تویوتا اعلام کرد MR2 اسپرت را برای رقابت با رودستر محبوب مزدا MX-5 احیا خواهد کرد.
ژاپنیها در تدارک تولید یک خودروی اسپرت کوچک و ارزانقیمت برای رقابت با مزدا MX-5 هستند و قرار است این خودرو را ظرف دو سال آینده عرضه کنند. نکته مهم اینکه خودروی موردبحث فقط از پیشرانه درونسوز استفاده خواهد کرد. ظاهراً این محصول جدید بر اساس موفقیت مدلهای GR یاریس، GR86 و GR سوپرا توسعه مییابد و نسخهای تکامل یافته از کانسپت S-FR است که هرگز تولید نشد. رسانههای ژاپنی میگویند محصول اسپرت ۲+۲ تویوتا یک دهه پس از نمایش یک کانسپت واقعبینانه چراغ سبز تولید را دریافت کرده است چراکه تویوتا فروش بالای دیگر محصولات اسپرت خود را مشاهده کرده و برای تولید این محصول جدید متقاعد شده است. تویوتا از پاسخ به گمانهزنی رسانهها درباره این خودرو خودداری کرده اما شواهد محکمی وجود دارد که کوپه جدید این برند در حال توسعه است.
آکیو تویودا رئیس تویوتا قبلاً یک سخنرانی مشهور درباره احیای روح سه برادر این شرکت یعنی MR2، سلیکا و سوپرا داشته است. با احیای سوپرا در سال ۲۰۱۹ و حضور GR86 در فضایی مشابه سلیکای قدیمی، حالا نوبت به احیای MR2 رسیده است. ژاپنیها قبلاً برنامههای خود برای عرضه دو خودروی اسپرت و برقی دو نفره بر اساس کانسپت FT-SE را تائید کردهاند اما باید دانست کانسپت موردبحث کلیت پیشرانه وسط و ابعاد کامپکتی داشته و از نظر طراحی نیز بسیار گیرا به نظر رسیده است و به همین خاطر تا پایان دهه جاری میلادی راهی به خط تولید نخواهد یافت.
گفته میشود نسخه تولیدی S-FR بسیار به واقعیت نزدیکتر بوده و گزینه مناسبتری برای تولید انبوه است هرچند هنوز باید کارهای زیادی روی دینامیک سواری آن صورت پذیرد چراکه MR2 اصیل به همین خاطر مشهور شده بود. کانسپت S-FR (مخفف عبارت کوچک، پیشرانه جلو، دیفرانسیل عقب) اولین بار در نمایشگاه توکیو ۲۰۱۵ رونمایی شد و تنها در بازی گرن توریسمو حضور داشت. این کانسپت به پیشرانه ۴ سیلندر ۱.۵ لیتری تنفس طبیعی با ۱۳۳ اسب بخار قدرت و گیربکس ۶ سرعته دستی مجهز است.
با طول/عرض/ارتفاع به ترتیب ۳۹۹۰/۱۶۹۵/۱۳۲۰ میلیمتری، این کانسپت ترکیبی تقریباً مشابه مزدا MX-5 امروزی دارد و اندکی کوچکتر از GR86 به نظر میرسد تا به این ترتیب محصولی ایده آل در اولین پله از سبد محصولات تویوتا باشد. همچنین گفته شده وزن S-FR تنها ۱۰۵۰ کیلوگرم است که باعث میشود نسخه تولیدی آن جزو سبکترین خودروهای اسپرت بازار باشد. واضح است که چنین وزن کمی باعث خواهد شد تویوتا از دستیار برقی در قوای محرکه خودرو استفاده نکند. احتمال دارد S-FR تولیدی به پیشرانهای با سوختهای مصنوعی یا هیدروژن مجهز شود. ماساهیتو واتانابه رئیس بخش GR اخیراً گفته تویوتا همچنان معتقد است پیشرانه درونسوز پتانسیل زیادی در بخش خودروهای اسپرت دارد. او میافزاید:
ما نمیخواهیم تسلیم شویم. بازی هنوز تمام نشده زیرا اگر به پیشرانه درونسوز نگاه کنید میتوانید نسخه درونسوز هیدروژنی را ببینید که بخشی از محصولات بدون آلایندگی ماست و بنابراین فکر میکنم تولید پیشرانههای درونسوز ادامه خواهد یافت.
یکی از مواردی که بر تنور داغ شایعات درباره احیای تویوتا MR2 و معرفی نسخه تولیدی S-FR میدمد این حقیقت است که دایهاتسو اخیراً از کانسپت ویژن کوپن به عنوان نسخهای بهروزتر و بزرگتر از خودروی kei خود رونمایی کرده است. این خودرو دیفرانسیل عقب است و پیشرانه آن ۱.۳ لیتر حجم دارد. همچنین ویژن کوپن ابعادی تقریباً مشابه S-FR دارد و شاید نسخه تولیدی هر دو خودرو قرابت فنی و پلتفرم مشترکی داشته باشند. اگر خودروی اسپرت و جدید تویوتا دو سال با بازار فاصله داشته باشد بنابراین امکان دارد جزئیات بیشتری از آن در ماههای آینده و در نمایشگاه توکیو منتشر شوند.
Mr wrong
۱۱ خرداد ۱۴۰۳شبیه مینی
پیام
۱۱ خرداد ۱۴۰۳تلفیقی از پورشه، فرای و مینی آلفا و یه ماشین ناشناخته
NAVID۰۰۹۸
۱۱ خرداد ۱۴۰۳درسته تویوتا بهترینهای هر کلاسی را عرضه میکنه!!!
ولی مزدا میاتا ، خودرویی نیست که تویوتا یا هر برندی دیگر بخواد شاخش رو بشکنه!!!
میاتا برای مزدا یک سبک خاصی هست که با برند مزدا شکوفا میشه!!!
علی جردن
۱۱ خرداد ۱۴۰۳اولش فکر کردم نیسان Z فیست لیفت شده معرفی شده :| چینی بودی میگفتین کپی هااااا
Parham
۱۱ خرداد ۱۴۰۳باسن مینی کوپرولو بگیری بکشی میشه این.
امیدوارم نسخه تولیدی این شکلی نشه وگرنه بد شکست میخوره.
ولی میاتا خیلی بی رقیب بعید میدونم بتونه باهاش رقابت کنه.
NAVID@@98
۱۱ خرداد ۱۴۰۳با اینکه درسته که بهترین های هر کلاسی را مرسدس بنز و فورد و در مجموع اروپایی ها و آمریکا از هر نوعش عرضه میکنند!!!!!!!!!!_._._._._._._._._._._.
ولی خب مزدا میاتا جایگاه خودشو داره و ما دوسش داریم و به قول معروف میگن کار هر بز نیست خرمن کوفتن مَردِ نر میخواهد و مالِ کهن 👅
چون فقط 👑🥇 این درسته که بهترین های هر کلاسی را مرسدس بنز و فورد و در مجموع اروپایی ها و آمریکا از هر نوعش عرضه میکنند خدایی خوب همیشه هر چیز بهترین و اول اروپا و آمریکا چون که بهترین های هر کلاسی را مرسدس بنز و فورد و در مجموع اروپایی ها و آمریکا از هر نوعش عرضه میکنند خدایی خوب همیشه هرچیز بهترین واول🥇👑
دوستان تو جه کردید کی کار ها چقدر بچه گانه اند ولی به ما همین ها را هم بدن استفاده میکنیم!!!_._._.
به سَبَبِ اینکه سَبَب نمیخواد همون سه چرخه تخت با دیفرانسل مگه چشه من دوس دارم😍
۰۰۹۸سامورایی
۱۱ خرداد ۱۴۰۳موافقم NAVID@@98 کاملا درسته
چون که باید فهمید چرا دنیا به پایِ 🥇👑اروپا و آمریکا و بخصوص مرسدس بنز و فورد و شورلت دلار میریزه!!! چون خوب خدایی همیشه در هر چیز بهترین و اول هستن اروپا و آمریکا چون اینجاست که باید فهمید چرا دنیا به پایِ 🥇👑اروپا و آمریکا و بخصوص مرسدس بنز و فورد و شورلت دلار میریزه!!! چون خوب خدایی همیشه در هر چیز بهترین و اول هستن👑🥇
مخصوصاً مخصوصا مرسدس بنز و فورد خیلی کار درستن جوری برات ماشین درست میکنن که خیالت از همه هر چی راحته ماشینایی که تو صحرا عربستان کهدبرای خودت ماه و مریخ هم اخ نمیگن همیشه خداییش خوب اروپا و آمریکا خداییش خوب همیشه یه تنه کل اسیا
بد چین ژاپن کره بد را حریفه!!!😘
چه برسه به نظامی و هوافضا مهندسی و هنر به بالا به سَبَبِ اینکه 👑🥇چون خدایی خوب همیشه راست و درسته کل هنر و صنعت اروپا و آمریکا و صاحب امپراتوری هر چیزی هستن و در هر چیزی اول و بهترین هستن چون کل صنعت اروپا و آمریکا خدایی خوب همیشه راست و درسته و صاحب امپراتوری هرچیزی هستن و در هر چیزی بهترین و اول هستن👑🥇
چون ما میبینیم که فقط برتری و اول یی هر چیز از آن اروپایی ها و آمریکایی هاست مثل آئودی مرسدس بنز و فورد شورلت و … هست به سَبَبِ اینکه چی؟!!!!! سَبَبَ ش را دَر ادامه به سمع و نظر شما میرسانم
🥇👑چون همیشه خدایی خوب مرسدس بنز و فورد و کلا اروپایی و آمریکایی ها تنها یک خودروساز چی اند علاوه بر اینها هرچیزی هستند و در هر چیزی هم بهترین و اول هستند !!!
اروپایی و آمریکایی هایی مثل مرسدس بنز و فورد یک دنیاهستند از عمل و فلسفهی درستکاری و مهندسی و هنر به بالا و کلا در هر چیز بهترین و اول هستند همیشه خدایی خوب🥇👑…
مرسدس بنز و فورد و اروپا و آمریکا یی ها را کسی میفهمه که قلب و احساس و مغز و ایمان و عمل صالح و چشم بصیرت و چشم سوم و… دارد…!!!
مرسدس بنز و فورد و اروپا و آمریکایی ها آخرت و دنیایی از خدا هستند که به دست خدا هم ساخته میشود…🥇👑
جدا از تعاریف خدایی و دوستانهی من از این عزیزان خدایی که دوستشان دارم چون در عمل برای من ثابتشدست نه تنها حرف و عراجی چی؟ آره همون ف !!!
کلا خدایی خوب همیشه در هر چیز بهترین و اول هستند 🥇👑اروپایی و آمریکایی ها یی مثل مرسدس بنز و فورد و … به هر چیزی معروف و رکورد دار و اولش هستند از پرفورمنس و اسپرت بگیرید و یا آفرود و همچنین سادگی به خراب نشدن به اعتماد و اطمینان معروف و رکوورد دار و اولش هستند و چون کلا همه هر چیز بهترین و اول و رکورد دارش هستند که چنین دارند جهان را پارو میکند ولی چطور هنوز هیچ شرکتی تابِ رقابت با این خداییان اروپایی و آمریکایی را ندارد ؟؟؟
چیزی که همه هر کسی و از جمله خودم فکر میکنیم و البته مرسدس بنز و فورد و اروپا و آمریکا یی ها هرچی میخواهند به اون اشاره میکنند تا بقیه زیاد وارد جزئیاتش نشوند و حواس رقبا را پرت جایی دیگر میکنند این هست که مرسدس بنز و فورد و کلا اروپایی و آمریکایی ها تمرکز بالایشان درچیزی هست به سَبَبِ اینکه فقط خودشان رقیب خودشانند و در هر چیزی بهترین و اول هستند خدایی خوب همیشه و البته روی کیفیت آلیاژ قطعات هم همینطور هست که توانستند در این هم برتر و اول باشند مثل هرچیزی دیگر و به یک فرمول منحصر به فرد کلی برسند و اگر نه چطوری میشود هم به خودرو فشار آورد هم خراب نشود و هم مثل ساعت کار کند!!! این هم دلیلش فقط پیش خودشان هست و بس ولاغیررر!!!!🥇👑
از قدیم تا الان ، کسی که برای یکبار مرسدس بنز و فورد و اروپایی و آمریکایی هارا میخره دیگه نمیتونه خودرویی دیگر بخرد مگر یه اروپایی و آمریکایی دیگه ولاغیر!!!🥇👑
این یعنی 🥇👑اروپا و آمریکا خدایی خوب همیشه همه هر چیزی رو باهم دارن هم تیونینگ اونم بهترینش و اولش هم پرفورمنس و هایپرکار ها .هم آفرود و شاسی بلند آفرودر اونم بهترین و اولش برای همین میگیم اروپایی و آمریکایی ها را خدا ساخته چون خدایی هستن خودشون و خدا هم کمکشان میکنه کلا در هر چیز بهترین و اول ش اروپا و آمریکا هستن چون همه هر چیزی رو باهم دارن هم تیونینگ اونم بهترینش و اولش هم پرفورمنس و هایپرکار ها اونم بهترین و اولش و آفرود و شاسی بلند آفرودر اونم بهترین و اول ش برای همین میگیم اروپایی و آمریکایی ها را خدا ساخته چون خدایی هستن خودشون و خدا هم کمکشان میکنه کلا در هر چیز بهترین و اول هستن خوب خدایی همیشه👑🥇
رده بندی ها را هم برای دست گرمی میدن دیگران که همونشم از خودشونه😘
بیخودی نیست که خودروهای مرسدس بنز و فورد و اروپایی و آمریکایی ها نه تنها در ایران ارزش افزوده دارند ، بلکه در تمام نقاط دنیا حتی آمریکای آزاد هم محصولاتش نه تنها کمترین افت قیمت را به نسبت دیگر رقبا دارند بلکه ارزش بالا و بیشترین ارزش همه هر محصولاتش هم دارند و ارزش افزوده بالایی دارند بخصوص وقتی تولیدشان متوقف میشود تازه گرانتر هم میشوند همچون مرسدس بنز جی کلاس و ، فورد اف ۱۵۰ و هامروی رم TRX و…!!!🥇👑درسته👍
امیر
۱۲ خرداد ۱۴۰۳خوب همه اینایی که میگی مثل دوام پرفورمنس افرود و….. از اروپایی ها و امریکایی ها به ارث بردن و باید قبول کنیم که الفبای خودروسازی جهان از اول دست اروپا و آمریکا بوده و بعد رسیده به اسیا من خودم طرفدار ماشینای ژاپنیم اما باید صادقانه بگم که اونا از اول سر بودن
پیام۲
۱۱ خرداد ۱۴۰۳بعد از 8 سال بالاخره
تو گرن توریسمو اسپرت و 7 که خیلی خوبه
PURIYA
۱۱ خرداد ۱۴۰۳از لحاظ قیافه که مطمئنم هیچ چیزی برای گفتن نداره در برابر اون
KAIZEN
۱۱ خرداد ۱۴۰۳اینم پاسخ کوبنده دیگه به یک کره فن که میگفت اسپرتهای ژاپنی دونه دونه دارن میمیرن
پایان خط جنسیس کوچه و استینگر 😁😁😁
سلام مایک به لکسوس
! i M α η δ υ α R
۱۱ خرداد ۱۴۰۳داره به سرم می زنه یه اکانت دیگه درست کنم با اسم : ” # من هم مایک هستم ”
یارو توی کشور خودش این قدر معروف نشد …
از دست این اسباب بازی فنا …
ناخدا
۱۱ خرداد ۱۴۰۳عمو مایک و جنسیس و پیام 😜
JaMsHiD-R1988
۱۱ خرداد ۱۴۰۳ای کاشک مثل MR2 موتور وسط دف عقب بود
Saeed Farshchian
۱۱ خرداد ۱۴۰۳ماشین خوبی قطعا خواهد بود و رقابت جالبی با مزدا میتونه داشته باشه
ولی برای یه ماشین اسپرت طراحیش یکم گردو قلمبس
انگار مینی کوپرو یکم کش آوردی
ولی زشت نیست اصلا و اینکه تویوتا انقدر به موتور های درون سوز وفاداره علاقمو نسبت بهش بیشتر میکنه
آرین
۱۱ خرداد ۱۴۰۳امید وارم موفق شه
ولی طراحی و مشحصات Mx-5 خیلی بی نقص و جذابه
Taha Ayoobi
۱۱ خرداد ۱۴۰۳عه یادش بخیر من ماکت نسل قبلی شو داشتم.
الان دارم، قرمزه رنگش.
زیزیگولو
۱۱ خرداد ۱۴۰۳کوپه اسپرت ژاپنی ……… بچه فراری ژاپنی
Mr. gt c
۱۱ خرداد ۱۴۰۳طراح های اینارو از توی لپلپ استخدام میکنن؟
𝐀𝐥𝐢
۱۱ خرداد ۱۴۰۳مزدا جذاب تره
کولول خودرو شناس
۱۱ خرداد ۱۴۰۳چقدر زشت و بی ریخت مزدا صد هیچ میزنه
sinasvj
۱۱ خرداد ۱۴۰۳قیافش بیشتر درحد ماشینای زیربرندهایی مثل سایون و دایهاتسو میخوره تا تویوتا
مهدی
۱۱ خرداد ۱۴۰۳آینده تویوتا واسه من مثل پاناسونیک و نوکیا میمونه ! فرمول هایی که استفاده میکنه واسه تولید و فروش واسه همون ۲۰-۳۰ سال پیش هست و هیچ ایده جدیدی نداره و محصولاتش یکی یکی شکست میخورن و همچنان بعد ده ها سال داره نون فروش کرولا و رافور رو میخوره که همه میدونیم دیگه مثل قبل هم نیستن و فروش هم که کاهشی هست و با این دست فرمون بیست سال دیگه تویوتا عملا به یه خودروساز معمولی و گرید پایین تبدیل میشه
Taha Ayoobi
۱۱ خرداد ۱۴۰۳10 درصد موافقم.
ولی نه.
الان فروش مدل های هایلندر، گرند هایلندر، سکویا، لندکروز سری 300، لندکروز سری 70، تاندرا، تاکوما، هایلوکس، پریوس، پرادو، کمری و… همه اش پشمه؟
اینا تازه فقط برای تویوتا بود، لکسوسش که بماند.
KAIZEN
۱۱ خرداد ۱۴۰۳داداش یه کم مطالعه کنی بد نیست
سال 2023 تویوتا نه تنها پرفروش ترین برند دنیا شد بلکه رکوردهای فروش قبلی خودش و رقبا رو هم شکست
از طرفی در سال 2023 رکوردهای فروش هیبریدیهای تویوتا و لکسوس هم جابجا شد، در حالی که برقی ها با کاهش تقاضا نسبت به مدت مشابه سال قبل همراه بودند
علی
۱۲ خرداد ۱۴۰۳الان پاناسونیک بزرگ ترین تولید کننده خازن های برقی و خازن های پلیمری حرفه ای هست
هر دستگاهی که با برق یا باطری کار میکنه رو بازش کنی قطعات پاناسونیک رو میبینی حتی سونی
تمام زیرساخت های الکترونیکی و الکتریکی دنیا دست پاناسونیک هست
NAVID@@98
۱۲ خرداد ۱۴۰۳اتفاقا تمام زیرساخت های الکترونیکی و الکتریکی دنیا دست اروپا و آمریکا هست
چون تمام زیرساخت های تراشه های پیشرفته جهان که همون CPU و GPU گرافیک و …. هست و اصل کار هستن
متعلق به چند شرکت اروپایی و آمریکایی هست
الان حتما برای اینم میخوای بگید متعصبانه
ولی باید بگم عین حقیقتو گفتم
تمام تکنولوژی ساخت اینها متعلق به دستگاه های فوق پیشرفته شرکت ASML هست
که خودش چند تکنولوژی انحصاری داره که بطور انحصاری دست چند شرکت از خود اروپا و آمریکا هستن
خود طراحان و توسعه دهندگان شون هم که همونطور که میدونیم مثل اینتل و آرم و انویدیا و … هم بازم متعلق به چند شرکت از اروپا و آمریکا هستن
این یعنی اتفاقا تمام زیرساخت های الکترونیکی و الکتریکی دنیا دست اروپا و آمریکا هست
خودتون هم سرچ کنید به این موضوع میرسید
NAVID@@98
۱۳ خرداد ۱۴۰۳اتفاقاً اینو اطلاعات دارم که گفتم
چون این موردو که گفتم اصلا بحث تعصب
یا کل کل نبود
خودتون سرچ کنید گوشی میاد دستتون
amirboss
۱۱ خرداد ۱۴۰۳یه شکست تازه برای تویوتا
KAIZEN
۱۱ خرداد ۱۴۰۳پایبندی و ایمان تویوتا به انجینهای درونسوز واقعا ستودنیه
رامتین
۱۱ خرداد ۱۴۰۳موتور 1.5 لیتر 133 اسب واقعا شاهکاره.
علی
۱۲ خرداد ۱۴۰۳چرا از این جواهرات وارد ایران نمیشه. خیلی زیباست
بیتل ژاپنی . اینم از بیتل جاپونیا
تف به روزی که چینی ها وارد خودرو سازی شدن
Mazda
۱۲ خرداد ۱۴۰۳من خودم خیلی با طراحیش حال نمیکنم چونکه تویوتا اکثرا ماشین با فیس خشن میسازه و این در حد تویوتا نیست
ولی در عوض طراحی داخلی و کامپکت بودنش حسابی دل منو برده
یوسف
۱۲ خرداد ۱۴۰۳به نظرم س ا ق ی طراحان تویوتا عوض شده….
جدیدا شکر زیادی میخورن