تویوتا

تویوتا لوین وارداتی، مشخصات، مزایا، معایب و ارزش خرید

تویوتا لوین، سدان کامپکتی است که با همکاری مشترک شرکت تویوتا ژاپن و شرکت خودروسازی GAC چین تولید می‌شود. این خودرو در واقع همان تویوتا کرولا است که با ظاهری متفاوت و امکانات ویژه برای بازارهای خاصی طراحی شده است. در ایران نیز این خودرو با استقبال خوبی روبرو شده و بسیاری از علاقه‌مندان به خودروهای ژاپنی به آن توجه نشان داده‌اند.
تویوتا لوین هیبریدی

لوین تفاوت فنی خاصی با کرولا ندارد. اما طراحی آن برای مشتریان چینی احتمالاً جذاب‌تر است و متفاوت با کرولایی است که بیشتر برای بازارهای غربی طراحی شده و چهره محافظه‌کارانه‌ای دارد. طراحی خارجی لوین نسبت به کرولا اسپرت‌تر و جوان‌پسندتر است. چراغ‌های جلو تیز و کشیده، جلوپنجره بزرگ و سپر اسپرت از جمله ویژگی‌های ظاهری این خودرو هستند. در حال حاضر، آخرین نسل تویوتا کرولا در بازارهای جهان، فیسی مشابه با لوین دارد و نه کرولای وارداتی!

مقایسه طراحی تویوتا کرولا و تویوتا لوین

ازآنجا که این خودرو، نسل دوازدهم کرولا است که در سال ۲۰۱۸ معرفی شده، کمی گرد پیری روی آن نشسته است. در نمای جانبی و پشت، تفاوت‌های لوین و کرولا کمتر و نامحسوس اند. پایه آینه‌های جانبی به روی درها قرار گرفته و یک لچکی کوچک به پنجره جلو افزوده شده است. خبری از خطوط واضح در کناره خودرو و روی درها به چشم نمی‌خورد و گلگیرها نیز برجستگی محسوسی ندارند. البته این موضوع برای خریداران سنتی تویوتا عیبی محسوب نمی‌شود.

داخل کابین تویوتا لوین هیبریدی

طراحی داخلی لوین ساده و کاربردی است. نسخه ۱.۲ توربو از کلاستر آنالوگ، تهویه دستی، مانیتور ۹ اینچی برخوردار است که در نسخه هیبریدی به کلاستر دیجیتالی، مایتور بزرگ‌تر ۱۰.۲۵ اینچی، تهویه خودکار، درایو مود و پشتیبانی از اپل کارپلی و اندروید اتو ارتقا یافته است. مواد استفاده شده در کابین باکیفیت هستند و فضای داخلی خودرو نیز نسبتاً جادار و راحت است.

مشخصات فنی تویوتا لوین

تویوتا لوین در دو نسخه بنزینی و هیبریدی عرضه می‌شود. نسخه بنزینی از یک پیشرانه ۱.۲ لیتری توربوشارژ بهره می‌برد و نسخه هیبریدی نیز از یک پیشرانه ۱.۸ لیتری با قدرت ماکزیمم ۹۷ اسب بخار و گشتاور ۱۴۲ نیوتن متر به همراه یک موتور کوچک الکتریکی ۹۴ اسبی و ۱۸۵ نیوتن متری سود می‌برد. باتری هم از نوع لیتیوم یون است. هر دو نسخه بنزینی و هیبریدی به یک گیربکس اتوماتیک CVT مجهز هستند.

موتور تویوتا لوین هیبریدی

مدل۲۰۲۴
ویژگیخودروی وارداتی

مشخصات پیشرانه هیبریدی

موتور۴ سیلندر تنفس طبیعی ۸ZR-FXE
حجم موتور۱۷۹۸ سی سی
قدرت در حالت ترکیبی۱۳۵ اسب بخار در دور ۵۵۰۰
ماکزیمم گشتاور۱۸۵ نیوتن متر
گیربکسE-CVT با ۱۰ دنده مصنوعی
انتقال نیرودیفرانسیل جلو
تعلیق جلومک فرسون
تعلیق عقبمولتی لینک
سیستم فرمانبرقی حساس به سرعت

ابعاد و وزن

طول۴۶۴۰ میلی متر
عرض۱۷۸۰ میلی متر
ارتفاع۱۴۳۵ میلی متر
فاصله بین دو محور۲۷۰۰ میلی متر
تعداد سرنشین۵ نفر
حجم فضای بار ۴۷۱ لیتر
وزن خالص۱۴۲۰ کیلوگرم
ابعاد چرخ و تایر۲۰۵/۵۵R16

