نسل جدید تویوتا لندکروزر پرادو در آفرود در برابر اصلیترین رقبای خود یعنی جیپ رانگلر و لندروور دیفندر چه عملکردی خواهد داشت؟
وقتی حرف از آفرود میشود، اولین نامهایی که به ذهن میآید، تویوتا لندکروزر، جیپ رانگلر و لندروور دیفندر هستند. این شاسیبلندها طی دههها با درنوردیدن سختترین مسیرهای روی کرهٔ زمین، شهرتی افسانهای پیدا کردهاند اما در چالشهای آفرود، کدامیک از این سه ماشین برتر است؟ کارواو با ترتیب دادن مقایسهای سخت، قصد دارد به این سؤال پاسخ دهد. در این رقابت یک سری چالش سخت آفرود پیش روی سه خودرو قرار داده شده تا برنده نهایی مشخص شود. این چالشها شامل بالا رفتن از سربالایی گلی، خزیدن از روی سنگها، آزمایش سیستم کنترل پایین رفتن از شیب و انعطاف تعلیق و شاسی میشود که حداکثر توانایی خودروها را به نمایش میگذارد.
اولین چالش، مسابقه درگ در مسیر سربالایی گلی بود و لندکروزر علیرغم استفاده از لاستیکهای آلترین برنده شد درحالیکه دیفندر و رانگلر که هردو لاستیکهای آفرودی داشتند عقب ماندند. در آزمایش چابکی، رانگلر بهترین عملکرد را داشت و در یک مسیر سخت آفرودی سریعترین زمان را ثبت کرد. بااینحال، پرادو با پیروزی در آزمایش پایین رفتن از شیب و چالش انعطافپذیری تعلیق، به صدر جدول امتیازات بازگشت. یکی از بزرگترین شگفتیهای این مقایسه در آزمایش خزیدن از روی سنگها رخ داد یعنی جایی که دیفندر علیرغم ساختار یکپارچه، با استفاده از سیستم کنترل کشش پیشرفتهٔ خود، جایگاه اول را به خود اختصاص داد درحالیکه کف تویوتا روی زمین کشیده شد و کمترین امتیاز را دریافت کرد.
بااینحال، در چالشهای بعدی پرادو همچنان به جمعآوری بیشترین امتیازات ادامه داد و با بیشترین امتیاز به آخرین چالش پای گذاشت اما رقبا هم آخرین شانس خود را امتحان کردند. این چالش که بالا رفتن از یک سربالایی ناهموار بود، رانگلر را متوقف کرد درحالیکه پرادو و دیفندر خود را به انتهای مسیر رساندند. درنهایت پس از انجام تمام چالشها، تویوتا با کسب ۱۷ امتیاز برنده شد و پسازآن رانگلر با ۱۳ امتیاز قرار گرفت و جایگاه آخر هم به دیفندر با ۱۲ امتیاز رسید. با این نتیجه، نسل جدید تویوتا پرادو اثبات کرد که همچنان یکی از بهترین شاسیبلندهای آفرود جهان محسوب میشود.
مقایسه مشخصات فنی
جیپ رانگلر | لندروور دیفندر | تویوتا پرادو | |
پیشرانه | ۲.۰ لیتری I4 توربو | ۳.۰ لیتری I6 توربودیزل | ۲.۸ لیتری I4 توربودیزل |
قدرت | ۲۷۲ اسب بخار | ۳۰۰ اسب بخار | ۲۰۵ اسب بخار |
گشتاور | ۴۰۰ نیوتن متر | ۶۵۰ نیوتن متر | ۵۰۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۸ سرعته اتوماتیک | ۸ سرعته اتوماتیک | ۸ سرعته اتوماتیک |
وزن | ۲۰۲۸ کیلوگرم | ۲۳۶۱ کیلوگرم | ۲۵۲۰ کیلوگرم |
مازیار
۱۴ بهمن ۱۴۰۳مقایسه دائم لندروور با بهترین شاسی مستقلها و بهتر بودنش در بعضی چالشها _ که قبلا هم به وفور دیده شده _ یک پیام واضح داره
لندروور بهترین آفرودساز دنیاست. چه زمانی که آفرود سنتی میساخت و چه امروز
اگه کراساووری رو دستش باشه این حرف نقض میشه.
OM.01
۱۴ بهمن ۱۴۰۳@مازیار
همیشه گفتم باز هم میگم محصولات لندرور تنها مشکلش همون بحث قیمت و درآمد هست که اگر داشته باشی دیگه مشکلی وجود نداره. اینکه خریدارای دیفندر و مخصوصا رنجروور افراد متوسط رو به بالایی هستن و دومین و حتی سومین خودرو این خودروها را خریداری میکنن شکی نیست
به غیر از رنجروور و رنجروور اسپرت و دیفندر “هیچ خودروی” در جاده و هم در افرود بینظیر نبست تازه رنجروور اسپرت چاشنی پرفورمنس و پیست هم اضافه میکنه!
