تویوتا بهتازگی جزئیات نسخه اروپایی از مدل هیدروژنی میرای را به همراه مجموعهای بزرگ از تصاویر منتشر کرده است. میرای که تویوتا آن را به عنوان «بهروزترین و ارزشمند ترین خودروی سازگار با محیط زیست در دنیای امروز» توصیف کرده، دارای یک دامنه مسافت قابلمقایسه با خودروهای بنزینی است و در عین حال، میتواند در عرض ۳ تا ۵ دقیقه دوباره سوختگیری شود.
در این خودرو، پیل سوختی از طریق یک واکنش شیمیایی بین هیدروژن و اکسیژن، الکتریسیته تولید میکند و از آن برای راهاندازی موتور و ایجاد پیشرانه بهره میبرد. سیستم پیل سوختی تویوتا یا به اختصار TFCS دارای هر دو تکنولوژی پیل سوختی و هیبریدی استفاده میکند و شامل طراحی اختصاصی جدید پیل سوختی تویوتا و مخازن هیدروژن با فشار بالا است. در تویوتا میرای، همانند یک خودروی الکتریکی، حداکثر گشتاور بلافاصله پس از فشار پدال گاز در دسترس قرار میگیرد. در نتیجه، شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت در ۹/۶ ثانیه ثبت میشود و حداکثر سرعت آن نیز ۱۷۸ کیلومتر بر ساعت است. تویوتا همچنین از پایینتر بودن نقطه گرانش میرای خبر داده است؛ چرا که مواردی چون سیستم پیل سوختی، مخازن هیدروژن و دیگر قسمتهای پیشرانه در زیر کف خودرو قرار گرفتهاند. بر این اساس، میرای یک «هندلینگ فوقالعاده در پایداری» پیدا کرده است. بهعلاوه توزیع متناسب وزن در جلو و عقب، حسّی شبیه قرار گرفتن در میانه یک کِشتی را ایجاد میکند.۴۶ خواندن این مطلب 1 دقیقه زمان میبرد
hitler
۲۲ مهر ۱۳۹۴دقیقا این چه جزئیاتی رو بیان کرد؟
عارف
۲۲ مهر ۱۳۹۴هیچوقت فکر نمی کردم ماشینی به این زشتی تولید بشه
Ali
۲۲ مهر ۱۳۹۴ماشینا خارجی همین زشتا شم گیرمون نمیا.
سامان اذری
۲۲ مهر ۱۳۹۴دمش گرم
حالا این ماشین به جای دود اب بیرون میده یا هوا ???
هیدروژن +اکسیژن =اب یا هوا
mohsen
۲۲ مهر ۱۳۹۴اقا سامان منظور از هوا چیه؟
هیدروژن+اکسیژن با یه جرقه به صورت انفجاری میدهد اب فصل اول شیمی سوم دبیرستان استوکیومتری
سامان اذری
۲۳ مهر ۱۳۹۴بستگی به تعداد اتمش داره
HO2یا H20
اگه دوتا اتم هیدروژن بایک اتم اکسیژن پیوند بخورند میشه اب مقطر
اگه دوتا اکسیژن با یه هیدروژن ترکیب بشه میشه هوا
فکنم اینم اب پس بده
mohsen
۲۳ مهر ۱۳۹۴ببخشید سامان جان HO2 داریم؟ اکسیژن عدد اتمیش 16 هستش و بخواد به گاز نجیب هم دوره خودش یعنی نئون در تعداد الکترون برسه باید بشه 18 تا پس به دو تا اتم H نیاز داره که هر هیدروژن یه الکترونشو بزاره پیوند تا اکسیژن بشه 18 تا حالا که میگین HO2 یعنی 2 تا اکسیژن داریم با عدد اتمی 16 که میخواد بشه 18 پس 4 تا الکترون لازم داره که اگه بخواد با هیدروژن تامین کنه باید 4 تا هیدروژن پیوند تشکیل بده که نمیشه اصلا تو شیمی نداریم
یعنی واقعا شیمی تو دبیرستانم انقدر تعطیل بودید؟ لایه های الکترونی و جدول اتمی فصل 2 شیمی 2 هستش همون کتاب فصل 4 پیوند کوالانسی بعد اینارو یکی مشکل داشته باشه مستقیم تو استو کیومتریو محلول های شیمی 3 میلنگه بعد که تشریف میاره پیش دانشگاهی کل شیمی و میلنگه
Sahand
۲۲ مهر ۱۳۹۴تو یکی از عکس ها نشون داده که از زیر ماشین اب میاد
محمد
۲۲ مهر ۱۳۹۴بخار اب بیرون میده
inten
۲۲ مهر ۱۳۹۴چقدر خوشگله این ، عاشق مدلای جذاب تویوتا هستم
نوید جهرمی
۲۳ مهر ۱۳۹۴طعنه زدی یا جدی گفتی؟
ALiHidden
۲۲ مهر ۱۳۹۴جلوش جالبه ولی…. این پشتش تو ذوق میزنه :|
کیارش
۲۲ مهر ۱۳۹۴بد نیست نگاهی بندازیم به تاریخ ابداع فناوری پیل سوختی
چرا که خیلی از دوستان تصور میکنن این فناوری ابداع ژاپنیا بوده
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Fuel_cell_vehicle
قسمتی از متن:
The first modern fuel cell vehicle was a modified Allis-Chalmers farm tractor, fitted with a 15 kilowatt fuel cell, around 1959
قسمت دیگری از متن:In 1966, General Motors developed the first fuel cell road vehicle, the Chevrolet Electrovan
خیلی جالبه که بعضی از دوستان تفاوت ایده یک اختراع و تولید انبوه اون رو نمیدونن
و مدعی میشن که پیل سوختی ابداع ژاپنیاس
البته ژاپنیا عادت دارن ایده های دبگران رو ایده خودشون جلوه بدن
vtc
۲۲ مهر ۱۳۹۴نام دوستانی که مثلا به قول شما تصور میکنند این فناوری ابداع ژاپنیها چیست ؟؟ تابحال چند نفر در پدال گفتن این فناوری رو ژاپنیها معرفی کردند ؟ دقیقا چند نفر ؟؟
luis
۲۲ مهر ۱۳۹۴http://www.pedal.ir/متفرقه/اختراعات-و-نوآوریهای-صنعت-خودرو/comment-page-1/#comment-319308
تو ثبت اخترااااااع هم اول بودیم خوب برو بخون مقاله پدالو خوب توجه کن برادرم بعدم برو داد بزن
تو تولید تو اختراع تو ارزش برند تو کیفیت تو همچچچچچچچچی حرف اول و اخر حالا شما و کارشناسا کار درایورم برید داد بزنید تاثیری نداره
luis
۲۲ مهر ۱۳۹۴همانند سایر زمینهها، در اینجا هم تویوتا حرف اول را در ثبت اختراع میزند
برو مقاله که برات دادمو بخون
کیارش
۲۳ مهر ۱۳۹۴همانند سایر زمینه ها ؟؟؟؟؟؟؟
این ماشین ایدش مال کی بود ؟؟؟ سند رو کردم که ژاپن تازه امروز به تکنولوژی 1966 امریکا رسیده و این ماشین صرفا یه کپیه
اصلا خود ماشین ابداع کی بود ؟؟؟ وقتی ماشین اختراع شد، ژاپنیا تا بیست سال داشتن فک میکردن که ماشین چی هست
سنداش هم با تاریخ مشخصه
البته ژاپن و مخصوصا لکسوس اینقدر نو اوری و ثبت اختراع داشتن که بنز بنده خدا مجبور شد اپشنای لکسوس ال اس مدل 2050 رو کپی کنه تو بنز اس 2014
mohsen
۲۴ مهر ۱۳۹۴واقعا کل کل سر چیه ؟ خوب تکنولوژی که اومد بیرون همه روش اضافه میکنن و ازش استفاده میکنن این تو هر زمینه ای هم هست موشک روسیه رو ایران گرفتن تغییرات داد روش بعد چندین برابر قیمت به روسیه فروخت تکنولوژی رو اگه بخوای نگه داری تو این زمانه خیلی سخته تتها تو چند زمینه خاص پنهان میمونه مثلا همین صنایع دفاعی که هیچ کس سر در نمیاره اگرم سر در بیاره صداش در نمیاد ولی تو خودرو مثلا یه کمپانی ماشینو داد بیرون فوری میگرن مهندسیه معکوس و حتی از اونم بهتر یا اصلا اسم و روش کارشو میگن یه کمپانیه دیگه سعی میکنه خودش بفهمه قضیه چیه
مثلا من نمیدونم 4WD ماله کجاس ولی بی ام وه از رو اونXdrive شو درست کرده که خیلی سر تر هست
vtc
۲۲ مهر ۱۳۹۴در ضمن آلمانی بازها هم تکنولوژیها و نوآوریهای سایر کشورها رو متعلق به آلمان می دانند
بهزاد
۲۲ مهر ۱۳۹۴در دنیای امروز مصرف کننده به دنبال حق اختراع و تاریخ شکل گیری محصولی نمی پردازه یا به قول خودمون دنبال قاتل بروسلی نیست.
ولی ممکنه این وسط عده ای پریشان به دنبال نحیف جلوه دادن پدیده ای باشند که ممکنه از نظر مالی یا معنوی ضرری به اونها برسونه!
در کل بیخیال این قضایا باشید و اگر به شرکتی یا محصولی حساسیت دارید کافیه به اون مطلب مراجعه نکنید.
کیارش
۲۲ مهر ۱۳۹۴luis جان شما اول سعی کن جواب اون مقایسه های بین بنز اس ال اس و لکسوس ال اف ای که توش متاسفانه لکسوس شکست خورده بود رو بده بعدش در مورد این تکنولوژی بحث میکنیم
تو ثبت اختراع اول بودید ؟ :))) فعلا که دارید از نتایج ایده های بقیه استفاده میکنید
تو کیفیت اول بودید ؟؟ همون جی دی پاور که اعلام کرد کره ای ها بالاتر از شمان
بهزاد خان، این ها صرفا سند های معتبریه برای ثابت کردن اینکه صنعت ژاپن صرفا یک صنعت کپی کاره ولی یه سری از دوستان که توان مطالعه به زبان انگلیسی ندارن از جمله شما فک میکنید که در زمینه ماشین علامه دهر هستید
در حالی که از فقر اطلاعاتی شدیدی رنج میبرید
vtc
۲۲ مهر ۱۳۹۴آقا بهزاد دیدگاهت رو قبول دارم
سعید
۲۲ مهر ۱۳۹۴سلام ، قابل توجه کسانی که می توانستند مردم ایران را به خودرو های دوستتار محیط زیست عادت بدهند ، ولی مردم بعضی استانها رو آزاد گذاشتند تا هر خودرویی را که دوست دارند بدون عوارض وارد کشور کنند . خداوندا ، ما چوپان نمی خواهیم .
حسام
۲۲ مهر ۱۳۹۴چرا این میرای اینقدر تخیلیه
کلا چرا ماشینهای مثلا هیدروژنی و برقی رو طراحیش تخیلی میکنن
shahab
۲۲ مهر ۱۳۹۴اینا تمام انرژیشونو گذاشتن و تلاش کردن تا یه ماشین هیدروژنی کم مصرف دوستدار محیط زیست تولید کنن با هندلینگ و پایداری بالا، اونوقت یکی میگه چرا زشته؟
نوید جهرمی
۲۵ مهر ۱۳۹۴یکم از انرژیشون هم میزاشتن برای طراحیش. ب کجا بر میخورد؟ من یکی ک حاضرم مجانی براشون اسکج بزنم. :)
جاوید
۲۶ مهر ۱۳۹۴شهاب جان نظر خیلی خوبی دادی خوشم اومد
جاوید
۲۶ مهر ۱۳۹۴شهاب جان حرف الی زدی خوشم اومد
جاوید
۲۶ مهر ۱۳۹۴شهاب جان نظرت رو تایید میکنم
mro
۲۲ مهر ۱۳۹۴دمش گرم …. زشت تر از این دیگه نمی شد
luis
۲۲ مهر ۱۳۹۴راجع به تکنولوژی و عظمت موتوروش که ساخته پرداخته و تولید تویوتاست دقت کن فقققققط تویوتا هیچ برند دیگه تا به حال تولید انبوه سلول سوختی رو راه اندازی نکرده
ول کردی چسبیدی به ظاهر
الان مثلا شاتل قشنگه که باش میرفتن فضا؟؟؟؟
کاربری سود برای اینده بشریت علم توسعه همه کششششک فقط زشته ؟؟؟؟؟
luis
۲۲ مهر ۱۳۹۴افرین به تویوتا با این قدم مثبت به اینده و شکستن مرزهای علم دمشون گرم که وقتشون رو صرف ماشین های 400 کیلومتر سرعت و 6 چرخ حرکت و استفاده از یه چراغ و جلو پنجره برا 100 سال تحت عنوان اصالت نمیکنند و مرد و مردونه در جهت پیشرفت بشریت و پیشرفت زندگی انسان و هوای پاک و البته کسب درامد برای خودشون تلاش میکنن و این خودرو رو تولید میکنن
حالا هی بیان چرم گوزن و موتور 1000 اسب بخاری و پی کاپ 6 چرخ بسازن تا یه سری ابر طبقه و سرمایه دار سوار شن و کیف کنن و من و شما هم عکساشونو ببینیم و سر تعصب به هم توهین کنیم
پیکاپ 6 چرخ 600 هزار دلاری خخخخخخخخخ بهترین شاسی دنیا ولی کی تو این دنیا بخره و سوار شه؟؟؟؟؟
خدا میدونه شاید برادر رهگذر.
کیارش
۲۲ مهر ۱۳۹۴برتری مهندسی یعنی این که امریکا سال 1966 ماشینی زده که تویوتا تو قرن بعد موفق شده تولیدش کنه
نه تولید انبوه
البته برای کسانی که مهندس نیستن، تعریف واژه مهندسی خیلی سخته
کیارش
۲۲ مهر ۱۳۹۴استدلالت خیلی جالب بود، طرف دیده ژاپن توان کپی بوگاتی یا بنز 6*6 رو نداره بعد حالا اومده میگه اونا به درد نمیخورن، در جواب باید گفت که شرکتی مثل فولکس الان باید چیزی به اسم بوگاتی با موتور 1000 اسبی بسازه که ژاپنیا که صد سال دیگه خواستن کپیش کنن یه چیزی داشته باشن
چه قدر واقعا یک طرز فکر میتونه ابتدایی باشه
هنگام ابداع ماشین : (جد یه سری از دوستان )
چرا باید با سرعت فرضا 20 کیلومتر در ساعت بریم ؟؟ چرا اینی چیزی ساختن که فقط عده ای محدود و سرمایه دار فقط میتونن سوار شن؟؟
دم ژاپن گرم که به فکر محیط زیست و افراد معمولیه و فقط دوچرخه تولید میکنه
luis
۲۲ مهر ۱۳۹۴دمشون گرم که برای ایندگان برای ما و البته برای جیب خودشون این تلاشو میکنن و این خودرو رو میسازن و وقت خودشونو صرف جلو پننجره و چراغ ثابت جهت حفظ اصالت صرف 6 چرخ زیر ماشین تا بهترین شاسی دنیا بشن ولی فقط یه سری ادم خااااص میتونن اونو بخرن یا صرف ساختن ماشین های 100000 اسب بخاری که 10000000 تا راه میره نمیکنن البته یادم رفت به قول دوست خودمون کیارش تویوتا توانایی این کارا رو نداره ولی توانایی سلول سوختی داره که همه فعلا انگشت به دهنن.
کیارش
۲۲ مهر ۱۳۹۴بذار یه مثال بزنم، وقتی انیشتین نظریه خودش رو مطرح کرد، همه انگشت به دهن موندن، خیلیا بعد از اون از اون نظریه استفاده کردن و مثلا بمب اتم ساختن، ولی وقتی یه کشور مثل فرانسه بمب اتم ساخت، هیچکس انگشت به دهن نموند،چون ایده و تکنولوژیش مال یکی دیگه بود
الانم هیچ کدوم از سایتای علمی یا سایتای ماشین از این اتومبیل انگشت به دهن نموندن، فقط کسایی انگشت به دهن میمونن که سطح اطلاعاتشون از دنیای علم و ماشین بسیار پایینه
بهزاد
۲۳ مهر ۱۳۹۴دوست گرامی حق امتیاز اختراعی چندین سال برای مخترع اون محفوظه و پس از پایان دوره امتیاز ،سایرین بدون اینکه مورد پیگرد قرار بگیرند میتونن بدون پرداخت هزینه ای از اون اختراع استفاده کرده و به تکامل برسونند.
در دنیای آزاد و رقابتی سعی و تلاش برای به ثمر نشستن ایده ها امری پسندیده هستش و باعث خواهد شد تا بشر بتونه از سد مشکلات خودش عبور کنه.
جوامع پیشرو همیشه در حال انقلاب هستند و در تاریخ گیر نمیکنند و همواره در حال تغییرند و کسانی که باعث تغییر هستند و به بهتر شدن کمک میکنند در این راه موفق هستند و کسانی که به طور دائم به ثبات علاقه دارند و گاهی هم مرتجع نمیتونند این تغییرات را تحمل کرده و با استدلالهای کودکانه سعی به تخریب میکنند و خوشبختانه خودشون و تفکراتشون به تاریخ سپرده خواهند شد.
کیارش
۲۳ مهر ۱۳۹۴بهزاد خان، بحث قانونی نیست که شما میگی حق اختراعش تا چند سال برای مخترع محفوظه
منم نمیخوام برم از تویوتا شکایت کنم
استدلال کودکانه رو کسی داره که فرق تقلید و کپی و دزدی ایده و نواوری رو نمیدونه
در مورد تاریخ هم، با کمی تحقیق متوجه میشید که همیشه اسم مخترع جاودانس نه کسی که ازش استفاده میکنه
اسم انیشتین جاودانه شد یا کشوری مثل فرانسه که خودش نیروگاه اتمی ساخت ؟؟
البته همه اینها ناشی از کمبود مطالعه هست
کیارش
۲۳ مهر ۱۳۹۴تفاوت بین دزدی ایده و اعتلا دادن ایده کاملا واضحه
اعتلا دادن ایده یعنی کاری که تسلا و بی ام و ای هشت انجام دادن که تویوتا تا هزاره بعدی هم نمیتونه چیزی مثل ای هشت بسازه
نه کاری که تویوتا کرده
…
بهزاد
۲۴ مهر ۱۳۹۴نمیدونم سایر دوستان متوجه صحبت های شما میشن یا نه چون بنده اصلا سر در نمیارم!
این ماشین کاملترین محصول هیدروژنی تا به حال بوده و آماده شده برای مشتریان و نمیدونم چرا شما این رو دزدی به حساب میارید در شگفتم.
تعریف و تحلیل شما از پدیده تولید علم و افتخارات اون بسیار سطح پایینه چون روند شکل گیری علوم مثل یک زنجیر از اولین جرقه تا به حال که در حال کشف و کامل شدن هست به هم پیوسته بوده و دانشمندان یکی پس از دیگری تلاش کردن تا علم پیشرفت کنه.
تلاش شما هم در تخریب علم و تکاملش مثمر ثمر نیست و با این حرف ها خللی در این روند بوجود نمیاره.
احمد باقری
۲۲ مهر ۱۳۹۴نمیشه گفت طراحی خیلی زیبایی داره، البته نمای جلو، جلوه خاصی داره.
حميد
۲۳ مهر ۱۳۹۴تکنولوژی پیل سوختی کار واقعا مشکل و حساسیه واقعا نیاز به دانش و سرمایهگذاری داره
به نظر من طراحیش نگاه به اینده هست
علی
۲۳ مهر ۱۳۹۴امریکا این تکنولوژیارو سالها قبا ابداع کرده امروزه سایر شرکتها استفاده میکنند
علی
۲۳ مهر ۱۳۹۴امریکا این تکنولوژیارو سالها قبا ابداع کرده امروزه سایر شرکتها استفاده میکنند
علی
۲۳ مهر ۱۳۹۴امریکا این تکنولوژیارو سالها قبا ابداع کرده امروزه سایر شرکتها استفاده میکنند
sunmartin
۲۴ مهر ۱۳۹۴کیا هیوندای چندین ساله که بلحاظ طراحی و زیر سایه طراح آلمانی از محصولات تویوتا و میتسو و سوزوکی و سوبهرو و هوندا و نیسان پیشی گرفتن واقعا طراخی تویوتا پسرفت کرده امروز هم یه تویوتا کمری جدید دیدم واقعا طراحی افتضاحی داشت درسته که پیشرانه های خوب و گیریکس محصولات تویوتا خوبه (البته بسیار با برندی مانند بی ام دبلیو و پورش و بنز فاصله دارن)اما در طراحی ضعی4 عمل کرده بیشتر شبیه خودروهای بی نام و نشان چینی شده