تویوتا

لندکروزر باها کروزر در نمایشگاه سما 2024 معرفی شد

تویوتا معتقد است که برای رقابت مستقیم با جیپ و فورد آمادگی کامل را دارد.

شرکت تویوتا در نمایشگاه سما ۲۰۲۴ از محصولات متنوعی رونمایی کرد که هر یک به‌نوبه خود، توانایی‌های طراحی و مهندسی تویوتا را به طرفداران جهان خودرو نشان دادند. این برند با پرده‌برداری از مدل‌هایی مانند GR86 AWD، مدلیستا لندکروزر، راو X و… قابلیت‌هایی را به رخ حریفان کشید که می‌تواند بعدا همه آن‌ها را به محصولات آینده زیربرند عملکرد بالای GR وارد کند.

یکی دیگر از خودروهای تویوتا در نمایشگاه یادشده، «لندکروزر باها کروزر» بود که با الهام‌از سوپرتراک‌ها و وانت‌های آفرودی کلاس باها طراحی و ساخته شده بود. نخستین المان‌های مشخص این خودرو رنگ‌بندی دوگانه سیاه مات و زرد براق بدنه به شمار می‌رود. در بخش جلو، تنها چراغ‌های اصلی و کاپوت بدون تغییر باقی مانده‌اند سایر المان‌ها مانند سپر، زیرسپر محافظ، چراغ‌های مه‌‎شکن آفرودی، میل محافظ، هفت چراغ ۶ اینچی سقفی و… همه‌وهمه جدید هستند.

نخستین موردی که با نگاه به نمای جانبی این خودرو جلب‌توجه می‌کند، ارتفاع زیاد بدنه است که با کمک تایر ۳۷ اینچی و رینگ‌های آفرودی ۱۷ اینچی سفارشی G700، لندکروزر را مصمم‌تر از همیشه نشان می‌دهد. روی‌هم‌رفته می‌توان به‌خوبی درک کرد که مهندسان چگونه از پتانسیل‌های فرمول پخته لندکروزر استفاده کرده‌اند تا آن را به چیزی بیشتر از یک شاسی‌بلند مخصوص فیلم‌برداری مستند تبدیل کنند.

کابین باها کروزر هم میزبان صندلی‌های «اسپارو ایوو S QRT» شده که به کمربندهای پنج نقطه‌ای مجهزند. باقی بخش‌ها صرفا با استفاده از رنگ‌بندی دوگانه بدنه یبرونی ظاهری تازه به خود گرفته‌اند. تویوتا تصمیم گرفته که برای باها کروزر هم از پیشرانه استاندارد لندکروزر پرادو جدید استفاده کند؛ این موتور ۲.۴ لیتری ۴ سیلندر توربوشارژ هیبریدی توان تولید ۳۲۶ اسب بخار قدرت و ۶۳۰ نیوتن متر گشتاور را دارد و برای حرکت دادن بدنه لندکروزر، از یک موتور برقی هم کمک می‌گیرد. قدرت پیشرانه از طریق یک جعبه‌دنده ۸ سرعتی به هر چهار چرخ منتقل می‌شود.

نسل جدید لندکروزر پرادو سال گذشته رونمایی شد و توانست با طراحی به‌روز، کابین مجهز و پیشرانه‌ای بهینه و درعین‌حال قدرتمند به جانشینی لایق برای نسل پیشین تبدیل شود. قیمت نسخه پایه این خودرو در بازار جهانی برابر ۵۵ هزار دلار اعلام شده است. نظر شما درباره لندکروزر و نسخه باها چیست؟ آیا تویوتا هم باید مانند فورد و جیپ به بازار وانت‌ها و شاسی‌بلند سبک‌وزن آفرودی وارد شود؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۰۸ رای

علی صفرپور

نویسنده و مترجم سایت پدال٬ کارشناس مهندسی مکانیک

مطالب مشابه

‫۱۱ دیدگاه‌ها

  1. IRI

    ۲۰ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (21 ديدگاه)

    منو یاد تویوتا fj میندازه

    موافقم 24
    مخالفم 2
    1. datsun

      ۲۰ آبان ۱۴۰۳
      سوابق: (3931 ديدگاه)

      Fj 60

      موافقم 13
      مخالفم 5
  2. Saeed Jame

    ۲۰ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (21 ديدگاه)

    به به چه ماشینی امیدوارم توانایی های خودشو نشون بده طراحیشو دوست دارم از ماشینای بی روح و تکراری جذاب تره

    موافقم 18
    مخالفم 4
  3. amirboss

    ۲۰ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (718 ديدگاه)

    تویوتا نمیتونه از لحاظ قابلیت های فنی از پس محصولات فورد بربیاد.

    موافقم 15
    مخالفم 50
  4. امیر علی

    ۲۰ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (30 ديدگاه)

    سری ۷۰ رو بیشتر می‌پسندم

    موافقم 18
    مخالفم 1
  5. بینام

    ۲۰ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    منتظر نیسان پاترول ۲۰۲۵باشید هرچند این ماشین در کلاس فول سایز مثل پاترول و لندکروز vxrوGXRنیست

    موافقم 10
    مخالفم 6
  6. JaMsHiD-B

    ۲۰ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (2735 ديدگاه)

    جانم

    موافقم 12
    مخالفم 2
  7. علی منصوری

    ۲۰ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (375 ديدگاه)

    چقدر خوبه این ماشین ، البته سلیقه‌ای و کاملا خاصه، ولی خوش کاستومه لندکروز…بیس اولیش اجازه ژانگولر بازی و تیون و لوازم بهت میده

    موافقم 11
    مخالفم 2
    1. JaMsHiD-B

      ۲۱ آبان ۱۴۰۳
      سوابق: (2735 ديدگاه)

      بازهم خیلیا معتقدن که لندروور دیفندر سرتره

      موافقم 1
      مخالفم 6
  8. Saeed

    ۲۰ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (7 ديدگاه)

    فورد و جیپ باید آماده رقابت با تویوتا باشن نه تویوتا.

    موافقم 17
    مخالفم 4
  9. amirboss

    ۲۰ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (718 ديدگاه)

    تویوتا تا اینجای کار هم با کپی کاری اومده بالا.
    یه مثال ساده از پدال:
    https://www.pedal.ir/toyota/2022-toyota-tundra-vs-2021-ford-f-150-comparison-test-review/

    موافقم 1
    مخالفم 23

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا