تویوتا

جزئیات نسخه اروپایی تویوتا میرای

تویوتا به‌تازگی جزئیات نسخه اروپایی از مدل هیدروژنی میرای را به همراه مجموعه‌ای بزرگ از تصاویر منتشر کرده است. میرای که تویوتا آن را به عنوان «به‌روزترین و ارزشمند ترین خودروی سازگار با محیط زیست در دنیای امروز» توصیف کرده، دارای یک دامنه مسافت قابل‌مقایسه با خودروهای بنزینی است و در عین حال، می‌تواند در عرض ۳ تا ۵ دقیقه دوباره سوخت‌گیری شود.

Toyota Mirai For Europe
Toyota Mirai For Europe
در این خودرو، پیل سوختی از طریق یک واکنش شیمیایی بین هیدروژن و اکسیژن، الکتریسیته تولید می‌کند و از آن برای راه‌اندازی موتور و ایجاد پیشرانه بهره می‌برد.
Toyota Mirai For Europe
Toyota Mirai For Europe
Toyota Mirai For Europe
Toyota Mirai For Europe
سیستم پیل سوختی تویوتا یا به اختصار TFCS دارای هر دو تکنولوژی پیل سوختی و هیبریدی استفاده می‌کند و شامل طراحی اختصاصی جدید پیل سوختی تویوتا و مخازن هیدروژن با فشار بالا است. در تویوتا میرای، همانند یک خودروی الکتریکی، حداکثر گشتاور بلافاصله پس از فشار پدال گاز در دسترس قرار می‌گیرد. در نتیجه، شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت در ۹/۶ ثانیه ثبت می‌شود و حداکثر سرعت آن نیز ۱۷۸ کیلومتر بر ساعت است.
Toyota Mirai For Europe
Toyota Mirai For Europe
Toyota Mirai For Europe
Toyota Mirai For Europe
تویوتا همچنین از پایین‌تر بودن نقطه گرانش میرای خبر داده است؛ چرا که مواردی چون سیستم پیل سوختی، مخازن هیدروژن و دیگر قسمت‌های پیشرانه در زیر کف خودرو قرار گرفته‌اند. بر این اساس، میرای یک «هندلینگ فوق‌العاده در پایداری» پیدا کرده است. به‌علاوه توزیع متناسب وزن در جلو و عقب، حسّی شبیه قرار گرفتن در میانه یک کِشتی را ایجاد می‌کند. در تویوتا میرای دو نوع حالت رانندگی می‌توان انتخاب کرد؛ اولین حالت، «اکو» نام دارد که مصرف سوخت کمتری را به همراه دارد. این در حالی است که در حالت «پاور» یک واکنش سریعتر نسبت به ورودی پدال برای راننده فراهم می‌شود. ظرفیت حمل وسایل در صندوق عقب به اندازه ۳۶۱ لیتر است و در همین حال، یک سری از فضاها در داخل کابین برای وسایل اضافی درنظر گرفته شده است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مسعود انیس حسینی

مسعود انیس حسینی، مترجم اخبار و مطالب در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۴۶ دیدگاه‌ها

  1. hitler

    ۲۲ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (499 ديدگاه)

    دقیقا این چه جزئیاتی رو بیان کرد؟

    1. عارف

      ۲۲ مهر ۱۳۹۴
      سوابق: (2 ديدگاه)

      هیچوقت فکر نمی کردم ماشینی به این زشتی تولید بشه

      1. Ali

        ۲۲ مهر ۱۳۹۴
        سوابق: (266 ديدگاه)

        ماشینا خارجی همین زشتا شم گیرمون نمیا.

