خودروهای کمی در دنیا از شهرت تویوتا لندکروزر و لندروور دیفندر برخوردار هستند. اجداد این دو ماشین از پیشگامان شاسیبلندهای جهان بودند و هردو برای چندین دهه مسیرهای صعبالعبور سراسر دنیا را فتح کردهاند. همچنین این روزها هم درحالیکه اکثر خودروهای مدرن بیشتر برای استفادههای شهری طراحی میشوند، لندکروزر و دیفندر هنوز هم به ریشههای آفرودی خود وفادار ماندهاند. هردوی این خودروها بهتازگی با نسل کاملاً جدید خود به بازار آمدهاند هردو از بهترین شاسیبلندهای آفرودی حال حاضر بازار محسوب میشوند؛ بنابراین، اگر یک شاسیبلند مدرن و مجهز برای خارج از جاده بخواهیم کدامیک از این دو اسطوره بهتر است؟
لندروور دیفندر SE D300
خرید یک دیفندر ۱۱۰ (پنجدر) میتواند گیجکننده باشد زیرا این خودرو با چهار پیشرانهٔ مختلف، شش تیپ گوناگون و آپشنهای سفارشی فراوانی به بازار عرضه میشود. نمونهٔ آزمایشی ما مدل SE D300 با پیشرانهٔ ۳ لیتری شش سیلندر خطی توربودیزل و قیمت ۱۱۲ هزار دلار استرالیا معادل ۷۶ هزار دلار آمریکا است. این مدل ۳۰۰ اسب بخار قدرت و ۶۵۰ نیوتن متر گشتاور دارد و از تجهیزاتی مثل صفحه آمپر دیجیتالی و سیستم تعلیق بادی قابل تنظیم بهره میبرد. البته این دیفندر از برخی تجهیزات لندکروزر بیبهره است اما آنقدری اختلاف قیمت دارد که بتوان از لیست طولانی آپشنهای آن مواردی را برای مطابقت با رقیب ژاپنی و حتی مغلوب کردن آن سفارش داد.
کابین شیک و سطح بالای دیفندر کاملاً مدرن به نظر میرسد و درعینحال فوقالعاده کاربردی است. در داشبورد سمت شاگرد یکی از دهها محفظهٔ اشیاء مفید خودرو تعبیه شده و در بالای آن میلهای بهعنوان دستگیره به چشم میخورد. در میانهٔ داشبورد هم یک نمایشگر ۱۱.۴ اینچی اطلاعاتی-سرگرمی جای گرفته که از اپل کارپلی بیسیم برخوردار است. سرنشینان عقب نیز از کف عمیق و هکتارها فضای پا برخوردار خواهند بود. از سوی دیگر اما هرچند ظرفیت حمل بار دیفندر ۱۶۵ کیلوگرم از لندکروزر بیشتر است ولی جای دادن این میزان بار در داخل خودرو دشوارتر خواهد بود زیرا صندوق بار لندروور کوتاهتر و باریکتر از رقیب ژاپنی است.
هرچند هردو خودرو از پیشرانههای شش سیلندر دیزلی استفاده میکنند که مشخصات آنها بسیار به هم نزدیک است اما موتور دیفندر نرمتر و دلنشینتر بوده و مصرف سوخت کمتری هم دارد. وجود سیستم تعلیق مستقل در هر چهارچرخ که ویژگی نادری در آفرودرها محسوب میشود نیز رفتار رانندگی خوب و قابلیت تنظیم فوقالعادهای را برای خودرو فراهم کرده است. بااینحال، وقتی مسیر ناهموار میشود از بیشتر احساس خواهید کرد که روی سطح مسیر چه میگذرد. یکی از دلایل این موضوع رینگهای ۲۰ اینچی با لاستیکهای فاق کوتاه است که در جذب ضربات سنگها یا دستاندازهای تیز با مشکل مواجه میشوند.
دیفندر اما رانندگی آفرودی را برای راننده بسیار آسان میکند زیرا دیفرانسیلها در صورت لزوم بهطور نامحسوس قفل میشوند و تعلیق بادی در یکی از حالتهای 4WD تراول ۲۹۰ میلیمتری را فراهم میکند که این تراول بلند به حفظ تماس چرخها با مسیر کمک شایانی میکند. دیفندر همچنین اکسلهای خود را از برخورد با صخرهها و موانع دور نگه میدارد.
تویوتا لندکروزر GR اسپرت
لندکروزر ۳۰۰ در استرالیا در شش تیپ مختلف عرضه میشود که مدل GR اسپرت در صدر آنها قرار گرفته و مقداری از تجمل را قربانی ویژگیها و تجهیزات آفرودی میکند. در این خودرو برای کسانی که چیزی فراتر از سیستم کنترل کشش عالی تویوتا میخواهند، سه قفل دیفرانسیل وجود دارد کششی عالی را روی هر سطحی فراهم میکنند. لندکروزر همچنین به آنتیرول بارهای فعال هم مجهز است. ازجملهٔ دیگر تجهیزات این شاسیبلند ژاپنی میتوان به کول باکس بزرگ در کنسول مرکزی، هدآپ دیسپلی و خروجی برق ۲۲۰ ولت در صندوق بار اشاره کرد. در جلوی خودرو نیز یک کنسول مرکزی عریض با نمایشگر اطلاعاتی-سرگرمی ۱۲.۳ اینچی در بالای آن به چشم میخورد. بااینحال، هرچند لندکروزر در داخل هرچه نیاز دارید را ارائه میکند اما کابین آن بهاندازهٔ دیفندر شیک نیست.
همچنین با اینکه لندکروزر نسبت به رقیب بریتانیایی از کابین بزرگتری برخوردار است اما در اینجا محفظههای اشیاء زیادی وجود ندارد. علاوه بر این، کل کابین با پلاستیکهای تیره پوشیده شده است اما کیفیت مونتاژ این قطعات بینظیر است و مقداری تریمهای طرح چوب و فلزی هم فضا را بهتر کردهاند. صندلی عقب لندکروزر پهن بوده و نسبت به دیفندر فضای بیشتری را برای سه نفر فراهم میکند اما زانوهای سرنشینان بالاتر قرار میگیرد. برخلاف دیفندر، لندکروزر از شاسی نردبانی سنتی پیکاپی و اکسل عقب صلب استفاده میکند. فرمان خودرو متعادل و قابلپیشبینی ولی کسلکننده است و در پیچها واکنش چرخها با وزن خودرو هماهنگ نیست. به همین دلیل، لندکروزر بیشتر برای حرکت با سرعت صد کیلومتر بر ساعت در مسیرهای باز مناسب است تا جادههای تنگ و پرپیچوخم.
بااینحال، روی مسیرهای سنگی و صخرهای، لندکروزر میدرخشد. در اینجا خودرو از سرنشینان خود در برابر صخرهها و دستاندازها بهتر محافظت میکند و تنظیم نرمتر تعلیق به همراه رینگهای ۱۸ اینچی با لاستیکهایی با فاق بلندتر، راحتی بیشتری را نسبت به دیفندر فراهم میکند. به همین دلیل، با لندکروزر میتوان روی مسیرهای ناهموار سرعت را افزایش داد بدون آنکه نیاز به تحمل ضربهها و تکانهای شدید باشد. پیشرانهٔ V6 توربودیزل این ماشین هم کاملاً قلدر و توانمند عمل میکند و حداکثر گشتاور ۷۰۰ نیوتن متری خود را خیلی زود در اختیار راننده قرار میدهد. در همین حال، گیربکس ۱۰ سرعتهٔ اتوماتیک هم در هنگام شتاب گیری یا سبقت گرفتن دندهها را قاطعانه تعویض میکند. بااینحال، سروصدای این موتور بیشتر از پیشرانهٔ نرم و پیشرفتهتر لندروور است.
تویوتا همچنین از چند مزیت برخوردار است که نمیتوان آنها را در آزمایش کوتاهی مثل این ارزیابی کرد. محصولات این شرکت شهرت فوقالعادهای به خاطر دوام و قابلیت اطمینان دارند درحالیکه لندروور از این لحاظ بسیار ضعیف است. علاوه بر این، لندکروزر هنگام فروش دستدوم هم برتری فاحشی نسبت به رقیب بریتانیایی دارد و در بازار خودروهای کارکرده خریداران زیادی خواهد داشت.