سرعت و شتاب

شتاب صفر تا ۹۶۹.۴ ثانیه
حداکثر سرعت۱۸۰ کیلومتر بر ساعت

سوخت و آلایندگی

مصرف سوخت داخل شهر
مصرف سوخت جاده
مصرف سوخت ترکیبی ۴.۳۲ لیتر
استاندارد آلایندگییورو ۶
حجم باک بنزین۴۳ لیتر

امکانات

امکانات و تجهیزات ایمنی

سیستم کروز کنترل
ایربگ راننده
ایربگ سرنشین جلو
ایربگ جانبی جلو
ایربگ پرده‌ای
سنسور تشخیص عابر پیاده
ترمز ABS
ترمز EBD
کنترل پایداری ESP
ترمز جلودیسکی خنک شونده
ترمز عقب دیسکی
اتوهلد
اتولایت
کمکی ماندن در لاین (LKA)
دستیار کمکی راننده (PDA)
ترمز اضطراری هوشمند (AEB)
رادار تغییرلاین (LDW)
رادار تصادف جلو (FCW)

امکانات و تجهیزات رفاهی

استارت دکمه ای
صفحه نمایش مرکزی۱۲.۰۳ اینچ
سانروف
دوربین عقب
مه شکن عقب
تعداد بلندگو ۴
صندلی راننده ۶جهت دستی
استارت دکمه‌ای
ورود بدون کلید
تهویه خودکار
USB
حالت رانندگی برقی (EV)
سنسور فشار باد تایر (TPMS)
مدهای رانندگی استاندارد - اکو - پاور
گارانتی۳ سال یا ۵۰ هزار کیلومتر

هر دو مدل دارای ویژگی‌ها و مشخصات فنی متفاوتی هستند که بر عملکرد، مصرف سوخت و قیمت خودرو تأثیر می‌گذارند. در ادامه، مشخصات فنی هر دو مدل را بررسی می‌کنیم:

مقایسه مشخصات فنی دو مدل لوین

مشخصه لوین بنزینی لوین هیبریدی
پیشرانه ۱.۲ لیتری توربو ۱.۸ لیتری بنزینی + موتور برقی
قدرت ۱۱۶ اسب بخار ۱۳۵ اسب بخار
گشتاور ۱۸۵ نیوتن متر ۱۴۲ نیوتن متر
گیربکس S-CVT E-CVT
انتقال نیرو دیفرانسیل جلو دیفرانسیل جلو
مصرف سوخت ترکیبی حدود ۵.۶ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر حدود ۴.۰۷ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر
شتاب صفر تا صد کیلومتر بر ساعت حدود ۱۰.۲ ثانیه اطلاعات دقیق در دسترس نیست، اما بهتر از نسخه بنزینی

امکانات رفاهی و تجهیزات

آپشن‌های تویوتا لوین وارداتی چه آن‌هایی که توسط معین خودرو وارد شده و چه آن‌هایی که توسط برساوش به فروش می‌رسند، تفاوت چندانی ندارند و لیست کوتاهی دارند. سانروف غیر پانوراما، صندلی‌های دستی بدون گرم‌کن و سردکن، کروز کنترل هوشمند، رادار پیشگیری از برخورد و حفظ خودرو بین خطوط، کنترل ایستایی در سربالایی، کنترل کشش و کنترل پایداری، ورود و استارت بدون کلید، تهویه دستی تنها تجهیزات لوین وارداتی محسوب می‌شوند.

فرمان تویوتا لوین هیبریدی

در لوین سیستم‌های کروز کنترل تطبیقی (DRCC) و رادارهای هشدار تغییرلاین (LDA) و ماندن بین لاین (LTA) نیز استفاده شده و در نسخه هیبریدی هم ترمز اضطراری هوشمند (EDSS)، دستیار کمکی رانندگی (PDA) و رادار تابلوخوان (RSA) به این سیستم‌ها افزوده می‌شوند.

مزایای تویوتا لوین

  • کیفیت ساخت بالا: مانند تمام محصولات تویوتا، کیفیت ساخت و مواد مورد استفاده و مونتاژ لوین بسیار بالا است.
  • دوام و قابلیت اعتماد
  • مصرف سوخت پایین
  • ایمنی بالا

معایب تویوتا لوین

  • قیمت بالا: قیمت لوین در مقایسه با برخی خودروهای هم‌رده مخصوصاً چینی بالاتر است.
  • قوای محرکه کم‌توان و با خروجی معمولی
  • فضای صندوق عقب محدود: فضای بار عقب لوین نسبت به برخی سدان‌های خانوادگی دیگر محدودتر است.
  • تنوع آپشن کم: برخی از آپشن‌های موجود در بازار جهانی در نسخه‌های عرضه شده در ایران وجود ندارد.
  • پشتیبانی پس از فروش: به دلیل وجود نمایندگی‌های محدود تویوتاهای جدید وارداتی به ایران، دسترسی به خدمات پس از فروش برای مالکان لوین فعلاً آسان نیست.
  • تأخیر در تحویل

رقبا و ارزش خرید

رقبای اصلی تویوتا لوین در بازار ایران از میان خودروهای وارداتی، نیسان سیلفی با طراحی شیک و امکانات مناسب و برند خوش‌نام، هیوندای النترا و کیا سراتو با طراحی اسپرت و موتور قدرتمند، کیفیت ساخت و ایمنی بالا و آپشن‌های معدود، دانگ فنگ شاین مکس با آپشن‌های فراوان، جاداری و راحتی عالی و گک امپو با طراحی چشمگیر و اسپرت و جوان‌پسند محسوب می‌شوند. در میان خودروهای مونتاژی هم آریزو ۸ می‌تواند در این رده قیمت با انبوه آپشن‌ها و کیفیت بالای کابین و پیشرانه‌ای بسیار توانا، لوین را به چالش بکشد.

نمای عقب تویوتا لوین هیبریدی

ازآنجاکه خودروهای تویوتا به‌عنوان خودروهایی اقتصادی با قابلیت اطمینان بسیار بالا مطرح می‌شوند و خریداران به‌جای طراحی افسونگر و آپشن‌های بی‌شمار به دنبال ایمنی، کم‌دردسری و کیفیت بالای آن هستند، شاید کمبود قدرت پیشرانه و آپشن مدنظر آنها قرار نگیرد. بااین‌حال موضوعی که باعث تردید بسیاری از خریداران می‌شود، گمنامی واردکنندگان این خودرو، نبود یا کمبود شعبات خدمات پس از فروش، تحویل با تأخیر خودروها، احتمال واردات خودروهای مطرح دیگر از برندهای قابل‌اعتماد نظیر هوندا، فولکس، مزدا و نیسان، راکد شدن بازار خودروهای سدان نسبت به شاسی‌بلندها، عدم امکان خرید به‌صورت شرایطی و اقساطی مناسب و قیمت‌گذاری اولیه گزاف باعث شده تا اکنون در بازار، قیمت تویوتا لوین وارداتی به سطح قیمت رسمی واردکننده تنزل یافته و حتی در مواردی ارزان‌تر شود.

بنابراین، اگر قصد خرید سدانی از تویوتا را دارید بهتر است به‌جای لوین به سراغ کرولا بروید که نام‌آشناتری محسوب می‌شود و جهانی‌تر است. بعلاوه احتمالاً نسخه کرولا کراس، گزینه جذاب‌تری خواهد بود.

 

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲۸ رای

مطالب مشابه

‫۱۴ دیدگاه‌ها

  1. The Grand Tour

    ۱۰ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (70 ديدگاه)

    یه مدت شایعه شده بود که کیفیتشون خیلی ایراد داره، پلوس بریده، رنگ پریده و هزارتا چیز دیگه.
    من که نتونستم هیچ خبر و ویدیویی حتی غیررسمی پیدا کنم در این باره.
    سایتای خارجی هم دنبال کنین نه تنها تویوتا بلکه اکثر شرکت های بزرگ الان چندملیتی اداره میشه کارخونه هاشون برای مونتاژ و همشون توسط اون شرکت اصلی مادر به صورت کامل کنترل کیفیت میشن و حداقل به گفته خود کارخونه و تجربه مشتری های اروپایی و آمریکایی تفاوت کیفیتی ای ندارند و بعضا یکسری ها عین تسلا مونتاژ چینشون دقت بالاتری در ساخت و سوار کردن قطعات داره.

    از طرفی تعداد زیادی پست هست که آره کرولای 2024 فلانه، لوین بهمانه، بهترین تویوتا ها همین کرولا های 2015 هستن بعد میدیدی با دلالی قیمت 2015 کارکرده از 2024 صفر زده بالاتر.
    اکثرشونم توجیحی که داشتن این بود که نه این تویوتا ها مونتاژ چین هستن و بدرد نمیخورن و قدیمیا مونتاژ ژاپنن.
    در صورتی که 2015 هم مونتاژ تایلند و تایوان و چین بودن.

    الان با این جو دلالیه هم 2024 از لحاظ قیمتی اومده زیر 2015، هم ماشین نو ارزشش زیر سوال رفته.
    اینکه این 2024 هم از لحاظ طراحی هم از لحاظ بهره وری موتور هم از لحاظ آپشن خیلی دست بالاتر دارد بماند.
    هرچیزی هم میشه سریع اولین بحث حجم موتور رو پیش میکشن، انگار نه انگار که الان همه رفتن سمت موتور کوچک تر و توربو با تکنولوژی های بهتر برای راندمان بالاتر.

    موافقم 38
    مخالفم 1
  2. mickeyy

    ۱۰ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (14 ديدگاه)

    به عنوان یک چینی سوار میگم خرید یک کرولا خیلی عاقلانه تر از خرید یک چینی به اصطلاح شاسی بلند و پر اپشن هست

    موافقم 46
    مخالفم 4
    1. hosen

      ۱۰ مهر ۱۴۰۳
      سوابق: (342 ديدگاه)

      اخه این تویوتا لوین هم خودش ساخت چینه!
      فکرم نمیکنم کسی که این همه پول هزینه میکنه واسه خرید ماشین صرفا دنبال دوام باشه.

      موافقم 3
      مخالفم 39
      1. Taha Ayoobi

        ۱۰ مهر ۱۴۰۳
        سوابق: (3756 ديدگاه)

        حسین، از اون حرفا بودا.

        موافقم 5
        مخالفم 1
      2. Galant.VR4(JDM)

        ۱۰ مهر ۱۴۰۳
        سوابق: (899 ديدگاه)

        اتفاقا ملت دنبال دوام هستن که راحت برن و بیان تو این بازه قیمت همه ماشینا همینن حالا بعضیا تراکم بالاتری دارن یا قدرت بیشتر نهایتش ماشین اقتصادی محسوب میشن و بزرگترین مزایا همین دوام هستش و بعد فاکتور های دیگه مثل آپشن و ظاهر ….

  3. علی جردن

    ۱۰ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (1968 ديدگاه)

    تویتا مونتاژ چین
    خب مجبوریم پول اضافی برای لوگوی تویوتای چینی بدیم (!) اصلا این اصل ژاپن هم باشه امکانات اضافی برای ارئه در مقابل رقیبای چینی نداره
    بجای لوین میشه FMC 511 خرید استهلاک کمتر از تویوتا

    موافقم 3
    مخالفم 69
    1. آرین

      ۱۰ مهر ۱۴۰۳
      سوابق: (260 ديدگاه)

      جان هر کی دوست داری …… ترو قرآن حرف نزن

      موافقم 26
      مخالفم 2
    2. JaMsHiD-R1988

      ۱۰ مهر ۱۴۰۳
      سوابق: (2458 ديدگاه)

      تحت لیسانس با ملیت چینی و تکنولوژی چینی و ساخت توسط شرکت چینی فرق داره

      موافقم 16
      مخالفم 3
      1. علی جردن

        ۱۰ مهر ۱۴۰۳
        سوابق: (1968 ديدگاه)

        چرا فکر می کنی کشور ژاپن از کشور چین بزرگتره ؟ دلیل بیارید

        موافقم 4
        مخالفم 35
        1. Galant.VR4(JDM)

          ۱۱ مهر ۱۴۰۳
          سوابق: (899 ديدگاه)

          تو چرا فکر میکنی چین از ژاپن بهتره ؟

    3. فرشاد

      ۱۰ مهر ۱۴۰۳
      سوابق: (8 ديدگاه)

      تویوتا لوین رو با فردا شترگاوپلنگ مقایسه میکنی؟ من تا همین یک ماه پیش خودروسازی فردا به گوشم نخورده بود 😂
      ولمون کن جان هرکس دوست داری همین پارسال اگه این پست رو میزاشتن میگفتی رانا پلاس از این بهتره

      موافقم 10
      مخالفم 2
    4. Taha Ayoobi

      ۱۰ مهر ۱۴۰۳
      سوابق: (3756 ديدگاه)

      آره بابا، تازه گیربکسشم دو کلاچه اس

    5. Galant.VR4(JDM)

      ۱۰ مهر ۱۴۰۳
      سوابق: (899 ديدگاه)

      جک نگو

  4. Saeed

    ۱۱ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (19 ديدگاه)

    قرار نیس چون تویوتا هس خوبه.
    قیمتش نسبت به امکاناتش واقعا گرونه. این چه کابینیه!!!
    دیگه قدیم نیس که.
    الان خودروهای چینی واقعا خوب دارن کار میکنن با قیمت پاییتر امکانات خیلی خوبی میدن.
    مگه میخواییم باهاش فرمول 1 بریم که قدرت خودرو مهم باشع. اکثریت مردم برا امکاناتش میخرن کمی سرعت بره کافیه. سرعت بیشتر جانتو اونم تو خیابان های ایران و رانندگی داغون ایرانیا به خطر میفته.

    موافقم 2
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا
فهرست