یکی از رسانههای ژاپنی مدعی شده تویوتا در حال آماده شدن برای احیای مدل خاطرهانگیز MR2 است. البته این خبر به حدی خوب است که باور کردن آن سخت به نظر میرسد زیرا تویوتا بیش از آنکه به خودروهای پرفورمنس اهمیت دهد اولویت خود را سرمایهگذاری روی نسل بعدی تکنولوژیها ترسیم کرده است. البته امیدواریم این گمانهزنیها درست از آب درآید.
در خبرها ادعا شده این خودروساز به دنبال شریک برای ثمر دادن این پروژه بوده و میخواهد همان کاری را انجام دهد که با سوبارو و ب ام و برای تولید ۸۶ و سوپرا انجام داده بود. رسانهها مدعی شدهاند این خودروساز ژاپنی شاید با پورشه و لوتوس هم گفتوگوهایی انجام دهد هرچند این کار دور از ذهن به نظر میرسد. ظاهراً نیروبخش MR2 جدید پیشرانه پلاگین هیبریدی و از نوع ۶ سیلندر ۳ یا ۲.۸ لیتری خواهد بود. قدرت کل این سیستم میتواند ۳۴۵ تا ۳۹۵ اسب بخار باشد.
گفته شده این خودرو از نظر طراحی دارای عناصر کانسپت تویوتا الساندرو ولتا خواهد بود. این خودرو در نمایشگاه ژنو ۲۰۰۴ معرفی شده بود و اگرچه محصولی هیجانانگیز به نظر میرسد اما اینکه تویوتا بخواهد پس از گذشت حدود دو دهه از معرفی یک کانسپت ویژگیهای طراحیاش را در مدلی تولیدی بکار ببرد بسیار عجیب خواهد بود.
قیمت MR2 احیا شده نیز میتواند معادل ۵۳ هزار دلار باشد. برای مقایسه باید دانست قیمت سوپرا در ژاپن از معادل ۴۳۹۳۰ دلار شروع میشود. اگر این خبر درست باشد MR2 جدید یک پله بالاتر از سوپرا قرار خواهد گرفت. شاید محصول موردبحث در سال ۲۰۲۴ معرفی شود هرچند درصورتیکه این خبر صحیح باشد پروژه MR2 میبایست قبلاً برخی فازهای توسعهای را پشت سر بگذارد. یکی از مدیران تویوتا در اروپا قبلاً گفته بود بازگرداندن MR2 اولویت این خودروساز نیست.
( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪
۴ آبان ۱۴۰۰اگه به تویوتاس ، اونجوری که سوپرا رو با ت.ف برگردوند ، mr2 هم میکنه نسخه کروک و کانورتبیل سوپرا
( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪
۴ آبان ۱۴۰۰امیدوارم این یکیو واقعا خوب و قشنگ بسازن و تبدیل به یه ژاپنی اصیلش بکنن
Reza.M
۴ آبان ۱۴۰۰امیدوارم با همکاری خودرو ساز دیگه ای ساخته نشه و برای یه بارم که شده خود تویوتا…یا نه بخش GR تویوتا مثل amg مرسدس بنز که amg gt رو رو یه پلتفرم و موتوره کاملا مستقل داد بیرون اونها هم این ماشینو بدن بخش GR بسازه…و اینکه امیدوارم هیبرید نباشه…همون 2000 gt86 رو بذارن روش از همه چیز بهتره….
امیر
۴ آبان ۱۴۰۰والا از تویوتا بعید نیست. سوپرا جدید ماشین بدی نیست ولی دیگه برای ماشین باز ها
اون سوپرا با موتور 2jz نمی شه. البته الان خودروسازان ژاپنی دیگه برای ماشین
دوست ها ماشین تولید نمی کنن ، جرمی کلارکسون راست میگه گفت فقط mx5 که
نام مزدا بر سر زبون ها نگه داشته در واقع نمی گه مزدا برند بدی نه اصلا ولی دیگه برای
ماشین باز ها اون جذابیت سابق رو نداره میگه فقط mx5 نام مزدا بر سر زبون ماشین
باز ها نگه داشته. الان شرکت های ژاپنی همین شدن دیگه از اون ماشین اسپورت جذاب
دهه 90 فاصله گرفتن. ولی با این حال باز هم من همشون رو دوست دارم.
سامان اذری
۴ آبان ۱۴۰۰تو تازه ترین برنامه جرمی کلارکسون اعلام کرد که بهترین ماشین که تازگی رونده یاریس جی آر بود
که به شدت ازش خوشش اومده بود
کاش این ماشینهاش رو هم مثل یاریس جی آر
لات و خفن بسازه
Sina10
۴ آبان ۱۴۰۰حیف که کلارکسون دیگه مثل قبل در طی برنامه گرندتور بررسی نمیکنه
هرچندبررسی هاش بعضی مواقع عجیب و غریبن😂
ممد ژانگولر
۴ آبان ۱۴۰۰تویوتا دوتا شعار زیبا و معروف داره
«یا زیبایی یا هیچ »
و
«بکش منو ولی خوشگلم کن » به انگلیسی میشه kill me … تو این مایعا
که به هیچکدوم هم پایبند نبوده 😎
Reza Waffen SS
۵ آبان ۱۴۰۰امیدوارم خرابش نکنن
MR.JD
۴ آبان ۱۴۰۰متاسفانه دوران این عتیقه های ژاپنی خیلی وقته که تمام شده و بخواهیم نخواهیم : اونیکه رفته بر نمیگرده
همانطور که تویوتا بعد از mk4 با تولید دوباره سوپرا گند زد به نام و اعتبار سوپرا و به عبارتی دیگر سوپرا را از چشم طرفدارانش انداخت
الان هم با تولید دوباره mr2 تنها تصور ذهنی مان از تویوتا را عوض خواهد کرد ( البته در صورت تولید که بعید میدانم )
hssn
۴ آبان ۱۴۰۰اولش خبر خوشحال کننده ای بود اما چنتا نکته اومد بنظرم بعدش
اینکه با پورشه بخوان همکاری کنن فکر کنم غیرممکنه
چون کوچیکترین محصولش باکستر و کیمن هست که نسل بعدیشون الکتریکی میشن طبق گفته ها
پس میمونه همکاری با لوتوس که انجینشون هم توسط تویوتا ساخته میشده
اما لوتوس هم داره سمت الکتریکی شدن میره که بازم غیرممکن میکنه این پروژه رو
دو اینکه قیمت بسیار عجیبی داره که بنظرم فقط همکاری با پورشه این قیمتو توجیح میکنه
خود برنامه های تویوتا هم واسه MR2 جدید جایی نداره ، پس فکر نکنم اتفاق بیوفته…
حداقل به این زودیا
Sina10
۴ آبان ۱۴۰۰درباره نکته اول باید بگم هیچ چیز مشخص نیست که نسل بعدی کیمن قراره برقی باشه یا تمام بنزین یا هیبرید
هر حرفی هم که زده شده فقط در حد شایعه است
بعید هم میدونم پورشه بخواد تمام برقیش کنه ولی میگن شاید نسخه ای ازش مثلا بسازن که تمام برقی باشه
چیزی که الان میگن خیلی محتمل هست اینه که نسخه های بنزینی با قیافه مشابه همین نسلش هم میسازن ، علاوه بر اون ، نسخه برقی احتمالا شبیه همون کانسپتیه که چند وقت پیش بیرون دادن
یا شاید هر دو مدل شبیه اون کانسپت برقی در بیاد
اتفاقا لوتوس حتی یه درصد هم امکان نداره بخواد بهشون کمک کنه ، چون الان حسابی تو برقی سازی رفتن و حتی حرف هایی از تغییر مرکزشون هم به گوش رسیده
اسپرت سازا کلا محو شدن
فقط پورشه مونده که اونم واسه تایکان و ماکان میفروشه وگرنه فروش کیمن کجا ، فروش تایکان و ماکان کجا
امیر
۴ آبان ۱۴۰۰خب ماشین های اسپورت دیگه عمرشون به علت این برقی شدن ماشین ها
تموم شده مگه اینکه الکتریکی بشن که ماشین دوست ها اصلا خوششون نمیاد.
من واقعا نمی دونم تویوتا چه فکری تو سرش داره چون هر جور حساب می کنم
احیا این ماشین غیر ممکنه قیمت هم که چندان برای این mr2 مناسب نیست.
همون مدل های دهه 90 فوق العاده بهترن.
hssn
۴ آبان ۱۴۰۰سینا جان منم اشاره کردم که در دو حالت ناشدنیه
Sina10
۴ آبان ۱۴۰۰یه احتمال هست که بخواد ماشینی بین سوپرا و GR86 بزاره که بازم زیاد نیست
چون یه مقدار فاصله بین سوپرا پایه و GR86 وجود داره که البته خیلی هم زیاد نیست
اکه اینطور بشه احتمال استفاده از بامو سری ۲ جدید هم وجود داره
یا اینکه سوپرا کانورتیبل رو با نام MR2 بفروشن که اونم زیاد محتمل نیست
چندی پیش رندری از سوپرا کانورتیبل اکمد که خیلی زیبا بود واقعا ، اصلا این نسل سوپرا کلا زیباست مشکل از پرفورمنسشه که کمبود داره و باید اصیل تر و قوی تر بشه
به نظرم در کل MR2 تولید نمیشه متاسفانه
حتی برقی هم نمیشه چون برخلاف اعتقاد تویوتاست که مخالف برقی سازیه ، همین الان بزور میخواد یه کراس اوور با نام Bz4x بسازه
GT
۴ آبان ۱۴۰۰اگه تولید بشه، ای کاش حداقل عاقبتش با سوپرا یکی نشه
Aran+Milan
۴ آبان ۱۴۰۰MR2 بالاتر از سوپرا?! یکمی عجیب نیس?
Ebiram
۴ آبان ۱۴۰۰به حال یه ایرانی بدبخت تیبا و پژو سوار چه فرقی میکنه واقعا؟
MR.JD
۴ آبان ۱۴۰۰ایرانی بدبخت مگر مجبوره پژو و تیبا سوار بشه آنهم به قیمت نجومی …
کلی ماشین خوب و واقعا معرکه در بین دست دوم ها است که به معنای واقعی کلمه جنازه اش / اوراقی اش میارزد به کل کارخانه ویران خودرو و اسباب بازی سازی (سایپا) و حتی سایر چینی های دوهزاری
تا 100 میلیون تومان :
انواع پژو 405 . 206 و … هست که با اینکه اکثرا مدل هشتاد هستند ولی واقعا از لحاظ فنی بهتر از مدل های جدید ایرانی – چینی هستند
( خودمان شخصا یک پژو 405 مدل 82 داشتیم که با کل ایران خودرو عوض نمیکردم اصلا کیفیتش با مدل های بالای 90 از زمین تا آسمان فرق داشت و جالب اینکه به 12میلیون خریده بودیم که نشان از ارزش بالای هم پولمان هم صنعت خودروسازیمان داشت )
اگر هم چیزی غیر از پژو خواستید هم دوو سیلو – مزدا 323 – کیا ریو – هیوندای ورنا – حتی اگر بیشتر هزینه کردید آوانته
میتوانید بخرید ( این هم جایگزین پژو و تیپا )
اگر شما به عنوان خریدار فقط برای خریدن ماشین صفر کیلومتر به هر نحوه ای که شده می آیید و تمام و کمال از لگن سازان داخلی حمایت میکنید (دور از حضور) حقتون هست ایران خودرو بیاید همان پرشیا را به 500 میلیون تومان به شما فرو کند تا در اینستا برای پرشیا فن پیج بزنید و بهش بگید سلطان !
" Swedish Arrogant Tiger "
۴ آبان ۱۴۰۰فکر میکنم خودتون هم در پس ذهن تون میدونید حرف هاتون بسیار دور از منطق و بی حساب و کتابه!
امیرحسین
۴ آبان ۱۴۰۰اینو میگن خبر خوب
مرسی خوش خبر
R@m!n
۴ آبان ۱۴۰۰خبر خوبیه اما تجربه سوپرا نشون میده نباید به تویوتا تو بخش اسپرت اعتماد داشت.
کاش جسارت 20 سال پیشو داشتن بنظرم یه ماشین اسپرت حتی با ضرر هم ضربه خاصی به یه ابرکمپانی مثله تویوتا نمی زنه.
datsun
۴ آبان ۱۴۰۰مشکل تویوتا تو اسپورت سازی اینه که دیگه با یاماها همکاری نمیکنه
R@m!n
۴ آبان ۱۴۰۰نمیشه گفت فقط به این دلیله هر چند همکاری های فوق العاده ای داشتن اما برندای ژاپنی مخصوصا تویوتا خیلی وقته محافظه کار شدن.
یه نیسان هست که همچنان ماشین اسپرت میده بیرون که واقعا دمش گرم با چنگ و دندون میراث نیسمو و روحه بِرَندشو حفظ می کنه.