تویوتا

تأسیس مرکز تحقیق و توسعه جدید تویوتا با الهام از پیست نوربرگ رینگ!

مرکز تحقیق و توسعه جدید تویوتا در شیمویاما ژاپن با فضایی مشابه پیست مشهور نوربرگ رینگ تأسیس می‌شود.

ژاپنی‌ها از آوریل ۲۰۱۸ تاکنون روی تأسیس مرکز تحقیق و توسعه جدید خود در شیمویاما کار کرده‌اند. در همین مرکز است که نسخه‌ای کوچک‌تر از پیست نوربرگ رینگ تأسیس شده و ظاهراً کارهای نهایی تأسیسات جدید تویوتا به پایان رسیده است. البته ارتباط دیگری هم بین مرکز جدید تویوتا با جهنم سبز وجود دارد و آن‌هم به طراحی بخش داخلی ساختمان مربوط می‌شود.

محصولات آتی تویوتا GR و لکسوس در فضایی طراحی خواهند شد که شکل و حسی مشابه پیت لین نوربرگ رینگ را دارد. اینجاست که تیم‌های برنامه‌ریزی، طراحی، مهندسی و توسعه با یکدیگر ملاقات خواهند کرد تا با همکاری یکدیگر خودروهای جدید را تست کرده و مشکلات آن‌ها را پیدا کنند. جدا از ساختمان مرکز تحقیق و توسعه جدید تویوتا، این مرکز به مسیر تست پرسرعت، مسیرهای مشابه جاده‌های شهری و مسیر تست ویژه‌ای مجهز است که برخی شرایط خاص جاده‌ها را شبیه‌سازی می‌کند.

با مساحت حدود ۶۵۰ هزار هکتاری، این تأسیسات جدید شامل ساختمان بازدیدکنندگان در بخش غربی است که در آن جلسات مهم بین شرکا و تأمین‌کنندگان تویوتا برگزار می‌شود. بیش از ۶۰ درصد کل مساحت این مرکز توسط درختان و فضای سبز احاطه شده و هر روز حدود ۳ هزار نفر در آن کار می‌کنند. پرفروش‌ترین خودروساز دنیا حدود ۲ میلیارد دلار را صرف ساخت مرکز تحقیق و توسعه خود کرده است. این مرکز در کوه‌های بین شهرهای تویوتا و اوکازاکی واقع شده است. آکیو تویودا رئیس تویوتا می‌گوید اینجا همان مرکزی است که کارکنان شرکت خودروها را می‌رانند، خراب می‌کنند و بهبود می‌بخشند. مدیرعامل اسبق تویوتا خاطرنشان می‌سازد:

ما هرچقدر خودروها را رانده و خراب کنیم به محصولات بهتری تبدیل خواهند شد

ژاپنی‌ها درباره نوع خودروهایی که در مرکز جدید توسعه خواهند یافت خیلی وارد جزئیات نشده‌اند اما می‌توان گفت اکثر محصولات GR تویوتا محصول همین مرکز خواهند بود. همچنین تویوتا در سال ۲۰۲۳ به احیای احتمالی سلیکا نیز اشاره کرد. به احتمال زیاد خودروهای بنزینی تویوتا در مرکز تحقیق و توسعه جدید برند مهندسی خواهند شد زیرا آکیو تویودا اظهار داشته است خودروهای برقی هرگز سهمی بیشتر از ۳۰ درصد در بازار نخواهند داشت.

همچنین باید گفت خانواده جدیدی از پیشرانه‌های درون‌سوز در این تأسیسات توسعه می‌یابد و ژاپنی‌ها مشغول تست و بررسی خودروهای درون‌سوز با سوخت هیدروژن نیز هستند. در کنار این تکنولوژی‌ها، پیش‌نمایش یک خودروی اسپرت برقی با کانسپت FT-Se نیز انجام شده و برخی رسانه‌ها خبر از احیای MR2 با دو موتور برقی و سیستم چهار چرخ محرک می‌دهند. باید منتظر ماند و نتیجه خودروهای توسعه یافته در این مرکز را طی سال‌های آینده دید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲۸ دیدگاه‌ها

  1. JaMsHiD

    ۱۵ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (2767 ديدگاه)

    ایران‌خودرو ماشین رو در فضایی کویر مانند تست می‌کنه . برای همینه موقعی که بیرون میاد اگه دستتو روی بدنه بکشی ، دونه های رنگ دستتو جر وا جر می‌کنه و زه های بغل ماشین هم کلا کنده‌شده و ماشین روش یه کپه خاک ریخته شده . آره دایی ما هم از این مهندسیا داریم😉

    موافقم 9
    مخالفم 6
    1. JaMsHiD

      ۱۶ فروردین ۱۴۰۳
      سوابق: (2767 ديدگاه)

      چقدر جالب .
      نه میتونم کامنت خودمو دیسلایک کنم نه میتونم لایک کنم !
      چندین بار هم دیدم توی بعضی از کامنت هایی که دیگران میگذارند انگار خود به خود یکی جای من اومده لایک کرده یا دیسلایک کرده !

  2. زیزیگولو

    ۱۵ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (6036 ديدگاه)

    مته به خشخاش گذاشتن تو کار و حتی کوچکترین مرحله تولید رو هم با وسواس تمام انجام دادن نتیجه ش میشه یکی از بادوام ترین و کم استهلاک ترین برندهای دنیا

    موافقم 15
    1. parhamiof

      ۱۶ فروردین ۱۴۰۳
      سوابق: (752 ديدگاه)

      استهلاک پایین و دوام بالا که به کنار،یه چیزی که همیشه منو جذب ماشینای ژاپنی میکنه،کیفیت سواری و دینامیک رانندگی و لذت رانندگی هست.
      حتی یاریس قدیمی که از نظر فنی در حد 405 عه،ولی وقتی باهاش رانندگی کردم از 90 درصد ماشینای چینی رانندگی جذابتر و زنده تری داشت.
      این رو تو مدلای دیگه سیویک اکورد فارستر راوفور مزدا 3 ماکسیما و… و میشه دید.
      همیشه رانندگی زنده و جذاب دارن که باعث میشه نبود 300 اسب بخار فیک و اجاق گاز زیر صندلی و (گرمکن)که باعث شده ماشینای چینی تو ایران طرفدار پیدا کنن رو کلا فراموش کنید.
      اون صدای جارو برقی و تق تق گیربکس رو هم ندارن و قشنگ ترغیبت میکنن گازو تخته کنی.
      واقعا تا پشت فرمونشون نشینید نمیفهمید که چقدر این ماشینا ارزشمند و جذابن.
      این حس خوب رانندگی رو فقط نو چند تا خودرو دیگه دیدم مثل هیوندای i10 و اپتیمای قدیمی و kmc j7 فونیکس fx.
      به نظر من ارزش واقعی ماشین رو همین پارامترا تعیین میکنن،وگرنه با نصب توربو و چندتا آپشن میشه یه بنز بست رو تارا،اما این موارد رو نمیشه کاری کرد.👌

      موافقم 5
      مخالفم 2
      1. زیزیگولو

        ۱۶ فروردین ۱۴۰۳
        سوابق: (6036 ديدگاه)

        تویوتا لندکروزای تو ایران حتی اونایی که بالای ۱۵ سال کار کردن هنوز موقع رانندگی یه ذره صدای تکون خوردن و لرزش قطعات داخل کابین نمیاد ……. البته منظورم اونایی هستش که سالم هستن و اونایی که چپ کردن یا تصادف کردن و دوباره سرو هم بندیشون کردن نیستش

        موافقم 2
        مخالفم 1
  3. Zz

    ۱۵ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (231 ديدگاه)

    ای خدا . تا کی ژاپن رو ببینیم و حسرت بخوریم
    اینا راه و رسم پیشرفت و مملکت داری رو از کی یاد گرفتند ؟ شایدم خودشون صاحب سبکن و تدریس میکنن !
    راسی میدونستید‌ ژاپنیا جزو باهوش ترین مردم جهانن ؟
    حالا شما بیا هوش رو با تلاش و جون کندن ژاپنیا ترکیب کن ببین چی از آب درمیاد …

    موافقم 9
    مخالفم 3
    1. کیان

      ۱۵ فروردین ۱۴۰۳
      سوابق: (1491 ديدگاه)

      حدودای قبل ۱۹۰۰ سامورایی های ژاپنی برای پیشرفت کشورشان خیلی متحد شدن، عرق ملی و تعصب و … رو ادا کردن واقعا. برای پیشرفت کشورشون راه و رسم و سبک و … خودشون و عوض کردن.
      یکی از این بزرگترین ها هم سامورایی بود ک بعدتر میتسوبیشی رو تاسیس کرد و … (۴امین هلدینگ بزرگ دنیا)
      نه دین داشتن، نه سبک، نه …
      تعصب و تعهد واقعی به کشورشون
      هرچند یکی هم پیدا شد تو کشور ما، راه رو هم خوب پیش برد، اما امان از مردم و …

      موافقم 10
      مخالفم 3
    2. MC20

      ۱۵ فروردین ۱۴۰۳
      سوابق: (2350 ديدگاه)

      در جواب به Zz عزیز …

      مکتب کایزن …

      موافقم 3
      مخالفم 1
  4. Galant.VR4(JDM)

    ۱۵ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (1159 ديدگاه)

    فضایی که حس بهتری برای کار بهت میده
    مبارکشون باشه ژاپنی ها میخوان به نتایج خفنی از پیشرانه هیبریدی برسن

    موافقم 12
    مخالفم 1
  5. H2

    ۱۵ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (382 ديدگاه)

    برند درجه یک

    موافقم 9
    مخالفم 2
  6. H2

    ۱۵ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (382 ديدگاه)

    آکیو تویودا تحت فشار سهامداران مجبور به کناره‌گیری شد
    ولی بنظر میرسه همچنان تصمیم گیرنده اصلی تویوتاست و خط مشی شرکت رو مشخص میکنه

    موافقم 10
    مخالفم 1
    1. مجتبی .

      ۱۵ فروردین ۱۴۰۳
      سوابق: (1231 ديدگاه)

      ازمدیر عاملی کناررفت ولی رعیس هیات مدیره هستش.

      موافقم 6
      مخالفم 1
  7. کیان

    ۱۵ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    یه تویوتا بخر یه عمر اسوده باش.

    موافقم 8
    مخالفم 2
  8. مجتبی .

    ۱۵ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (1231 ديدگاه)

    آفرین به تویوتا که جوگیر نشد وهمه توانشو خرج الکتریکیها نکرد ونتیجش روهم به خوبی دید. خودرو برقی تنها گزینه برای جلوگیری ازآلودگی وانتشار گازهای گلخانه ای نیست.

    موافقم 7
    مخالفم 2
    1. KAIZEN

      ۱۵ فروردین ۱۴۰۳
      سوابق: (210 ديدگاه)

      واقعا رویکرد منطقی داره

      موافقم 5
      مخالفم 2
    2. 🇰🇷

      ۱۵ فروردین ۱۴۰۳
      سوابق: (83 ديدگاه)

      به این ژاپنیا که از دنیا عقب موندن میگی جو گیر نشد ؟ میدونستی فروش برقیای هیوندای ماه گذشته ۱۰۰ درصد رفته روش ؟ همه دنیا دارن میگن برقی !!! اون وقت ازین عقب موندها حمایت میکنی ؟ 🤣
      https://www.motor1.com/news/714695/hyundai-evs-sales-spiked-100-percent/

      موافقم 4
      مخالفم 8
      1. KAIZEN

        ۱۵ فروردین ۱۴۰۳
        سوابق: (210 ديدگاه)

        🇰🇷
        پاسخ شما با یک لینک از همون سایت
        https://www.motor1.com/news/714707/toyota-prius-sales-hybrid-demand/
        تیتر لینک بالا خیلی جای تامل داره:
        “”فروش سرسام آور تویوتا پریوس ثابت می کند که مردم هیبریدی می خواهند، نه خودروهای برقی””
        برقی ها نمیتونن اونجوری که خیلیها تصور میکنن همه گیر بشن بلکه فقط بخشی از صنعت حمل و نقل خواهند بود

        موافقم 7
        مخالفم 2
  9. khashayar0

    ۱۵ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (188 ديدگاه)

    دوستان عزیز یه چیزی در مورد موتورهای هیدروژنی هست که چون انرژی تولیدی ناشی از احتراق هیدوژن خیلی بیشتر از بنزین هست در نتیجه دمای محفظه احتراق هم خیلی بیشتر میشه که اگه از هوای معمولی برای اکسید کننده سوخت استفاده بشه چون حاوی نیتروژن هست و نیتروژن در دماهای بالا وارد واکنش میشه در نتیجه مقدار گاز های خطرناک nox بیشتر میشه و درنتیجه آلایندگی بیشتری نسبت به بنزین ایجاد میشه. مگر اینکه از اکسیژن خالص استفاده کنند مثل چیزی که در فضاپیماها استفاده میشه که در این صورت خورجی میشه آب.
    الان شرکت زیمنس از توربین گازی هیدروژنی با اکسید کننده اکسیژن خالص برای برای تولید توان تا 10 گیگا وات و بیشتر استفاده میکنه. که آینده روشن سوخت های هیدروژنی رو نشون میده حالا شاید نشه از اون در خودروها به صورت انبوه استفاده کرد .

    1. 🇰🇷

      ۱۵ فروردین ۱۴۰۳
      سوابق: (83 ديدگاه)

      اتفاقا تویوتا هم هیدروژنی دوست داره چون فراورده ش آبه!!!
      چون نمیتونه خودروی الکتریکی بزنه میسوزه!!
      آب رو استفاده میکنه که سوختگیش کم بشه 🤣

      موافقم 3
      مخالفم 6
      1. khashayar0

        ۱۵ فروردین ۱۴۰۳
        سوابق: (188 ديدگاه)

        آب خروجی اگزوز داغه باعث سوختگی بیشتر میشه 😉

        موافقم 11
        مخالفم 1
  10. khashayar0

    ۱۵ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (188 ديدگاه)

    دوستان عزیز یه چیزی در مورد موتورهای هیدروژنی هست که چون انرژی تولیدی ناشی از احتراق هیدوژن خیلی بیشتر از بنزین هست در نتیجه دمای محفظه احتراق هم خیلی بیشتر میشه که اگه از هوای معمولی برای اکسید کننده سوخت استفاده بشه چون حاوی نیتروژن هست و نیتروژن در دماهای بالا وارد واکنش میشه در نتیجه مقدار گاز های خطرناک nox بیشتر میشه و درنتیجه آلایندگی بیشتری نسبت به بنزین ایجاد میشه. مگر اینکه از اکسیژن خالص استفاده کنند مثل چیزی که در فضاپیماها استفاده میشه که در این صورت خورجی میشه آب. یعنی از دو مخزن استفاده بشه یکی هیدوژن و دیگری اکسیژن.
    الان شرکت زیمنس از توربین گازی هیدروژنی با اکسید کننده اکسیژن خالص برای برای تولید توان تا 10 گیگا وات و بیشتر استفاده میکنه. که آینده روشن سوخت های هیدروژنی رو نشون میده حالا شاید نشه از اون در خودروها به صورت انبوه استفاده کرد .

    1. KAIZEN

      ۱۵ فروردین ۱۴۰۳
      سوابق: (210 ديدگاه)

      بنظر من هم هیدروژن پتانسیلهای زیادی داره بخصوص برای صنایع سنگین
      شاید برای یه هاچبک شهری سیستم پیل سوختی منطقی نباشه ولی برای خودروهای سنگین واقعا کاربردیه
      ولی اگه تویوتا بتونه موتور درونسوز هیدروژنی رو به سرانجام برسونه واقعا در تمام سگمنتها میشه ازش استفاده کرد

      1. khashayar0

        ۱۵ فروردین ۱۴۰۳
        سوابق: (188 ديدگاه)

        به نظر منم نمیشه توی خودرو استفاده کرد. ولی برای تولید برق یا استفاده در کشتی ها و تراک ها و هواپیماها (حدود 70% آلایندگی ها مربوط به کشتی ها است) به نظرم بهترین گزینه است

  11. 🇰🇷

    ۱۵ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (83 ديدگاه)

    تو نروژ ۹۰ درصد خودروهای فروخته شده برقین!!!
    گفتن تا ۲۰۲۹ کلا اثری از بنزینی و دیزلی نمیمونه!!!
    اون وقت یه عده چون شرکت محبوبشون عقبم موندست میگن برقی بده!!
    https://www.carscoops.com/2024/04/bevs-could-outnumber-all-petrol-cars-in-norway-this-year/

    موافقم 2
    مخالفم 8
  12. بهنام

    ۱۵ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (904 ديدگاه)

    این دوستی که پرچم چوسان زده رو پروفایل و به ژاپن هیت میده جوری حرف از برقی ها میزنه انگار سالی پنج میلیون خودرو برقی از چوسان به دنیا صادر میشه 😂
    هشتاد درصد از اون اجاق گازهای متحرک چوسان تو خوده چوسان فروش میره تازه همشونم فراخوان شدن .
    زیاد دلخوش نباش این تویوتای معظم به وقتش بساط برقی ها رو هم جمع میکنه .😎

    موافقم 9
    مخالفم 3
  13. پیام۲

    ۱۵ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (278 ديدگاه)

    یاد گرن توریسمو اسپرت افتادم تو هوم وقتی ماشینتو انتخاب نی‌کردی یه فضای اینطوری داشت که خیلی قشنگ بود

    موافقم 2
    مخالفم 3

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا