در تایلند یک تویوتا MR-S با قیمت ۲۴ هزار دلار برای فروش گذاشته شده که در ظاهر کاملاً شبیه نسل اول پورشه باکستر شده است.
این روزها قیمت خودروهای اسپرت در حال افزایش است و لذت بردن از آنها را برای بسیاری از علاقهمندان دشوار میکند. راهحل ارزانتر خرید یک رپلیکا (Replica به خودروهای معمولاً ارزانی گفته میشود که در ظاهر شبیه مدلهای گرانقیمت میشوند) است و شاید این تویوتا MR-S که لباس پورشه باکستر را بر تن کرده بتواند گزینهٔ مناسبی باشد. این خودرو که در تایلند برای فروش گذاشته شده است، ظاهر باکستر با قیمت بسیار کمتری نسبت به نمونهٔ اصلی ارائه میکند.
در این ماشین قسمت عقب و جلو کاملاً تغییر کردهاند تا شبیه نسل اول باکستر با چراغهای جلوی معروف به تخممرغ نیمرو شود. سپر جلو اما کمی متفاوت از باکستر قدیمی است و بیشتر شبیه نسل جدید ۷۱۸ به نظر میرسد. در عقب خودرو شاهد نمای منسجمتری هستیم زیرا چراغها و سپر مستقیماً از باکستر گرفته شدهاند. بهطورکلی، این ماشین اگر کاملاً بینقص نباشد اما نسبتاً زیبا و هماهنگ به نظر میرسد.
البته ازآنجاییکه تویوتا MR-S یک رودستر موتور وسط است، تبدیل آن به باکستر راحتتر بوده است. بااینحال در اینجا خبری از پیشرانههای تخت قدرتمند پورشه نیست و یک موتور ۱.۸ لیتری چهار سیلندر تویوتا قرار گرفته که تنها ۱۴۰ اسب بخار قدرت دارد. البته، این موتور به یک گیربکس دستی متصل است و بنابراین هنوز هم میتواند رانندگی لذتبخشی را فراهم کند.
داخل خودرو اما جایی است که راز این تویوتای در لباس پورشه را فاش میکند زیرا کابین MR-S تغییر چندانی را تجربه نکرده و همچنان همان آمپرهای سه تایی و کنسول مرکزی نمونهٔ اصلی را میتوان دید. البته روی غربیلک فرمان جای لوگوی تویوتا را لوگوی پورشه گرفته تا شاید کمی حس نشستن داخل باکستر را القا کند! ظاهراً این کار در تایلند زیاد انجام میشود زیرا غیر از نمونه، رپلیکاهای دیگری را هم برای فروش میتوان پیدا کرد که بر اساس تویوتا MR-S ساخته شدهاند.
هرچند این ماشین پرفورمنسی مشابه خودروهای گرانتری که در ظاهر شبیه آنها میشود را نخواهد داشت اما MR-S بهخودیخود ماشین اسپرت جذابی است. این باکستر رپلیکا هماکنون در تایلند با قیمت ۸۵۰ هزار بات معادل ۲۴,۶۰۰ دلار برای فروش گذاشته شده است.
ATX
۱۳ اسفند ۱۴۰۱تایلنده دیگه .
حالا ازین ماشین چه استفاده ای میشه بماند 🤭😆
King 392
۱۳ اسفند ۱۴۰۱آقامون پورشه داره 😌
پورشه آقاشون :
mercedes
۱۳ اسفند ۱۴۰۱خیلیم ترتمیز و خوشگل
مشتاقی
۱۳ اسفند ۱۴۰۱نمای جانبی زشتی داره
مهرانیان
۱۳ اسفند ۱۴۰۱تقلید احمقانه دیگری از یک آسیایی بی ریشه و بی کیفیت. خواهش میکنم احساسی منفی ندین چون من میدونم دوام تویوتا بالاست ولی هرگز نمیتونه پا جای آلمانیها بذاره. اولین لندکروزر شرکت تویوتا درواقع با نامهای جیپ bj و fj عرضه شد و یک فول کپی از جیپ آمریکا بود. تویوتا و زیرگروه بزک شدش یعنی لکسوس هرگز به پای آلمانیها نمیرسند. اصلاً هیچ خودروسازی در جهان توانایی رقابت با آلمانیها رو نداره. دلم برای کسانی که توی ایران تویوتا سوار میشن و پز میدن واقعاً میسوزه چون دنیای کوچیکی دارند.
بهنام
۱۳ اسفند ۱۴۰۱منم دلم برای شما میسوزه که حتی تجربه ی یک بار سواری با هیچ خودروی آلمانی و یا تویوتا رو نداری ولی از روی عکس و استایل برای خودت فتوی صادر کردی . بنده خودم هم مثل شما هستم ولی به لطف دوستان و نزدیکان تقریباً همه ی خودروهای وارداتی پلاک ملی رو سوار شدم و تجربه ی مالکیت نزدیکان و دوستان رو کاملاً میدونم . با توجه به تجربیات خودم و نیمچه اعتقادی که دوستان به بنده دارن اتفاقا اکثر آنها رو به خرید خودروی ژاپنی و علیالخصوص تویوتا و لکسوس تشویق کردم و آنها هم کاملا از انتخاب خود راضی و خشنود بوده اند . یکی از بزرگترین و قدیمیترین سازنده های شهر ما که به بنده لطف دارن حدود ده یازده سال پیش به بنده گفتن آقا میخوام اوپیروس خودمو بفروشم و یه ماشین خوب بخرم . از بین اس کلاس یا ال ایکس 570 تو باشی کدومو برمیداری ؟ گفتم من باشم لکسوس میخرم گرچه ربطی به هم ندارن . گفت چرا ؟ استایل و پرستیژ بنز خیلی بالاست و من دوسش دارم .گفتم منم دوسش دارم زیاد ولی از اونجایی که شمارو میشناسم ، نحوه ی استفاده ی شما از ماشین رو میدونم من جای شما باشم لکسوس میخرم . شما ده سال دیگه برو پیش اونی که اس کلاس خریده بعد بشین فکر کن اس کلاس خریده بودی بهتر بود یا ال ایکس ؟
بهنام
۱۳ اسفند ۱۴۰۱منم دلم برای شما میسوزه که حتی تجربه ی یک بار سواری با هیچ خودروی آلمانی و یا تویوتا رو نداری ولی از روی عکی و استایل برای خودت فتوی صادر کردی . بنده خودم هم مثل شما هستم ولی به لطف دوستان و نزدیکان تقریباً همه ی خودروهای وارداتی پلاک ملی رو سوار شدم و تجربه ی مالکیت نزدیکان و دوستان رو کاملاً میدونم . با توجه به تجربیات خودم و نیمچه اعتقادی که دوستان به بنده دارن اتفاقا اکثر آنها رو به خرید خودروی ژاپنی و علیالخصوص تویوتا و لکسوس تشویق کردم و آنها هم کاملا از انتخاب خود راضی و خشنود بوده اند . یکی از بزرگترین و قدیمیترین سازنده های شهر ما که به بنده لطف دارن حدود ده یازده پیش به بنده گفتن آقا میخوام اوپیروس خودمو بفروشم و یه ماشین خوب بخرم . تز بین اس کلاس یا ال ایکس 570 تو باشی کدومو برمیداری ؟ گفتم من باشم لکسوس میخرم گرچه ربطی به هم ندارن . گفت چرا ؟ استایل و پرستیژ بنز خیلی بالاست و من دوسش دارم .گفتم منم دوسش دارم زیاد ولی از اونجایی که شمارو میشناسم ، نحوه ی استفاده ی شما از ماشین رو میدونم من جای شما باشم لکسوس میخرم . شما ده سال دیگه برو پیش اونی که اس کلاس خریده بعد بشین فکر کن اس کلاس خریده بودی بهتر بود یا ال ایکس ؟
شاعر
۱۳ اسفند ۱۴۰۱همون آلمان که گفتی بعد از جنگ جهانی تفکرات فاشیستی رو گذاشتن کنار و به حرفهای احمقانه ی برتری نژادی پایان داد
همون آمریکا که ازش نام بردی یک قرن پیش خرد جمعیش به این نتیجه رسید نژاد پرستی کار بدیه و حقوق برابر با سیاه پوستان رو به رسمیت شناخت.
وقتی که دیدم با تنفر تمام نوشتی “آسیایی بی ریشه” فهمیدم خیلی آدم داغانی هستی
واقعا برات متاسفم
علی
۱۳ اسفند ۱۴۰۱در پاسخ به آلمان فن متعصب مهرانیان ، اگه آمریکا جلو شوروی را نمیگرفت الان آلمان امروزی یه چیزی مثل آلمان شرقی بود . اگه کمکهای مالی و تکنولوژی آمریکا نبود آلمان امروزی هم نبود که هی آلمان آلمان میکنی!!!
MC20
۱۴ اسفند ۱۴۰۱علی جان لطفا بیا پایین … برو پست ” بهترین خودروهای عضلانی آمریکایی در دهه ۸۰ میلادی ” ماله 3 روز پیشه چند تا کامنت در مورد آلمانی های سازنده آمریکا بعد جنگ ج دوم گذاشتم حتما بخون … این دوستمون حالا یه چیزی گفت … دلیل نمیشه ندونسته شما آلمان رو بکوبی … برو حتما پست رو بخون … ضرر نمیکنی …
Iman1199
۱۴ اسفند ۱۴۰۱ولش کنید این آلمان فن نیست اصلا این اتفاقا فن زاپنه خودشو زده جای یه آلمان فن عمدا هیت میده تا بازخورد باب میلش بگیره
شما زود باور نکنید این حرفا رو
Iman1199
۱۴ اسفند ۱۴۰۱دوست عزیز ولش کنید اینجور که جناب مهرانیان خودشون تو نظرش نشون دادن ایشون آلمان فن نیست اصلا چون از تو حرفاش مشخصه که اتفاقا فن زاپنه خودشو زده جای یه آلمان فن عمدا هیت میده تا بازخورد باب میلش بگیره
پس شما زود باور نکنید این حرفا رو
مهرانیان
۱۴ اسفند ۱۴۰۱خطابم به آقای علی است. سخن شما کاملا اشتباه هستش و این صنعت آلمان بود که آمریکا رو نجات داده که من اثبات میکنم. همین طراحی بال پرنده که آمریکاییها بهش مینازند، یک کپی از Horten Ho 229 آلمان نازی است. آلمان موتور جت رو اختراع کرد و جاسوسان متحدین اسنادش رو سرقت کردند. آلمان بمب اتم رو ساخت و فقط در متد آب سنگین مشکل داشت و بمب رو تقدیم آمریکا کرد و آمریکا ژاپن رو با بمب زد و با این شیوه بود که نظام «یهود بین الملل» فروپاشی نکرد. اگر صنعت آلمان نبود، آمریکا از ژاپن شکست میخورد و نظم نوین یهودیان (ماسونری) شکست میخورد. برای همین است که مافیای بین المللی تا ابد از ژاپن کینه به دل دارند و به همین دلیل یک بار دیگه هم ژاپن رو نابود خواهند کرد. (یعنی آمریکا در جنگی زرگری بین کمونیسم و ژاپن، صنعت ژاپن را ویران خواهد کرد ببین الان گفتم.) البته دستشون به ما هم برسه بدتر از این کارو میکنند. شما در اشتباه مضمن هستید که میگید صنعت آمریکا باعث پیشرفت صنعت آلمان شده.!! آقای بهنام هم که شدیداً طرفدار تویوتای بزک شده هستند و تکلیفشون مشخصه.
iman1199
۱۴ اسفند ۱۴۰۱کاری به بحث بین خودتون ندارم ولی یه مورد گفتی که اشتباه بود چون اگه بمب اتم نبود هم ژاپن هیچوقت نمیتوانست برای امریکا تهدید جدی ایجاد کنه و امریکا برنده بود و شکست نمیخورد چون امریکا همینطور بدون بمب اتم هم برتری کاملی در همه موارد داشته و از لحاظ ژئوپلوتیک هم همینطور
MC20
۱۴ اسفند ۱۴۰۱مهرانیان جان … شما دیدی ، قبول نیست …
زیزیگولو
۱۳ اسفند ۱۴۰۱بی پولی و حسرت و آرزو ……. کسی که ۲۰۰ هزار دلار پول نداره یه پورشه ۹۱۱ صفر کیلومتر بخره با ۲۵ هزار دلار یعنی یک هشتم پول یه پورشه ۹۱۱صفر کیلومتر میتونه اینو بخره!!!
MC20
۱۴ اسفند ۱۴۰۱این کاستوم بازیهای عاشقانه رو کلا دوست دارم … اول پدر عشق بسوزه … بعدش هم مرگ بر بی پولی … فقط یه عاشق بی پول ، میتونه این رو بخره تا با هربار نگاه کردنش یا وقتی داره دنده کشی میکنه ، به پورشه خیالی اش ، توی ذهنش برسه … عاشقی با بی پولی میشه قوز بالا قوز … باز هم به نظرم ، دمش گرم … کارش نسبت به پورشه تعریفی نداره ، اما نسبت به تویوتا طلاست … باید عاشق بی پول باشی تا از این لذت ببری …