون آمریکاییها عاشق طراحی کلاسیک و جعبهای SUVها هستند و اونم تازه تویوتا و اونم تازه با این قدرتی که از تو سینش کشیدن بیرون!
فکرشو بکنید یه کارمند معمولی در آمریکا هستید ، و با ۵۵ هزار دلار میتونید بخریدش و عملاً این قیمت برای عموم جامعه آمریکا خریدش مثل اینه که مردم در ایران تارا و ۲۰۷ بخرند !!!
قیمتش در مقابل لندکروزر اتاق ۲۰۰ که بالای ۱۰۰ هزار دلار بود ، واقعاً مسخره و خندهداره !!!
امین
۲۲ بهمن ۱۴۰۲فعلا دارن ماشین چینی میکنن تو حلقمون
سالار فصل
۲۲ بهمن ۱۴۰۲درصورت عرضه مناسب ، فروش 15 میلیونی تویوتا امسال دور از دسترس نیست
پیام
۲۲ بهمن ۱۴۰۲آره ۳۰ میلیارد میفروشه 😂😂😂
سالار فصل
۲۲ بهمن ۱۴۰۲مارکت کپش 30 میلیارد نیست ، 300 میلیارد هست دایی
amir
۲۲ بهمن ۱۴۰۲اره وقتی دو تا کمپانی رو هم ¾ دودوتای عقب مونده نمیرسن بایدم اینطوری بخندی
البته اذیت نکن خودتو طبق پیش بینی و تحلیلات باید با سر بخورن زمین و هر سال فروششون نصف بشه فقط من نمیدونم تو این غوغای برقی ها و عرضه نکردن حتی یه مدل برقی چرا فروششون هر سالم رکورد میزنه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
amir-mr
۲۲ بهمن ۱۴۰۲کاش حداقل با انجین 6 سیلندر عرضه میشد
بنظرم طراحی نسل قبلیش جذاب تر بود
JaMsHiD
۲۲ بهمن ۱۴۰۲قیمتی که داره و ظاهری که داره و قدرتی که داره عالیه
۲۲ بهمن ۱۴۰۲تویوتا چیز خوبیه مگه میخوایم بخریم که باید بدونیم😐♥️
ولی کاش اون نسل ۲۰۲۳ فیس لیفتش هم در کنار این هنوزم تولید میشد اونم خیلی خوشگل بود یعنی تو دو تا تیپ مختلف عرضه میشدن مثلا لندکروز ۲۰۰ فیس ۲۰۲۱ رو با همون لندکروز ۳۰۰ هم تولید میکردن خدایی خیلی ماشینای قشنگین همشون تویوتا نباید اینارو از لیست محصولاتش از دست بده چون هنوزم خیلیاشون بروزن
Car love
۲۲ بهمن ۱۴۰۲لندروور بخاطر اسکی شکایت نکنه صلواااات 😂
amir
۲۲ بهمن ۱۴۰۲وقتی استایل جعبه ای نمیدونی چیه بایدم این حرفا رو بزنی
۲۲ بهمن ۱۴۰۲بنظر من باید بره تیمارستان بستری بشه و ناهارو شام بهش کوبیده و همبرگر و پیتزا بدن هزینش هم با شما باشه
sina
۲۲ بهمن ۱۴۰۲چهار سیلندر دیگه خیلی کمه هر چند مصرف سوخت رو نصف کرده…
باس شیش توربو می بود
Taha Ayoobi
۲۲ بهمن ۱۴۰۲عجب چیزیه
Reza
۷ شهریور ۱۴۰۳خیلی هم خوبه اونایی که فقط مسخرهه میکنند پراید سوارن نمیدونند پرادو چه غولیه با دوام.. قوی ..
سر سخت از کوه راست مثل آب خوردن بالا میرهه خرجش هم از ماشین چینی کمترهه