به قول کریس هریس شرکت لندرور متخصص توسعه امکاناتی هست که هیچی خریداری ازش استفاده نمیکنه. اما اگه 1درصد خواست استفاده کنه ناامید نمیشه
تجربه محصولات لندرور رو ندارم البته به غیر از مدل های باستانی😅اما ریویو های زیادی دیدم
خواستم بگم زیاد تو کامنت ها تلاش برای اثبات برتری لندرور و ویژگی هاش نکن چون تو بخش مغز یه حالتی هست وقتی کسی چیزی رو قبول کرده تغییر اون نیاز به تغییر محیط داخلی مغز و تغییر ساختار نورون ها و انتقال پیام ها و تشکیل باورهای جدید هست که بسیار سخته مخصوصا اگه اون باور سالیان سال باشه همراهش باشه. حالا شما تعصب هم اضافه کنی وا ویلا!
مثلا من هیچ وقت عمویم که بالاتر از برلیانس نشسته رو نمیتونم مجله retro Ford magazine بدم بگم ببین میشه ماشین رو چیکار کرد چون مغزش اصلا قابلیت تحلیل نداره اصلا نمیدونه چیه و میگه کلاسیک روغن میده اگه قانع هم بشه که هزینه کنی عالی میشه آخر میگه این واسه آمریکاست تو ایران نمیشه (که بی راه هم نمیگه) اما در آخر باز اون مجله رو به چشم ماشین های رنگی نگاه میکنه!
حالا برای رنجروور هم هست. آدم ها باید تجربه کنن. مثلا کسی که آخرین تجربه ماشین چینی ام وی ام 110 هست میگه بدرد نمیخوره چینی اما کسی که پشت وویا فری بشینه تو نمایشگاه شهر آفتاب میاد بیرون میگه سانتافه ترکیدمو چند میخرن!؟ و میگه سانتافه جدید مکعبی بدرد نمیخوره با پلاستیک خشک درها و صندلی دستی!
خلاصه تجربه چیز مهمی هست و البته آدم پولشم داشته باشه رنجروور SV هم میخره یه دیفندر 90 هم میخره و صبح ها هم با همون تویوتا پریوس هایبرید بچه رو میبره مدرسه😁
مازیار
۱۴ بهمن ۱۴۰۳((تو کامنت ها تلاش برای اثبات برتری لندرور و ویژگی هاش نکن))
دوست عزیز کاملا با این حرفت موافقم چون خودم بیشتر از ۲۰۰ هزار کیلومتر لندروور رنجروور روندم که دستکم ۲ هزار کیلومتر آفرود محض بود و کاملا تصدیق میکنم اصلا نباید راجع به لندروور رنجروور با کسی بحث کرد چون کسی که تجربهاش کرده باشه نیازی به بحث نداره و اگه تجربه نکرده باشه فایدهای در بحث نیست
اگرم دقت کرده باشی کامنتم یک معادله خیلی سادهست و جای هیچ بحثی توش نیست
Taha Ayoobi
۱۴ بهمن ۱۴۰۳همه میدونن و همه جا گفته شده که جیپ برای کساییه که آفرود بلدن.
یه راننده آماتور و تازه وارد نمیتونه با جیپ آفرود خوبی بره.
هرکسی با جیپ در سطح رانندگی خودش میتونه بره آفرود.
مازیار
۱۴ بهمن ۱۴۰۳خوشبختانه خیلی وقت داری
اگه علاقمند باشی و جویا بشی و وقت و امکانش فراهم باشه اونقدر چیزهای جدید میبینی و تجربه میکنی که حتی ممکنه این روزها رو اصلا بخاطر نمیاری
Taha Ayoobi
۱۴ بهمن ۱۴۰۳اصلا هم به این دقت نداری که لندکروز و دیفندر دیزلی بودن و رانگلر بنزینی
مازیار
۱۴ بهمن ۱۴۰۳چه ربطی به چی داره؟!!
اگه منظورت توان هست که خیلی مهم نیست پائین به حسن گفتم
.
.
طاها جان یه چیز کلی بهت بگم؟
خروجیت از ورودیت خیلی بیشتره یه کمی متوازنش کن
Taha Ayoobi
۱۴ بهمن ۱۴۰۳نه نه اصلا به این ربطی نداره که دیزلی گشتاور بیشتری داره و اون گشتاور رو تو دور پایین تری تحویل میده و عملکرد رو بالا میبره.
اولا، شما نمیتونی تایین کنی ورودی من چقدره.
دوما، ترجیح میدم ورودیم کم باشه، ولی به درد بخور باشه؛ نه اینکه زیاد باشه و به درد نخور، تهشم توهم عقل کلی داشته باشم.
مازیار
۱۵ بهمن ۱۴۰۳میدونی چیه طاها؟
مسئله اینجاست که بی دقت حرف میزنی
تو کامنت اول گفتی ((همه میدونن و همه جا گفته شده که جیپ برای کساییه که آفرود بلدن.
یه راننده آماتور و تازه وارد نمیتونه با جیپ آفرود خوبی بره.
هرکسی با جیپ در سطح رانندگی خودش میتونه بره آفرود.))
سه تا جمله گفتی اول همه میدونن … که یاد جمله پریشب افتادم همه میدونن بیامو نهایت یک سال بعدش اسقاط. مثل همونه؟
بعدش هر کسی با جیپ در سطح رانندگی خودش میتونه بره آفرود. خوب این هم که مال استاد خیابانی بود!! پسرجان هر کسی با هر ماشینی در سطح رانندگی خودش میتونه بره آفرود. اونوقت من در جواب این کامنت گفتم وقت برای کسب تجربه داری پس هیچ اشارهای بهش نکردم و کاملا دوستانه حرف زدم با اینحال خوشت نیومد
اما بازم دوستانه میگم اون گشتاور زیاد در دور کم که رو کاغذها دیدی با اونچه در میدان عمل آفرود باهاش مواجه میشی فرق میکنه. امیدوارم که با تجربه بدست بیاری چون میدونم “قبول کردن حرف برات سنگینه”
من الله توفیق
Taha Ayoobi
۱۵ بهمن ۱۴۰۳الان مشکل اینه که منظور دقیق من رو متوجه نشدی از اون کامنت.
براچی قبول کردن باید سنگین باشه، وقتی یکی بدون دعوا و منطقی یه چیزی رو بگه و درست باشه چرا نباید قبول کرد
ایشالا که تجربه کنم
NAVID@@98
۱۴ بهمن ۱۴۰۳کار این بوتیوبر از مقایسه احمقانه هم گذشته عملا با تست های ناشیانه با راننده های ناشی ( عمدی یا غیر عمد ) و .. ….. مت واتسون با مقایسه احمقانه و نتیجه کاذب دلخواه خودشون رو در میارن و بیننده رو خر فرض کردن بد بخت اونی که ویدیو های این شیاد دروغگو رو ببینه و گولش رو بخوره
تو قسمت اول که دیفندر قشنگ یک ثانیه دیر شروع به حرکت کرد
ولی راننده پرادو زودتر حرکت کرد و گاز رو تخته کرد ( خودش پشت فرمون بود )
از اون طرف راننده جیپ .. دستی کرد و اول حرکتش اصلا گاز نداد اگه یه پیرمرد بود و نمیتونست چرا راننده دیگه ای که بتونه هماهنگ بشه رو نذاشتن ( این رو هرکی ببینه و بهش پی نبره باید به عقلش شک کرد )
از طرفی دیگه
اگه دقت کنید لندروور دیفندر در ادامه مسیر شتاب حرکتش نسبت به پرادو به وضوح بیشتر بود
این یعنی اگه همزمان شروع به حرکت میکردن قطعا لندروور دیفندر اول میشد حتی جیپ
ولی تعجب نکنید چون مت وارمولک کارو در میاره
از دلال نمایشگاه دار جماعت انتظار بیش از ازنم نمیره که یه چیزایی رو برعکس و وارونه نشونه بده
تو تست بعدی یعنی چابکی هم با اینکه جیپ برنده شد ولی اینجا هم باید لندروور دیفندر برنده میشد ولی بازم نتیجه رو به دروغ وارونه جلوه داد چون قطعا چابکی این دیفندر تو این شرایط از همشون بیشتره ولی راننده .. .. دیفندر انگار اومده بود شیره خونه که همونم خونه خالشه اصلا اینقد گشاد گشاد رانندگی میکرد حال نداشت فرمونو بپیچونه بیش از ۴ ثانیه اختلاف تایم تو اون مسیر کوتاه فقط یه چیزو نشون میده همینی که گفتم رو نشون میده به هر حال اینا چیزاییه که اصلا قابل چشم پوشی نیستند و اعتبار تست رو زیر صفر میبره اگه به این تحریفات دروغ و کار ناشیانه و وارونه جلوه دادنش پی نبریم که فرق بیننده اش با گوسفند چیه؟!؛
تو تست بعدی هم حرکت شیب به پایین با اینکه شبهه داشت ولی ما میگیم درست بود ج( برای طبیعی جلوه دادن خواست یه چیزی دستش باشه برای آتو میخواد آتو بک داشته باشه ولی کور خونده چون وضعش وخیم تر از این حرفاست کتر با اینجاش نمیکشه) جیپ رانگلر و پرادو نزدیک به هم طی کردن هرچند که متن وارمولک فرمون پرادو رو میپیچوند که این روی کاهش سرعت تاثیر داره ولی طبق همونی که گفتم اینجاش میگیم بیخیال وللش