  2. سامان اذری

    ۲۲ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (3216 ديدگاه)

    دمش گرم
    حالا این ماشین به جای دود اب بیرون میده یا هوا ???
    هیدروژن +اکسیژن =اب یا هوا

    1. mohsen

      ۲۲ مهر ۱۳۹۴
      سوابق: (1063 ديدگاه)

      اقا سامان منظور از هوا چیه؟
      هیدروژن+اکسیژن با یه جرقه به صورت انفجاری میدهد اب فصل اول شیمی سوم دبیرستان استوکیومتری

      1. سامان اذری

        ۲۳ مهر ۱۳۹۴
        سوابق: (3216 ديدگاه)

        بستگی به تعداد اتمش داره
        HO2یا H20

        اگه دوتا اتم هیدروژن بایک اتم اکسیژن پیوند بخورند میشه اب مقطر
        اگه دوتا اکسیژن با یه هیدروژن ترکیب بشه میشه هوا
        فکنم اینم اب پس بده

        1. mohsen

          ۲۳ مهر ۱۳۹۴
          سوابق: (1063 ديدگاه)

          ببخشید سامان جان HO2 داریم؟ اکسیژن عدد اتمیش 16 هستش و بخواد به گاز نجیب هم دوره خودش یعنی نئون در تعداد الکترون برسه باید بشه 18 تا پس به دو تا اتم H نیاز داره که هر هیدروژن یه الکترونشو بزاره پیوند تا اکسیژن بشه 18 تا حالا که میگین HO2 یعنی 2 تا اکسیژن داریم با عدد اتمی 16 که میخواد بشه 18 پس 4 تا الکترون لازم داره که اگه بخواد با هیدروژن تامین کنه باید 4 تا هیدروژن پیوند تشکیل بده که نمیشه اصلا تو شیمی نداریم
          یعنی واقعا شیمی تو دبیرستانم انقدر تعطیل بودید؟ لایه های الکترونی و جدول اتمی فصل 2 شیمی 2 هستش همون کتاب فصل 4 پیوند کوالانسی بعد اینارو یکی مشکل داشته باشه مستقیم تو استو کیومتریو محلول های شیمی 3 میلنگه بعد که تشریف میاره پیش دانشگاهی کل شیمی و میلنگه

    2. Sahand

      ۲۲ مهر ۱۳۹۴
      سوابق: (1 ديدگاه)

      تو یکی از عکس ها نشون داده که از زیر ماشین اب میاد

    3. محمد

      ۲۲ مهر ۱۳۹۴
      سوابق: (70 ديدگاه)

      بخار اب بیرون میده

  3. inten

    ۲۲ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (3 ديدگاه)

    چقدر خوشگله این ، عاشق مدلای جذاب تویوتا هستم

    1. نوید جهرمی

      ۲۳ مهر ۱۳۹۴
      سوابق: (3793 ديدگاه)

      طعنه زدی یا جدی گفتی؟

  4. ALiHidden

    ۲۲ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (332 ديدگاه)

    جلوش جالبه ولی…. این پشتش تو ذوق میزنه :|

  5. کیارش

    ۲۲ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (207 ديدگاه)

    بد نیست نگاهی بندازیم به تاریخ ابداع فناوری پیل سوختی
    چرا که خیلی از دوستان تصور میکنن این فناوری ابداع ژاپنیا بوده
    https://en.m.wikipedia.org/wiki/Fuel_cell_vehicle

    قسمتی از متن:
    The first modern fuel cell vehicle was a modified Allis-Chalmers farm tractor, fitted with a 15 kilowatt fuel cell, around 1959
    قسمت دیگری از متن:In 1966, General Motors developed the first fuel cell road vehicle, the Chevrolet Electrovan
    خیلی جالبه که بعضی از دوستان تفاوت ایده یک اختراع و تولید انبوه اون رو نمیدونن
    و مدعی میشن که پیل سوختی ابداع ژاپنیاس
    البته ژاپنیا عادت دارن ایده های دبگران رو ایده خودشون جلوه بدن

    1. vtc

      ۲۲ مهر ۱۳۹۴
      سوابق: (722 ديدگاه)

      نام دوستانی که مثلا به قول شما تصور میکنند این فناوری ابداع ژاپنیها چیست ؟؟ تابحال چند نفر در پدال گفتن این فناوری رو ژاپنیها معرفی کردند ؟ دقیقا چند نفر ؟؟

    2. luis

      ۲۲ مهر ۱۳۹۴
      سوابق: (612 ديدگاه)

      http://www.pedal.ir/متفرقه/اختراعات-و-نوآوری‌های-صنعت-خودرو/comment-page-1/#comment-319308
      تو ثبت اخترااااااع هم اول بودیم خوب برو بخون مقاله پدالو خوب توجه کن برادرم بعدم برو داد بزن
      تو تولید تو اختراع تو ارزش برند تو کیفیت تو همچچچچچچچچی حرف اول و اخر حالا شما و کارشناسا کار درایورم برید داد بزنید تاثیری نداره

    3. luis

      ۲۲ مهر ۱۳۹۴
      سوابق: (612 ديدگاه)

      همانند سایر زمینه‌ها، در اینجا هم تویوتا حرف اول را در ثبت اختراع می‌زند
      برو مقاله که برات دادمو بخون

      1. کیارش

        ۲۳ مهر ۱۳۹۴
        سوابق: (207 ديدگاه)

        همانند سایر زمینه ها ؟؟؟؟؟؟؟
        این ماشین ایدش مال کی بود ؟؟؟ سند رو کردم که ژاپن تازه امروز به تکنولوژی 1966 امریکا رسیده و این ماشین صرفا یه کپیه
        اصلا خود ماشین ابداع کی بود ؟؟؟ وقتی ماشین اختراع شد، ژاپنیا تا بیست سال داشتن فک میکردن که ماشین چی هست
        سنداش هم با تاریخ مشخصه
        البته ژاپن و مخصوصا لکسوس اینقدر نو اوری و ثبت اختراع داشتن که بنز بنده خدا مجبور شد اپشنای لکسوس ال اس مدل 2050 رو کپی کنه تو بنز اس 2014

        1. mohsen

          ۲۴ مهر ۱۳۹۴
          سوابق: (1063 ديدگاه)

          واقعا کل کل سر چیه ؟ خوب تکنولوژی که اومد بیرون همه روش اضافه میکنن و ازش استفاده میکنن این تو هر زمینه ای هم هست موشک روسیه رو ایران گرفتن تغییرات داد روش بعد چندین برابر قیمت به روسیه فروخت تکنولوژی رو اگه بخوای نگه داری تو این زمانه خیلی سخته تتها تو چند زمینه خاص پنهان میمونه مثلا همین صنایع دفاعی که هیچ کس سر در نمیاره اگرم سر در بیاره صداش در نمیاد ولی تو خودرو مثلا یه کمپانی ماشینو داد بیرون فوری میگرن مهندسیه معکوس و حتی از اونم بهتر یا اصلا اسم و روش کارشو میگن یه کمپانیه دیگه سعی میکنه خودش بفهمه قضیه چیه
          مثلا من نمیدونم 4WD ماله کجاس ولی بی ام وه از رو اونXdrive شو درست کرده که خیلی سر تر هست

    4. vtc

      ۲۲ مهر ۱۳۹۴
      سوابق: (722 ديدگاه)

      در ضمن آلمانی بازها هم تکنولوژیها و نوآوریهای سایر کشورها رو متعلق به آلمان می دانند

    5. بهزاد

      ۲۲ مهر ۱۳۹۴
      سوابق: (2544 ديدگاه)

      در دنیای امروز مصرف کننده به دنبال حق اختراع و تاریخ شکل گیری محصولی نمی پردازه یا به قول خودمون دنبال قاتل بروسلی نیست.
      ولی ممکنه این وسط عده ای پریشان به دنبال نحیف جلوه دادن پدیده ای باشند که ممکنه از نظر مالی یا معنوی ضرری به اونها برسونه!
      در کل بیخیال این قضایا باشید و اگر به شرکتی یا محصولی حساسیت دارید کافیه به اون مطلب مراجعه نکنید.

      1. کیارش

        ۲۲ مهر ۱۳۹۴
        سوابق: (207 ديدگاه)

        luis جان شما اول سعی کن جواب اون مقایسه های بین بنز اس ال اس و لکسوس ال اف ای که توش متاسفانه لکسوس شکست خورده بود رو بده بعدش در مورد این تکنولوژی بحث میکنیم
        تو ثبت اختراع اول بودید ؟ :))) فعلا که دارید از نتایج ایده های بقیه استفاده میکنید
        تو کیفیت اول بودید ؟؟ همون جی دی پاور که اعلام کرد کره ای ها بالاتر از شمان

        بهزاد خان، این ها صرفا سند های معتبریه برای ثابت کردن اینکه صنعت ژاپن صرفا یک صنعت کپی کاره ولی یه سری از دوستان که توان مطالعه به زبان انگلیسی ندارن از جمله شما فک میکنید که در زمینه ماشین علامه دهر هستید
        در حالی که از فقر اطلاعاتی شدیدی رنج میبرید

      2. vtc

        ۲۲ مهر ۱۳۹۴
        سوابق: (722 ديدگاه)

        آقا بهزاد دیدگاهت رو قبول دارم

  6. سعید

    ۲۲ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (76 ديدگاه)

    سلام ، قابل توجه کسانی که می توانستند مردم ایران را به خودرو های دوستتار محیط زیست عادت بدهند ، ولی مردم بعضی استانها رو آزاد گذاشتند تا هر خودرویی را که دوست دارند بدون عوارض وارد کشور کنند . خداوندا ، ما چوپان نمی خواهیم .

  7. حسام

    ۲۲ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (2 ديدگاه)

    چرا این میرای اینقدر تخیلیه
    کلا چرا ماشینهای مثلا هیدروژنی و برقی رو طراحیش تخیلی میکنن

  8. shahab

    ۲۲ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (647 ديدگاه)

    اینا تمام انرژیشونو گذاشتن و تلاش کردن تا یه ماشین هیدروژنی کم مصرف دوستدار محیط زیست تولید کنن با هندلینگ و پایداری بالا، اونوقت یکی میگه چرا زشته؟

    1. نوید جهرمی

      ۲۵ مهر ۱۳۹۴
      سوابق: (3793 ديدگاه)

      یکم از انرژیشون هم میزاشتن برای طراحیش. ب کجا بر میخورد؟ من یکی ک حاضرم مجانی براشون اسکج بزنم. :)

    2. جاوید

      ۲۶ مهر ۱۳۹۴
      سوابق: (21 ديدگاه)

      شهاب جان نظر خیلی خوبی دادی خوشم اومد

    3. جاوید

      ۲۶ مهر ۱۳۹۴
      سوابق: (21 ديدگاه)

      شهاب جان حرف الی زدی خوشم اومد

    4. جاوید

      ۲۶ مهر ۱۳۹۴
      سوابق: (21 ديدگاه)

      شهاب جان نظرت رو تایید میکنم

  9. mro

    ۲۲ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (22 ديدگاه)

    دمش گرم …. زشت تر از این دیگه نمی شد

    1. luis

      ۲۲ مهر ۱۳۹۴
      سوابق: (612 ديدگاه)

      راجع به تکنولوژی و عظمت موتوروش که ساخته پرداخته و تولید تویوتاست دقت کن فقققققط تویوتا هیچ برند دیگه تا به حال تولید انبوه سلول سوختی رو راه اندازی نکرده
      ول کردی چسبیدی به ظاهر
      الان مثلا شاتل قشنگه که باش میرفتن فضا؟؟؟؟
      کاربری سود برای اینده بشریت علم توسعه همه کششششک فقط زشته ؟؟؟؟؟

  10. luis

    ۲۲ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (612 ديدگاه)

    افرین به تویوتا با این قدم مثبت به اینده و شکستن مرزهای علم دمشون گرم که وقتشون رو صرف ماشین های 400 کیلومتر سرعت و 6 چرخ حرکت و استفاده از یه چراغ و جلو پنجره برا 100 سال تحت عنوان اصالت نمیکنند و مرد و مردونه در جهت پیشرفت بشریت و پیشرفت زندگی انسان و هوای پاک و البته کسب درامد برای خودشون تلاش میکنن و این خودرو رو تولید میکنن
    حالا هی بیان چرم گوزن و موتور 1000 اسب بخاری و پی کاپ 6 چرخ بسازن تا یه سری ابر طبقه و سرمایه دار سوار شن و کیف کنن و من و شما هم عکساشونو ببینیم و سر تعصب به هم توهین کنیم
    پیکاپ 6 چرخ 600 هزار دلاری خخخخخخخخخ بهترین شاسی دنیا ولی کی تو این دنیا بخره و سوار شه؟؟؟؟؟
    خدا میدونه شاید برادر رهگذر.

    1. کیارش

      ۲۲ مهر ۱۳۹۴
      سوابق: (207 ديدگاه)

      برتری مهندسی یعنی این که امریکا سال 1966 ماشینی زده که تویوتا تو قرن بعد موفق شده تولیدش کنه
      نه تولید انبوه
      البته برای کسانی که مهندس نیستن، تعریف واژه مهندسی خیلی سخته

      1. کیارش

        ۲۲ مهر ۱۳۹۴
        سوابق: (207 ديدگاه)

        استدلالت خیلی جالب بود، طرف دیده ژاپن توان کپی بوگاتی یا بنز 6*6 رو نداره بعد حالا اومده میگه اونا به درد نمیخورن، در جواب باید گفت که شرکتی مثل فولکس الان باید چیزی به اسم بوگاتی با موتور 1000 اسبی بسازه که ژاپنیا که صد سال دیگه خواستن کپیش کنن یه چیزی داشته باشن
        چه قدر واقعا یک طرز فکر میتونه ابتدایی باشه
        هنگام ابداع ماشین : (جد یه سری از دوستان )
        چرا باید با سرعت فرضا 20 کیلومتر در ساعت بریم ؟؟ چرا اینی چیزی ساختن که فقط عده ای محدود و سرمایه دار فقط میتونن سوار شن؟؟
        دم ژاپن گرم که به فکر محیط زیست و افراد معمولیه و فقط دوچرخه تولید میکنه

  11. luis

    ۲۲ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (612 ديدگاه)

    دمشون گرم که برای ایندگان برای ما و البته برای جیب خودشون این تلاشو میکنن و این خودرو رو میسازن و وقت خودشونو صرف جلو پننجره و چراغ ثابت جهت حفظ اصالت صرف 6 چرخ زیر ماشین تا بهترین شاسی دنیا بشن ولی فقط یه سری ادم خااااص میتونن اونو بخرن یا صرف ساختن ماشین های 100000 اسب بخاری که 10000000 تا راه میره نمیکنن البته یادم رفت به قول دوست خودمون کیارش تویوتا توانایی این کارا رو نداره ولی توانایی سلول سوختی داره که همه فعلا انگشت به دهنن.

    1. کیارش

      ۲۲ مهر ۱۳۹۴
      سوابق: (207 ديدگاه)

      بذار یه مثال بزنم، وقتی انیشتین نظریه خودش رو مطرح کرد، همه انگشت به دهن موندن، خیلیا بعد از اون از اون نظریه استفاده کردن و مثلا بمب اتم ساختن، ولی وقتی یه کشور مثل فرانسه بمب اتم ساخت، هیچکس انگشت به دهن نموند،چون ایده و تکنولوژیش مال یکی دیگه بود
      الانم هیچ کدوم از سایتای علمی یا سایتای ماشین از این اتومبیل انگشت به دهن نموندن، فقط کسایی انگشت به دهن میمونن که سطح اطلاعاتشون از دنیای علم و ماشین بسیار پایینه

      1. بهزاد

        ۲۳ مهر ۱۳۹۴
        سوابق: (2544 ديدگاه)

        دوست گرامی حق امتیاز اختراعی چندین سال برای مخترع اون محفوظه و پس از پایان دوره امتیاز ،سایرین بدون اینکه مورد پیگرد قرار بگیرند میتونن بدون پرداخت هزینه ای از اون اختراع استفاده کرده و به تکامل برسونند.
        در دنیای آزاد و رقابتی سعی و تلاش برای به ثمر نشستن ایده ها امری پسندیده هستش و باعث خواهد شد تا بشر بتونه از سد مشکلات خودش عبور کنه.
        جوامع پیشرو همیشه در حال انقلاب هستند و در تاریخ گیر نمیکنند و همواره در حال تغییرند و کسانی که باعث تغییر هستند و به بهتر شدن کمک میکنند در این راه موفق هستند و کسانی که به طور دائم به ثبات علاقه دارند و گاهی هم مرتجع نمیتونند این تغییرات را تحمل کرده و با استدلالهای کودکانه سعی به تخریب میکنند و خوشبختانه خودشون و تفکراتشون به تاریخ سپرده خواهند شد.

        1. کیارش

          ۲۳ مهر ۱۳۹۴
          سوابق: (207 ديدگاه)

          بهزاد خان، بحث قانونی نیست که شما میگی حق اختراعش تا چند سال برای مخترع محفوظه
          منم نمیخوام برم از تویوتا شکایت کنم
          استدلال کودکانه رو کسی داره که فرق تقلید و کپی و دزدی ایده و نواوری رو نمیدونه
          در مورد تاریخ هم، با کمی تحقیق متوجه میشید که همیشه اسم مخترع جاودانس نه کسی که ازش استفاده میکنه
          اسم انیشتین جاودانه شد یا کشوری مثل فرانسه که خودش نیروگاه اتمی ساخت ؟؟
          البته همه اینها ناشی از کمبود مطالعه هست

      2. کیارش

        ۲۳ مهر ۱۳۹۴
        سوابق: (207 ديدگاه)

        تفاوت بین دزدی ایده و اعتلا دادن ایده کاملا واضحه
        اعتلا دادن ایده یعنی کاری که تسلا و بی ام و ای هشت انجام دادن که تویوتا تا هزاره بعدی هم نمیتونه چیزی مثل ای هشت بسازه
        نه کاری که تویوتا کرده

        1. بهزاد

          ۲۴ مهر ۱۳۹۴
          سوابق: (2544 ديدگاه)

          نمیدونم سایر دوستان متوجه صحبت های شما میشن یا نه چون بنده اصلا سر در نمیارم!
          این ماشین کاملترین محصول هیدروژنی تا به حال بوده و آماده شده برای مشتریان و نمیدونم چرا شما این رو دزدی به حساب میارید در شگفتم.
          تعریف و تحلیل شما از پدیده تولید علم و افتخارات اون بسیار سطح پایینه چون روند شکل گیری علوم مثل یک زنجیر از اولین جرقه تا به حال که در حال کشف و کامل شدن هست به هم پیوسته بوده و دانشمندان یکی پس از دیگری تلاش کردن تا علم پیشرفت کنه.
          تلاش شما هم در تخریب علم و تکاملش مثمر ثمر نیست و با این حرف ها خللی در این روند بوجود نمیاره.

  12. احمد باقری

    ۲۲ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    نمیشه گفت طراحی خیلی زیبایی داره، البته نمای جلو، جلوه خاصی داره.

  13. حميد

    ۲۳ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (1724 ديدگاه)

    تکنولوژی پیل سوختی کار واقعا مشکل و حساسیه واقعا نیاز به دانش و سرمایهگذاری داره
    به نظر من طراحیش نگاه به اینده هست

  14. علی

    ۲۳ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (209 ديدگاه)

    امریکا این تکنولوژیارو سالها قبا ابداع کرده امروزه سایر شرکتها استفاده میکنند

  15. علی

    ۲۳ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (209 ديدگاه)

    امریکا این تکنولوژیارو سالها قبا ابداع کرده امروزه سایر شرکتها استفاده میکنند

  16. علی

    ۲۳ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (209 ديدگاه)

    امریکا این تکنولوژیارو سالها قبا ابداع کرده امروزه سایر شرکتها استفاده میکنند

  17. sunmartin

    ۲۴ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (1919 ديدگاه)

    کیا هیوندای چندین ساله که بلحاظ طراحی و زیر سایه طراح آلمانی از محصولات تویوتا و میتسو و سوزوکی و سوبهرو و هوندا و نیسان پیشی گرفتن واقعا طراخی تویوتا پسرفت کرده امروز هم یه تویوتا کمری جدید دیدم واقعا طراحی افتضاحی داشت درسته که پیشرانه های خوب و گیریکس محصولات تویوتا خوبه (البته بسیار با برندی مانند بی ام دبلیو و پورش و بنز فاصله دارن)اما در طراحی ضعی4 عمل کرده بیشتر شبیه خودروهای بی نام و نشان چینی شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا