تویوتا در نمایشگاه سما نسخهٔ روبازی از لندکروزر پرادو را در قالب کانسپت معرفی کرده و از احتمال تولید آن در صورت استقبال مناسب حرف زده است.
نسخههای روباز بخشی از میراث تویوتا لندکروزر هستند تا جایی که اولین لندکروزر در سال ۱۹۵۱ به سقف قابل برداشتن مجهز بود. حال تیم طراحی آمریکای شمالی تویوتا برای زنده کردن این میراث، کانسپتی بنام ROX را که بر اساس نسل جدید لندکروزر پرادو ساخته شده، برای نمایشگاه سما آماده کرده است. در این کانسپت، پرادو به یک پیکاپ روباز ماجراجویانه مثل اولین نسخهٔ لندکروزر تبدیل شده و قصد دارد پاسخی به فورد برانکو و جیپ رانگلر باشد.
در لندکروزر راکس، حدود نیمی از قطعات پرادو از نوع طراحی و ساخته شدهاند. در گام نخست، طراحان ستون D را حذف و ستون C را پهنتر کردند درحالیکه سقف خودرو هم با یک روکش پارچهای جمع شونده جایگزین شده است. برای جلوگیری از فروپاشی قطعات بدنه به دلیل حذف سقف، طراحان تویوتا اقدام به ساخت یک چارچوبی سفارشی کردند تا استحکام ازدسترفته را جبران کنند. نیم درهای اختصاصی بدون شیشه، فلاپهای گلگیر عریض و رینگهای ۱۸ اینچی سفارشی با لاستیکهای آفرودی هم از دیگر ویژگیهای این کانسپت هستند.
برای تقویت تواناییهای آفرود خودرو نیز تویوتا کانسپت جذاب خود را به سپرهای فولادی جلو و عقب و صفحات محافظ تقویتشده مجهز کرده است. علاوه بر این، برای لندکروزر راکس سیستم تعلیق TRD در نظر گرفته شده که ارتفاع را ۱۰ سانتیمتر افزایش داده درحالیکه فاصلهٔ عرضی چرخها هم با استفاده از بازوهای آلومینیومی فورجکاری شده ۲۰ سانتیمتر بیشتر شده است. در عقب خودرو هم دری مشابه پیکاپها تعبیه شده که چرخ زاپاس روی آن نصب شده است. باربند اسپرت هم بر جذابیت ظاهری این کانسپت افزوده است درحالیکه برای داخل خودرو هم تودوزی چرمی نارنجی در نظر گرفته شده است.
به گفتهٔ تویوتا، این کانسپت بهراحتی میتواند به مدلی تولیدی تبدیل شود. سخنگوی این شرکت گفته است:
نمایشگاه سما فرصتی برای یادگیری و آزمایش کانسپتها است. لندکروزر راکس یک کانسپت است و ما خواهیم دید که جهان چگونه به آن واکنش نشان خواهد داد.
این اظهارات یعنی اگر استقبال از کانسپت راکس بالا باشد، احتمال تولید لندکروزر پیکاپ روباز وجود خواهد داشت. این خودرو در صورت تولید میتواند بهعنوان مدلی کوچکتر از تاکوما برای کسانی که به دنبال ماجراجویی و طبیعتگردی هستند به بازار عرضه و به رقیبی برای فورد برانکو و جیپ رانگلر تبدیل شود.
Taha Ayoobi
۱۲ آبان ۱۴۰۳عجب چیزیه
خیلی ابهت داره
Sara
۱۲ آبان ۱۴۰۳واقعا قشنگه
امیدوارم یه روز از نزدیک ببینیمش
amirkhanzadeh
۱۲ آبان ۱۴۰۳فوق العاده شده
قشنگ طراحش میدونسته خریدار دنبال چیه
نانو
۱۲ آبان ۱۴۰۳یه سوال چرا تو تمام سایت های خارجی اسم این ماشینو لندکروز می گن و اسم پرادو روش نیست؟
Nr
۱۲ آبان ۱۴۰۳چون در اصل لندکروز:پرادو هست…انگاری یه ادیشن از خانواده لندکروز عه
𝐀𝐥𝐢
۱۲ آبان ۱۴۰۳خیلی باحال شده بیشتر از پرادو معلومی دوستش دارم
A
۱۲ آبان ۱۴۰۳پس… افجیکروزر در راهه…
ممد ژانگولر
۱۲ آبان ۱۴۰۳بفرما نگفته بودم این ماشین قابلیتهای زیادی داره .
خداوکیلی لذت بردم دمشون گرم . خدا پدر مادر برو بچه های ناکازاکی ، ناگویا ، توکیورو بیامرزه .دست مریضا
Nismo
۱۲ آبان ۱۴۰۳ایشالا ژاپن خاکت کنن سامورایی
علی منصوری
۱۲ آبان ۱۴۰۳رورونی کنشین دنیای اتومبیل
چقدر این ماشین زیباست، کاملا عملیاتی برای آفرود
آرین
۱۲ آبان ۱۴۰۳چقدر خوبههههههههههههههه
وااااای
خدااااااا
hosen
۱۲ آبان ۱۴۰۳چقد باحال شده طراحیش واقعا خوشم اومد
Siyavash
۱۲ آبان ۱۴۰۳خیلی کاربردیتر شده..قطعا جتی برانکو رو میگیره..
مردیم از خوشی
۱۲ آبان ۱۴۰۳هنوز تولیدش قطعی نشده بعد میگی جای برانکو را میگره ؟
JaMsHiD-B
۱۲ آبان ۱۴۰۳ای جان
دیا
۱۲ آبان ۱۴۰۳چقد دلم بحال خودمون میسوزه. مبارکشون. به امید روزی که ما هم اینجوری تغییر کنیم.
KAIZEN
۱۲ آبان ۱۴۰۳خیلی خفن شده واقعا خوشم اومد