تو تست بعدی هم برای اون که نتیجه درست بود اون مت وارمولک بازم خواست دنبال بهونه بگرده ولی نتونست چون زوایای ورود و خروج و فاصله ها و مشخصات ماشینا گویای نتیجه هست بهترین بودن جیپ رانگلر و لندروور دیفندر تست آفرود بهترین بودن افرود و زوایای آفرود و ارتفاع
تو تست بعدی که گرند کلیرانس بود هم باتوجه به اینکه سیستم تعلیق دیفندر بادی مستقل بود طبیعتاً انتظاری نمیرفت با این حال عملکرد دیفندر خوب بود
و بعد از اون پرادو با توجه به وضعیتش عادی بود بعضی جاها هم چرخش از زمین جدا شد و سه لنگ شد و تو ویدیو عمدا نشون ندادن
ولی بهترین عملکرد گرند کلیرانس رو جیپ داره اینا یه صدا رو بهونه کردن و امتیاز داد به اون در حالیه که جیپ در تمام حالات هرجا همه چرخاش هرکدوم از چرخاش به زمین وصل بودن و اصلا چرخاش از زمین جدا نکرد نشون دهنده بهترین انعطاف گرند کلیرانس متعلق به جیپ رانگلر بود
البته اکه اول۱ فورد برانکو رپتور یا پیکاپتراک های افرودی آمریکایی اگه میاوردن علاوه بر همین تست همه هرکدوم از تستهارو اول۱ میشد
قسمت بعدی هم رفتن از شیب با سرعت کم و زیاد
هردوتاش تحریف شده و بیخود اشتباه نشون دادن اصلا چیزی به نام استناد و اعتبار در این تست وجود نداشت
برا درک این موضوع کافیه برید ببینید مت واتسون تو تچاین تست چه کارای بیخود اشتباه و دور از واقعیتی انجام داده
تو این تست ما دیدیدم مت وارمولک با یه ماشین هاچبک بهتر از یه اس یو وی آفرودی این مسیر رو رفته که این کلا اشتباه و دور از واقعیته
با این مورد دیگه اوج افتضاح یه تست یه یوتیوبر رو اینجا میشه دید
اون نفری رو که راننده جیپ گذاشته که اونقد گشاد گشاد رانندگی میکنه انگار خونه خالشه حال نداره گاز بده وسط مسیر هم گازو ول کرد فکر کرده کسی نمیفهمه .. ..
تست سرعت پایین که هرکدومشون یه جا وایستادن خود مت وارمولک سرعتشو بیشتر کرد و با سرعت بیشتری حرکت کرد چون عمدا میخواست اونی که از قبل برنامه ریزی کرده رو برنده کنند
برای بعدیش هم همینطور فکر کنید اول۱ جیپ که خدای شیب نوردی و صخره نوردی یه اول۱ جیپ که خدای شیب نوردی صخره نوردی و شیب نوردی هست رو اون موجود .. دست عمدا گازو ول کنه که نره بالا خب خودشون عمدا میخواستن وگرنه راحت میتونست بالا بره
اعتبار این تست هم زیر صفره 👎🏻 🖕🏻👎🏻
به هر صورت اگه بحث افرود باشه که صخره نوردی و شیب زنی و عبور از مناطق با ناهمواری بالا و انعطاف سیستم تعلیق باشه قطعا اول۱ جیپ رانگلر برتری داره خدایی اول۱
سیستمهای آفرودی و آسایش راحتی چابکی مسیر های متنوع آفرودی و غیر افرودی اول۱ لندروور دیفندر که اول۱ خوب خدایی یه چیزی که منحصر به فردش کرده
اگه کمتر از این رو بگیم همین زمینه پرادو ولی هرکدوم از موارد رو نداره یعنی نه اون آفرود و انعطاف و صخره نوردی جیپ رانگلر رو و نه چابکی و راحتی و آسایش لندروور دیفندر رو نه نداره
و چیزی بینابینی نسبت به اونا که از همونا هم که هرهیچکدومشون نیست
اون ضرب المثل هم اصلش اینه
اگه میخوای آفرود بری با لندروور دیفندر برو اگه میخوای برگردی با پرادو برو اگه هم میخوای افرود بری و برگردی هرجایی مسیر بری و اصلا گیر وچپ نکنی و برگردی با اول۱ جیپ رانگلر اول۱ برو آفرود که هرجا میخوای افرود بری و برگردی هرجایی مسیر بری و اصلا گیر وچپ نکنی و برگردی با جیپ رانگلر اول۱ برو
بهنام
۱۴ بهمن ۱۴۰۳نوید یه آب قند بخور
پیام
۱۴ بهمن ۱۴۰۳جیپ جیپ جیپ
یانکی من هم فرزند کسی هستم
۱۴ بهمن ۱۴۰۳وقتی از نمایندگی تویوتا پول میگیری هر جور شده برنده بشه.ابنجا بحث سوپر کار یا سدان اسپرت نیست تو این کلاس اصلا هیچ رقیبی رو نمیشه با جیپ مقایسه کرد اصلا جیپ کیفیت سواری رو قربانی کرد تا تو محور جلو هم از اکسل سولید استفاده بکنه این یعنی جیپ آخرین ماشینیه که سه لنگ میشه یعنی بیشترین چسبندگی.