نتیجه
لندکروزر جدید مثل همیشه در آفرود فوقالعاده توانمند بوده و از بسیاری جهات نسبت به نسل قبلی بهبود پیدا کرده است اما در مقایسه با دیفندر، وزن سنگین و قیمت گرانی دارد. به همین دلیل، لندروور را بهعنوان برندهٔ این رقابت انتخاب میکنیم که از کابینی شیکتر و لوکستر به همراه تواناییهای چشمگیر در آفرود و راحتی و پالایش کلی بیشتری روی جادهها برخوردار است. ما عاشق راحتی، کابین شیک و رانندگی هوشمندانهٔ این خودرو چه روی جاده و چه در آفرود شدیم.
مقایسه مشخصات فنی
تویوتا لندکروزر GR اسپرت | لندروور دیفندر SE D300 | |
پیشرانه | ۳.۳ لیتری V6 توربودیزل | ۳.۰ لیتری I6 توربودیزل |
قدرت | ۳۱۰ اسب بخار | ۳۰۰ اسب بخار |
گشتاور | ۷۰۰ نیوتن متر | ۶۵۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۱۰ سرعته اتوماتیک | ۸ سرعته اتوماتیک |
محور محرک | چهارچرخ | چهارچرخ |
مصرف سوخت | ۸.۹ لیتر ترکیبی | ۷.۹ لیتر ترکیبی |
وزن | ۲۵۵۰ کیلوگرم | ۲۳۴۰ کیلوگرم |
فاصلهٔ محوری | ۲,۸۵۰ میلیمتر | ۳,۰۲۲ میلیمتر |
طول | ۴,۹۸۵ میلیمتر | ۵,۰۱۸ میلیمتر |
عرض | ۱,۹۹۰ میلیمتر | ۱,۹۹۶ میلیمتر |
ارتفاع | ۱,۹۲۵ میلیمتر | ۱,۹۷۰ میلیمتر |
حجم صندوق بار | ۱۱۳۰ لیتر | ۹۲۰ لیتر |
ظرفیت باک | ۸۰ لیتر | ۸۹ لیتر |
قیمت | ۱۰۲ هزار دلار | ۷۶ هزار دلار |
AMIR / ARMI
۲۶ تیر ۱۴۰۱منم دیفندر انتخاب میکنم به نظرم لندکروز برای بازار های پیشرفته اصلا مورد مناسبی نیست
اصلا پولی که پرداخت میکنید رو توجیه نمیکنه و همه توانایی هاش در حد نرمالی هستش و نقطه قوت که روش مانور بده رو نداره به طوری که نمیتونی بگی دلیل انتخاب کردن لندکروز چی هست
یه محصول که نه اهداف افرودی و پرفورمنس داره
نه اهداف پریموم و لوکس یه چیز بلاتکلیفی هستش
JDM
۲۶ تیر ۱۴۰۱دوام و تعلیق لندکروز زبان زده نسخه لوکس لندکروز ال ایکس 600 هم هست قدرت لندکروز بیشتره کابین جادار تر خدمات تویوتا و رقیب اصلی لندکروز دیفندر نیست بلکه رنجرور هست
Humer
۲۶ تیر ۱۴۰۱عزیز لکسوز ال ایکس رقیب رنج روور هست
که باز هم رنجروور برنده میشه
محمد رستمی نژاد
۲۶ تیر ۱۴۰۱لندکروزر جدید مثل همیشه در آفرود فوقالعاده توانمند بوده و از بسیاری جهات نسبت به نسل قبلی بهبود پیدا کرده است اما در مقایسه با دیفندر، وزن سنگین و قیمت گرانی دارد. به همین دلیل، لندروور را بهعنوان برندهٔ این رقابت انتخاب میکنیم که از کابینی شیکتر و لوکستر به همراه تواناییهای چشمگیر در آفرود و راحتی و پالایش کلی بیشتری روی جادهها برخوردار است. ما عاشق راحتی، کابین شیک و رانندگی هوشمندانهٔ این خودرو چه روی جاده و چه در آفرود شدیم.
علی
۲۶ تیر ۱۴۰۱مقایسه اشتباه !!! تویوتا لندکروزر انتخاب من هست
NAVID۰۰۹۸
۲۶ تیر ۱۴۰۱Amir/ Armi عزیزم ، حالا اینو اینجا گفتی مشکلی نداره اما جایی دیگر نگو که وَگر نه شماره ساقیتو میخوان !
هم لندکروزر ثابت شدست و هم دیفندر افسانهای هست برای خودش !
حقیقتاً انتخابم حتی اگر آمریکا بودم باز لندکروزر بود ، اما نه در اینجا که دیفندر من را مجنون خودش کرده و حقیقتاً اینجاست که حتی تویوتا با تمام خوبیهایش به چشمم نمیآید !
دیفندر جدید بینظیره از هر نظر رقیب نداره و جون میده بخریش تا خرخره تجهیزش کنی بری دنیا را باهاش بگردی !
اما مطمئناً به اندازهی لندکروزر نمیتونه سختجان باشه !
امیر
۲۶ تیر ۱۴۰۱جسارت نباشه ولی بازار استرالیارو گفته چند سری ۳۰۰ تو آمریکا عرضه نمیشه
NAVID۰۰۹۸
۲۶ تیر ۱۴۰۱مقایسهی دو خودرو هست ، فرقی نمیکنه در چه بازاری باشه !
اصلاً فکر کنید دوبی هست !
Phonix
۲۶ تیر ۱۴۰۱دوست عزیز قیمت بیمه و فروش دست دوم رو برای بازار های پیشرفته ملاک قرار میدن نه قیافه و زیبایی کابین اونم برای ماشین افرود .
ولی از اینکه قیمت لندرور ارزون تره تعجب کردم
لندرور تریم گرون تری هم داره؟
Iman99
۲۶ تیر ۱۴۰۱انتخاب هردو مناسبه و در نوع خودشون مناسب هستن
هر کدومشون ویژگی های مثبت خودشون رو دارن و هرکسی هرکدوم رو انتخاب میکنه برای اون راضی کنندس بعلاوه گزینه های سطح بالا در آفرود هست که بهتر هستن ولی بعد از اینها متولد شدن
ولی لندروور لندکروز و جیپ اصالت بیشتری دارن
مهمترین چیز احترام متقابله
Reza Waffen SS
۲۶ تیر ۱۴۰۱دیفندر انتهابمه
امید
۲۶ تیر ۱۴۰۱عزیز میانگینی از همه ویژگیهای خوب دلیل انتخاب هست.
هر کدام از میانگینهای این ماشین قابلیت ارتفاع به احسنت رو داره
Iman99
۲۷ تیر ۱۴۰۱نه منظور اینه که هرکدوم از ویژگی هایی که بصورت میانگین داره سرجاش قابل قبول هستن و اگر قابلیت ارتقایی هم باشه تا یک مقداری ارتقا پیدا میکنه ولی اونم تا یک حدی میتونه و یک حدی داره
بیشتر از اون دیگه نمیتونه و آفرودر های سطح بالایی دیگه هستن که قابلیت های بالاتری دارن و خیلی بهتر هستن و ارتقا یافته اینم به پای عادی اونها نمیرسه چه برسه به اینکه اونها خودشون ارتقا پیدا کنن که دیگه خیلی بهتر هم میشن از اون سطح بالایی که بودن
Iman99
۲۷ تیر ۱۴۰۱اول که لندروور دیفندر تصاویرش منتشر شد و ابعاد و مشخصات فنی اون در دسترس نبود به نظر میرسید ابعاد کوچکتری داره ولی ابعاد هردو رو اینجا به میلیمتر اگه نگاه کنید برای منم جالب بود و اولش به نظر نمیرسید لندروور دیفندر بزرگتر از لندکروز باسه ولی اینم الان هرچند زیاد نیست ولی در حد سانتی متر و میلیمتر بزرگتر از لندکروز شده نسبت به نسل قبلی خودش بزرگتر شده و نسبت به لندکروز هم بزرگتر شده
Alan.r
۲۶ تیر ۱۴۰۱هردوشون زیبا قوی لوکس و آفرودر های بسیار خوبی هستن ولی دیفندر کمی لوکستره قیمتشونم در صورت سفارش آپشن های موجود در لندکروزر برای دیفندر تقریبا برابر میشه در کل خیلی انتخاب سختیه ولی چون تویوتا تو آفرود بهتره و دوام به مراتب بهتری هم داره انتخابم لندکروزره
علی
