تویوتا معتقد است که برای رقابت مستقیم با جیپ و فورد آمادگی کامل را دارد.
شرکت تویوتا در نمایشگاه سما ۲۰۲۴ از محصولات متنوعی رونمایی کرد که هر یک بهنوبه خود، تواناییهای طراحی و مهندسی تویوتا را به طرفداران جهان خودرو نشان دادند. این برند با پردهبرداری از مدلهایی مانند GR86 AWD، مدلیستا لندکروزر، راو X و… قابلیتهایی را به رخ حریفان کشید که میتواند بعدا همه آنها را به محصولات آینده زیربرند عملکرد بالای GR وارد کند.
یکی دیگر از خودروهای تویوتا در نمایشگاه یادشده، «لندکروزر باها کروزر» بود که با الهاماز سوپرتراکها و وانتهای آفرودی کلاس باها طراحی و ساخته شده بود. نخستین المانهای مشخص این خودرو رنگبندی دوگانه سیاه مات و زرد براق بدنه به شمار میرود. در بخش جلو، تنها چراغهای اصلی و کاپوت بدون تغییر باقی ماندهاند سایر المانها مانند سپر، زیرسپر محافظ، چراغهای مهشکن آفرودی، میل محافظ، هفت چراغ ۶ اینچی سقفی و… همهوهمه جدید هستند.
نخستین موردی که با نگاه به نمای جانبی این خودرو جلبتوجه میکند، ارتفاع زیاد بدنه است که با کمک تایر ۳۷ اینچی و رینگهای آفرودی ۱۷ اینچی سفارشی G700، لندکروزر را مصممتر از همیشه نشان میدهد. رویهمرفته میتوان بهخوبی درک کرد که مهندسان چگونه از پتانسیلهای فرمول پخته لندکروزر استفاده کردهاند تا آن را به چیزی بیشتر از یک شاسیبلند مخصوص فیلمبرداری مستند تبدیل کنند.
کابین باها کروزر هم میزبان صندلیهای «اسپارو ایوو S QRT» شده که به کمربندهای پنج نقطهای مجهزند. باقی بخشها صرفا با استفاده از رنگبندی دوگانه بدنه یبرونی ظاهری تازه به خود گرفتهاند. تویوتا تصمیم گرفته که برای باها کروزر هم از پیشرانه استاندارد لندکروزر پرادو جدید استفاده کند؛ این موتور ۲.۴ لیتری ۴ سیلندر توربوشارژ هیبریدی توان تولید ۳۲۶ اسب بخار قدرت و ۶۳۰ نیوتن متر گشتاور را دارد و برای حرکت دادن بدنه لندکروزر، از یک موتور برقی هم کمک میگیرد. قدرت پیشرانه از طریق یک جعبهدنده ۸ سرعتی به هر چهار چرخ منتقل میشود.
نسل جدید لندکروزر پرادو سال گذشته رونمایی شد و توانست با طراحی بهروز، کابین مجهز و پیشرانهای بهینه و درعینحال قدرتمند به جانشینی لایق برای نسل پیشین تبدیل شود. قیمت نسخه پایه این خودرو در بازار جهانی برابر ۵۵ هزار دلار اعلام شده است. نظر شما درباره لندکروزر و نسخه باها چیست؟ آیا تویوتا هم باید مانند فورد و جیپ به بازار وانتها و شاسیبلند سبکوزن آفرودی وارد شود؟
IRI
۲۰ آبان ۱۴۰۳منو یاد تویوتا fj میندازه
datsun
۲۰ آبان ۱۴۰۳Fj 60
Saeed Jame
۲۰ آبان ۱۴۰۳به به چه ماشینی امیدوارم توانایی های خودشو نشون بده طراحیشو دوست دارم از ماشینای بی روح و تکراری جذاب تره
amirboss
۲۰ آبان ۱۴۰۳تویوتا نمیتونه از لحاظ قابلیت های فنی از پس محصولات فورد بربیاد.
امیر علی
۲۰ آبان ۱۴۰۳سری ۷۰ رو بیشتر میپسندم
بینام
۲۰ آبان ۱۴۰۳منتظر نیسان پاترول ۲۰۲۵باشید هرچند این ماشین در کلاس فول سایز مثل پاترول و لندکروز vxrوGXRنیست
JaMsHiD-B
۲۰ آبان ۱۴۰۳جانم
علی منصوری
۲۰ آبان ۱۴۰۳چقدر خوبه این ماشین ، البته سلیقهای و کاملا خاصه، ولی خوش کاستومه لندکروز…بیس اولیش اجازه ژانگولر بازی و تیون و لوازم بهت میده
JaMsHiD-B
۲۱ آبان ۱۴۰۳بازهم خیلیا معتقدن که لندروور دیفندر سرتره
Saeed
۲۰ آبان ۱۴۰۳فورد و جیپ باید آماده رقابت با تویوتا باشن نه تویوتا.
amirboss
۲۰ آبان ۱۴۰۳تویوتا تا اینجای کار هم با کپی کاری اومده بالا.
یه مثال ساده از پدال:
https://www.pedal.ir/toyota/2022-toyota-tundra-vs-2021-ford-f-150-comparison-test-review/