Taha Ayoobi
۱۴ بهمن ۱۴۰۳جیپ یه آفرودره واقعیه، جیپ یعنی آفرود، آفرود یعنی جیپ
(Ali(chevynova
۱۴ بهمن ۱۴۰۳ماشالاه جیپ اولین افرود ساز جهان و برنده جنگ جهانی دوم
ماشینی که بعدها الگوی ساختی شد برای لندروور که زیر چتر تاتا روزی میگذرونه
جیپ ثابت کرد که چه اولین افرود جهان و چه اولین شاسی بلند لوکس جهان در ۱۹۶۳ رو که ساخت نشون از پیشرو بودنش بود
سالار فصل
۱۴ بهمن ۱۴۰۳بخاطر توهین سردبیر سایت مدت هاست پیامی نمیذارم
فقط اومدم بگم:
پیام ، صامورایی پاشید ، نشینید لطفا ، زیر این پست باید برقصید 😂
صامورایی
۱۴ بهمن ۱۴۰۳نوبتی هم باشه نوبت شماست سالاد فصل. هروقت زیر پست جنسیس و برقی های کره اومدی هنرنمایی کردی ماهم میایم 😊
.
۱۴ بهمن ۱۴۰۳این بحث مال آفروده الان چه ربطی به مدل های دیگه داره؟
تو برو با همین هیوندا بنداز تو خاک و خول برای یک چرخش باز باید میلیاردی هزینه کنی ولی لندکروز رو هر جا دیدم آخ نگفته مگر خیلی بیش از حد طرف فشار آورده باشه سر بالایی هم شیبش تیز باشه که فقط یکی رو دیدم موتورش جوش آورده و این بلا سرش اومده.
دیا
۱۴ بهمن ۱۴۰۳با این وزن سنگین، پرادو واقعا تحسین برانگیزه.
Taha Ayoobi
۱۴ بهمن ۱۴۰۳دقیقا، مخصوصا پایین اومدن از شیب
Saeed
۱۴ بهمن ۱۴۰۳و باز هم مرد روزهای سخت ، تویوتا!
بهنام
۱۴ بهمن ۱۴۰۳پرادو همه فن حریف. این مدل پرادو واقعا حرفهای زیادی برای گفتن داره. این فیسش خیلی خوبه لامصب.
datsun
۱۴ بهمن ۱۴۰۳برای من سه کمپانی قابل احترامن پایه و اساس خودروهای افرود رو همین سه کمپانی به علاوه نیسان بنا گذاشتن
حسن
۱۴ بهمن ۱۴۰۳جیپ رانگلر 2 لیتری 4 سیلندر
خب یه نسخه 3 لیتری مث بقیه میبردن
مازیار
۱۴ بهمن ۱۴۰۳تو آفرود واقعی و چالش برانگیز قدرت موتور اهمیت زیادی نداره
و اگه منظور امثال آیتمهای بالا رفتن سریع از سربالایی باشه باید بگم بیشتر برای جلب توجه هست و اعتبار چندانی نداره
آفرود یعنی بازی با کلاچ و فرمون با گاز متوسط و در مواردی چند لحظه پرگاز
حسن
۱۴ بهمن ۱۴۰۳وجدانا حرف علمی بزنید
اصل افرود گشتاوره که صد درصد وابسته به لیتره هر کی غیر این بگه چرت محض میگه
یعنی چه سریع رفتن بالا اصلا افرود سریع رفتن داره مگه
Taha Ayoobi
۱۴ بهمن ۱۴۰۳بعد من میگم بقیه دیزلیان میگه چه ربطی داره.
