شرکتهای ژاپنی تویوتا، مزدا و سوبارو با همکاری یکدیگر به دنبال بهبود پیشرانههای بنزینی خواهند بود.
این سه خودروساز مشهور متعهد شدند با همکاری یکدیگر پیشرانههای احتراقی را با تمرکز بیشتر برمحصولات هیبریدی و سوختهای کربن خنثی داشته باشند. اتحاد برندهای ژاپنی یکبار دیگر تائید میکند تویوتا، مزدا و سوبارو به دنبال بهینهسازی پیشرانههای درونسوز با استفاده از موتورهای برقی و باتریهای جدید هستند. این اتحاد درست در نقطه مقابل روند کنونی صنعت خودروست چراکه اکثر برندها به دنبال تولید محصولات برقی خواهند بود.
سه خودروساز موردبحث میگوید علت اصلی این تصمیم به درک عمیق آنها از سلیقه و سبک زندگی متنوع مصرفکنندگان و همچنین اعتقاد به آینده پیشرانههای درونسوز است. ژاپنیها همچنین برای تحقق هدف کربن خنثی خود ایجاد تحول در ابعاد پیشرانههای درونسوز را نیز دنبال خواهند کرد. بنا به گفته تویوتا، مزدا و سوبارو، پیشرانههای جمعوجور باعث کاهش ابعاد وسایل نقلیه میشوند که این امر روی آیرودینامیک و مصرف سوخت آنها تأثیر مثبت دارد. درعینحال با چنین تلاشهایی میتوان استانداردهای آلایندگی سختگیرانه را نیز پاس کرد. همچنین باید دانست پیشرانههای جدید این سه خودروساز کاملاً بنزینی نخواهند بود زیرا ژاپنیها به دنبال سوختهای جایگزین همچون سوختهای مصنوعی و هیدروژن نیز هستند. ماساهیرو مورو مدیرعامل مزدا میگوید:
ما به ارائه محصولات جذاب به مشتریان با بهبود پیشرانههای درونسوز در عصر برقیها و همچنین دنبال کردن راههای مختلف برای دستیابی به هدف کربن خنثی ادامه خواهیم داد.
آتسوشی اوساکی مدیرعامل سوبارو نیز میگوید هدف کربن خنثی باید اولویت اصلی در ژاپن باشد:
از آنجایی که ما به بهبود تکنولوژی برقی سازی محصولات ادامه میدهیم، باید تمرکز خود را پیشرانههای درونسوز را نیز افزایش دهیم تا این محصولات بتوانند از سوختهای کربن خنثی در آینده استفاده کنند.
کوجی ساتو مدیرعامل تویوتا نیز اظهار میدارد استراتژی این سه برند باعث میشود مشتریان گزینههای متنوعی در اختیار داشته باشند. او همچنین برنامههای شرکتهای موردبحث را رقابتی دوستانه میداند. ساتو میگوید:
به منظور ارائه گزینههای گوناگون به مشتریان و دستیابی به هدف کربن خنثی باید با چالش پیشرانههای در حال تکامل روبرو شویم.
البته تویوتا علیرغم این برنامهها همچنان در حال حمایت از خودروهای برقی است و میخواهد تا سال ۲۰۳۰ حداقل ۳۰ خودروی برقی جدید را عرضه کند. ژاپنیها میخواهند تا آن سال حدود ۳.۵ میلیون خودروی بدون آلایندگی را در سال به فروش برسانند. ۱۰ خودرو از ۳۰ خودروی یاد شده تا سال ۲۰۲۵ به سبد محصولات تویوتا در اروپا خواهند پیوست. از جمله این خودروها میتوان به کراس اور کانسپت اوربان اشاره کرد که سال قبل معرفی شد. خودروهای کوچک همچون آیگو از قوای محرکه برقی استفاده نخواهند کرد زیرا هزینه باتری آنها بسیار بالاست. مزدا نیز در حال سرمایهگذاری چند میلیارد دلاری برای برقی سازی محصولات خود تا سال ۲۰۲۸ است و سوبارو نیز میخواهد تا آن زمان ۸ خودروی برقی را راهی بازار کند.
۱۰ خرداد ۱۴۰۳به کمک هم دیگه همه چینیای تازه به دوران رسیده رو شکست میدن
زنده باد مزدا مالک هایما💪💪💪💪💪
زنده باد هر سه💪💪❤️❤️
مزدا
۱۰ خرداد ۱۴۰۳محصول مشترک سلاطین خودرو چ شود
NAVID۰۰۹۸
۱۰ خرداد ۱۴۰۳اگر به جمعشان ، هوندا و یاماها اضافه شوند میشه ماهههه شب چهارده❤👑❤👋🏻.
۱۰ خرداد ۱۴۰۳دایهاتسو
میتسوبیشی
نیسان
تک تک ژاپنی ها جمع بشوند حتی هایما هم به خودشون اضافه کنن البته مالک هایما که مزدا هست فعلا حضور داره 💪😲
۱۰ خرداد ۱۴۰۳سلطان میشه💪
۱۰ خرداد ۱۴۰۳اتحاد دقیقا همون چیزیه که بهش نیاز دارن
سابقا هم خبر همکاری میتسو و نیسان رو دیده بودم برای تولید خودروهای برقی جدید .
اگر برند های ژاپنی با هم همکاری کنن به شدت قدرت بیشتری به دست میارن چه تو درون سوز چه برقی .
شاید بشه چیزی مثل جنرال موتورز یا استلانتیس از نوع ژاپنی رو براشون متصور شد
علی
۱۰ خرداد ۱۴۰۳با کمک هم دیگه آمریکایی ها ی که نون اسمش شون رو میخورن رو شکست میدن
Mr. gt c
۱۰ خرداد ۱۴۰۳این میشه مثلت دوام، یعنی فکر نکنم این انجین اصن خراب بشه
ممد ژانگولر
۱۰ خرداد ۱۴۰۳افرین به این تصمیم 👏.
ایشالله که مشکلات عدیده موتورهای ژاپنی و تویوتا در آینده نچندان دور مرتفع بشه و بهبود پیدا کنه.
شهروند ایرانی
۱۰ خرداد ۱۴۰۳اگه مشکل داره شما نخر من اگه پول داشتم قطعا ماشین ژاپنی انتخاب میکردم الانم تو هر جای دنیا باشی جنس ژاپنی درجه یک همه دنیا هم خریدار داره
Car love
۱۰ خرداد ۱۴۰۳و التماس به ال جی و BYD برای پیشبرد برنامه های برقی 😂😂
Taha Ayoobi
۱۰ خرداد ۱۴۰۳جالبه
Hamilton1970
۱۰ خرداد ۱۴۰۳همکاری خوبیه. سه تا از بهترینهای ژاپن باهم همکاری میکنن. هرچند ژاپن بد نداره😉
محمد
۱۰ خرداد ۱۴۰۳این ترکیب و قصد و هدفشون خیلی عالیه .اگه یا ماها هم به این جمع اضافه میشد باور کنید یه معجزه تو موتورهای دورن سوز اتفاق میفتاد.
زیزیگولو
۱۰ خرداد ۱۴۰۳دقیقاً👍👍👍👍
JaMsHiD
۱۰ خرداد ۱۴۰۳کابوس کره ای بازا موقعیه که ژاپن ۳۰ مدل برقی بدن بیرون😂
زیزیگولو
۱۰ خرداد ۱۴۰۳مطمئناً نتیجه همکاری این سه تا کمپانی ژاپنی و خروجیشون عالی خواهد بود ……… همیشه تو لیست خودروهای با کمترین استهلاک و کمترین هزینههای نگهداری اکثراً خودروهای ژاپنی و اللخصوص تویوتا و لکسوس و هوندا دیده میشن
Joker
۱۰ خرداد ۱۴۰۳ما میگیم آینده یعنی درونسوز با سوخت مصنوعی بعد یه عده عشق کارتون میگ میگ فانتزی های بچگانشون رو تو خودروهای الکتریکی میبینن،وقتی فولکس واگن و تویوتا قاطعانه از سوخت کربن خنثی میگن بقیه دیگه باید برن در مقابل این دو سلاطین غاز بچرونن،تا به امروز هر حرفی من زدم چند روز بعد از دهن بزرگترین آدم های این صنعت در اومده،موندم اونایی که تو پدال دنبال دیس کردن منن چه جوابی دارن در این مورد،من نه از آینده اومدم که همه حرفام درست از اب در میاد نه دشمن برقی جماعتم فقط یاد گرفتم تو این همه سال چه جور تحلیل کنم وضعیت موجود رو بعد دهن باز کنم،دنبال اینم اگه کامنتی میزارم چارتا چیز به معلومات یه سریا اضافه کنم برعکس اون عده از دوستان تا زنگ تفریح مدرسشون میخوره به جا حیاط و آب خوری با سر خودشون رو پرت میکنن تو پدال…والا به خودا
JaMsHiD-R1988
۱۱ خرداد ۱۴۰۳داداش اینا به کنار . من که اومدم حرف تویوتارو زیر مقاله تویوتا تکرار کردم امثال پیام میان میگن جرعت داری بعد اینکه تویوتا نوکیا شد بازم تحلیل مسخره کنی؟
محمد
۱۰ خرداد ۱۴۰۳تصمیم اشتباهی بود.
عصر دوران سوز ها تموم شده و ارزش نداره درونسوز ها رو برای خودرو های سواری توسعه بدی.
KAIZEN
۱۰ خرداد ۱۴۰۳جوجه رو آخر پاییز میشمرن
amirboss
۱۰ خرداد ۱۴۰۳این مشارکت یه راه عالی برای تبادل تکنولوژی بین مزدا و سوبارو هست و صد البته یه موقعیت عالی تر برای تویوتا…
🤡
۱۰ خرداد ۱۴۰۳سه تفنگدار
موتور بنزینی رو برامون نگه میدارن
Mehran Mirabolghasemi
۱۰ خرداد ۱۴۰۳مزدا بهترینشونه
Mohammad
۱۸ خرداد ۱۴۰۳این همکاری بین مزدا و سوبارو و تویوتا بهترین درونسوز میشه و از نظر که روی یکی از مارک ها باشه فروش بهتر و عمر بیشتر میشود و ماشین بنزینی منقرض نمیشه🤔