۲۶ تیر ۱۴۰۱اگه هم قیمت بودن یا اختلاف قیمت شون کمتر بود لند کروز انتخاب بهتریه ولی با این اختلاف قیمت لندرور بهتره
مازیار
۲۶ تیر ۱۴۰۱دیفندر جدید براستی که جانشین شایسته ای برای این اسطوره بزرگ هست و چه بسا بهتر از اسلاف خودش
لندروور واقعا شاهکار کرد در این تغییر نسل بعد هفتاد سال
mahan
۲۶ تیر ۱۴۰۱بی شک هردو خودرو جز خودروهای استراتژیک بازار با هدفی تقریبا یکسان اما خریداران متفاوت هستند.دیفندر جدید هم از لحاظ قیمتی و شکیلی و ویژگی های فنی خودروی ارزنده ای هست و بنظرم به اندازه ای لوکس و شکیل شده که به جای لندروور باید بهش رنجروور بگیم :))
GMA
۲۶ تیر ۱۴۰۱سلام
شما همون آقا ماهان هستید که مدت ها پیش در سایت حضور داشت و عاشق رنجروور بود؟
mahan
۲۸ تیر ۱۴۰۱سلام کوچیک شما هستم بله
بهنام
۲۶ تیر ۱۴۰۱هر دو دوست داشتنی هستند و بسیار توانا در آفرود .بالغ بر بیست و هفت سال از اولین مجله ی ماشین که خریدم و تا بحال آرشیو کردم میگذره در این مدت مدل های مختلف تویوتا هرگز در تقریباً هیچ کلاسی برترین نبوده اند (تا جایی که من خاطرم هست) . همیشه حد معقولی از خوبی ها وضعف ها را داشته اند و در کل خودرویی کارا که توانایی هایی بیشتر از حدی که مصرف کنندگان عادی میتوانند خودرو را به چالش بکشند ارائه میدهند و اکثر کارشناسان خبره گاها شاید رقیب را برتر بدانند . ولی همیشه جواب اینکه چرا تویوتا که هیچوقت پیشرو و برنده نبوده پس پر فروشه در انتهای همین مقاله عنوان شده . دوام و کیفیت بسیار بالا.بازار دست دوم عالی برای همین دوام بالا . حس اعتمادی که کاربران در بیرون کشیدن حداکثر توانایی های محصول دیگر نگران خرابی یا مشکل فنی نیستن و هر چه توان دارن فشار بر اون وارد میکنن بدون نگرانی. دوستانی که به دبی سفر کردهاند متوجه میشوند که نود درصد از خودروهای مخصوص صحرا نوردی تویوتا هست درحالیکه بسیار بسیار رقیب حتی تواناتر هم وجود داره ولی تویوتا در طی سالیان توانسته اعتماد آنها را جلب کند . با احترام به اسطورهای که اون سمت رینگ ایستاده انتخاب خودم هم لندکروزر هست .
Iman99
۲۶ تیر ۱۴۰۱همین که گفتی درسته
تویوتا اون چیزی که مصرف کننده میخواد رو تامین میکنه که متناسب با اکثریت یا همون قشر متوسط هست اونها هم همین رو میخوان و خریداریش میکنن چون نیاز رو برطرف کرده با اینکه حریف های بهتر و پیشرفته ای هست که هرچند هم که خیلی بهتر باشن ولی چون همون قانون مصرف کننده رو رعایت کرده دیگه مصرف کننده نیازی به انتخاب گزینه سطح بالا که ممکنه نگه داریش برای اون سخت تر هم باشه نمیبینن
انتخاب هردو میتونن مناسب باشه که بسیار به مصرف کننده و بازار هدف مربوط میشه
مازیار
۲۶ تیر ۱۴۰۱اما از طرفی طیف مصرف کنندگان غیر از قشر متوسط هم در سالهای اخیر رو به افزایش هست و جهش فروش محصولات لوکس و گران قیمت در سالهای اخیر بخوبی اینو نشون میده و این دقیقا همون چیزی هست که تولید کنندگان محصولات خاص تر همیشه مترصد اون هستن
به عبارت دیگه بازار هر دو رو می طلبه
Iman99
۲۶ تیر ۱۴۰۱دقیقا همینطوره
mos
۲۶ تیر ۱۴۰۱هر دو تاشون جزو پیشرفته ترین آفرودر های موجود هستن که انتخاب بینشون بستگی به سلیقه و البته نیازها و انتظارات مشتری داره.
–
https://www.whichcar.com.au/reviews/4x4oty/2022-4×4-of-the-year-winners
سایت which car هم تقریبا تمام آفرودر های موجود در استرالیا رو حدود یک هفته تست کرد و در نهایت لندکروزر تو کلاس خودش انتخاب شد، بد نیست بخونید.
M
۲۶ تیر ۱۴۰۱It covered any and all obstacles easier than any of the 18 cars we started with, and it does so with an air of luxury and grace that no other could match
این مبع طبق متن بالا توانایی های لندرور رو بهترین توصیف کرد و از راحتی مثال زدنیش هم گفته اما دو مشکل داشت که اولی رینگ های 20 اینچی و دومی پیچیدگی فنی
و همیشه این دو راهی بوده پیچیدگی فنی و هزینه های نگهداری بالا و یا سادگی فنی و هزینه نگهداری پایین
mos
۲۶ تیر ۱۴۰۱درسته، هر کدوم تو یک سری بخش ها برتری دارن و همونطور که گفتم انتخاب بینشون بستگی به سلیقه و نیاز خریدار داره.
البته ویدیو همین تست ها رو اگه دیده باشید عملکرد سیستم traction control لندکروزر و دیفندر بشدت به هم نزدیک بود و مسیر ها رو با حداقل wheel spin طی میکردن، سواری راحتتر دیفندر هم که بخاطر تعلیق بادی هست دو مشکل پیچیدگی زیاد و محدود کردن فضای گلگیر رو داره که عملا جا دادن تایر بزرگتر و ارتقا سیستم تعلیق رو خیلی سخت میکنه.
Iman99
۲۶ تیر ۱۴۰۱علاوه بر این هایی که گفتید به موارد بالا اینم اصافه کنیم که مجله ها و سایت ها هم هرکدوم مقداری جهت گیری ها و اولویت هایی دارن برای انتخابشون که اینم باید در نظر گرفته شه
مثلا اینجا لندروور دیفندر برنده شد جایی دیگه برعکسش پس کاملا دقیق و قابل استناد نباید در نظر گرفته شه و اطلاعات باید از منابع مختلف باشه و تفسیر شه که اونم به همین راحتی نیست
ولی کلیت درسته و هرکدومشون همونطور که گفتن ویژگی های مناسب رو دارن
HamiD
۲۶ تیر ۱۴۰۱راستش هردوتاشون عشقن …
اما اینجا قیمت لندروور کمتره که باعث میشه انتخابش کنم …
كارevol
۲۶ تیر ۱۴۰۱دیفندر توی تمام موارد تقریبا دست برتر رو داره و ۳۰ هزار دلار هم ارزون تر هست،قیمت لندکروز اصلا منطقی نیست
mb675
۲۶ تیر ۱۴۰۱لندکروزر
JDM lover
۲۶ تیر ۱۴۰۱هر دوشون عالین از نظرم
ولی دلم بیشتر با لندکروزه
meysam
۲۶ تیر ۱۴۰۱LC300 💪💪💪
meysam
۲۶ تیر ۱۴۰۱موسسه ایمنی استرالیا مقایسه ای بین این دو داشته و به لندکروز امتیازات ایمنی بیشتری نسبت به دیفندر داده
هم از لحاظ ایمنی اتاق و هم سیستمهای ایمنی فعال پیش گیرنده
کلیپش در یوتوب موجوده
خدایی لندرور از اون اولش چشمم منو گرفت واقعا طراحی خوبی داره
ولی تو آفرود که تم اصلی این ماشینه با اسلاف خودش خیلی فاصله داره.
نباید انقدر رو جنبه های لوکس تمرکز میکرد و از همه بدتر حذف ساشی نردبانی بود
مقایسه آفرود دیفندر با برانکو تو یوتوب هست برانکو خیلی بهتر عمل میکنه
Peyman.JDM
۲۶ تیر ۱۴۰۱لندکروز❤️
ali+a
۲۶ تیر ۱۴۰۱انتخاب خودم دیفندر که چه طراحی بیرونی و داخلی جذاب تر و فنی و قیمت بهتر از لندکروز هست..
دکتر
۲۶ تیر ۱۴۰۱حقیقتا انتخاب کردن بین این دو خودرو سخته،دوتاشون دوتا افرودر واقعی و تا سنگ محک در این کلاس محسوب میشوند،انتخاب من لندرور هست.
دکتر
۲۶ تیر ۱۴۰۱حقیقتا انتخاب کردن بین این دو خودرو سخته،دوتاشون دوتا افرودر واقعی و تا سنگ محک در این کلاس محسوب میشوند،انتخاب من لندرور هست
behnam1012
۲۶ تیر ۱۴۰۱نتیجه رو دیدم تعجب کردم !
بی شک انتخابم لندکروزه
مازیار
۲۶ تیر ۱۴۰۱اگه سی سال نشریات خودرویی رو دنبال میکردی و نتیجه ای جز این نمی دیدی شاید تعجب نمی کردی
البته منظورم به لندکروز نیست
behnam1012
۲۶ تیر ۱۴۰۱در خوب بودن و لندروور در بحث آفرود شکی نیست حتی میدونم اسم لندکروز الهام گرفته شده از اسم لندروور هست
من چشم بسته از برند خاصی طرفداری نمیکنم
ولی اینجا طبق گفته های خود متن لندکروز دست برتر تو این مقایسه داشته نمیدونم با چه تفسیری لندروور پیروز انتخاب کردن
لندکروز جدید به شدت عالیه
در یوتیوب افزود های سنگین لندروور جدید ببنید و با آفرود های سنگین لندکروز مقایسه کنید دلیل قیمت بیشترشم پیدا می کنید
حالا قابلیت اطمینان بالای تویوتا و قابلیت اطمینان به شدت پایین لندروور به کنار
لندروور جدید حتی دیگه شاسی مستقل نیست هرچقدر این تعلیق جدید خوب باشه اما در آفرود سنگین پاسخگو نیست و یکی از دلایلی که تو افرودد قابلیت اطمینانش میاد پایین هم هست
یوسف
۲۶ تیر ۱۴۰۱از همه نظر دیفندر بهتره شکی نیست
علت نرمی لندکروز به لاستیک دیواره بلندش برمیگرده اگه رینگ 22 بندازه کیفیت سواریش خیلی کم میشه….
در مورد آفرود هم لندرور برتره کلیپش هست
یوسف
۲۶ تیر ۱۴۰۱https://www.pedal.ir/toyota/off-road-battle-toyoya-land-cruiser/
اینم ویدیو آفرود
ببینید فرق شاسی نردبونی و فرق تکنولوژی و علم رو…
مهدی
۲۶ تیر ۱۴۰۱تماما به نوع استفاده برمیگرده . برای کسی که تو منطقه خوش آب و هوا زندگی میکنه و بیشتر استفادش توی شهر و آسفالت هست دیفندر به نظر من جذابتر و بهتر هست اما واسه کسی که تو خاورمیانه زندگی میکنه انتخاب لندکروز عقلانی هست. فرضا جایی مثل اهواز دیفندر سر پنج سال باید بره اوراق بشه با سابقه انگلیسی بودنش
ARMAN سابق
۲۶ تیر ۱۴۰۱دیفندر با تمام خوبیاش دو اشکال جدی داره
یکی اینکه استهلاکش خیلی زیاده چون کلا لندروورا ماشینهای پر استهلاکین
یکی دیگه ام اینکه شاسی یکپارچس که واقعا یدک کشیدن اسم شاسی بلند رو برای این ماشین یکم زیر سوال برده
بهرام
۲۷ تیر ۱۴۰۱مقایسه شما از اول درست نیست ومعلومه این مقایسه از روی دانش مهندسی نیست مقایسه لندکروز باهر ماشینی دیگه صرفا از روی تخیلاتی خودتان وگرنه لندکروز از همه لحاظ به سایر خودروهای مشابه برتری دارد طوری که تمام بازارهای جهان از آمریکا که خودش بهترین را دارد گرفته تا استرالیا وکشورهای خلیج فارس را قبضه کرده. اینهمه آدم بنظر شما عقل ندارن
Iman99
۲۷ تیر ۱۴۰۱نه آفرود هایی دیگه هم هست که از همه نظر خیلی بهتر از لندکروز هستن
بعد هم اینکه کجا امریکا رو قبضه کرده تو امریکا اتفاقا برعکس اینی که گفتی فروشش خیلی کم بود و آنقدر خریدارش کم بود که دیگه از بازار امریکا خارج شد اصلا فروش جهانی ابن ماشین رو هم احتمالا نمیدونید اگه میدونستی این رو نمیگفتی چون مقدارش از خیلی آفرودر ها کمتره
چون آفرودر های بهتری تو امریکا بود هست که اونها رو میخریدن
این به معنی بد بودن لندکروز نیست دلیلش اینه که آفرودر هایی بهتری وجود داشتن که با وجود اونها کسی تمایل آنچنانی به خرید لندکروز نداشت
تو امریکا هم از لحاظ آفرود و طبیعت و آب و هوا و همه جوانب خیلی معیار بهتری نسبت به کشور های حاشیه خلیج فارسه چون تقریبا تمام انواع اقلیم ها و جغرافیای آب و هوایی و زمین شناسی در امریکا از جنوب تا شمال اون وجود داره که برای به چالش کشیدن هر آفرودری قابل تجربه هست ولی تو جایی مثلا مثل قطر که نسبتا محدوده و جغرافیا و اقلیم ساده و تکدبعدی و محدودی داره اون منطقه و بطور کلی زمین صاف صحرا هست و نهایتا تپه های شنی که معیار کاملی برای یک آفرودر نیستن
ولی تو امریکا از صحرای خشن وجود داره تا کوه های پر از برف و یخ راکی و … برای همینه که بهشت آفرودر هاست امریکا ولی گفتم این به معنی بدی لندکروز نیست بلکه یعنی گزینه هایی دیگه هستن که قابل ترجیح هستن و آفرود بهتری دارن یعنی تو آفرود بهتر هستن
اینم بگم بعضی نظرات متعصبانه و نادرستی هست که بین اینها تا نظرات درست و عاقلانه و منطقی خیلی تفاوت وجود داره پس برای همین جوابی که میدم بخشی از اون برای گفتن این منظوره
بابای باران
۲۷ تیر ۱۴۰۱سلام به پدالی های گرامی.. آفرین به آقا بهنام که با مجله ماشین 27 سال قبل تا الان علاقه به ماشین رو حفظ کرده.
پاشا
۲۷ تیر ۱۴۰۱لندکروز هم بزرگ تره هم لوکس تر و موتورش هم ۳.۳ هستش
Iman99
۲۷ تیر ۱۴۰۱لندروور دیفندر بزرگتره
و شما برعکس گفتی ابعادشون رو تو جدول نوشته شده خب برو اول بخون ببین چی نوشته شده بعد نظر بده
مورد دومی هم که اشتباه گفتی در مورد لوکس بودن بود که باز برعکس این چیزی که گفتی
لندروور دیفندر هم لوکس تره و هم تکنولوژی بالاتری داره و هم بزرگتره
سعیدرحیمی
۲۷ تیر ۱۴۰۱جیپ رانگلر، لندروور دیفندر، تویوتا لندکروز، مرسدس بنز کلاس جی، فاتحانِ کره زمین، از روز اولِ پیدایش تا به امروز… همگی عالی و متخصص.
ebrahim Miladi
۱ شهریور ۱۴۰۲لندروردیفندردیگرشاه وسلطان ماشیناس..
برای لندروورخیلی احترام میزاریم..