تویوتا

سود عملیاتی تویوتا در سه‌ماهه دوم امسال 20 درصد کاهش یافت

کاهش حدود ۲۰ درصدی سود عملیاتی تویوتا در سه‌ماهه دوم امسال باعث شده این خودروساز نتواند به اهداف مالی خود دست یابد.


شرکت ژاپنی تویوتا روز چهارشنبه اولین افت سود عملیاتی سه‌ماهه خود در دو سال اخیر را اعلام کرد. کارشناسان دلیل افت سود عملیاتی این برند را تغییرات بازار و اشتیاق خریداران به انتخاب خودروهای برقی دانسته‌اند. بر اساس تخمین‌ها، قرار بود تویوتا در بازه زمانی یاد شده درآمد ۱۱.۴۱ تریلیون ین داشته باشد درحالی‌که ژاپنی‌ها توانسته‌اند درآمد ۱۱.۴۴ تریلیون ینی داشته باشند. همچنین سود عملیاتی تویوتا نیز ۱.۱۶ تریلیون ین بوده درحالی‌که تخمین‌ها حاکی از سود ۱.۲۴ تریلیون ین بوده‌اند.

بزرگ‌ترین خودروساز جهان از نظر حجم فروش شاهد افت ۲۰ درصدی سود عملیاتی خود در سه‌ماهه دوم امسال بوده است. سود خالص تویوتا هم که یک سال پیش ۱.۲۸ تریلیون ین بود با کاهش بیش از ۵۰ درصدی به ۵۷۳.۷ میلیارد ین رسیده است. در گزارش تویوتا آمده که فروش سه‌ماهه دوم این خودروساز هم ۲.۳ میلیون دستگاه بوده درحالی‌که میزان فروش تویوتا در مدت مشابه سال قبل ۲.۴۲ میلیون دستگاه گزارش شده بود. همان‌طور که می‌دانید تویوتا در توسعه خودروهای برقی کندتر از سایر خودروسازان عمل کرده و ظاهراً آکیو تویودا رئیس این شرکت گفته که آینده‌ای منحصر به خودروهای برقی باعث از دست رفتن شغل‌ها در صنعت خودرو خواهد شد. به گزارش رویترز، تویوتا در مصاحبه با خبرنگاران گفته است:

۵.۵ میلیون نفر در صنعت خودروی ژاپن کار می‌کنند و بین آن‌ها افرادی هستند که از مدت‌ها قبل در زمینه مرتبط با تولید پیشرانه خودروها فعالیت داشته‌اند. اگر خودروهای برقی تنها گزینه در دسترس برای همه از جمله تأمین‌کنندگان باشند، این افراد شغل خود را از دست خواهند داد

علیرغم گزارش منتشر شده، تویوتا توانسته سود عملیاتی یک ساله خود را حفظ کرده و به ۴.۳ تریلیون ین برساند. ژاپنی‌ها همچنین به دلیل چندین فراخوان خودرویی در ماه‌های اخیر خبرساز ظاهر شده‌اند و جدیدترین آن‌ها نیز فراخوان ۴۲ هزار خودرو به خاطر از دست دادن دستیار ترمز بوده که می‌تواند باعث افزایش فاصله توقف شود. این فراخوان خودروهای کرولا کراس هیبرید ۲۰۲۳ و ۲۰۲۴ را شامل می‌شود.

چندی پیش نیز تویوتا بیش از ۱۵ میلیارد دلار از ارزش بازاری خود را از دست داد که دلیل آن کشف داده‌های اشتباهی تأییدیه برخی محصولات تویوتا توسط وزارت حمل‌ونقل ژاپن بود. مقامات ژاپنی همچنین فهمیدند در فرایندهای صدور تأییدیه تولید محصولات سایر خودروسازان همچون هوندا، سوزوکی و یاماها نیز ناهماهنگی‌ها و اشکالاتی وجود دارد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۵ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۶ دیدگاه‌ها

  1. پیام

    ۱۷ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (2138 ديدگاه)

    امیر و …

    (((شرکت ژاپنی تویوتا روز چهارشنبه اولین افت سود عملیاتی سه‌ماهه خود در دو سال اخیر را اعلام کرد. کارشناسان دلیل افت سود عملیاتی این برند را تغییرات بازار و اشتیاق خریداران به انتخاب خودروهای برقی دانسته‌اند.)))

    هنوزم دوست دارید در این مورد مکالمه داشته باشیم؟!!! یا هیبرید؟!
    میدونید ۲۰ درصد یعنی چه قدر؟؟؟

    موافقم 8
    مخالفم 13
    1. JaMsHiD-B

      ۱۷ آبان ۱۴۰۳
      سوابق: (2700 ديدگاه)

      زور بزن ایرانی😂😂😂😂
      ته کاری که تو انجام بدی جنسیس کوپه بخری بعدش یه طوری گنده گویی میکنی و تحلیل میری انگاری سهام داری چیزی هستی
      اصلا تو کی باشی که بخوای تویوتا رو تحلیل کنی خود هیوندا جرعتشو نداره بعدا تو میخوای این کارو کنی
      تو تهش بتونی تحلیل آب دوغ خیاری ایران‌خودرو بری
      ای خدا کی اومده راجع به چی اظهار نظر می‌کنه
      فعلا برو ببین چین توی بخش برقی چطور با یه شرکت گوشی سازی افتاده به جون این کره ای های مدعی

      موافقم 3
      مخالفم 5
    2. Nismo

      ۱۷ آبان ۱۴۰۳
      سوابق: (1392 ديدگاه)

      به تو چه؟ سهامداری؟ رئیس شرکتی؟ عضو هیت مدیره ای؟ کارمندی؟ شرکت رقیبی؟
      وضعیت فولکس واگن بهتر از این نیست
      استلانتیس هم اوضاعش بهرانیه
      جنرال موتورز و فورد هم به کمک چینی ها سرپا موندن
      دنبال بحث و حاشیه درست کردن نباشید
      سطح پدال رو پایین ندارید

      موافقم 4
      مخالفم 3
  2. ممد ژانگولر

    ۱۷ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (4132 ديدگاه)

    تویوتا خداوکیلی مدلهای خوبی رو کرده ولی سودش کم شده . دلیلش چیزی نیست جز ماشینهای چینی.

    موافقم 2
    مخالفم 5
    1. Sina_carshow

      ۱۷ آبان ۱۴۰۳
      سوابق: (227 ديدگاه)

      خوب بهترن و ارزونتر
      واقعیت اینه ماشینای هیبریدی تویوتا خسته کننده ترین هیبریدی ها هستن و تویوتا اصن نخواسته هیبریدی هیجان انگیز بسازه
      تکنولوژی هیبرید بی وای دی و جیلی چند سروگردن بالاتره نه تنها رنج بیشتری دارن و مصرف کمتر بلکه بازدهی بالاتری هم دارن
      الان یه بی وای دی پایین رده هیبریدی با قیمت ۱۶ هزار دلاری ۲۸۰ اسب بخار داره با ۲۱۰۰ کیلومتر رنج ( سیل ۰۶ ) حالا کی کرولا میخره با موتور ۱۲۰۰ سی سی تو کشوری که عادلانه وارد میشه؟

      موافقم 3
      مخالفم 8
  3. 🇰🇷

    ۱۷ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (255 ديدگاه)

    بنظرم همچنان یه سری نکات گنگ و مبهم وجود داره
    اینکه ادعا بشه علت اصلی کاهش درامد خودروی برقیه ، بنظرم پیچوندن ماجراست
    خب خودروهای برقی ۲ – ۳ ساله که تب و تاب بالایی گرفتند . چرا یهو خریداران در سه ماهه دوم اخیر یادشون افتاد ؟
    من نظرم همون چیزیه که در اواخر متن اشاره شد . حجم زیان ها و کاهش ارزش ها در ماه های اخیر باعث نرسیدن به اهداف مالی بود ‌. خودروی برقی هم بی تاثیر نیست اما این که در ۲ سال خبری ازش نباشه ، یهو در ۳ ماه بیاد و اونم ۲۰ درصد کاهش ارزش بده بنظرم منطقی نیست

    موافقم 1
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا