تویوتا مگا کروزر شاسیبلند عظیمالجثهای است که بین سالهای ۱۹۹۵ تا ۲۰۰۱ برای ارتش و پلیس ژاپن ساخته شد و کمتر از ۱۵۰ نمونهٔ غیرنظامی از آن به تولید رسید.
هامر H1 شاسیبلند بسیار جالبی است اما کسانی که خواهان یک آفرودر متمایز با ظاهری زیباتر و قابلیت اطمینان بالاتر هستند، باید سراغ تویوتا مگا کروزر بروند. این خودرو که چندان شناختهشده نیست، بین سالهای ۱۹۹۵ تا ۲۰۰۱ ابتدا برای ارتش ژاپن ساخته شد و بعداً توسط پلیس و آتشنشانی در سراسر این کشور مورداستفاده قرار گرفت. درحالیکه حدود ۳ هزار دستگاه مگا کروزر ساخته شد، گمان میرود که کمتر از ۱۵۰ دستگاه آنها غیرنظامی بودند که حالا یکی از همین نمونهها برای فروش گذاشته شده است.
این خودرو نمونهای فرمان راست است که در سال ۲۰۲۲ از ژاپن وارد ایالاتمتحده شد. این مگا کروزر ۱۶۸,۷۰۰ کیلومتر کار کرده اما به نظر میرسد خیلی خوب نگهداری شده است زیرا هیچ آسیبی روی بدنهٔ آن دیده نمیشود. این شاسیبلند بزرگ ژاپنی به یک پیشرانهٔ ۴.۱ لیتری چهار سیلندر توربودیزل مجهز است که ۱۵۵ اسب بخار قدرت و ۳۸۲ نیوتن متر گشتاور تولید میکند. این پیشرانه به یک گیربکس چهار سرعتهٔ اتوماتیک متصل است تا نیروی خود را به هر چهارچرخ برساند.
یکی از ویژگیهای قابلتوجه مگا کروزر برخورداری از محورهای پورتال است که در خودروهای جادهای کمتر دیده میشود. این خودرو همچنین به سه دیفرانسیل قفل شونده هم مجهز است و بنابراین میتواند از سختترین مسیرها عبور کند. این نمونه به رینگهای ۱۷ اینچی غیرفابریک مجهز شده و رنگ آن از سبز به سفید تغییر پیدا کرده است. باربند و چراغهای جدید هم از دیگر ویژگیهای این خودرو هستند.
سال گذشته یک مگا کروزر دیگر با کارکرد تنها ۹۱ هزار کیلومتر که از فرمان راست به فرمان چپ تبدیل شده بود در آمریکا با قیمت ۳۱۰ هزار دلار فروخته شده و ازآنجاییکه این نمونه فرمان راست است و کارکرد بیشتری دارد، باید با قیمت پایینتری به فروش برسد. در حال حاضر بالاترین پیشنهادی که برای این خودرو داده شده ۸۶ هزار دلار است. این در حالی است که نمونههای کمکار هامر H1 هماکنون با قیمتی بین ۱۰۰ تا ۲۰۰ هزار دلار خریدوفروش میشوند.
مهراد
۲۷ آبان ۱۴۰۲این چیه ؟ به این قیمت نمیارزه ، با پول این ۱۵ تا پراید میخرم با یدونه سی جی ۱۲۵
ولی بی شوخی خیلی Overkill ئه
net
۲۸ آبان ۱۴۰۲تویوتا یه مدتی هست زده تو کار کپی کاری
محی
۲۷ آبان ۱۴۰۲نمیدونم چرا اینقدر موتور ضعیفی کذاشتن روش چرا ؟
JDM_Japan
۲۸ آبان ۱۴۰۲تکنولوژی مال بیست و خورده ای سال پیشه حاجی
پیام
۲۷ آبان ۱۴۰۲اما چیزی که الان مهمه اینه که جایگاه هامر کجا و این کجا! قابلیت هر چیزی در زمان طولانی مدت مشخص میشه.
phonix
۲۷ آبان ۱۴۰۲جایگاه هامر کجاست ؟
از صحنه روزگار حذف شد اومدن با سبک طراحیش یه محصول دادن اونم شکست خورد هم در فروش و هم مشخصات
اگر هم هاموی رو میفرمایید که اونم دیگه تولید نمیشه
Dariush saadat
۲۸ آبان ۱۴۰۲اصلا مطلب تا آخر خوندی
محو شد؟!
قیمت هامر و با این محصول مقایسه کن
JDM_Japan
۲۸ آبان ۱۴۰۲فک نمیکنم حاجی جایگاهی داشته باشه هامر
ولی جایگاه شرکت مادر یعنی تویوتا کجا و هامر کجا…
امیرمحمد
۹ تیر ۱۴۰۳هامر از این خیلی موفق تر بوده
امیرمحمد
۹ تیر ۱۴۰۳هامر از این خیلی موفق تر بوده
مطمئنا این مقایسه اشتباهه
Dark Knight
۲۷ آبان ۱۴۰۲مطلب قبلی پدال مبنی بر اینکه : ( درس های مهمی که تویوتا از روش تولید بی وای دی آموخت ) به طور خالصه واقعا غیر واقعی بود ! در طول زمان همیشه این تویوتا و خودروسازان ژاپنی بودن که تغییرات بزرگ رو به وجود آوردن و راه صنعت خودرو جهان رو تغییر دادن بعد بیان از یه برند بی اصالت که کلا ۱۰ سال هم نیست تاسیس شده درس بگیرن !! اگه تویوتا نبود هیچوقت تکنولوژی هیبریدی و پلاگین هیبریدی در دنیا به وجود نمیومد ، اگه تویوتا نبود هیچوقت کراس اوور ها یا شاسی های کامپکت به وجود نمیومدن ، اگه تویوتا و مزدا و نیسان نبودن هیچوقت خودرو های پرفورمنس با قیمت معقول در اختیار مردم قرار نمیگرفت و خیلی چیز ها دیگه که تویوتا و بقیه ژاپنی ها انجام دادن و باعث تغییر دنیا شدن ، اولین خودرو الکتریکی تولید انبوه دنیا که هنوز هم در حال فروش هست نیسان لیف بوده پس مطمئن باشید سامورایی ها خیلی وقته که برنامه تصرف بازار الکتریکی های دنیا رو دارن اما هنوز اون وقت مناسب فرانرسیده ! ژاپنی اگه چیزی کاملا قابل اطمینان و کاربردی نباشه نمیسازن و الکی سرمایه خودشون رو برای یه موفقیت کوتاه مدت هدر نمیدن ، در حال حاضر میانگین شعاع حرکتی الکتریکی ها ۳۵۰ کیلومتر هست و همین یک مورد کافیه تا باعث بشه مردم به اندازه درونسوز ها بهشون اعتماد نکنن که چند وقت پیش یه مطلب تو پدال هم گذاشته شد در مورد نا امید شدن خریداران الکتریکی ها ! ولی نسل جدید الکتریکی های سرزمین خورشید تابان طوری هستن که بد ترینشون حداقل ۱۰۰۰ کیلومتر شعاع حرکتی داشته باشه و از شارژ اولترا فست هم پشتیبانی کنه و از همه مهم تر قیمت معقول و در حد درونسوز ها داشته باشه تا همه مردم دنیا فرقی نداره آمریکایی باشه یا آفریقایی بتونن بخرن و استفاده کنن ، همانطور که پادشاه درونسوز ها تویوتا هست در الکتریکی ها نیز سلطنت خواهد کرد
پیام
۲۷ آبان ۱۴۰۲سهمی که بنز تو نوآوری داشته تویوتا یک پنجاهمشم نداشته! بری سرچ کنی متوجه میشی! سرزمین خورشید مال بیست سال پیش بود! #کره_۲۰۲۳ و #ژاپن_۲۰۲۳ . تویی که از تغییر وضعیت میتسوبیشی در لین بیست ساله درس نگرفتی پس هیچ وقت شاید متوجه نشی. هر انسانی با توجه به میزان سواد و میزان درکش انسان متفاوتی هست!!! یک توهم تو ذهنتون هست و اونم اینه که ژاپن فقط پیشرفت کرده و بقیه برندها تو سی سال پیش موندن! از لحاظ میزان فروش هم بخوای بگی، فقط تویوتا فعلا داره از بقیه بیشتر میفروشه نه برندهای دیگش! واقعا تو برزخ هستید وقتی میبینید دیگه تفاوت ژاپن با بقیه برندها مثل بیست سال پیش نیست! شماها این رو نمیتوتید هضم کنید و در حال عذاب کشیدن هستید. باید یه روزی با واقعیت رو به رو بشید مثل روزی که با واقعیت سونی جدید و سانسونگ و ال جی جدید رو به رو شدید! اینم هضم میکنید. موفق باشید.
amir
۲۷ آبان ۱۴۰۲حالا خوبه سامسونگ رو سامسونت ننوشتی سانسونگ جان
ال جی؟ ال جی همونی نبود که جلوتر از سونی پرت شد از موبایل بیرون؟
amir
۲۷ آبان ۱۴۰۲نوید اصلا محو شد بنده خدا تو سایه ایشون گم شد دیگه نه کسی نویدو میبینه و یادشه از دست ایشون
phonix
۲۷ آبان ۱۴۰۲بازم شاهد مقایسه کشور در حال توسعه و توسعه یافته هستیم :)
اگر کره انقدر شاخه پس چرا اقتصادش اندازه ژاپن نیست ؟ چرا داشنگاه هاش اندازه ژاپن معتبر نیستن ؟ مقایسه این مدلی فقط ارزش خودتو پایین میاره تویوتا یکی از شرکت های خودرو سازی ژاپنه علت اینکه ژاپن این همه خودروسازی داره وفور سرمایه و توانایی فنیه که تو کشوری مثل کره نبوده که نتیجشم میبینید فقط یک گروه خودرو سازی موفق دارن اونم با پشتیبانی دولت کره جنوبی سرپاست وگرنه تو بحران اقتصادی کله پا میشد . مقایسه نکن
پیام
۲۷ آبان ۱۴۰۲حرفت خیلی خنده داره! با پشتیبانی دولت کره؟!!! جک سال بودا! بنده خدا قیمت جنسیس هم قیمت لکسوس هست! اونا کلی ماشین زیر و رو کردن و اگه ماشین خوبی نباشه، ۹۰ هزار دلار پول نمیدن! تحلیلات خنده دارن. فکر کردی داری در نورد سایپا حرف میزنی؟! به نظزم با این تحلیلت برند فونیکس رو بکن برند طلاییت… در مورد اعتبار دانشگاه ها هم بگم ژاپن مالی نیست! دانشگاه معتبر میخوای برو سراغ آمریکا، انگلیس، آلمان و فرانسه!
Deca
۲۷ آبان ۱۴۰۲کاربر عزیز ، نقش ژاپنیا تو دنیای خودرو کاملا واضح و مشخصه . نیازی نیست خودتو به زحمت بندازی برای اثبات و یادآوریش .
این ترولایی که تو سایت میبینی دو سه نفر بچه سالن که بیکار از صبح تا شب نشستن و با حرفای مسخره ، فقط سطح عقل و شعور خودشونو نشون میدن .
اینا اگاهانه انتخاب کردند عقل خودشون رو بزارن کنار و واقعیت ها رو نبینند و بجاش دلقک بازی دربیارند . اتفاقا اکثر کاربرا هم از مسخره بازیاشون خسته شدن . کسی که نقش ژاپن رو ( یا هر کشور صاحب سبکی در خودرو ) نادیده بگیره فقط داره ثابت میکنه از دنیای خودرو چیزی نمیدونه .
شما هم زمانت رو برای کارای مهم تر صرف کن . هر وقت دیدیشون یه دیس بده و بیخیال عبور کن .
پیام
۲۷ آبان ۱۴۰۲سرزنین آفتاب و تابان … آمریکا هست نه ژاپن!
amir
۲۷ آبان ۱۴۰۲حاج آقا
به ژاپن میگن سرزمین تابان وآفتاب چون طبق گردش زمین که از شرق به غربه اولین جایی که طلوع میکنه افتاب کشور های شرقی هستن
ماشالله به سوادت
یعنی دریغ از یه چیز به جز هیوندای که بشناسیش یا بلد باشی
نکنه میخوای بگی ژاپنی ها پول دادن زمین رو هم خریدن و خورشید به صورت دروغین از شرق طلوع میکنه ؟ آمریکا هم درسته امروزه جلوتر از خوده اروپاس اما یه دلیل اصلی و غیرقابل چشم پوشی داره اونم ویرانی اروپا در جنگ های جهانی هستش
پیام
۲۷ آبان ۱۴۰۲مشی امیر چون سرزنین تابان و آفتاب رو یکسره به کار میبرید و منظورتون از این عبارت تابان بودن ژاپن در مقابل بقیه کشورهاست، اونو به کنایه گفتم. البته فکر نکنم الانم فهمیده باشی چی گفتم!
amir
۲۸ آبان ۱۴۰۲منم در توجیح تمسخرت گفتم
بله آمریکا ور تکنولوژی تابان هستش
ولی کره جونت این وسط هیچکارس
ای بابا این سکانسم که خراب شد بریم بعدی
Roham
۲۷ آبان ۱۴۰۲قیافش ( چراغ و جلو پنجره) من رو یاد سیناد کوپه انداخت!
𝐀𝐥𝐢
۲۷ آبان ۱۴۰۲من هامر و به این ترجیح میدم
محمد
۲۷ آبان ۱۴۰۲اگر ایران کپی میکرو الان کلی حرف و حدیث داشت ولی چون ژاپن کپی کرده طوری نیست! عجب دردی درد خود تحقیری اگاهانه!!!
Royal Driver
۲۷ آبان ۱۴۰۲به به تویوتا باشه، قابلیت اطمینان بالا و قرصو محکم! کیف میده باهاش یک سفر توپ و طولانی بری.
فرزاد افشار
۲۸ آبان ۱۴۰۲هامر زیادی بزرگه ولی این خوبه حیف که به ایران نمیاد