کاهش حدود ۲۰ درصدی سود عملیاتی تویوتا در سهماهه دوم امسال باعث شده این خودروساز نتواند به اهداف مالی خود دست یابد.
شرکت ژاپنی تویوتا روز چهارشنبه اولین افت سود عملیاتی سهماهه خود در دو سال اخیر را اعلام کرد. کارشناسان دلیل افت سود عملیاتی این برند را تغییرات بازار و اشتیاق خریداران به انتخاب خودروهای برقی دانستهاند. بر اساس تخمینها، قرار بود تویوتا در بازه زمانی یاد شده درآمد ۱۱.۴۱ تریلیون ین داشته باشد درحالیکه ژاپنیها توانستهاند درآمد ۱۱.۴۴ تریلیون ینی داشته باشند. همچنین سود عملیاتی تویوتا نیز ۱.۱۶ تریلیون ین بوده درحالیکه تخمینها حاکی از سود ۱.۲۴ تریلیون ین بودهاند.
بزرگترین خودروساز جهان از نظر حجم فروش شاهد افت ۲۰ درصدی سود عملیاتی خود در سهماهه دوم امسال بوده است. سود خالص تویوتا هم که یک سال پیش ۱.۲۸ تریلیون ین بود با کاهش بیش از ۵۰ درصدی به ۵۷۳.۷ میلیارد ین رسیده است. در گزارش تویوتا آمده که فروش سهماهه دوم این خودروساز هم ۲.۳ میلیون دستگاه بوده درحالیکه میزان فروش تویوتا در مدت مشابه سال قبل ۲.۴۲ میلیون دستگاه گزارش شده بود. همانطور که میدانید تویوتا در توسعه خودروهای برقی کندتر از سایر خودروسازان عمل کرده و ظاهراً آکیو تویودا رئیس این شرکت گفته که آیندهای منحصر به خودروهای برقی باعث از دست رفتن شغلها در صنعت خودرو خواهد شد. به گزارش رویترز، تویوتا در مصاحبه با خبرنگاران گفته است:
۵.۵ میلیون نفر در صنعت خودروی ژاپن کار میکنند و بین آنها افرادی هستند که از مدتها قبل در زمینه مرتبط با تولید پیشرانه خودروها فعالیت داشتهاند. اگر خودروهای برقی تنها گزینه در دسترس برای همه از جمله تأمینکنندگان باشند، این افراد شغل خود را از دست خواهند داد
علیرغم گزارش منتشر شده، تویوتا توانسته سود عملیاتی یک ساله خود را حفظ کرده و به ۴.۳ تریلیون ین برساند. ژاپنیها همچنین به دلیل چندین فراخوان خودرویی در ماههای اخیر خبرساز ظاهر شدهاند و جدیدترین آنها نیز فراخوان ۴۲ هزار خودرو به خاطر از دست دادن دستیار ترمز بوده که میتواند باعث افزایش فاصله توقف شود. این فراخوان خودروهای کرولا کراس هیبرید ۲۰۲۳ و ۲۰۲۴ را شامل میشود.
چندی پیش نیز تویوتا بیش از ۱۵ میلیارد دلار از ارزش بازاری خود را از دست داد که دلیل آن کشف دادههای اشتباهی تأییدیه برخی محصولات تویوتا توسط وزارت حملونقل ژاپن بود. مقامات ژاپنی همچنین فهمیدند در فرایندهای صدور تأییدیه تولید محصولات سایر خودروسازان همچون هوندا، سوزوکی و یاماها نیز ناهماهنگیها و اشکالاتی وجود دارد.
پیام
۱۷ آبان ۱۴۰۳امیر و …
(((شرکت ژاپنی تویوتا روز چهارشنبه اولین افت سود عملیاتی سهماهه خود در دو سال اخیر را اعلام کرد. کارشناسان دلیل افت سود عملیاتی این برند را تغییرات بازار و اشتیاق خریداران به انتخاب خودروهای برقی دانستهاند.)))
هنوزم دوست دارید در این مورد مکالمه داشته باشیم؟!!! یا هیبرید؟!
میدونید ۲۰ درصد یعنی چه قدر؟؟؟
JaMsHiD-B
۱۷ آبان ۱۴۰۳زور بزن ایرانی😂😂😂😂
ته کاری که تو انجام بدی جنسیس کوپه بخری بعدش یه طوری گنده گویی میکنی و تحلیل میری انگاری سهام داری چیزی هستی
اصلا تو کی باشی که بخوای تویوتا رو تحلیل کنی خود هیوندا جرعتشو نداره بعدا تو میخوای این کارو کنی
تو تهش بتونی تحلیل آب دوغ خیاری ایرانخودرو بری
ای خدا کی اومده راجع به چی اظهار نظر میکنه
فعلا برو ببین چین توی بخش برقی چطور با یه شرکت گوشی سازی افتاده به جون این کره ای های مدعی
datsun
۱۷ آبان ۱۴۰۳جالبه همین و اون اکانتش میلاد مز میگفتن نیسان تو هیبرید حرفی برا گفتن نداره نیسان همین هفته اعلام کرده ۱.۵ میلیون epower هیبرید خاصی که نیسان استفاده میکنه تا الان فروخته
🇰🇷
۱۷ آبان ۱۴۰۳یاد یه بنده خدا افتادم
نیسان دو ماه پیش گفت تولید چندتا مدل پرفروش و محبوب رو کاهش میده چون انبارها پر شدند و مشتری هم کم
بهش گفتم نیسان اوضاعش خوب نیس . گفت نههه این حقیقت ندارددد . تو هر چی میگی برعکسه 🙂
باشه . تو بگو برعکسه 🙂
NAVID@@98
۱۷ آبان ۱۴۰۳نه نههه این حقیقت ندارددد این حقیقت ندارددد نههه این حقیقت ندارددد ( آپوپیس سفره داره آمنهوتپ سوم در سریال یوزارسیف )
این حرفا دقیقا مثل همون کارکتر که همین رو میگفت بعد از اینکه خوابشو یوزارسیف تاویل کرد با این مضمون که تا سه یروز دیگر به دار مجازات آویخته خواهی شد بعد اعدامش کردن💨
🇰🇷
۱۸ آبان ۱۴۰۳One area where Nissan has fallen behind, according to Uchida, is its hybrid offerings—particularly in the US market, where demand for these vehicles remains high
این خبر تازه منتشر شده . نیسان به تازگی اعلام کرده ۹ هزار نفر رو تعدیل میکنه . بخشی از سهامش در میتسو رو هم واگذار میکنه . یوشیدا ، مدیرعامل نیسان خودش گفته که نیسان در هیبریدی ها عقب مونده . مخصوصا در بازار امریکا که تقاضای خوبی داره . اون وقت یه کاربری پیدا شده میگه نه نیسان اوضاعش خوبه! تو از مدیرعامل نیسان بالاتری ؟!
حتی برند محبوبت رو هم نمیشناسی!
پیام
۱۷ آبان ۱۴۰۳فعلا که شماها دارید زور میزنید! من هنونیم که گفتم رئیس تویوتا در نورد برقی کردن چرت میگه و الان دارید میفهمید! تازه الان روزای خوبشه. آدمای متعصب کلا فکر نمیکنن و اسطوره سازن. مثل … می افتن دنبال بقیه و از خودشون نظری ندارن. بنده خدا من میگفتم برقی به شدت فراگیر میشه، بعد الان داری میگی چین و …؟!!! مثل اینکه اصلا نمیفهمی چی میگم!!! تا اسم تویوتا میاد، مغزت دیگه کار نمیکنه و ارور میده!!!!!!
JaMsHiD-B
۱۷ آبان ۱۴۰۳ده سال دیگه برقی فراگیر بشه تا اون موقع تویوتا برترینه
از اونجا به بعدشم برترین خواهد بود به لطف بازاریابی فوق العاده قوی و قدر
فقط نگاه کن👌😁
NAVID@@98
۱۷ آبان ۱۴۰۳بشین تا ۱۱ سال دیگه نوبتت بشه، میشه ؟ نه نمیشه 😝😂
🇰🇷
۱۷ آبان ۱۴۰۳« زور بزن ایرانی »
شما ایرانی نیستی ؟
JaMsHiD-B
۱۷ آبان ۱۴۰۳ایرانیم ولی بسیار با این قضیه مشکل دارم و موقعی رفتار هموطن هارو میبینم شک میکنم که حتی خود من ایرانی باشم چه برسه به اونها
Nismo
۱۷ آبان ۱۴۰۳به تو چه؟ سهامداری؟ رئیس شرکتی؟ عضو هیت مدیره ای؟ کارمندی؟ شرکت رقیبی؟
وضعیت فولکس واگن بهتر از این نیست
استلانتیس هم اوضاعش بهرانیه
جنرال موتورز و فورد هم به کمک چینی ها سرپا موندن
دنبال بحث و حاشیه درست کردن نباشید
سطح پدال رو پایین ندارید
NAVID@@98
۱۷ آبان ۱۴۰۳شما هم تز اشتباه و بیخود ندید سطح چیزی دیگه هم تغییر ندید
جنرال موتورز و فولکس واگن و فورد در هر چیزی که خواستن اول و برتر همون هستن و اصل اول ۱ خودروسازی هستن از هر لحاظ شدن فقط هم با کمک خدا خودشون سرپا بوده و سرپا هستن ولاغیررررر !!!!!!!!!!! ۱۱
چین مین و حومه و از این دست هم پشمشونم نی چه برسه به کمک جک بیخود !!!!!! بده ۶
JaMsHiD-B
۱۷ آبان ۱۴۰۳استاد نوید الان دقیقا شما چه حرفی میزنی
بحث برترین باشه که باید بگم با شرایطی مثل تعطیلی فولکس تو آلمان و بنز با موتور جیلی قطعا برترین نیست
NAVID@@98
۱۷ آبان ۱۴۰۳۱فولکس واگن و مرسدس بنز و فورد و جنرال موتورز برتری و هرچیز اولی شان را بجاش اثبات کردن ۱ الان اضافه بر سازمان هم دارن دیگه هرکاری کنن قابل وتو هستش پس هیتر به اونا هرچی بگن بیخوده حالا هرکی یچی بگه !!!!!!!!!!! ۱۱
🇰🇷
۱۷ آبان ۱۴۰۳« سطح پدال رو پایین ندارید »
از خودت شروع کن
انقد کاربرا انتقاد کردند ازت که حتی اسمت هم عوض کردی که نشناسنت
Nismo
۱۷ آبان ۱۴۰۳از خودت شروع کن. جمله جالبیه. کاش همونقدر که به من میگی خودت هم بهش باور داشتی
کسی که با 10 ها اکانت فیک شروع کرد به کامنت گذاشتن و رفتارهای ترول وارانه
حق نداره دیگران رو نصحیت کنه. عوض کردن اسمم هم به خاطر این بود که با اون یکی اکانت فیکه خود شما
کار لاو اشتباه گرفته نشم
NAVID@@98
۱۷ آبان ۱۴۰۳رنگ هم عوض نکنید لطفا همش اکانت و اسم عوض میکنید فکر نکنید کسی نمیدونه
قرار به اون مثالای شما باشه ما ۱۱ برابرشو میگیم میلیاردی پس با چیزای بی اهمیت مغلطه نکنید چون خودتون زیر سوار میرید
آرین
۱۷ آبان ۱۴۰۳صدای گریه کودک سال میشنوم
Galant.VR4(JDM)
۱۷ آبان ۱۴۰۳حداقل صبر میکردی مقاله بیا. بعد کامنت میزاشتی
چقدر اخه تو فشاری هستی
الان صدر خودروسازی کیه؟ تلفظ کن بگو تویوتا
الانم پنجشنبه و جمعه هست مدارس تعطیل شده اعلام حضور میکنن بعضیا
NAVID@@98
۱۷ آبان ۱۴۰۳از این صدر فقط فروشش برا شما ارزونی خودت 😘
Galant.VR4(JDM)
۱۸ آبان ۱۴۰۳داداش آرومتر تو که الان باید بگی اروپا و آمریکا در همه چیز اول هستند
حیف تو که در مورد این آسیایی های عقب مونده صحبت کنی
یه سوال در مورد ببر های اقتصادی آسیا چیزی شنیدی؟
ممد ژانگولر
۱۷ آبان ۱۴۰۳تویوتا خداوکیلی مدلهای خوبی رو کرده ولی سودش کم شده . دلیلش چیزی نیست جز ماشینهای چینی.
Sina_carshow
۱۷ آبان ۱۴۰۳خوب بهترن و ارزونتر
واقعیت اینه ماشینای هیبریدی تویوتا خسته کننده ترین هیبریدی ها هستن و تویوتا اصن نخواسته هیبریدی هیجان انگیز بسازه
تکنولوژی هیبرید بی وای دی و جیلی چند سروگردن بالاتره نه تنها رنج بیشتری دارن و مصرف کمتر بلکه بازدهی بالاتری هم دارن
الان یه بی وای دی پایین رده هیبریدی با قیمت ۱۶ هزار دلاری ۲۸۰ اسب بخار داره با ۲۱۰۰ کیلومتر رنج ( سیل ۰۶ ) حالا کی کرولا میخره با موتور ۱۲۰۰ سی سی تو کشوری که عادلانه وارد میشه؟
ممد ژانگولر
۱۷ آبان ۱۴۰۳داداش سینا بری بالا بیایی پایین تویوتا مدلهایی تولید میکنه که رودستش نیست . مثلا: لندکروز ، پرادو ، اف جی کروز ، کمری ، تاهوما و….
Sina_carshow
۱۷ آبان ۱۴۰۳اینکه رو دستشون قبلا نبوده قبول ولی الان از همین چینی ها بهتر و ارزونتر خودرو وجود داره حالا گرونتر از اونام آمریکایی ها و انگلیسی ها خودرو بهتری ارائه میکنن
تویوتا تنها چیزی که ازش مونده کیفیت بالا و دوام بالاشه وگرنه کابینش مال دو دهه قبله فناوری و تکنولوژی هاش تازه کیف کف جاده هم ندارن چون قدرتی ندارن
datsun
۱۷ آبان ۱۴۰۳کرولا مثل نقل و نبات فروش میره تو دنیا این بنده خدا میگه کی کرولا میخره🙂
Sina_carshow
۱۷ آبان ۱۴۰۳هروقت همین چینی ها درست عرضه شدن اونوقت باید فروششون مقایسه شه اصن نباید تو بحث فروش مقایسشون کرد بله کره ای هارو میشه چون تعرفه ها و شرایط برابری دارن ولی چینی ها اصن عرضه نمیشن که بخوان تو بحث فروش مقایسه بشن
Nismo
۱۷ آبان ۱۴۰۳بدون تعصب میخوام حرف بزنم پیشرفت چین توی خودروسازی قابل تحسینه و کاش ما هم الان مثل اونا بودیم
ولی منظور شما رو از هیبرید هیجان انگیز نمیفهمم؟ مگه سوپر اسپرته؟ هیبرید برای رانندگی آروم و اکونومی و داخل شهره
کسی که مدل هیجان انگیز بخواد میره سوپرا میخره نه تویوتا یاریس و کرولا
Sina_carshow
۱۷ آبان ۱۴۰۳هیبرید یعنی هیجان انگیز نمیشه؟ کار هیبرید درسته اول بحث اکونومی بودن اولویت بود ولی هیبرید الان به لطف پیشرفت فناوری باتری ها و افزایش بازدهی شما میتونی ازش به عنوان وسیله ای برای افزایش پرفورمنس استفاده کنی کاری که الان شرکتای بزرگ سوپرکار ساز مثل لامبورگینی همین کارو میکنن
فناوری هیبرید لگ توربو رو از بین میبره به لطف گشتاور آنی شتاب اولیه بالایی بهمون میده مشکل تویوتا اینجاس هنوز طرز فکر قدیمی راجب هیبریدی هارو داره
حالا مثلا بی وای دی اومده رو محصولات عادی و اکونومی اینکارو کرده مثلا بی وای دی تانگ ۵۱۷ اسب بخار هس کراس اور سایز متوسط رقیب راو ۴
خوب چرا تویوتا اینکارو نمیکنه؟ خوب این همه سرمایه گذاری رو هیبرید بالاخره یه جا باید نشون بده خودشو
🇰🇷
۱۷ آبان ۱۴۰۳بنظرم همچنان یه سری نکات گنگ و مبهم وجود داره
اینکه ادعا بشه علت اصلی کاهش درامد خودروی برقیه ، بنظرم پیچوندن ماجراست
خب خودروهای برقی ۲ – ۳ ساله که تب و تاب بالایی گرفتند . چرا یهو خریداران در سه ماهه دوم اخیر یادشون افتاد ؟
من نظرم همون چیزیه که در اواخر متن اشاره شد . حجم زیان ها و کاهش ارزش ها در ماه های اخیر باعث نرسیدن به اهداف مالی بود . خودروی برقی هم بی تاثیر نیست اما این که در ۲ سال خبری ازش نباشه ، یهو در ۳ ماه بیاد و اونم ۲۰ درصد کاهش ارزش بده بنظرم منطقی نیست
بهزاد
۱۷ آبان ۱۴۰۳این افت سود به دو دلیل اصلی اتفاق افتاده ، توقف تولید برخی مدلها در ژاپن به خاطر هم گام سازی داده ها با قانون که باعث افت نزدیک ۳۰ درصدی در ژاپن شده و دیگری تعطیلی یکی از خطوط تولید در آمریکا که دو مدل خودرو تولید میکرد که ظاهرا چند روزی هست باز شده و داره تولید میکنه.
اون مفسرینی که چپ و راست گیر میدن که مثلا تویوتا به خاطر عدم تولید انبوه خودروی برقی دچار این افت شده واقعا از اقتصاد صنعتی چیزی نمیدونند چون اگر ظرفیت تولید برقی بالا بره نتنها سوددهی بالا نمیره بلکه با افزایش زیان دهی همراهه.
افزایش سوددهی در دو سال اخیر هم به خاطر تضعیف ین برابر دلار بود و با واقعی تر شدن نرخ برابری ین به دلار سوددهی این شرکت مثل دوره های پیش حول و حوش ۲۰ الی ۲۵ میلیارد دلار خواهد شد و این اعداد سوددهی فعلی و قبلی کوتاه مدته.
🇰🇷
۱۷ آبان ۱۴۰۳بله منم با همین موافقم
یکی مشکل آلایندگی و توقف تولید چند مدل در ژاپن
یکی هم ارزش ین . منم بنظرم متن آدرس درستی نداده و به ریشه اصلی مشکل اشاره نکرده
شاهین
۱۷ آبان ۱۴۰۳شایدم واسه اینه که تویوتایی که تا 10 سال پیش زبان زد مقاومت و کیفیت بود، الان بخاطر سیاست جمعی تولید مصرفگرایی داره سرزنش میشه
اون از ماشین های اقتصادی مونتاژ چین یا بهتره بگم تولید چین!
اونم از یاتاقان زدن موتور های جدید!
مردم حداقل بخاطر مورد دومی میرن سمت ماشین برقی. همون ماشینی که مسخرش میکنیم!
بهزاد
۱۷ آبان ۱۴۰۳راجب این سیاست جمعی تولید مصرف گرایی میشه بیشتر توضیح بدی؟
مثلا ۱۰ سال پیش که ۱۰ میلیون و دویست هزار دستگاه تولید کرده بود با الانی که چند صد هزار دستگاه بیشتر تولید داشت در سیاست جمعی تولید مصرف گرایی چه تفاوت هایی وجود داره؟!
اصلا میدونی فروش برقی ها در آمریکا و اروپا چه روندی داره؟
یچیزی بگو حداقل بتونی با آمار توضیح بدی…
Taha Ayoobi
۱۸ آبان ۱۴۰۳شاهین این بحث هارو ولش کن، فقط پروفایل خودت…