مازیار وجدانا دوربین مخفیه؟
مازیار
۱۵ بهمن ۱۴۰۳منم که گفتم سریع رفتن فقط نمایشه حسن😄
بیشتر از نصف ریپلیها تو پدال بخاطر سوءتفاهم هست تروخدا کامنتها رو با دقت بخونید
مازیار
۱۵ بهمن ۱۴۰۳شما تو درک یه کامنت ساده به زبان مادری موفق نیستی اونوقت به دیگری میگی چرت؟
هم توجه لازم داری هم آداب
طاها هم که این وسط گاهی میپرونه😄
مازیار
۱۵ بهمن ۱۴۰۳اصل آفرود قابلیت عبور از چالشهاست نه قدرت عبور از اونها
که این قابلیت به نحوه طراحی شاسی و اتاق و تعلیق و بعد اون لاستیکها و دهها مورد دیگه و البته مهارت راننده بستگی داره
اگه داشتن گشتاور بقول شما تو دور پائین مشکل رو حل میکرد فکر نمیکنی مسئله آفرود خیلی راحت حل میشد؟
نه جانم به این سادگیها نیست
و یه مورد دیگه
شما که بیشتر دست به گوشی و اینترنت هستید یه سری به انواع مسابقات آفرود بزنید ببینید چقدر قدرت بالا بکار میره؟ ببینید چقدر دور موتور بالا میره؟ ببینید با چه سرعتی حرکت میکنن؟
بیشتر ببینید و کمتر حرف بزنید
Taha Ayoobi
۱۵ بهمن ۱۴۰۳مازیار هیچکی نمیگه تو آفرود، لابهلای گل و لای باید درگ 400 متر برگذار کرد که برتری معلوم بشه،
تو آفرود همونطور که خودت گفتی دور موتور بالا نمیاد و ماشینا سرعت ندارن، آروم از روی سنگ و موانع رد میشن.
خداوکیلی، چرا هی طفره میری،
مگه آفرود رد کردن موانع با سرعت کم نیست؟ مگه برا رد کردن اونا گشتاور نیاز نیست؟ مگه موتور دیزلی گشتاور بیشتر رو تو دور پایین تر تحول نمیده؟ مگه اون گشتاور تحویل داده شده تو دور پایین تر باعث رد کردن بهتر موانع نمیشه؟
اذیت نکن توروخدا، اگه اشتباه میگم، درستشو بگو، من هیچ ادعایی هم ندارم، میتونم بگم اطلاعاتم از 99 درصد کاربر های اینجا کمتره، ولی اگه اشتباه میگم بگو.
مازیار
۱۵ بهمن ۱۴۰۳طاهاجان
گشتاور ۳۰۰ تا ۴۰۰ واحدی برای ۹۸ درصد موارد آفرود کافیه و مسئله دور موتور نیم سانت حرکت پدال گاز هست
البته استثناء همه جا هست مثلا تپه نوردی در بیابان ارتباط مستقیم با توان موتور داره. اما کلا آفرود ترکیبی یعنی آهسته و با حوصله پر از آزمون و خطا اما بهتره اون خطا به معلق زدن منجر نشه😄 آهسته حرکت میکنی و دهها بار گیر میکنی که با تلاش خودت یا همراهانت خارج میشی
به میزان اطلاعات هم زیاد فکر نکن همه کم و بیش همین هستیم
مازیار
۱۵ بهمن ۱۴۰۳اصلا نداریم چنین چیزی که خودرویی بخاطر توان کمتر تو آفرود دست پائین داشته باشه یا برعکس
تست آفرود ورای تست موتوراسپرت هست که ظرف چند دقیقه و حتی ثانیه همه چیز مشخص میشه. برای قضاوت در مورد خودروی آفرودی تست باید بسیار بسیار جامع و کامل باشه. این حرفو من میگم که خودروی آفرودی مورد علاقهام یعنی لندروور برنده اغلب تستهایی هست که معمولا منتشر میشه
Taha Ayoobi
۱۵ بهمن ۱۴۰۳جالب بود،
معلومه تا حالا از معلق زدن زخم خوردی😁
آره خب، 300 یا 400 واحدی کافیه ولی اگه بیشتر باشه بهتر نیست؟
منظورت از توان همون گشتاوره یا قدرت؟
مازیار
۱۶ بهمن ۱۴۰۳بیشتر دیگه بکار نمیاد یعنی تعیین کننده نیست
توان هم هردو قدرت و گشتاور
سوشیانت
۱۵ بهمن ۱۴۰۳اگر یه نگاه به زاویه های آفرودی تیپ های فول هر سه این خودرو بندازی میبینی رانگلر برتری داره
مازیار
۱۵ بهمن ۱۴۰۳این چی میگه😂
Taha Ayoobi
۱۴ بهمن ۱۴۰۳تازه بقیه دیزلی ان
samurai
۱۴ بهمن ۱۴۰۳به قول استرالیایی ها که تو کشور بزرگ بی اب و علفی هستن میخوای بری جایی و سالم برگردی تویوتا و ژاپنی سوار شو :))
کارایی که تویوتا میتونه انجام بده هیچ شرکت دیگه ای نمیتونه انجام بده از جاهایی بالا پایین میره اونم با چند تن بار که ادم پشماش میریزه :))
حالا بعضیا با ترول کردن و بعضی شرکتا هم با خریدن جایزه و ادمای ترول و درگ بی خاصیت و …هر کاری بکنن نمیتونن کنار تویوتا و ژاپن و سامورایی جماعت :)) قرار بگیرن
و ………………………………………………….
…………………….
…………………………………………………………………
NAVID@@98
۱۵ بهمن ۱۴۰۳بد اشتباه گفتی سامورایی بد اشتباه گفتی
الان کارشناسی میکنی یا اداشو در میاری؟! گزینه ۲
کلماتت اشتباه و تکراری شده چیزای جدید نمیتونی بگی چون درست اشو فقط من در ادامه درست گفتم
ضرب المثل که اصل درستش اینه:
اگه میخوای آفرود بری با لندروور دیفندر برو اگه میخوای برگردی با پرادو برو ولی چپ کردن یا گیر کردن یا اینکه
اصلا سالم برنگردی اصلا هم داره ولی اگه خوب هم میخوای افرود بری و سالم برگردی و هرجایی بری و اصلا گیر وچپ نکنی و سالم برگردی با اول۱ جیپ رانگلر اول۱ برو آفرود که هرجا میخوای افرود بری و برگردی هرجایی بری و اصلا گیر وچپ نکنی و سالم برگردی با جیپ رانگلر اول۱ خوب برو
درست اون ۱ قسمت هم اینه:
کارایی که جیپ و شرکتهای آمریکایی و بجاش اروپایی کارایی که میتونن انجام بدن هیچ شرکت دیگه ای نمیتونه انجام بده از جاهایی بالا پایین میرن اونم با چند تن بار ( پیکاپتراک های آفرودی آمریکایی من دیدم ۱۰ ۱۱ تن هم بار زدن چیزی که دیگران تو خوابم نمیبینن ) که ادم پشماش میریزه :))))))
بعضی متعصبان بیسواد هم با بیسوادی و ترول کردن و بعضی شرکتا هم با خریدن جایزه مثل اینجا و ادمای ترول و درگ بی خاصیت و … مثل این مت وارمولک بد هر کاری بکنن نمیتونن این تویوتا و ژاپن و سامورایی جماعت :)) رو جایی چیزی که در حدش نیست قرار جلوه بدن اینا هم در حد خودشونن بد دوم ان نه کمتر نه بیشتر اینا سنده هاااا
درست این قسمت هم اینه:
کارایی که جیپ و شرکتهای خوب هرچیزاول۱اروپاآمریکاهرچیزاول۱هستند یی خوب کارایی که میتونن انجام بدن هیچ شرکت دیگه ای نمیتونه انجام بده از جاهایی بالا پایین میرن اونم با چند تن بار ( پیکاپتراک های آفرودی آمریکایی من دیدم ۱۰ ۱۱ تن هم بار زدن چیزی که دیگران تو خوابم نمیبینن ) که ادم پشماش میریزه :)))))) چون خود سازندگان شون خدایی کار میکنند خدا هم ازشون راضی و خدا هم کمکشون میکنه که شدن خوب به همین صورتی که گفتم قشنگ
NAVID@@98
۱۴ بهمن ۱۴۰۳ضرب المثل که اصل درستش اینه:
اگه میخوای آفرود بری با لندروور دیفندر برو اگه میخوای برگردی با پرادو برو ولی چپ کردن یا اینکه اصلا سالم برنگردی هم داره اگه هم میخوای افرود بری و سالم برگردی و هرجایی بری و اصلا گیر وچپ نکنی و سالم برگردی با اول۱ جیپ رانگلر اول۱ برو آفرود که هرجا میخوای افرود بری و برگردی هرجایی بری و اصلا گیر وچپ نکنی و سالم برگردی با جیپ رانگلر اول۱ برو چون جیپ را فرشتگان الهی به اذن خداوند همراهی میکنند
درست اون ۱ قسمت هم اینه:
کارایی که جیپ و شرکتهای آمریکایی و بجاش اروپایی کارایی که میتونن انجام بدن هیچ شرکت دیگه ای نمیتونه انجام بده از جاهایی بالا پایین میرن اونم با چند تن بار ( پیکاپتراک های آفرودی آمریکایی من دیدم ۱۰ ۱۱ تن هم بار زدن چیزی که دیگران تو خوابم نمیبینن ) که ادم پشماش میریزه :)))))) حتی گفته شده خداوند میخواد به فرشتگانش وحی کنه میفرستشون تو این ماشینا برای جابجایی پیامبرانش به کوههها برای همین فقط انحصاری از این محصولات استفاده میکنند چون خود سازندگان شون خدایی کار میکنند خدا هم ازشون راضی و خدا هم کمکشون میکنه که شدن
👑🥇هرچیزاول۱اروپاآمریکاهرچیزاول۱🥇👑🇪🇺🇩🇪🇺🇸 🥇👑
👑🥇هرچیزاول۱اروپاآمریکاهرچیزاول۱ شدن 🥇👑 هرچیزاول۱ 🥇👑هستن دیگه
ضرب المثل استرالیایی هم اصلش اینه درستش :
اگه میخوای آفرود بری با لندروور دیفندر برو اگه میخوای برگردی با پرادو برو ولی چپ کردن یا اینکه اصلا سالم برنگردی هم داره اگه هم میخوای افرود بری و سالم برگردی و هرجایی بری و اصلا گیر وچپ نکنی و سالم برگردی با اول۱ جیپ رانگلر اول۱ اروپایی و آمریکایی ها برو آفرود که هرجا میخوای افرود بری و برگردی هرجایی بری و اصلا گیر وچپ نکنی و سالم برگردی با جیپ رانگلر و اروپایی و آمریکایی ها اول۱ برو چون جیپ را فرشتگان الهی به اذن خداوند همراهی میکنند
بعضی متعصبان بیسواد هم با بیسوادی و ترول کردن و بعضی شرکتا هم با خریدن جایزه مثل اینجا و ادمای ترول و درگ بی خاصیت و … مثل این مت وارمولک هر کاری بکنن نمیتونن این تویوتا و ژاپن و سامورایی جماعت :)) رو جایی چیزی که در حدش نیست قرار جلوه بدن اینا هم در حد خودشونن دوم ان نه کمتر نه بیشتر اینا سنده هاااا
درست این قسمت هم اینه:
کارایی که جیپ و شرکتهای آمریکایی و بجاش اروپایی کارایی که میتونن انجام بدن هیچ شرکت دیگه ای نمیتونه انجام بده از جاهایی بالا پایین میرن اونم با چند تن بار ( پیکاپتراک های آفرودی آمریکایی من دیدم ۱۰ ۱۱ تن هم بار زدن چیزی که دیگران تو خوابم نمیبینن ) که ادم پشماش میریزه :)))))) حتی گفته شده خداوند میخواد به فرشتگانش وحی کنه میفرستشون تو این ماشینا برای جابجایی پیامبرانش به کوههها برای همین فقط انحصاری از این محصولات استفاده میکنند چون خود سازندگان شون خدایی کار میکنند خدا هم ازشون راضی و خدا هم کمکشون میکنه که شدن خوب به همین صورتی که گفتم
بهزاد
۱۵ بهمن ۱۴۰۳ایمان ۹۹ الان کارشناسی میکنی یا اداشو در میاری؟!
کلماتت تکراری شده یکم چیزای جدید بگو.
NAVID@@98
۱۵ بهمن ۱۴۰۳هر چی تو بخوای زمرد
ابوالفضل
۱۴ بهمن ۱۴۰۳هر سه خوب بودن
ولی در نظر داشته باشید فقط جیپ دیزلی نبود و پیشرانه ضعیف تر با گشتاور پایین تر داشت
همین طور هر سه راننده مهارت بالایی نداشتن
طرف میخواد در حال قهوه خوردن تست ها رو بره
یکم تمرکز کن بجای این نمایش ها
آخرش هم که شیب آخری رو نتونست بره بالا
وگرنه جیپ ماشینی نیس که از پس همچین چیزی بر نیاد
NAVID@@98
۱۴ بهمن ۱۴۰۳آفرین درسته
بالا توضیح تک تک .. دستی هاشو گفتم
لیوان چایی تو دستش بعد وسط سراشیبی گازو ول کرد ای …..